Komunikacja z klientem w czasach koronawirusa

Koronawirus i sprzedaż ubezpieczeń – komunikacja

Dlaczego jedni zgłaszają spadek sprzedaży, a drudzy wzrost? Czy przyczyną tego jest zła komunikacja z klientem? 

Owszem komunikacja z klientem to podstawa do sprzedaży tylko cały czas pozostaje nam jedno pytanie. Dlaczego jedni sprzedają obecnie więcej, a drudzy mniej? Sama odpowiedź jest bardzo prosta. Występują pewne różnice w sposobie komunikacji i ogólnej sprzedaży. 

  1. Używane kanały komunikacji.
  2. Umiejętność budowania relacji.
  3. Umiejętność dosprzedaży produktów.
  4. Zwykła, prosta informacja na temat produktów, które posiadamy.
  5. Rodzaj sprzedawanych produktów, czyli lojalność klienta. Komunikacja < życie. 
To wszystko składa się do tego, że każdy z nas ma różną sprzedaż. W końcu towarzystwa, które posiadamy w swoim portfelu są takie same jak konkurencji, a jednak sprzedaż wygląda inaczej.

 

W tym artykule skupię się na sposobie komunikacji, który z pewnością wyróżni Cię spośród konkurencji i pomoże zwiększyć sprzedaż. 

Jeden z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientem

SMS’y. Proste w obsłudze i szybkie w realizacji z bardzo wysoką skutecznością. Możesz je wykorzystać na wiele sposobów od zwykłej komunikacji przez informowanie o płatnościach i wznowieniach, po sprzedaż.

W tym artykule pokażę jak połączyć wysyłanie informacji o tym jak funkcjonuje biuro, ze sprzedażą ubezpieczenia. Warto, abyś też przeczytał – przedstawię jeden z przykładów zakończenia takiego SMS’a i wytłumaczę dlaczego potrzebujesz CTA (Call to action) i co to jest.

Tylko jak to zrobić bez znacznej straty czasu?

Tak wiem, że Twoja baza to setki, jak i nie tysiące klientów. Wysłanie pojedynczego SMS’a do każdego z nich to ogromna ilość poświęconego czasu.

Jak to skrócić do minimum? Korzystając z automatyzacji i usprawniając swój biznes poprzez rozwiązania technologiczne, jesteś wstanie zrobić to w kilku krokach.

Oczywiście, zanim zdecydujesz, że chcesz to zrobić, sprawdź czy jesteś na to odpowiednio przygotowany.

  1. Czy posiadasz już rozwiązanie automatyzujące wysyłkę SMS do klientów. 
  2. Czy Twoi klienci wyrazili zgody RODO na komunikowanie poprzez SMS’y
  3. Czy posiadasz wybrane produkty ubezpieczeniowe, które chcesz sprzedawać
  4. Czy masz możliwość wystawienia polisy online

Oczywiście, gdy nie ma możliwości wystawienia polisy online, to nie blokuje to przed wysyłaniem SMS’ów. Jednakże będzie to znacznym ułatwieniem do sprzedaży.

Dlaczego SMS'y i jak je napisać?

SMS to wiadomość, która statystycznie jest otwierana przez klientów w 95%, co za tym idzie skuteczność kampanii będzie bardzo wysoka. 

Jeżeli oprócz informacji o otwarciu biura chcesz zasiać ziarno sprzedaży to bardzo dobrym rozwiązaniem będzie przefiltrowanie listy i wysłanie innego SMS’a do klientów, którzy już posiadają ubezpieczenie. Czy wyobrażasz sobie otrzymać wiadomość z informacją, że możesz sprawdzić swoje ubezpieczenie na życie, czy jest odpowiednie od swojego Agenta? 

Teraz jest ten moment, kiedy możesz zauważyć, że odpowiednia budowa bazy klientów pozwala zwiększać zyski. 

Jednak nie wystarczy wysłać zwykłego SMS’a z informacją o ubezpieczeniu bo Twoi klienci przecież wiedzą, że je sprzedajesz. Klienci potrzebują jasnego i prostego komunikatu. Pisząc taką wiadomość bardzo ważne jest to, aby znajdowało się w niej CTA (Call to action), czyli wezwanie do działania.

Przykład? „Upewnij się, że Twoje ubezpieczenie na życie jest odpowiednie. Jeżeli nie masz ubezpieczenia na życie to może w końcu jest na to czas?” Skontaktuj się ze swoim opiekunem – Dominik Kumala 795 *** ***

Czyli CTA w takim przypadku to wskazanie drogi klientowi co może dalej w związku z tym zrobić.  

Czy może być inne rozwiązanie?

Tak, jak najbardziej. Jednak będzie to mniej skuteczne i z pewnością bardziej czasochłonne. 

Wykorzystaj swoje obecne źródła komunikacji: 

  • Pisz o tym na swoim Facebook’u
  • Stwórz artykuł na blogu 
  • Wyślij maile do klientów 
  • Stwórz kampanie na Facebook’u (bardziej wymagające i zaawansowane)

Do stworzenia ładnej grafiki wykorzystaj darmowy i dostępny program graficzny Canva. 

Pamiętaj jednak, że w Social Media nie powinno się komunikować bezpośredniej sprzedaży. Będzie to miało wpływ na Twoje zasięgi, ponieważ obecnie potencjalni klienci szukają informacji i w pierwszej kolejności darmowego rozwiązania, bądź darmowej wiedzy. 

Dzięki edukacji względem ubezpieczeń, bez bezpośredniej sprzedaży będziesz wstanie wygenerować o wiele lepszy zasięg, a w skutkach sprzedaż. 

 

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Przetestuj nas!

Umów się na prezentację z naszym ekspertem:

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Jak założyć multiagencję ubezpieczeniową?

Jak założyć multiagencję ubezpieczeniową?

Otworzenie multiagencji ubezpieczeniowej na początku wiąże się z takimi samymi krokami jak przy zdobywaniu uprawnień na Agenta Ubezpieczeniowego. Dlaczego? Ponieważ multiagencja to formalnie Agent ubezpieczeniowy,

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.