Sztuczna Inteligencja staje się partnerem sprzedawcy. Berg System pracuje nad rozwiązaniem, które zrewolucjonizuje CRM

Na początku XIX wieku angielscy tkacze bali się, że maszyny parowe zabiorą im pracę. W czasie każdego przełomu część osób obawia się zmian. A inni (tzw. early adopters) widzą szanse w nowych technologiach. W tej chwili stoimy na progu nowego wielkiego przełomu – prace nad Sztuczną Inteligencją (AI) wyszły z etapu badań na etap wdrożeń. Jedno z takich rozwiązań – moduł AI DaVinci – szykuje Berg System. Dzięki temu praca agentów ubezpieczeniowych i doradców finansowych stanie się łatwiejsza.

Czytaj dalej

Filozofia RODO

RODO, czyli włącz myślenie. Jak unijne rozporządzenie zmienia filozofię ochrony danych?

Wejście w życie unijnego rozporządzenia RODO (GDPR) stawia przed wszystkimi przedsiębiorcami spore wyzwania. Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą powinien zrozumieć, na czym polega zmiana. Pisaliśmy już o karach, dawaliśmy wzór formularza pozyskiwania zgód. W tym artykule skupimy się jednak na tym, co RODO zmienia w sposobie myślenia o ochronie danych osobowych.

Czytaj dalej

Szykuj się na pozew. Prawnicy już wiedzą jak zarobić na RODO

W sobotni poranek Pana Krzysztofa obudził sygnał przychodzącej wiadomości e-mail. Normalnie, by poczekał do poniedziałku, ale miał dziwne przeczucie. Starał się nie załatwiać spraw zawodowych poza godzinami pracy, ale odkąd miał podpiętą skrzynkę pocztową do smartfona, zdarzało się, że jednak siadał do pracy. Po kilku kliknięciach jego oczom ukazał się mail od kancelarii prawnej. Poczuł, że jego serce zaczyna szybciej bić. Temat wiadomości zwiastował kłopoty: „Pańska agencja ubezpieczeniowa nie spełnia wymogów RODO”. W dalszej maila części dowiedział się, że dowody zostały już zabezpieczone, a nadawca proponuje usługę dostosowania procedur do wymogów ustawy. W przeciwnym razie, firmie grozi ogromna kara. Taki scenariusz, już wkrótce może być całkiem realny.

Czytaj dalej

OFE Reklama

To była rewolucja na rynku. Do OFE zapisywała nawet kioskarka

Kiedy w 1999 roku wchodziła reforma systemu ubezpieczeń społecznych, w krótkim czasie każdy dorosły Polak musiał zapisać się do Otwartego Funduszu Emerytalnego. Ci, którzy nie zdążyli bądź nie chcieli, byli dolosowani. Na rynku pojawiło się kilkanaście OFE, które zażarcie walczyły o pozyskanie klienta. To była klasyczna sytuacja biznesowa z gatunku „teraz albo nigdy”.

Czytaj dalej

Do przegranych kontraktów warto wracać.

Do przegranych kontraktów warto wracać. Doradca inwestycyjny Piotr Sałata zdradza tajemnicę swojego warsztatu

Piotr Sałata jest doświadczonym doradcą finansowym. Po ponad 10 latach pracy w private banking zdecydował się pójść na swoje. O tym, jak organizuje swoją pracę, opowiadał już w tym miejscu. Dziś podzieli się z nami swoim sekretem. Dlaczego i jak wraca do przegranych kontraktów.

Czytaj dalej

Strategia sprzedaży

Strategia sprzedaży ubezpieczeń. Agent jest jak piłkarz

Na początek historia piłkarska. 7-go listopada 2012 roku Celtic Glasgow podejmował w Lidze Mistrzów Barcelonę. Oczywiście to goście byli faworytami tego meczu. I rzeczywiście – wymienili 955 podań, wobec 155 gospodarzy. Piłkę posiadali przez 89 procent czasu gry. Oddali 23 strzały (Celtic tylko pięć). Gospodarze lepsze statystyki mieli tylko w jednym aspekcie. Strzelili jednego gola więcej, a mecz zakończył się wynikiem 2-1.

Czytaj dalej

zdobywanie zgód

Ministerstwo planuje uprościć zbieranie zgód w małych i średnich firmach. Co z ubezpieczeniami?

Wejście w życie unijnych przepisów RODO (GDPR) ma na celu dwie rzeczy. Po pierwsze, co oczywiste, zwiększenie ochrony danych zwykłych obywateli. Drugi cel, o którym mówi się mniej – to dostosowanie wymogów do skali i charakteru działalności firmy. To normalne, że małym firmom nie możemy stawiać takich samych wymagań, jak wielkim międzynarodowym korporacjom. Tymczasem do tej pory tak było. Pomysł Ministerstwa Cyfryzacji zmierza właśnie do uproszczenia procedur RODO dla małych i średnich firm. Pozyskiwanie zgód ma być łatwiejsze.

Czytaj dalej

O tym się zapomina wdrażając RODO. Mamy rozwiązania

Niektórzy czekają na 25 maja 2018 roku, jak na koniec świata. Radykalna zmiana przepisów o ochronie danych osobowych niesie za sobą wiele wyzwań i dla np. kancelarii prawnych, to prawdziwe „eldoRODO”. Wiadomo, że wejście dyrektywy w życie wymusi profesjonalizację w kwestii bezpieczeństwa IT, wprowadzi nowy wzór zgody na pozyskanie danych osobowych, ale jest jeszcze jeden wymóg, o którym często się zapomina. Wszelkie informacje dla klienta mają być podane w sposób jasny i przejrzysty. Poniżej pokażemy, jak o to zadbać.

Czytaj dalej