Bezpłatne szkolenie: "Berg System – dedykowany CRM dla Banków Spółdzielczych – prezentacja systemu" 09.07.2025, godz. 12:30

Integracje z Zapier w CRM – praktyczne zastosowania narzędzi

Natalia Skwierawska

17 listopada, 2023

Czas czytania: 13 minut

Ocena użytkowników:
Integracje z Zapier w CRM praktyczne zastosowania narzędzi

Spis treści

Potrzebujesz kontaktu z nami? Odpowiemy na Twoje pytania

Integracje z Zapier polegają na tym, że łączy on aplikacje i automatyzuje przepływy pracy, czyli tzw. workflow’y. 

Zapier działa właśnie tam, gdzie firmy korzystają z narzędzi cyfrowych typu: System CRM, Slack, Asana, Google Calendar, Google Sheets, Tidio, Trello, WPForms, Landingi, itp.

Różne komórki organizacji, wykorzystują te narzędzia do zarządzania relacjami z klientem, do celów komunikacyjnych, pozyskiwania leadów, archiwizowania informacji, obróbki danych, tworzenia grup docelowych na dosprzedaż czy marketing, itd. 

Połączenie systemu CRM i aplikacji, z których najczęściej korzystasz, powala wyeliminować z codziennych zadań te, które są czasochłonne i powtarzalne. W rezultacie, integracje z Zapier automatyzują pracę wielu ludzi i pozwalają im skupić się na rzeczach, które mogą mieć większy wpływ na relacje z klientem czy zyski firmy.

Chcesz spróbować i zobaczyć jak to działa w praktyce? W tym artykule podpowiemy Ci, jakie rzeczy możesz zrobić z Zapier w systemie CRM.  

Integracje z Zapier w CRM praktyczne zastosowania narzędzi Berg System
Integracje z Zapier w Berg System

Dlaczego integracje z Zapier?

Dla wielu osób, bez technicznego zaplecza, integracja systemów wydaje się zadaniem trudnym lub zupełnie niemożliwym. Jednak tu w zasadzie, nie ma się czego bać.

Zapier bowiem oferuje proste i intuicyjne rozwiązania. Pozwalają one na łatwe połączenie różnych narzędzi i automatyzację procesów, nawet bez wsparcia IT i bez rozległej wiedzy technicznej. 

Wystarczy, że masz pomysł na to, co chcesz zrobić, a także wiesz, jaki chcesz osiągnąć efekt.

Najważniejsze, to po prostu opisać prostym językiem to, co chcesz zautomatyzować. Następnie narzędzia AI od Zapier napiszą kod i przygotują projekt Zapa. Potem możesz go dostosować do swoich potrzeb. 

Integracje z Zapier w CRM praktyczne zastosowania narzędzi czat na stronie
Integracje z Zapier: Czat na stronie www i CRM

Jak rozpoznać, które procesy można zautomatyzować integracjami z Zapier?

1. Rozpocznij od zrozumienia swojego procesu. 

  • Najpierw zobacz, jak działa Twój obecny proces, co się w nim dzieje i jak obecnie wykonujesz określone zadania.
  • Potem, rozrysuj ten proces na kartce lub w tabeli na komputerze. Opisz poszczególne kroki tej czynności, zaczynając od tego, co ją rozpoczyna, np. ktoś wypełnia formularz kontaktowy na Facebooku lub ktoś robi zakupy w Twoim sklepie internetowym. Co dzieje się dalej? Wskaż kolejne kroki i określ, na czym ten proces się kończy. 

2. Co można poprawić w procesie?

  • Gdy masz już swoją mapę procesu, zastanów się, gdzie rodzą się problemy? 
  • Szukaj rzeczy, które zabierają dużo czasu, wymagają wielokrotnego przepisywania tych samych informacji lub mogą prowadzić do błędów, np. przez pomyłkę człowieka.

3. Co można zautomatyzować w procesie?

  • Zastanów się, czy w procesie są takie etapy, które wykonywane są ręcznie. Być może mogą być zrobione automatycznie i bez Twojego ciągłego nadzoru? Może już nie musisz przepisywać danych z jednego programu do drugiego, np. z pliku Excela do systemu obsługi klienta? 

Gdy już dobrze zrozumiesz swój proces, najpierw spróbuj zautomatyzować jakieś jego proste fragmenty. 

Berg System zbiera leady i dane z różnych źródeł. Sprawdź jak to działa.

Integracje z Zapier w CRM - od czego zacząć?

Żeby zacząć integrować swój system CRM z innymi aplikacjami lub programami, musisz najpierw połączyć go z Zapierem.

