Jak założyć multiagencję ubezpieczeniową?

Jak założyć multiagencję ubezpieczeniową?

Otworzenie multiagencji ubezpieczeniowej na początku wiąże się z takimi samymi krokami jak przy zdobywaniu uprawnień na Agenta Ubezpieczeniowego. Dlaczego? Ponieważ multiagencja to formalnie Agent ubezpieczeniowy, który działa na rzecz więcej, niż jednego towarzystwa ubezpieczeniowego. W praktyce znane szyldy 13-15 towarzystw ubezpieczeniowych w jednym miejscu. 

Jakie są różnice pomiędzy Agentem ubezpieczeniowym, a Multiagencją?

W zasadzie istnieją dwie, kluczowe różnice: 

  1. Multiagent działa na rzecz więcej, niż jednego towarzystwa. 
  2. Multiagencja ubezpieczeniowa musi posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC Agenta ubezpieczeniowego. 

Poza tym możesz zauważyć też różnice w sposobie prowadzenia takiej działalności i nastawienia na określone cele co jest kwestią indywidualną. 

Zatem jak założyć Multiagencję ubezpieczeniową?

1. Jakie warunki należy spełnić?

    • Musisz posiadać pełną zdolność prawną
    • Wykształcenie minimum średnie
    • Nie masz prawomocnych wyroków za przestępstwa

2. Egzamin KNF

Na samym początku, aby rozpocząć przygotowania do szkolenia i egzaminu KNF należy skontaktować się z przedstawicielem towarzystwa, z którym chcemy podjąć ewentualną współpracę. Po zdobyciu pierwszych uprawnień możesz kontaktować się z innymi towarzystwa w celu podjęcia współpracy.

Przed Tobą:

  • 152 godziny szkoleń
  • Egzamin, test KNF
  • Uzyskanie wpisu do rejestru Agentów (za pośrednictwem towarzystwa)
  • Założenie działalności gospodarczej

3. Jakie formy działalności gospodarczej możesz założyć?

Na samym początku wskażę te, których nie możesz prowadzić.

  • Spółki partnerskiej
  • Spółki cywilnej

To, więc jakie?

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza
  • Wszystkie rodzaje spółek wpisane do KRS. Oprócz tych wymienionych wyżej

4. Obowiązkowe PKD dla Multiagencji ubezpieczeniowej

  • 22.Z Działalność Agentów i Brokerów ubezpieczeniowych

5. Multiagencja ubezpieczeniowa zwolniona z VAT?

Jeżeli chodzi o płacenie VATu to w tym przypadku usługi ubezpieczeniowe są z niego zwolnione na podstawie art. 43 ust. 1 pkt. 37 ustawy o podatku VAT.

Po przejściu wszystkich wymaganych szkoleń, zdobyciu uprawnień i założeniu działalności gospodarczej możesz cieszyć się swoją multiagencją ubezpieczeniową. Jednak od razu trzeba przejść dalej i zacząć pozyskiwać klientów. 

Zarządzanie multiagencją ubezpieczeniową, czyli niezbędnik w Twojej firmie

Na samym początku przed pozyskiwaniem klientów warto, abyś miał uporządkowane procesy. Są to elementy, które znacząco wpłyną na rozwój Twojej firmy. O jednym z najważniejszych procesów możesz przeczytać na naszym blogu. Proces sprzedaży – Fundamentem Twojej firmy.

Do tego dochodzą również wymagania prawne takie jak RODO i IDD w multiagencji. To wszystko również jest opisane w jednym z naszych artykułów. Przeczytaj więcej na temat RODO.

Zatem przejdźmy do samego początku. Założyłeś działalność, uzyskałeś uprawnienia w towarzystwach ubezpieczeniowych, wybrałeś księgowość dla swojej agencji i pora na to, abyś zaczął pozyskiwać klientów i rozwijał swoją firmę.

Zadbaj o odpowiedni program CRM.  Ponieważ prowadzenie bazy klientów w Excelu, a tak rozpoczyna zdecydowania większość, wiąże się z utrudnieniami i problemem z spełnieniem wymagań związanych z RODO.

Zwróć uwagę na to, że jeżeli Twoja praca administracyjna i biurowa jest uporządkowana to masz zdecydowanie większą ilość czasu na pozyskiwanie klientów i rozwijanie swojej firmy.

Jaki program CRM dla multiagencji na początku?

Przed Tobą kilka najważniejszych elementów, które warto, aby wybrany przez Ciebie program CRM miał.

