dobrze zorganizować konferencję?

7 rad jak dobrze zorganizować konferencję dla klientów

Żyjemy w dobie internetu i wszechobecnych smartfonów. Większość spraw daje się załatwić on-line, często nawet bez kontaktu z drugim człowiekiem. Tak jest szybciej, wygodniej, efektywniej. Ale nic nie zastąpi spotkań twarzą w twarz z drugim człowiekiem. Jeśli potrafisz dobrze zorganizować konferencji dla klientów (tych obecnych, ale i przyszłych) – możesz dzięki temu zbudować silną relację. Rzecz w dzisiejszych czasach unikalną.

 

Stwórz jedno miejsce, w którym będą wszystkie informacje o wydarzeniu

Jesteśmy przeładowani informacjami. Wiele kanałów komunikacji, mnóstwo różnych stron, aplikacji, portali. Dlatego dla powodzenia projektu konferencyjnego niezwykle ważne jest, żeby stworzyć jedno miejsce, w którym nie tylko będą najważniejsze informacje, ale będzie można się zapisać. Berg System oferuje zintegrowany z CRM moduł konferencyjny. Dzięki temu, zarejestrowani uczestnicy automatycznie wpadają do Twojej bazy klientów.

 

Stosuj zasadę 6W

Pamiętaj, że w każdym komunikacie, który wysyłasz do uczestników powinno znaleźć się sześć elementów. Żeby łatwo je zapamiętać, można skorzystać z „Zasady 6W”. To odnosi się do pytań w języku niemieckim:

Was? – Co to za spotkanie?

Wer? – Kto zaprasza?

Wo? – Gdzie?

Wenn? – KIedy?

Wieviel? – Ile kosztuje

Warum? – Dlaczego warto być?

Pamiętając o zasadzie 6W jesteśmy pewni, że nie umknie nam żadna istotna informacja.

 

Zadbaj o aktywną komunikację z uczestnikami

Nikt z nas nie lubi stanu niepewności, braku informacji itp. Dlatego niezwykle ważne jest utrzymywanie kontaktu z uczestnikami przed i po imprezie. Każdy powinien dostać nie tylko najważniejsze informacje organizacyjne ale również przypomnienia tuż przed konferencją i podsumowanie po niej. Można to robić mailowo, ale można również wysyłać SMS-y. Berg System, dzięki integracji z SMS-API – pozwala na automatyzację również takiego procesu.

 

Uprość możliwie wszystkie procedury

Im krótsza droga od decyzji o udziale do pojawienia się na konferencji – tym lepiej. Ludzie nie mają czasu na wieloetapowe procedury rejestracji, wysyłanie kolejnych potwierdzeń, czekanie na potwierdzenie płatności. Dlatego przy organizowaniu konferencji warto zadbać o to, by wszystkie niezbędne działania można podjąć już z poziomu panelu rejestracji. A to znaczy, że powinien on być zintegrowany m.in. z systemem płatności (np. DotPay).

 

Zadbaj o dobrą kawę

Nawet od najlepszych merytorycznie wystąpień uwagę mogą odciągnąć problemy organizacyjne. Wielokrotnie na negatywną ocenę imprezy wpływają takie detale, jak kiepskiej jakości kawa, niedostateczna liczba toalet czy brak klimatyzacji. Dlatego przed imprezą należy zadbać o rzeczy, na które w jej trakcie nie będziemy mieć wpływu.

 

Przedstawiaj ludzi sobie nawzajem

Jedną z największych wartości każdej konferencji jest spotkanie innych ludzi. Twoi klienci nie przyjdą na imprezę tylko dla Ciebie, ale też po to, by nawiązywać relacje. Jeśli stworzysz ku temu przestrzeń, dasz uczestnikom swojej konferencji dodatkową wartość. A przede wszystkim zaczniesz budować społeczność.

 

Zbierz informację zwrotną

Po każdej konferencji zbierz od uczestników informację zwrotną. Możesz to zrobić przy pomocy ankiet na miejscu, ale wygodniej dla wszystkich będzie, jeśli dostaną formularz na maila po imprezie. Mając zintegrowany z wydarzeniem system CRM, możesz to zrobić bez wysiłku.

 

Przygotowując konferencję, warto skorzystać z nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które wspierają organizację perfekcyjnego eventu.

oprogramowanie dla MLM

Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowanie dla MLM. Sukces potrzebuje dobrego narzędzia

Systemy marketingu wielopoziomowego (MLM) są coraz popularniejsze. Na polskim rynku działa już kilkadziesiąt firm, które pozwalają swoim dystrybutorom na budowanie sieci i zarabianie dobrych pieniędzy w ramach zbudowanych struktur. Cały czas na rynku pojawiają się też nowe podmioty. Postęp technologiczny i zmiany w sposobie robienia zakupów przez konsumentów są wyzwaniem, ale i szansą na zbudowanie biznesu o ogromnej skali działania. To, co teraz można osiągnąć stosunkowo szybko, jeszcze niedawno wymagało wielu lat tworzenia struktur. Odpowiednio dobrane oprogramowanie dla MLM pomoże błyskawicznie rozwijać biznes.

Czytaj dalej

mapa dosprzedaży

Akademia Berga. Mapa dosprzedaży – jak ją stworzyć?