Jeśli zastanawiasz się jak to zrobić w przypadku Berg System, to już mówię, że to całkiem proste.

2 sposoby na przeprowadzenie integracji Zapier z Berg System

Jeden ze sposobów, to dodanie połączenia w Zapier.  Po zalogowaniu na konto Zapier, z menu należy wybrać opcję Apps. Należy kliknąć + Add connection, oraz wskazać, z którą aplikacją chcemy przeprowadzić integrację. Wpisujemy Berg System i wybieramy go z listy.

Drugi, dotyczy dodania połączenia z Berg System podczas tworzenia Zapa. Musimy wtedy nawiązać połączenie z aplikacjami, między którymi dane będą przesyłane.

Jeśli mają być wysłane do Berg System, Zapier będzie wymagał takiego połączenia. Wówczas zostanie wyświetlony symbol wykrzyknika, wskazujący na konieczność integracji. Aby połączyć konto Zapier z Berg System, klikamy Sign in.

Instrukcja przeprowadzenia integracji

Szczegółowy opis, jak to zrobić krok po kroku wraz z pomocnymi screenami, znajdziesz w naszej instrukcji w Bazie Wiedzy: Integracja Berg System z Zapier.

Jak stworzyć opis Zapa?

Jak już wspomnieliśmy, wszelkie integracje z Zapier wymagają stworzenia Zapa.

Jak to się dzieje, że tworzy się Zap? Wystarczy prosty opis zdarzeń.

Jeżeli w aplikacji A wydarzy się X, wtedy niech w aplikacji B zadzieje się Y.

Mamy tu tzw. Trigger (wyzwalacz działania) i Akcję. 

W tej chwili Zapier oferuje  ponad 5000 integracji z różnymi aplikacjami, w których każda ma nawet po kilkanaście Triggerów i Akcji. Jest więc w czym wybierać z już gotowych rozwiązań. 

Scenariusze wykorzystania integracji z Zapier w połączeniu z Berg System i innymi programami

Ponieważ najważniejsze są dowody, poniżej znajdziesz integracje z Zapier, które dotyczą najpopularniejszych programów wykorzystywanych przez firmy w ich codziennej pracy.

Scenariusze pokazują realne zastosowanie Zapiera w CRM.

Pomogą Ci one zobrazować, co takiego automatyzacje i integracje różnych programów, mogą zrobić dla Twojej sprzedaży.

W rezultacie możesz np.

  • usprawnić pozyskiwanie klientów,
  • robić własne mailingi
  • dosprzedawać produkty,
  • tworzyć własne kampanie marketingowe i wiele, wiele więcej.

Scenariusz 1: Integracja formularzy internetowych z CRM

Problem: Masz formularze kontaktowe w różnych miejscach i zbierasz pochodzące z nich zgłoszenia i dane raz na jakiś czas? Część z nich jest przez to przedawniona? Klient nie jest już zainteresowany?

Automatyczne dodawanie leadów do Berg System z formularzy Internetowych

  • Trigger: Wypełnienie formularza kontaktowego na Twojej stronie internetowej, Landing Page’u, itp.
  • Akcja: Tworzenie szansy sprzedaży w Berg System, tworzenie w Karcie Klienta wpisu danych kontaktowych.
  • Zastosowanie: Szybkie przechwytywanie leadów z działań marketingowych i ich efektywne przetwarzanie przez dział sprzedaży.
Integracje z Zapier w CRM praktyczne zastosowania narzędzi Formularzy zewnętrznych
Formularze zewnętrzne połączone z systemem CRM

Polecany artykuł:

Przeczytaj o tym, jak podobny problem rozwiązaliśmy w firmie Novdom.

Dawniej gubili leady, a dziś np. z chatu zamieszczonego na ich stronie www zbierają zgłoszenia wprost do systemu CRM.  Każde zgłoszenie trafia wprost do Berg System, gdzie tworzona jest nowa szansa sprzedaży, a handlowiec otrzymuje automatyczne powiadomienie o konieczności podjęcia kontaktu.  

Podobnie działa u nich formularz gwarancyjny. To formularz na zgłoszenie szkody, który po wysłaniu przez klienta otwiera Proces Sprawy w Panelu Klienta.

Klient Novdomu jest dzięki temu zawsze szybko obsłużony i może czuć dużą satysfakcję ze współpracy, gdzie dba się o jego potrzeby i dobre doświadczenia.

Kliknij link: Uszczelnienie procesu sprzedaży w Novdom

Scenariusz 2: Przepływ kontaktów z kampanii Facebook Ads wprost do Berg System

Problem: Przepisujecie ręcznie kontakty wygenerowane przez kampanie reklamowe na Facebooku do Berg System? Trwa to wolno, robią się opóźnienienia, a w dodatku pojawiają się błędy w danych lub w ogóle niektóre leady gdzieś giną?

