wizerunek agenta

Akademia Berga. 7 kroków do profesjonalnego wizerunku agenta ubezpieczeniowego w sieci

Jeśli jesteś agentem ubezpieczeniowym lub prowadzisz małą agencję, w nawale pracy bywa trudno wygospodarować odrobinę czasu na działania promocyjne w sieci. Jednak w obecnych czasach, posiadanie „cyfrowej tożsamości” jest nieodzowne dla prowadzenia biznesu. Ludzie informacji szukają najczęściej w sieci. A umiejętność zbudowania profesjonalnego wizerunku agenta ubezpieczeniowego pozwala na budowanie przewagi konkurencyjnej stosunkowo tanim kosztem.

 

Krok 1 – Stwórz stronę internetową i zadbaj o jej pozycjonowanie

Zanim zaczniesz wszelkie działania w mediach społecznościowych – stwórz własną stronę. To stosunkowo nieduże koszty – roczne utrzymanie domeny i hostingu powinno zamknąć się w 100 złotych. Stworzenie prostej, przejrzystej i responsywnej strony np. na szablonie WordPressa – to koszt kilkuset złotych. Jeśli potrafimy zrobić to sami – jeszcze mniej. Strona internetowa jest bazą, do której będziesz kierować ruch.

Aby lepiej była widoczna wyszukiwarkach należy zadbać przede wszystkim o: dostosowanie do urządzeń mobilnych, linkowanie wewnętrze i zewnętrzne,  dodanie adresu firmy do Map Google, właściwe ustawienie fraz kluczowych (np. „ubezpieczenie Rataje” dla osoby, która prowadzi swój biznes na poznańskich Ratajach.

 

Krok 2 – Wykorzystaj Facebooka i inne media społecznościowe

Stwórz na Facebooku fanpage, który będzie kierował do Twojej strony. Zaproś znajomych do polubienia i regularnie wrzucaj treści. Polub strony ważnych firm z branży i komentuj ich posty jako strona. Twórz wydarzenia,

Jeśli twoimi klientami są osoby zawiązane z biznesem – stwórz profil swój i swojej firmy na LinkedIn. Jeśli chcesz trafić do młodszego klienta – pomyśl o Instagramie. Pamiętaj jednak o dostosowaniu treści do kanału, którym się komunikujesz z klientami .

Warto pamiętać, że nawet będąc administratorem fanpage’u lub grupy – nie jesteśmy ich właścicielem.

 

Krok 3 – Twórz treści ciekawe dla twoich klientów

Dla niewielkiej firmy najtańszym i niezwykle efektywnym sposobem działań promocyjnych jest content martketing, czyli tworzenie treści, które są adresowane do klientów. Krótkie wpisy blogowe na konkretny temat (np. „na co zwrócić uwagę kupując ubezpieczenie turystyczne”) mają kika funkcji. Po pierwsze, pomagają pozycjonować naszą stronę w wyszukiwarce. Po drugie, przyciągają klientów zainteresowanych konkretnym tematem. A po trzecie – budują nasz wizerunek jako eksperta.

Nowy wpis na jeden konkretny temat powinien pojawiać się na naszej stronie raz na tydzień lub raz na dwa tygodnie. Powinien składać się z minimum 300 słów, zawierać opisaną grafikę, zdjęcie – najlepiej własnego autorstwa (pozwoli to uniknąć kłopotów z prawami autorskimi). Dobre, dopasowane do oczekiwań klientów treści są jednym z najtańszych sposób na przyciągnięcie na naszą stronę zainteresowanych , a nie przypadkowych osób.

 

Krok 4 – Zbieraj leady

Osoby, które już trafią na naszą stronę są naszymi potencjalnymi klientami. Co więcej, jeśli dostarczyliśmy wartościowe dla nich informacje – są do nas już pozytywnie nastawione. Dlatego warto skorzystać z narzędzi, które pomogą nam dotrzeć do konkretnej tej osoby, która może być naszym klientem. Jest wiele sposobów od narzędzi automatyzacji marketingu, poprzez narzędzia skłaniające czytelnika do zostawienia maila, ale mogą być również proste rozwiązania, jak zachęcenie do zostawienia komentarza.

W ten sposób docieramy do potencjalnych zainteresowanych naszym produktem. Możemy rozbudowywać naszą bazę kontaktów. Wykorzystując ją przy pomocy dobrego systemu  CRM – takiego jak np. Berg System – będziesz mógł je wykorzystać, by dotrzeć do klienta z odpowiednią ofertą w odpowiednim czasie.

Mobilny CRM

Mobilny CRM

Krok 5 – Chroń prywatność

Jeśli masz prywatne konto na Facebooku – pamiętaj, aby właściwie się nim posługiwać. Na potrzeby prowadzonej działalności stwórz fanpage. Tam umieszczaj wszelkie informacje związane z prowadzoną działalnością, nowinki branżowe itp. Na prywatnym profilu zmień ustawienia prywatności tak, aby posty docierały tylko do twoich znajomych. Czasem klienci przed spotkaniem sprawdzają z kim będą rozmawiać. Zastanów się, czy chciałbyś im pokazać to wszystko co masz na swoim prywatnym profilu.

Pamiętaj, że każda aktywność w sieci pozostawia ślad. Oby nie kładł się on cieniem na profesjonalnym wizerunku.