Zastanawialiście się, co może być produktem komplementarnym do nowo zakupionego telewizora? Kabel HDMI? Odtwarzacz DVD? W jednym ze sklepów ze sprzętem RTV, dzięki stworzeniu mapy dosprzedaży – wskazano listwę przeciwprzepięciową. Okazało się, że postawienie na ten produkt, wsparte odpowiednią argumentacją, znacząco zwiększyło jego sprzedaż. A jak wiadomo, akcesoria są najlepiej marżowe. Jesteście ciekawi dlaczego zadziałał tak nieoczywisty wybór? Po kolei.

Czytaj dalej

Sprzedaż jako proces

Akademia Berga. Jak dobrze ustawiony lejek sprzedaży zapewnia ciągłość zleceń

Drogą do tego, by stworzyć efektywny biznes, jest zrozumienie i właściwe uporządkowanie procesu sprzedaży w firmie. Problemem wielu, szczególnie niewielkich firm jest brak ciągłości w pozyskiwaniu zleceń. Swoista sinusoida składa się z następujących po sobie faz kontaktu z klientem, realizacji zlecenia i niestety często oczekiwania na płatność. Taki sposób działania nie sprzyja efektywności i rozwojowi firmy. Jeśli będziemy potrafili zamienić działanie reaktywne w proces sprzedaży, do naszego biznesu wprowadzimy element przewidywalności i ciągłości przychodów.

Czytaj dalej

Słuchanie klienta

Słuchanie. Najważniejsza umiejętność każdego sprzedawcy

Podczas szkoleń sprzedażowych używa się często pięknej metafory, że natura wyposażyła nas w dwoje uszu i tylko jedne usta. To znaczy, że mamy dwa razy więcej uwagi poświęcać na słuchanie niż na mówienie. Badanie potrzeb klienta, to najważniejsza z umiejętności każdego sprzedawcy. Ludzie lubią kupować. Z kolei niezbyt lubią, jak im się coś sprzedaje. Na czym polega różnica? Przede wszystkim na poczuci klienta, co do tego, co jest najważniejsze w procesie sprzedaży. Czy są to potrzeby kupującego, czy cel sprzedawcy. I tu przydaje się umiejętność aktywnego słuchania.

Czytaj dalej

Koszt utrzymania klienta

Sprzedaż, to dopiero początek. Co można zrobić by utrzymać klienta?

Niedawno Michał Sadowski z Brand24 pochwalił się, że zredukowali średni koszt pozyskania nowego klienta z zagranicy (CAC) z 1500 do ok. 300-400 dolarów. Oznacza to, że zysk z najtańszego abonamentu (miesięcznie 149 złotych netto) pojawi się po dopiero po ok. ośmiu miesiącach. Jeśli przez ten czas klient się rozmyśli Brand24 ponosi stratę. Przy koszcie na poziomie 1500 dolarów, żeby wyjść na zero, firma musiałaby utrzymać abonament przez cztery lata!

Czytaj dalej

hodowanie klienta

Przestań być myśliwym, zacznij „hodować” klientów. Czyli jak zwiększyć zyski pracując mądrzej

Możesz się dziwić dlaczego piszemy o „hodowaniu” klientów. Zapewniamy, że nie ma w tym terminie niczego obraźliwego, świetnie zaś obrazuje to, co jest najważniejsze. Podejście, które proponujemy pozwala na maksymalizację zysku przy minimalizacji kosztów i ryzyka. Ale zacznijmy od prehistorii…

Czytaj dalej

bezpieczeństwo danych klientów

Jak dbać o bezpieczeństwo danych klientów. Ekspert rozwiewa wątpliwości

 

  1. Kiedy agent ubezpieczeniowy powinien przejmować się GIODO?

Zastanawiasz się, czy twoje działania sprzedażowe podpadają pod Generalnego Inspektora Danych Osobowych? Świetnie! Zgodność z orzecznictwem GIODO w ubezpieczeniach jest niezwykle ważnym, choć często źle interpretowanym tematem. A kwestia ochrony danych osobowych dotyczy każdego z nas w momencie, w którym dzwonimy z nową ofertą. Bez względu na to, czy dane naszych klientów trzymamy w Excelu, w klasycznym notesie, czy w chmurze.

Czytaj dalej

Błędy przy wyborze CRM

Najczęstsze błędy popełniane przy wyborze systemu CRM

Wybór systemu CRM w firmie, to poważna decyzja, zarówno pod kątem finansowym, jak i organizacyjnym. Definiuje ona na długi czas, często na lata, sposób budowania relacji z klientem i organizację wewnętrzną działu sprzedaży czy obsługi. Błędy popełnione przy wyborze i wdrażaniu systemu CRM skutkują zatem nie tylko bezpośrednimi kosztami, ale mogą przełożyć się na utratę możliwych zysków. Dlatego niezmiernie ważne jest to, aby ustrzec się najczęstszych błędów, jakie są popełniane w procesie wyboru systemu.

Czytaj dalej

wyciek danych klientów

Wyciek danych klientów – zabezpiecz swoją firmę

Bez względu na to, czy prowadzisz małą firmę, czy pracujesz w dużej korporacji, wyciek danych klientów to ogromne zagrożenie. Często nie doceniamy konsekwencji, jakie trzeba ponieść w przypadku takiego incydentu. Po pierwsze, baza klientów, jest jednym z najcenniejszych dóbr firmy. Jeśli stracimy nad nią kontrolę, dostęp do niej może uzyskać nasza konkurencja. Po drugie, narażamy się na kary finansowe za niedopełnienie obowiązków narzuconych przez Ustawę o Ochronie Danych Osobowych. Dlatego, we współpracy z firmą Jamano, przygotowaliśmy artykuł dotyczący tego, jak się zabezpieczać przed wyciekiem danych klientów.

Czytaj dalej