Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Wbrew pozorą działania oparte na email marketingu wciąż mogą przynieść niesamowite wyniki. Wystarczy, że dobrze zaplanujesz swój newsletter i zautomatyzujesz go, aby nie poświęcać na niego zbyt dużo czasu. To kolejny kanał, który uzupełnia komunikację z klientami. 

W tym artykule przedstawię Ci kilka pomysłów na Twój newsletter ubezpieczeniowy. 

Wybór programu do mailingu

Pierwszym krokiem jest wybranie systemu, przez który będziesz prowadzić newsletter ubezpieczeniowy. Ja z tej strony polecam zwrócić uwagę na dwa programy:

  • GetResposne – Przez 30 dni za darmo – język polski
  • MailerLite – za darmo do 1000 maili – język angielski

Po wybraniu programu rozpoczynamy pracę nad przygotowaniem newslettera.

Stworzenie list odbiorców

Bardzo ważnym elementem jest to, aby wysyłać wiadomość do osób, które będą nią potencjalnie zainteresowane. Najgorsze co może być to np. wysyłanie informacji o kupnie ubezpieczenia na życie do osób, które już je posiadają. 

Na tym etapie stwórz listy odbiorców dla przykładu: 

  • Bez ubezpieczenia na życie 
  • Bez ubezpieczenie domu/mieszkania

Wybierz ze swojej bazy klientów, których możesz dodać do wybranej listy. W Berg System w module kontakty wystarczy użyć filtrowania, aby wybrać osoby bez ubezpieczenia na życie i wyeksportować bazę do pliku CSV, aby następne łatwo wgrać ją do systemu mailingowego.

Automatyzacja wiadomości

Każdy z wyżej wymienionych systemów pozwala stworzyć Email Automation. Ta funkcjonalność służy do tworzenia sekwencji maili, które możemy wysyłać np. co kilka dni lub w zależności od działania, które zostanie wykonane. 

Przykładowa sekwencja automation

Automatyzacja wiadomości email

Najważniejsze jest w tym wszystkim, aby kierować użytkownika w dół lejka, a nie w górę. Najprościej tłumacząc – od ogółu do szczegółu. Jeżeli ktoś pomyśli załóżmy o ubezpieczeniu na życie, to w pierwszej kolejności będzie zastanawiał się co to jest, co obejmuje takie ubezpieczenie. 

Jeżeli już będzie wiedział co obejmuje takie ubezpieczenie, to prawdopodobnie zainteresuje się tym jak je dobrze wybrać, a następnie zacznie szukać już firm, w których może się ubezpieczyć lub informacji o tym co będzie potrzebne do tego ubezpieczenia. 

Takie informacje najlepiej uzyskać od klientów. Zapytać ich wprost jak wyglądały u nich te etapy. 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Przetestuj nas!

Umów się na prezentację z naszym ekspertem:

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Bądź na bieżąco!

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.