Przenoszenie kontaktów wygenerowanych przez kampanie na Facebooku bezpośrednio do Berg System.

  • Trigger: Utworzenie nowego leada (kontaktu) przez kampanię reklamową na Facebooku.
  • Akcja: Automatyczne dodanie informacji o tym kontrakcie do Berg System jako nowa szansa sprzedaży

Zastosowanie: Gromadzisz leady pochodzące z kampanii reklamowych z Facebooka (ale mogą pochodzić również z wielu innych miejsc jednocześnie) w jednym centralnym miejscu, czyli systemie CRM. Masz możliwość ich szybkiego przekazywania do działu sprzedaży i natychmiastowego działania. Łatwiej też śledzić skuteczności kampanii poprzez monitorowanie konwersji leadów w Berg System.

Instrukcja przeprowadzenia integracji

Szczegółowy opis, jak to zrobić krok po kroku wraz z pomocnymi screenami, znajdziesz w naszej instrukcji w Bazie Wiedzy: Konwersja internetowa z systemem Facebook do Berg System przez Zapier.

Scenariusz 3: Integracja ze Slack

Problem: Potrzebujesz większej kontroli nad tym, co dzieje się w procesie sprzedaży i wiedzy na temat tego, jak często pojawiają się zgłoszenia nowych klientów?

Powiadomienia w Slacku o nowej szansie sprzedaży.

  • Trigger: Zmiana statusu szansy sprzedaży w Berg System. Wpłynął nowy lead.
  • Akcja: Wysyłanie powiadomienia w Slacku.
  • Zastosowanie: Kluczowe osoby są informowane o zmianach w procesie sprzedaży na dwa sposoby – poprzez komunikat na Slacku i powiadomienie w systemie CRM. Mogą dzięki temu szybko reagować na kontakt ze strony klienta i rozpocząć z nim natychmiast rozmowę i badanie potrzeb.

Scenariusz 4: Synchronizacja z arkuszami kalkulacyjnymi Google (Google Sheets)

Problem: Wciąż zapisujecie sobie dane klientów w Excelu, a potem jeszcze raz ręcznie przenieście je do systemu CRM?

Dodawanie danych do Berg System z arkuszy kalkulacyjnych Google

  • Trigger: Nowy wpis w arkuszu Google.
  • Akcja: Dodanie kontaktu do Berg System.
  • Zastosowanie: Ułatwienie masowego i bieżącego dodawania danych do systemu CRM. Ty wpisujesz dane klienta w Excelu, a te automatycznie otwierają wstępnie wypełnioną Kartę klienta w CRM.

Scenariusz 5: Integracja systemu CRM z systemem do wysyłki maili np. GetResponse

Problem: Jak piszesz newsletter do swojej bazy kontaktów, to do wszystkich trafia ten sam komunikat? Nawet do tych, których temat w ogóle nie interesuje?

Wysyłanie precyzyjnego newslettera np. w kontekście zainteresowania danymi produktami

  • Trigger: Klient, otrzymał w bazie kontaktów systemu CRM tag z hasłem „dom”
  • Akcja: Dodanie kontaktu do bazy mailingowej, gdzie grupa docelowa posiada dom.
  • Zastosowanie: Możliwość tworzenia treści maili, które są dopasowane do potrzeb i problemów osób posiadających  dom. Edukowanie ich w kierunku ubezpieczania nieruchomości. Zwiększanie swojej szansy na sprzedaż polisy.

Jakie aplikacje możesz zintegrować z Berg System? Gotowe Zapy

Na stronie internetowej Zapiera znaleźć można szablony Zapów, które można dopasować do swoich szczegółowych wymagań. Wśród nich znaleźć można również gotowe integracje dla Berg System i wybranych programów, dotyczące następujących akcji:

Arkusze Google + Berg System

  • Tworzenie klientów w Berg System z nowych wierszy Arkuszy Google
  • Twórz szanse sprzedaży w Berg System z nowych wierszy Arkuszy Google

System Formularze Google + Berg System

  • Twórz klientów w Berg System z nowych odpowiedzi z Formularza Google
  • Twórz szanse sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi w Formularzach Google
  • Twórz klientów z szansami sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi w Formularzach Google

WPForms + Berg System

  • Tworzenie klientów w Berg System na podstawie nowych odpowiedzi WPForms
  • Tworzenie szans sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi WPForms
  • Twórz klientów i szanse sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi WPForms
  • LinkedIn Ads + Berg System

