Daily - jak ogarnąć chaos w sprzedaży

Daily – jak ogarnąć chaos w sprzedaży

Daily. Prosty sposób, aby efektywność Twojego zespołu handlowego wystrzeliła

Kiedy myślimy o cyklu pracy handlowca, zazwyczaj myślimy o okresach miesięcznych, kwartalnych, rocznych. To wtedy nadchodzi moment, w którym mówimy „sprawdzam”, rozliczamy wyniki i przyznajemy premie. A może zmienić ten sposób pracy w taki, aby efektywność Twojego zespołu handlowego wystrzeliła?

Co miesiąc to samo... Target

W większości zespołów handlowych pojawia się ten sam rytuał. Gdy zbliża się 30-ty dzień każdego miesiąca, następuje nerwowe podliczanie targetu. Zazwyczaj rozpoczyna się wtedy „spina”, by dowieźć wynik. 

Po tym intensywnym końcu miesiąca nadchodzi rozluźnienie, a potem znowu ten sam schemat. Na szczęście, nie zawsze tak musi być. Kluczem do tego, są daily – codzienne, krótkie spotkania statusowe, które zwiększają efektywność zespołu handlowego.

Co to jest daily?

Przede wszystkim są to krótkie spotkania zespołu, w których menedżer robi z każdą z osób krótki przegląd pracy. Pierwsze z pytań to: 

  • Co zrobiłeś wczoraj i jakie są efekty tych prac?
  • Jakie działania są zaplanowane na ten dzień dzisiejszy?

Dzięki temu na bieżąco sprawdzamy jak wygląda praca, a przy tym możemy rozwiązać wszelkie problemy na spotkaniu. Przez co skutecznie odzyskujesz czas w dalszej części dnia, ponieważ wszelkie problemy zostały już rozwiązane. Kolejnym atutem tego jest, że każdy z handlowców słucha tej rozmowy, a dzięki temu na bieżąco mogą uczyć się i zapobiegać podobnym problemom. 

Ale tak naprawdę najważniejszym zadaniem menedżera jest usuwanie z procesu sprzedaży klientów, którzy w danym momencie nie rokują na domknięcie sprzedaży. Dzięki temu można będzie skupić się na domknięciu transakcji, które są priorytetowe. Więcej o tym przeczytasz w tym artykule.

Jak przygotować się na daily?

Do tego, aby efektywność Twojego zespołu handlowego wystrzeliła dzięki spotkaniom daily, należy się odpowiednio przygotować. Ręczne robienie tego typu zestawień pochłaniałoby niezwykle dużo czasu menedżera. W przypadku dużych zespołów mogłoby być wręcz niemożliwe. 

Wykorzystując jednak możliwości systemu CRM, możemy na jednym ekranie podglądnąć wszystkie prace i ich statusy. W Berg System korzystamy z karty „Szanse Sprzedaży”, którą szerzej opisaliśmy w tym artykule.

Na jednej karcie widoczny jest cały proces sprzedaży. Wszystkie rozpoczęte działania są podzielone na etapy, na których aktualnie są. Dodatkowo zobaczymy ostrzeżenia o bliskich lub przedawnionych zadaniach do wykonania.

Co, jako Berg System zyskaliśmy dzięki daily?

W Berg System wdrożyliśmy spotkania daily już ponad rok temu. Przez ten czas udało nam się doprowadzić do systematycznego wzrostu liczby nowych klientów w miesiącu. 

Co miesiąc zdobywamy podobną liczbę leadów, udało nam się stworzyć proces, który jest powtarzalny (również dzięki usuwaniu niektórych klientów z procesu) i dzięki temu mamy stały, stabilny wzrost użytkowników systemu. 

Wynika to z codziennej systematycznej pracy, którą udało się wdrożyć dzięki daily. Efektywność zespołu wystrzeliła, a my, pomimo niestabilnych czasów, mamy pewność systematycznego rozwoju, który jesteśmy w stanie oszacować.

W ten sposób, pomimo trudnych czasów, do naszych działań wprowadziliśmy przewidywalność. Skuteczność sprzedaży wzrosła z kilku procent w 2019 roku do 20,9% zamkniętych transakcji w roku 2020.

Również w nasze inne działania wprowadziliśmy systematyczność. Weszło nam to w nawyk. Nie tracimy energii na działania, które nie przynoszą rezultatów, a pochłaniają energię. Nie mamy stresu związanego, z nieprzewidywalnością wyniku. Zamiast sinusoidy i spięć, które się z nią wiążą, mamy stały, stabilny wzrost. A w sytuacjach awaryjnych możemy odpowiednio zareagować. 

Doświadczenia naszych klientów pokazują, że podobne efekty można uzyskać praktycznie w każdej branży: w fotowoltaice, leasingach, usługach ubezpieczeniowych, finansowych, agencjach reklamowych. 

Podsumowując – uporządkowanie, usystematyzowanie procesu, sprawiło, że nasze wyniki zaczęły stabilnie rosnąć. A to wszystko dzięki wprowadzeniu daily.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email
TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Bądź na bieżąco!

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

jak_sprzedawac_fotowoltaike_door_to_door

Jak sprzedawać fotowoltaikę door to door?

Branża PV jest obecnie tak bardzo nasycona różnego rodzaju firmami zajmującymi się sprzedażą fotowoltaiki, że coraz trudniej, by handlowcy za każdym razem mieli do dyspozycji

jak_sprzedawac_fotowoltaike_przez_telefon

Jak sprzedawać fotowoltaikę przez telefon?

Sprzedajesz fotowoltaikę, ale wyniki jakie osiągasz w sprzedaży bezpośredniej Cię nie zadowalają? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę w branży PV i chcesz się dowiedzieć

jak_wybrac_crm_dla_fotowoltaiki?

Jak wybrać CRM dla fotowoltaiki?

Masz firmę sprzedającą fotowoltaikę i zastanawiasz się jak lepiej można prowadzić swój  biznes? Nie masz kontroli nad handlowcami? Tracisz klientów przez co nie rozwijasz się

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.