NNW szkolne

NNW szkolne – wrześniowy sposób na zwiększenie sprzedaży

6 skutecznych sposobów komunikacji z klientem

Początek września to jak co roku czas, w którym nasze pociechy wracają do szkoły po kilku tygodniach wakacji. Powrót wiąże się z przygotowaniem wyprawki szkolnej i z zakupem książek. Rodzice powinni w tym czasie podjąć decyzję odnośnie zakupu ubezpieczenia NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków). Mogą skorzystać z propozycji przygotowanej przez szkołę albo sami znaleźć ofertę takiego ubezpieczenia. W każdym przypadku warto porównać oferty rynkowe z tymi proponowanymi przez szkołę, w podobnej cenie możemy uzyskać dużą lepszą ochronę.

Dla nas Agentów ubezpieczeniowych i multiagencji jest to najlepszy czas na skontaktowanie się z klientem i zaproponowanie mu oferty ubezpieczenia dzieci. W dobie technologii informatycznych można to zrobić na wiele sposobów.

  1. Telefonicznie, dzwoniąc do klientów

 

To najbardziej tradycyjny kanał komunikacji. Jest to zarazem najskuteczniejszy kanał,
bo mamy bezpośredni kontakt z klientem i możemy kierować rozmowę w taki sposób jak uważamy. Jest to też najtrudniejszy kanał komunikacji, bo wymaga zaangażowania z obu stron i poświęcenia dużej ilości czasu. Jeśli już zdecydujemy się na kontakt w pierwszej kolejności po przedstawieniu się należy zapytać klienta czy jest to dobry czas na rozmowę oraz nawiązać do tego, gdzie mieliśmy okazję się poznać. Ekspertem w dziedzinie sprzedaży telefonicznej jest Adam Kubicki. Jest to osoba, która chętnie dzieli się wiedzą, dlatego zapraszam również na jego bloga: http://bit.ly/2m0fusJ

2. Za pośrednictwem poczty e-mail 

(kampania mailowa lub newsletter)

 

Jeżeli posiadamy bazę maili klientów możemy to wykorzystać do przesłania propozycji ubezpieczenia NNW dziecka. Mail ma tą przewagę nad rozmowę telefoniczną, że możemy wysyłać go masowo. Poświęcamy czas raz na przygotowanie i wysyłamy go do wielu odbiorców. Jest jeszcze dodatkowo przewaga nad SMS’em, bo może być bardziej rozbudowany w treści – zarówno pod względem ilości słów i pod kątem graficznym.

Ten kanał komunikacji dobrze sprawdzi się jako uzupełnienie ogólnej komunikacji z klientem, jednak nie powinno traktować się go jako jedyny lub priorytetowy. Głównie dlatego że maile często wpadają do spamu. Obecnie dane pokazują, że niespełna połowa maili trafia do klientów, z czego zaledwie kilka do kilkunastu procent jest otwieranych co jest efektem niskiej skuteczności.

3. Wysyłając krótka wiadomość SMS lub kampanię SMS

 

W ostatnim czasie najbardziej popularne narzędzie komunikacji z klientami. Główną zaletą wysyłki SMS-ów jest to, że podobnie jak w przypadku maili, możesz wysłać wiadomość do wielu klientów na raz. Dodatkowo jak pokazują dane, SMS-y mają bardzo wysoki ok. 95% tzw. wskaźnik open-rate (wskaźnik pokazujący jak dużo wiadomości zostało otwartych przez odbiorcę). Ograniczeniem tego kanału komunikacji są dodatkowe koszty (koszt SMS-a w bramkach SMS-owych to ok. 10-20 gr oraz ograniczenie związane jej długością.

Dzięki integracji programu Berg System i bramki SMS można w łatwy sposób wysłać pojedynczego SMS-a do konkretnego klienta, albo przygotować kampanię SMS do wielu klientów na raz. W tym celu warto wcześniej użyć filtrowania, aby określić odpowiednią grupę docelową (np. Klientów posiadających dzieci). Pozwoli to z jednej strony ograniczyć koszty, ale przede wszystkim wysłać wiadomość do najbardziej odpowiedniej grupy odbiorców.

