5 pomysłów na sprzedaż ubezpieczeń w 2021 roku

5 pomysłów na sprzedaż ubezpieczeń w 2021 roku

Rok 2020 z pewnością był rokiem wielu zmian, a szczególnie bardzo szybkim postępem digitalizacji. Oznacza to, że zdecydowana większość sprzedaży przeniosła się z offline do online.

W tym artykule poznasz 5 pomysłów na sprzedaż ubezpieczeń w 2021 roku. 

Obecność w Social Media

Social Media to potężne narzędzie do kreowania wizerunku. Jest to kanał komunikacji z klientami, w którym nie powinniśmy prowadzić bezpośredniej sprzedaży. Dobrze wykorzystany pozwoli na budowanie wizerunku i zaufania. To właśnie te elementy pomogą zwiększyć sprzedaż. 

Rozróżnimy tutaj dwa kanały na Facebook’u – organiczny i płaty. Do każdego z nich musimy dostosować odpowiednią komunikację. 

Działania organiczne – przykładowe treści. 

  • Historie klientów.
  • Pokazanie wyników np. ilość sprzedanych ubezpieczeń na życie.
  • Opinie od klientów. 
  • Wideo, w którym edukujesz klientów na temat ubezpieczeń.
  • Artykuły na Twoim blogu – taki artykuł można podzielić na kilka postów.
  • Pokaż jak Twoja firma działa od zaplecza.

Pamiętaj, aby uzupełnić dobrze profil swojej firmy. Na pewno zadbaj o jakościowe zdjęcia w tym zdjęcie profilowe i cover photo, czyli zdjęcie w tle. 

Działania płatne – przykładowe treści 

  • Artykuły, które rozwiązują problem klientów. 
  • Opinie na temat Twojej firmy np. do użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę.
  • Landing Page – czyli kierowanie ruchu na Twoją stronę produktową, gdzie użytkownik może zapisać się na rozmowę.
  • Edukacyjne wideo 
  • Reklamy Lead Ads – formularz w reklamie, gdzie użytkownik może od razu zapisać się np. na rozmowę. 

Z pewnością działania płatne będą wymagać dobrego rozplanowania. Kampania reklamowa zawsze musi mieć swój cel. Warto pomyśleć o podjęciu współpracy z Agencją, która zajmie się Twoimi kampaniami.

Te elementy można przełożyć również na LinkedIn, aczkolwiek trzeba pamiętać, że służy on do komunikacji biznesowej, a nie do klientów indywidualnych. 

Prowadzenie firmowego bloga

Content marketing może okazać się najlepszym i najtańszym źródłem pozyskania klienta. Na samym początku wymaga dużego wysiłku, aby stworzyć drogę, która pozwoli zbudować zaufanie, a na końcu pozyskać dane kontaktowe do potencjalnego klienta. 

Kilka wskazówek odnośnie pisania artykułów: 

  1. Zapoznaj się z podstawowymi zasadami SEO
  2. Artykuły powinny odpowiadać na konkretne pytania. Oznacza to, że nagłówek powinien od razu sugerować czego użytkownik się dowie. 
  3. Nie pisz językiem branżowym, tekst powinien być łatwy w zrozumieniu. 
  4. Używaj w treści elementów graficznych jak np. infografiki
  5. Napisany artykuł publikuj we wszystkich kanałach komunikacji tj. Social Media czy Newsletter. 

Przed napisaniem artykuł zaplanuj co będzie się w nim znajdowało, aby był przejrzysty. Jeżeli masz stronę na WordPressie, to zainstaluj pomocną wtyczkę Yoast SEO. 

Email marketing

Zastosowanie email marketingu, to świetne narzędzie do utrzymywania kontaktu i budowania zaufania. Ten kanał komunikacji można wykorzystać przy obecnych klientach do np. dosprzedaży i do sprzedaży nowym klientom. 

Aby pozyskać maile do potencjalnych użytkowników, stwórz swój Lead Magnet – dla przykładu zaoferuj dostęp do eBooka w zamian za e-mail. Pamiętaj, eBook powinien być praktyczny, aby w nim zawarta wiedza mogła być wykorzystana przez potencjalnego klienta. Połącz to z Social Media i płatnymi reklamami. 

Dosprzedaż do obecnych klientów. To tutaj możesz stworzyć newsletter, który będzie edukował Twoich klientów np. odnośnie ubezpieczenia na życie.  

Zanim rozpoczniesz takie działa, to warto wiedzieć, którzy klienci nie posiadają danego ubezpieczenia. Z pomocą przychodzi Berg System i funkcja filtrowania bazy kontaktów. W łatwy sposób możesz wybrać tych, którzy nie posiadają danego ubezpieczenia, a następnie wyeksportować ich do pliku Excel lub CSV. 

W ten sposób łatwo uzyskasz ich maile i wgrasz je do systemu mailingowego, z którego będziesz wysyłać newsletter. 

Edukacyjne treści wideo

Wideo obecnie zdobywa bardzo dużą popularność. Jest wiele plusów nagrywania, aczkolwiek wymaga to również przygotowania. Dzięki treścią wideo pokażesz siebie, swoją wiedzę i zbudujesz wizerunek eksperta. 

Kilka wskazówek: 

  1. Pierwsze nagrania mogą być trudne, ale staraj się mówić do kamery jak do klienta. 
  2. Wykorzystaj dostępne narzędzia, nie musi być to profesjonalne studio nagraniowe. Na początek wystarczy telefon i słuchawki, aby dźwięk był dobry. 
  3. Nagrywaj w miejscach, w których jest dobre oświetlenie. 
  4. Rozpisz sobie plan tego co będziesz mówił. 
  5. Do obróbki możesz wykorzystać darmowe programy, z pewnością na początek to wystarczy. 
  6. Publikuj w Social Mediach i na YouTube.

Webinar

To nic innego jak bezpłatne szkolenie online dla potencjalnych klientów. Przy webinarze wykorzystujemy siłę wideo i moc edukacji. Obecnie jest to jedno z najlepszy źródeł pozyskiwania potencjalnych klientów. 

Możesz edukować ich na takie tematy jak np.: “Jak wybrać ubezpieczenie na życie” czy “Najważniejsze elementy przy ubezpieczeniu domu”. Podczas webinaru przede wszystkim dziel się swoją wiedzą, a dopiero na końcu zaproponuj konsultacje lub zakup ubezpieczenia. 

Podsumowanie

5 praktycznych pomysłów na zwiększenie sprzedaży ubezpieczeń. Teraz wystarczy je wdrożyć i z powodzeniem sprzedawać. Mam nadzieję, że te wskazówki zainspirowały Cię i od razu przejdziesz do działania! 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Przetestuj nas!

Umów się na prezentację z naszym ekspertem:

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Bądź na bieżąco!

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.