  • Tworzenie klientów Berg System na podstawie nowych odpowiedzi LinkedIn Ads
  • Tworzenie szans sprzedaży w Berg System na podstawie nowych odpowiedzi LinkedIn Ad
  • Generuj klientów w Berg System z szansami sprzedaży od nowości w odpowiedziach LinkedIn Ads

Berg System + Mailchimp

  • Dodaj nowych klientów w Berg System do Mailchimp

Berg System + FreshMail

  • Dodawaj nowych klientów w Berg System do FreshMaila

Landingi + Berg System

  • Dodawaj nowe leady z landing page’y Landingi jako klientów Berg System
  • Twórz szanse sprzedażowe w Berg System z nowych leadów na landing page’ach w Landingi
  • Twórz klientów i szanse sprzedażowe w Berg System z nowych leadów z landing page’y

To tylko przykłady. Nic w zasadzie Cię nie ogranicza i możesz samodzielnie modelować kolejne Zapy i tworzyć integracje z Zapier Twoich ulubionych programów w połączeniu z system CRM.

Pomoc przy integracji systemów

Jeśli Twoja firma potrzebuje integrować ze sobą jakieś duże systemy, albo ma specyficzne potrzeby, jak np. integracja CRM z Systemem płacowo- kadrowym, Symfonia, opłatomatami, albo jeszcze innymi, przejdź na stronę Indywidualne wdrożenia.

Zobacz, co robimy i jak możemy Ci pomóc. Znajdziesz tam również przykłady zrealizowanych przez nas projektów. 

Pytania i odpowiedzi:

W jaki sposób tworzyć automatyczne procesy integracji CRM, aby lepiej poznać potrzeby klienta?

Dzięki Zapier można szybko synchronizować dane między różnymi narzędziami online i aktualizować informacje bez konieczności kodowania. Zapier umożliwia automatyczną wymianę danych o kliencie oraz wysyłkę e-mail powiadomień, co usprawnia współpracę zespołów sprzedażowych. Dzięki takiej integracji CRM zespoły mogą lepiej poznać oczekiwania klientów, skrócić czas wykonywania powtarzalnych zadań i skupić się na tworzeniu spersonalizowanych ofert w oparciu o aktualne dane.

Zapier pozwala na automatyzację wielu procesów w CRM, eliminując manualne i powtarzalne zadania. Można np. automatycznie dodawać leady z formularzy internetowych do CRM, synchronizować dane klientów między arkuszami Google a CRM, czy przesyłać powiadomienia o nowych szansach sprzedaży na Slack. Dzięki temu zespoły sprzedażowe mogą skupić się na działaniach o wyższej wartości, takich jak budowanie relacji z klientami i zamykanie sprzedaży. Automatyzacja redukuje także błędy ludzkie i przyspiesza procesy, co przekłada się na lepszą organizację pracy i większe zyski.

Zapier został zaprojektowany tak, aby każdy mógł z niego korzystać bez znajomości kodowania. Proces integracji CRM z Zapier jest intuicyjny – wystarczy dodać połączenie w Zapier, wybrać aplikacje do integracji i skonfigurować tzw. Zap, czyli schemat automatyzacji. Można to zrobić poprzez proste określenie wyzwalacza i akcji, np. „jeśli pojawi się nowy lead na Facebooku, dodaj go do CRM”. Dodatkowo, Zapier udostępnia gotowe szablony, które jeszcze bardziej ułatwiają proces, dzięki czemu nawet osoby bez zaplecza technicznego mogą korzystać z automatyzacji.

apple-touch-icon-120×120_zielony
Jak oceniasz ten artykuł?
Twoja opinia jest dla nas ważna i pozwala tworzyć lepsze treści
5 (ocen: 4)

Blog

Polecane artykuły

Zamień chaos w plan działań prowadzący do większej sprzedaży.

Co daje używanie systemu CRM Jakie jego funkcje wpływają na wyniki sprzedażowe
Co daje używanie systemu CRM? Jakie jego funkcje wpływają na wyniki sprzedażowe?

Nie każda funkcja CRM przekłada się na wynik finansowy. Część z nich porządkuje dane, część wspiera...

Warta eAgent logowanie - logowanie dla agentów
Warta eAgent logowanie – logowanie dla agentów
Warta eAgent logowanie dla agentów. Dostęp do systemu: logowanie agentów, zarządzanie polisami, szybki dostęp do informacji....
Logowanie do systemów ubezpieczeniowych. Praktyczny przewodnik dla agentów
Logowanie do systemów ubezpieczeniowych. Praktyczny przewodnik dla agentów
W tym jednym miejscu znajdziesz linki do logowania do systemów TU dla agentów oraz praktyczne porady,...
Przewijanie do góry