Krok 6 – Unikaj kryzysów

Prowadząc działalność w sieci, unikaj kontrowersyjnych postów i komentarzy. Wszelkie kryzysy mocno wpływają na wizerunek, który kreujemy. Znacznie łatwiej jest im zapobiegać, niż łagodzić ich skutki. Wielokrotnie zmasowany atak urażonych hejterów dezorganizował pracę firmy i niszczył dorobek wielu lat

Tematami, których nie należy poruszać w firmowych kanałach komunikacji są religia, polityka i seks. Wywoływanie ich nie należy do profesjonalnych działań. Jeśli poruszamy takie tematy na prywatnym profilu – musimy zadbać, aby dotarły tylko do naszych najbliższych.

 

Krok 7 – Ciągle się ucz    

Internet i media społecznościowe nieustannie się zmieniają, dlatego bądź na bieżąco. Rozwijaj swoją wiedzę z dziedziny marketingu on-line. Co jakiś czas pojawiają się nowe narzędzia, które pozwalają jeszcze lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy strony i społeczności, którą utworzyłeś.

 

Podstawowa znajomość tego, jak zaistnieć i jak reklamować się w internecie jest obecnie nieodzowną umiejętnością. Klienci coraz częściej właśnie w sieci szukają informacji przed zakupem ubezpieczenia. Prowadząc odpowiednie działania content marketingowe, działając w mediach społecznościowych – edukujemy ich i zdobywamy ich zaufanie. A to niezbędne, aby przetrwać na rynku.

Vito Casetti

Vito Casetti: Dla ludzi przedsiębiorczych, Polska bije Włochy 10 do 0

Vito Casetti jest pół-Polakiem, pół-Włochem. Choć urodził się we Florencji, to od 18 lat jest związany z naszym krajem. Powszechnie kojarzony jest z występami w programach takich jak „Europa da się lubić” i „Dzień Dobry TVN”, dla którego realizował cykl felietonów podróżniczych. Jednak poza rozpoznawalnym medialnym wizerunkiem, Vito Casetti jest niezwykle sprawnym menedżerem, który od ponad 20 lat rozwija struktury sprzedaży w całej Europie.

Czytaj dalej

Excel czy CRM?

Baza klientów w Excelu? Wyjaśniamy na co zwrócić uwagę

Wielu naszych klientów zadaje to samo pytanie – czy Excel jest dobrym narzędziem do prowadzenia bazy klientów? Odpowiedzieć na tak postawioną kwestię można metaforą: czy rower jest dobrym środkiem transportu? Dla jednej osoby, na niewielkie odległości przy dobrej pogodzie – tak. Ale jeśli oczekujemy więcej, warto zastanowić się nad innym środkiem transportu. Podobnie z bazą klientów, na początek Excel czy Google Docs wystarczają. Ale jeśli chcemy się rozwijać – warto zainwestować w system CRM.

Czytaj dalej

MLM - kosmetyki

Dwie rewolucje w MLM. Zmieniający się świat, to nowe szanse

Była pierwsza połowa lat 90., kiedy do mojego mieszkania przyszedł facet z wielką walizką. Przez swój krzaczasty wąs i łysinę wyglądał jak Andrzej Zaucha. Próbował mi sprzedać swój amerykański sen. Wtedy pierwszy raz spotkałem się z pojęciem MLM. W tamtych czasach mało kto jeszcze rozumiał siłę tego modelu biznesowego. Zresztą, po latach komunizmu, nie mieliśmy wtedy podstawowej wiedzy ekonomicznej. Niektórzy w MLM skakali jak w ogień, inni uważali system za podejrzany i często z takim podejściem zostali do dziś.

Czytaj dalej

Marcin Konopka Berg System

Alior Bank docenił Berg System. Kolejny etap współpracy


Po raz kolejny jest nam niezwykle miło poinformować, że działania Alior Bank docenił działania podejmowane przez Berg System. Wcześniej informowaliśmy o tym, że zostaliśmy wybrani dostawcą dedykowanego rozwiązania CRM dla klientów biznesowych Alior Banku. Od tego czasu dla prowadzonego przez bank portalu zafirmowani.pl – regularnie dostarczamy porad eksperckich. Ostatnio zaś zostaliśmy zaproszeni na organizowaną przez Alior Bank konferencję „Firmy przyszłości – jak zaistnieć w internecie?”.

Czytaj dalej

dobrze zorganizować konferencję?

7 rad jak dobrze zorganizować konferencję dla klientów

Żyjemy w dobie internetu i wszechobecnych smartfonów. Większość spraw daje się załatwić on-line, często nawet bez kontaktu z drugim człowiekiem. Tak jest szybciej, wygodniej, efektywniej. Ale nic nie zastąpi spotkań twarzą w twarz z drugim człowiekiem. Jeśli potrafisz dobrze zorganizować konferencji dla klientów (tych obecnych, ale i przyszłych) – możesz dzięki temu zbudować silną relację. Rzecz w dzisiejszych czasach unikalną.

Czytaj dalej

oprogramowanie dla MLM

Na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowanie dla MLM. Sukces potrzebuje dobrego narzędzia

Systemy marketingu wielopoziomowego (MLM) są coraz popularniejsze. Na polskim rynku działa już kilkadziesiąt firm, które pozwalają swoim dystrybutorom na budowanie sieci i zarabianie dobrych pieniędzy w ramach zbudowanych struktur. Cały czas na rynku pojawiają się też nowe podmioty. Postęp technologiczny i zmiany w sposobie robienia zakupów przez konsumentów są wyzwaniem, ale i szansą na zbudowanie biznesu o ogromnej skali działania. To, co teraz można osiągnąć stosunkowo szybko, jeszcze niedawno wymagało wielu lat tworzenia struktur. Odpowiednio dobrane oprogramowanie dla MLM pomoże błyskawicznie rozwijać biznes.

Czytaj dalej