Więcej o tworzeniu kampanii SMS można przeczytać w bazie wiedzy. Oto link: http://bit.ly/2lUIwcY

 

4. Landing page – dedykowana krótka strona z jedną informacją

(np. Ubezpieczenie szkolne) wraz z formularzem kontaktowym

 

  Landing page jest prostą i dość krótką stroną, która zawiera najczęściej jedną konkretną informację i ma jeden główny cel. Najczęściej tym celem jest to, aby klient zostawił dane kontaktowe, jeśli jest zainteresowany produktem lub usługą. Plusem tej metody komunikacji jest to, że można zawrzeć więcej informacji i przedstawić je w ładnej formie graficznej. Landing pagę nie może jednak funkcjonować w oderwaniu od innych form marketingu. Potencjalni klienci muszą jakoś dowiedzieć się o jego istnieniu. Stąd link do tej strony internetowej można wysłać mailem lub przez sms. Można też zachęcić do odwiedzenia tej strony za pomocą mediów społecznościowych. Landing page jest skutecznym narzędziem marketingu internetowego, jednak wymaga wprawy lub wsparcia technicznego. 

5. Post na Facebook’u lub innych mediach społecznościowych

 

  Media społecznościowe to nie tylko miejsce, gdzie udostępniamy nasze zdjęcia z wakacji
czy spotkań z przyjaciółmi. Biznesowa obecność w mediach społecznościowych bardzo dynamicznie się zmienia. Powstało w tym zakresie wiele publikacji. Co raz popularniejsze jest też stwierdzenie Social Selling – czyli sprzedaż za pomocą mediów społecznościowych. Poprzez media społecznościowe jesteśmy obserwowani przez bliższych i dalszych znajomych, klientów, ale też przez osoby obce. Wszyscy oni są potencjalnymi klientami. W przypadku ubezpieczenia szkolnego warto wykorzystać sieci społecznościowe do tego, aby poinformować o możliwości kupienia takiego ubezpieczenia w danej multiagencji. Dzięki temu nie będzie ona kojarzona tylko z ubezpieczeniem samochodu. Warto do wpisu dodać zdjęcie lub grafikę, link do strony lub po prostu kontakt. Tworząc wpisy w mediach społecznościowych warto pamiętać, żeby bardziej budować potrzebę, wskazywać różnicę między różnymi rozwiązaniami, edukować potencjalnych klientów niż wprost sprzedawać dane rozwiązanie. W myśl zasady, że ludzie wolę sami kupić niż jak ktoś im coś sprzedaje. 

6. Nagranie filmu i umieszczenie go na YouTube i w mediach społecznościowych

 

  Jeśli pisanie nie jest Twoją najsilniejszą stroną, warto pomyśleć o bardziej atrakcyjnej formie przekazu jakim jest krótki film. Można go nagrać obecnie nawet średniej klasy telefonem komórkowym i udostępnić na Facebooku czy YouTube. Link do takiego filmu można przesłać również mailem czy SMS-em albo umieścić na landing page’u. Zarówno nagranie filmu, post na Facebooku stanowią uzupełnienie komunikacji z klientami, a ich niewątpliwą zaletą jest możliwość dotarcia do wielu odbiorców i nie tylko klientów.

  Każdy ze powyższych kanałów komunikacji z klientami ma swoje plusy i ograniczenia. Najważniejsze, aby docierać do klientów z odpowiednią ofertą w czasie, kiedy jej potrzebują. Dlatego też każdym przypadku podstawą skutecznego działania jest uporządkowana baza klientów. Dodatkowo w przypadku ubezpieczenia szkolnego baza klientów powinna być wzbogacona o informacje dotyczące posiadania dzieci. W narzędziu Berg System baza klientów jest zintegrowana z pocztą e-mail oraz narzędziem do wysyłki SMS-ów. 

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email
TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Ile jest warta multiagencja

[PODCAST] Ile jest warta multiagencja

Przymierzając się do ewentualnej sprzedaży multiagencji warto poznać jej wartość. Podcast gazety ubezpieczeniowej „Rozmowy bez asekuracji”. Goście: Krzysztof Janik z Enterprise Startup i Marcin Konopka z

5 powodów dlaczego klienci wybierają Berg System

5 powodów dlaczego klienci wybierają Berg System

Zastanawiasz się w ogóle dlaczego miałbyś zacząć pracować z systemem CRM? Dlaczego Twoja multiagencja i pracownicy mieliby korzystać z takiego rozwiązania?  To właśnie przede wszystkim

Skuteczne rozliczanie prowizji w multiagencji

Koniec z błędami przy rozliczaniu prowizji

Rozliczenia prowizyjne to jeden z najważniejszych elementów w Twojej multiagencji. Każdy z nas ma swój sposób i ułożony proces, który umożliwia takie rozliczenia. Excel, dział

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.