Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Szukasz pomysłu na zaangażowanie Twoich klientów i pobudzenie ich do aktywności, kiedy masz dla nich nowe produkty i ciekawe informacje dotyczące ubezpieczeń? Na Facebooku Twoje posty znikają pośród innych i nie koniecznie masz szansę powiedzieć w nich o wszystkim, co byś chciał? Twoim celem jest dotarcie do klientów bezpośrednio, po to by budować i podtrzymywać z nimi dobre relacje? Rozwiązaniem jest wysyłka newslettera.

Wbrew pozorom działania oparte na email marketingu wciąż mogą przynosić niesamowite wyniki. Wystarczy, że dobrze zaplanujesz swój newsletter i zautomatyzujesz go, aby nie poświęcać na niego zbyt dużo czasu. Nowe treści powinny docierać do odbiorców systematycznie. 

Pokażemy Ci więc w czym i jak zacząć tworzyć newsletter ubezpieczeniowy, a do tego dołożymy kilka pomysłów na wiadomości, które mogą być uzupełnieniem Twojej komunikacji z klientami.

Wybór programu do mailingu

Pierwszym krokiem jest wybór systemu. Musisz znaleźć narzędzie, za pomocą którego będziesz prowadził wysyłkę newslettera do bazy klientów ubezpieczeniowych. W tym zakresie warto zwrócić uwagę na dwa programy:

  • GetResposne – Przez 30 dni za darmo – język polski
  • MailerLite – za darmo do 1000 maili – język angielski

Po wybraniu programu możesz przejść dalej, czyli do pracy nad przygotowaniem newslettera.

Stworzenie list odbiorców

Są dwie opcje. Albo masz już w Twojej bazie klientów, którzy zgodzili się na otrzymywanie od Ciebie newslettera, albo musisz zebrać zapisy na wysyłanie systematycznych wiadomości od Ciebie na elektroniczną skrzynkę pocztową subskrybenta newslettera – czyli osoby, która kliknęła – “Tak, chce się zapisać na newsletter ubezpieczeniowy.” 

Zapisy na newsletter ubezpieczeniowy możesz zbierać online, za pomocą formularza. W Berg System taki formularz można samodzielnie skonfigurować, a następnie osadzić go w dowolnym miejscu w sieci. 

To idealne narzędzie, które oprócz tego, że pozwala zbierać zgody RODO na przetwarzanie danych osobowych, to może również pełnić właśnie funkcje formularza zapisu na newsletter, ankiety, ale też np. prośby o kontakt, po uzupełnieniu podstawowych danych kontaktowych.

Przy wysyłce newslettera, warto myśleć o możliwie najlepiej dopasowanych treściach – nie wysyłaj informacji o kupnie ubezpieczenia na życie do osób, które już je posiadają. 

Nie warto zasypywać wiadomościami osób, które nie są nimi potencjalnie zainteresowane. To prowadzi zazwyczaj do rezygnacji z subskrypcji i wypisania się z newslettera. 

Przykładowe listy odbiorców mogą wyglądać tak:

  • Bez ubezpieczenia na życie 
  • Bez ubezpieczenie domu/mieszkania

Wybierz ze swojej bazy klientów, tych których możesz dodać do wybranej listy. W Berg System w module kontakty wystarczy użyć opcji filtrowania. Dzięki niej możesz wybrać osoby bez ubezpieczenia na życie i wyeksportować bazę do pliku CSV, aby następne łatwo wgrać ją do systemu mailingowego.

Automatyzacja wiadomości

Każdy z wyżej wymienionych systemów pozwala stworzyć Email Automation. Ta funkcjonalność służy do tworzenia sekwencji maili, które możemy wysyłać np. co kilka dni lub w zależności od działania, które zostanie wykonane. 

Przykładowa sekwencja automation. Automatyzacja wiadomości email.

Automatyzacja wiadomości email

Tworząc treści do newslettera należy objąć prawidłową strategię, która będzie przynosiła pożądane efekty w postaci sprzedaży. Bo oprócz utrzymywania bliskich relacji z klientem, Twoim celem jest przecież monetyzacja Twoich działań. Bynajmniej, tak powinno być.

Z marketingowego punktu widzenia powinieneś więc kierować użytkownika w dół lejka. Na samej górze są treści ogólne, a im dalej w las, tym bardziej szczegółowo i z akcentem do wykonania przez czytelnika pożądanej przez Ciebie akcji.

Najprościej tłumacząc – od ogółu do szczegółu. Jeżeli ktoś pomyśli np. o ubezpieczeniu na życie, to w pierwszej kolejności będzie zastanawiał się co to jest i co obejmuje takie ubezpieczenie. 

Jeśli już wie co obejmuje takie ubezpieczenie, to prawdopodobnie zainteresuje się tym, jak je dobrze wybrać. Najpewniej zacznie też szukać firm, w których może się ubezpieczyć lub informacji o tym, co będzie mu potrzebne do tego, by się ubezpieczyć. Twórz więc treści, które wpasują się w każdy z tych etapów poszukiwań. 

Jeśli nie wiesz w jakim stopniu wyedukowani są Twoi klienci, możesz próbować uzyskać od nich informacje dające odpowiedź na to co ich interesuje. Wystarczy zapytać ich wprost, jakiej wiedzy oczekują i w czym możesz im pomóc, które kwestie możesz im wyjaśnić? 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Udostępnij ten artykuł znajomym

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Odbierz dawkę praktycznej wiedzy

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z każdym nowym artykułem. 

jak sprzedawać ubezpieczenia na życie

Jak sprzedawać ubezpieczenia na życie?

Samo ubezpieczenie OC samochodu w Twojej ofercie, to niekończące się dyskusje z klientami, czy może być jeszcze taniej, bo u konkurencji stawka jest niższa. Do

Marketing ubezpieczeniowy - jak to robić?

Marketing ubezpieczeniowy – jak to robić?

Masz problem z tym, żeby zaistnieć w internecie i zdobywać tam klientów na ubezpieczenia? Zastanawiasz się jak wypromować siebie, produkt, albo Twoją multiagencję? Kampanie reklamowe

RODO w ubezpieczeniach

Tematu RODO, czyli zgody na przetwarzanie danych wrażliwych i osobowych klientów, nie wolno lekceważyć. Firmy działające w branży ubezpieczeniowej, ale i finansowej, które przechowują informacje

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.