OFE Reklama

To była rewolucja na rynku. Do OFE zapisywała nawet kioskarka

Kiedy w 1999 roku wchodziła reforma systemu ubezpieczeń społecznych, w krótkim czasie każdy dorosły Polak musiał zapisać się do Otwartego Funduszu Emerytalnego. Ci, którzy nie zdążyli bądź nie chcieli, byli dolosowani. Na rynku pojawiło się kilkanaście OFE, które zażarcie walczyły o pozyskanie klienta. To była klasyczna sytuacja biznesowa z gatunku „teraz albo nigdy”.

Czytaj dalej

Do przegranych kontraktów warto wracać.

Do przegranych kontraktów warto wracać. Doradca inwestycyjny Piotr Sałata zdradza tajemnicę swojego warsztatu

Piotr Sałata jest doświadczonym doradcą finansowym. Po ponad 10 latach pracy w private banking zdecydował się pójść na swoje. O tym, jak organizuje swoją pracę, opowiadał już w tym miejscu. Dziś podzieli się z nami swoim sekretem. Dlaczego i jak wraca do przegranych kontraktów.

Czytaj dalej

Strategia sprzedaży

Strategia sprzedaży ubezpieczeń. Agent jest jak piłkarz

Na początek historia piłkarska. 7-go listopada 2012 roku Celtic Glasgow podejmował w Lidze Mistrzów Barcelonę. Oczywiście to goście byli faworytami tego meczu. I rzeczywiście – wymienili 955 podań, wobec 155 gospodarzy. Piłkę posiadali przez 89 procent czasu gry. Oddali 23 strzały (Celtic tylko pięć). Gospodarze lepsze statystyki mieli tylko w jednym aspekcie. Strzelili jednego gola więcej, a mecz zakończył się wynikiem 2-1.

Czytaj dalej

zdobywanie zgód

Ministerstwo planuje uprościć zbieranie zgód w małych i średnich firmach. Co z ubezpieczeniami?

Wejście w życie unijnych przepisów RODO (GDPR) ma na celu dwie rzeczy. Po pierwsze, co oczywiste, zwiększenie ochrony danych zwykłych obywateli. Drugi cel, o którym mówi się mniej – to dostosowanie wymogów do skali i charakteru działalności firmy. To normalne, że małym firmom nie możemy stawiać takich samych wymagań, jak wielkim międzynarodowym korporacjom. Tymczasem do tej pory tak było. Pomysł Ministerstwa Cyfryzacji zmierza właśnie do uproszczenia procedur RODO dla małych i średnich firm. Pozyskiwanie zgód ma być łatwiejsze.

Czytaj dalej

O tym się zapomina wdrażając RODO. Mamy rozwiązania

Niektórzy czekają na 25 maja 2018 roku, jak na koniec świata. Radykalna zmiana przepisów o ochronie danych osobowych niesie za sobą wiele wyzwań i dla np. kancelarii prawnych, to prawdziwe „eldoRODO”. Wiadomo, że wejście dyrektywy w życie wymusi profesjonalizację w kwestii bezpieczeństwa IT, wprowadzi nowy wzór zgody na pozyskanie danych osobowych, ale jest jeszcze jeden wymóg, o którym często się zapomina. Wszelkie informacje dla klienta mają być podane w sposób jasny i przejrzysty. Poniżej pokażemy, jak o to zadbać.

Czytaj dalej

wojna cenowa

6 sposobów, jak przetrwać wojnę cenową na rynku ubezpieczeń

Pani Katarzyna nie ma łatwego życia. Prowadzi działalność ubezpieczeniową w jedynym z dużych polskich miast. Teoretycznie, ma wielu potencjalnych klientów. Ale w rzeczywistości, atrakcyjny rynek przyciąga mnóstwo konkurentów. Oprócz innych agentów, o jej klientów zabiegają również bezpośrednio towarzystwa, dla których pracuje, banki, a nawet operatorzy komórkowi. Klient, co zrozumiałe, szuka najtańszej oferty. W ten sposób powstaje nakręca się wojna cenowa.

Czytaj dalej

Wyzwania 2018

Wyzwania branży ubezpieczeń na 2018 rok. Oddajmy głos ekspertom

Za nami rok, który dla branży ubezpieczeń miał być bardzo trudny. Rok, w którym znowu wzrosły składki. Wiele osób wieszczyło w związku z tym załamanie na rynku. Tymczasem klienci nie przestali korzystać z ubezpieczeń. Okazało się, że z wielkiej chmury spadł mały deszcz. W 2018 roku branżę czekają jednak duże zmiany. Trzy najważniejsze z nich, to wdrożenie dyrektywy RODO, IDD oraz postępująca automatyzacja branży. Zapytaliśmy ekspertów, jak należy się przygotować do tego, co się będzie działo.

  Czytaj dalej

Rodo 3

Multiagencja jako administrator danych osobowych. Jakie są podstawy prawne i konsekwencje tej decyzji

W poprzednich artykułach nasz ekspert – radca prawny Patryk Koralewski – wskazywał, że multiagencja może występować jako procesor (sytuacja typowa) i jako administrator danych osobowych. Jakie są podstawy prawne i konsekwencje bycia administratorem? O ile w tym pierwszym przypadku wszelkie zgody i oświadczenia zbierane są w imieniu ubezpieczyciela, który określa ich treść w formularzach ubezpieczeniowych, a multiagencja przetwarza dane na podstawie powierzenia (w formie umowy). W przypadku występowania multiagencji jako administratora sytuacja wygląda diametralnie inaczej.

Czytaj dalej

Postanowienia noworoczne

Noworoczne postanowienia. Co zrobić, by tym razem się udało?

Co roku jest tak samo. Robisz listę noworocznych postanowień, kupujesz karnet na siłownię, ciuchy do biegania, wypisujesz miejsca, które chcesz odwiedzić. Mijają dwa tygodnie i… Karnet gdzieś się zapodział, ubranie leży na dnie szafy, a na listę podróży starasz się nie patrzeć, bo boleśnie przypomina o tym, że znowu zapału starczyło na krótko. Dlaczego co roku jest tak samo?

Czytaj dalej