Szkolne NNW. Jak wykorzystać początek roku szkolnego?

Pani Karolina wiedziała, że dostanie odszkodowanie. Na szczęście ubezpieczenie jej syna obejmowało okres wakacyjny. Bo wtedy właśnie miał miejsce wypadek, który odmienił życie rodziny. Potrącony chłopiec spędził prawie dwa miesiące w Centrum Zdrowia Dziecka. A ona razem z nim.

Łzy w oczach

Kiedy już po wszystkim wróciła z dzieckiem do domu, udała się do agenta, który grupowo ubezpieczył całą klasę. Po dwóch tygodniach na jej koncie pojawiły się wreszcie pieniądze, miała łzy w oczach. Dostała 1266 zł. Mniej więcej tyle, ile wydała tylko na opłaty dla szpitala za to, by móc spać na fotelu przy łóżeczku syna. Wszystko zgodnie z ogólnymi warunkami ubezpieczenia, które akceptowała Rada Rodziców.

Jaka nauka płynie z tej historii dla agenta ubezpieczeniowego? Pierwszą i oczywistą rzeczą jest to, że ludzie potrzebują ubezpieczeń NNW dla dzieci. Każdy rodzic będzie chciał chronić swoje dziecko. Ale ważniejsze jest to, że dla bardzo wielu klientów, to nie cena a zakres ubezpieczenia będzie kluczowym czynnikiem wyboru. Bo przecież na zdrowiu dzieci się nie oszczędza. Od czasu wypadku, Pani Karolina kupuje dodatkowe ubezpieczenie nie tylko dla syna, ale obejmujące całą rodzinę.

 

Sezon na Szkolne NNW

Naturalnym terminem, w którym zawiera się takie ubezpieczenia jest początek roku szkolnego. Często klasy i szkoły robią to hurtowo i mają swoich upatrzonych dostawców. W jaki sposób, pomimo tego, agent może zwiększyć swoją sprzedaż w tym terminie? Warto wykorzystać nowoczesne narzędzia marketingowe.

Najcenniejszym aktywem każdej agencji jest baza klientów. Dobry program klasy CRM, taki jak Berg System, pozwala na łatwe wyfiltrowanie klientów, którzy mają dzieci w wieku szkolnym. W ten sposób będziemy mogli dotrzeć z naszą ofertą do potencjalnych klientów tuż przed pierwszym września albo zaraz po rozpoczęciu roku szkolnego. Automatycznie wyślemy im naszą ofertę wskazanym kanałem – SMS-em lub mailem. Na kolejne dni możemy dodać do Kalendarza przypomnienie o wykonaniu telefonu.

 

Inne sposoby

 

Podobne przypomnienia można wysłać także zaraz po rozpoczęciu roku szkolnego, ale także w innych momentach. Na przykład jeśli w mediach poruszany jest temat bezpieczeństwa dzieci.

 

Kolejnym pomysłem, jest wyfiltrowanie osób, które mają już u nas ubezpieczenia dla dzieci. Im możemy zaproponować upgrade polisy na całą rodzinę.

Oczywiście, można stać pod szkołą z bannerem, ale takie kampanie były skuteczne w latach 90-tych. W 2018 roku warto jednak korzystać ze sposobów, które zajmują znacznie mniej czasu, a pozwalają na cross- i up-selling, czyli dosprzedaż i zwiększanie wartości uproduktowienia Klienta. I dotrzeć w odpowiednim momencie z ofertą do takich osób, jak Pani Karolina.

Podziel się artykułem

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.