  • Program musi być przystosowany do obecnych, prawnych elementów, czyli RODO
  • Posiadać zabezpieczenia, które gwarantują Ci zachowanie bazy danych w bezpiecznym miejscu, a jest to kapitał Twojej firmy.
  • Dawać możliwość przechowywania wszystkich informacji na temat twojego klienta. Czyli, nowoczesna baza klienta 365 stopni.
  • Posiadać funkcję do zbierania zgód RODO – bez tego przekazujesz swojego klienta do towarzystwa i prawnie NIE jest to Twój klient!
  • Umożliwiać przechowywanie załączników (umowy, zgody RODO, polisy, dokumenty). 
  • Wpisywanie sprzedaży, automatyczne kontrolowanie wznowień.
  • Tworzenie wydarzeń i połączenie z kalendarzem, który umożliwi Ci planowanie Twojej pracy.
  • Rozliczanie Twojej prowizji, aby uniknąć błędów przy rozliczeniach z towarzystwem.
  • Proces sprzedaży, który pozwoli Ci na prowadzenie nawet kilkunastu spraw na raz.

Takie funkcję na początku z pewnością Ci pozwolą na skuteczny rozwój. Z czasem będziesz potrzebował innych możliwości, które warto, aby system CRM posiadał.  Jak np.:

  • Intranet
  • Zarządzanie zespołem

Marketing w multiagencji, czyli jak pozyskiwać klientów?

Nie jest to nowością, że obecnie wszystko przenosi się do świata internetu. Zmiana pokolenia wymusza wprowadzanie nowości. Co powinieneś mieć obowiązkowo?

  • Wizytówka Google
  • Strona WWW z blogiem, a przy tym firmowy adres email @nazwafirmy.pl, a nie [email protected] lub o2.pl
  • Strona Facebook’a
  • LinkedIn

Do biznesu są to jedne z najlepszych kanałów komunikacji (ubezpieczenia). Pamiętaj, że w internecie nie sprzedaje się bezpośrednio. Wykorzystaj możliwości edukacyjne, pokaż jakie są problemy i daj rozwiązanie. Ogranicz maksymalnie bezpośrednią sprzedaż!

Gdy przygotujesz profile ustal swój budżet na działania marketingowe. Nie ograniczaj się tylko do bezpłatnych zasięgów. Pomóż sobie reklamami, które pozwalają dotrzeć do idealnej grupy Twoich klientów.

Własna multiagencja to z pewnością biznes, który może Ci przynieść bardzo dobre dochody. Świadomość Polaków dotycząca ubezpieczeń rośnie. Jednakże mamy coraz mniej czasu dlatego odpowiednie przygotowanie Twojej multiagencji jest bardzo ważne, abyś Ty również mógł skutecznie obsługiwać klientów i w jak najszybszym czasie.

Jak pracować. Biuro, lokal czy z domu?

Podjęcie odpowiedniej decyzji wiąże się głównie z różnicą w początkowym wkładzie finansowym. Warto wtedy przeanalizować konkretnie scenariusze. 

Wybierasz pracę z biura? 

Plusy:

  1. Mniejsze koszty, niż lokal
  2. Bardziej elastyczne godziny pracy 
  3. Pewne miejsce to spotkań z klientami 

Minusy:

  1. Mniej klientów z „ulicy”
  2. Dodatkowy koszty, które generujesz już na początku

Lokal

Plusy:

  1. Pozyskiwanie klientów z „ulicy”
  2. Większa rozpoznawalność po czasie na lokalnym rynku 
  3. Dla potencjalnego klienta łatwiej odnaleźć Twoją Multiaagencję 

Minusy:

  1. Wysokie koszty 
  2. Konieczność twardych, ustalonych godzin pracy dostosowanych do klientów, którzy przede wszystkim pracują.

Praca zdalna

Plusy:

  1. Brak dodatkowych kosztów
  2. Bardzo elastyczne godziny pracy 
  3. Możliwość pracy z każdego miejsca

Minusy:

  1. Ewentualny czas poświęcony na dojazdy do klienta
  2. Praca z domu na początku nie należy do najłatwiejszych
  3. Konieczność wydzielenia pomieszczenia do pracy, aby oddzielić ją od życia prywatnego
Każdy sposób ma swoje plusy i minusy, za które głównie po prostu płacimy z własnej kieszeni. Dlatego warto przeanalizować konkretne sytuacje i ewentualnie dopasować miejsce pracy do obecnej.

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Przetestuj nas!

Umów się na prezentację z naszym ekspertem:

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Narzędzie CRM do zarządzania sprzedażą w branży fotowoltaicznej

CRM dla fotowoltaiki – zarządzaj sprzedażą

Sprzedaż fotowoltaiki to z pewnością złożony proces, który wymaga skupienia, uwagi i odpowiedniego delegowania zadań. To projektowanie, organizowanie dofinansowania dla klienta, składanie zamówień, montaż itp… 

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.