Czy posiadasz już uporządkowany proces sprzedaży fotowoltaiki? Nie od dziś wiemy, że jest to długi proces, który można podzielić na kilka elementów.
Przede wszystkim musimy zwrócić uwagę na to, ze przy jednym kliencie pracuje kilka działów, a ich skuteczność będzie zależeć od tego jak od początku prowadzisz klienta. Jeżeli już znasz jego drogę to czas, aby ułożyć skuteczny proces sprzedaży.
Szansa sprzedaży - praca działu sprzedaży
Jak to określić?
- Jakie są cele klienta? Czyli co on chce osiągnąć?
- Jakie działania podejmuje? Czyli co klient robi, aby to osiągnąć?
Przystąp do projektowania procesu sprzedaży - pierwszy etap
Stwórz drugi proces sprzedaży dla klientów o dużym potencjalne sprzedażowym. Dzięki temu będziesz mógł osobno kontrolować i ulepszać proces pod względem bardziej wartościowych sprzedaży.
Możesz ten proces nazwać po prostu „duży projekt”. Z pewnością sam wiesz, które projekty dla Twojej firmy są duże i wymagają znacznie większego zaangażowania i innych kroków na każdym etapie.
W Berg System z łatwością stworzysz drugi proces sprzedaży na jednym widoku, aby sprawnie poruszać się pomiędzy nimi.

Proces posprzedażowy - obsługa klienta i realizacja zamówienia
Kilka pytań, które pomoże Ci przystąpić do tworzenia procesu:
- 1. Jak wyglada obsługa po podpisany rozmowy? Od czego zaczynasz? Co po kolei robisz?
- Jak wygląda proces pozyskiwania dofinansowania? Co należy zrobić, aby je uzyskać?
- Jak wygląda proces projektowania? Jakie informacje są potrzebne do stworzenia projektu?
- Jak wygląda proces montażu?
Stosowanie automatyzacji w procesie sprzedaży fotowoltaiki
Mierzenie skuteczności
Proces sprzedaży, aby był skuteczny musi być mierzalny. Bez konkretnych danych statystycznych nie wiemy jak konkretnie wpływa on na sprzedaż.
Dane z CRM’a, gdzie jest ułożony proces sprzedaży mogą posłużyć za spory zbiór informacji. W Berg System znajdziesz również osobny moduł ze statystykami. Dane to dowód, który nie jest „przypadkowo” naciągnięty i o tym należy pamiętać.
Jak już przeanalizujesz dane to nie zapomnij aktualizować procesu. Sprawdzać go i zmieniać w kontekście tego co się dzieje na rynku. Bo sam rynek naszych klientów może zmieniać się bardzo szybko, a to wymaga od nas elastyczności i wprowadzania konkretnych zmian do procesów.
Wykorzystuj do tego nie tylko statystyki, ale bieżącą wiedzę swojego działu sprzedaży, który jest na froncie i przekaże Ci najistotniejsze informacje.
Nie zapomnij w swoim procesie uwzględnić źródła pochodzenia klienta. To pozwoli Ci inwestować w źródła, które są dla Ciebie najskuteczniejsze.
Dokumentacja - zachowaj porządek
Czy Ty lub Twój zespół traci czas na wyszukiwanie odpowiednich dokumentów? Czy zdarza się, że coś zaginie i trzeba to znaleźć? Może po prostu dany dokument został odłożony w złym miejscu.
Obok tworzenia procesu sprzedaży warto zwrócić uwagę na elementy towarzyszące temu. Dokumenty to ten nierozłączny element. Korzystamy często z różnych rozwiązań online lub nie.
Natomiast jak to rozwiązujemy w Berg System? Przy każdej szansie sprzedaży lub w kartotece klienta. Udostępniamy możliwość przechowywania załączników wraz z opisem. Czyli od pierwszego momentu żaden ważny dokument nie zaginie i będzie dostępny dla wszystkich.
