Jak_zrobic_wlasna_kampanie_promujaca_NNW_Szkolne

Jak zrobić własną kampanię promującą NNW Szkolne?

Jak zrobić własną kampanię promującą NNW Szkolne?

Jak_zrobic_wlasna_kampanie_promujaca_NNW_Szkolne

Jak zrobić własną kampanię promującą NNW Szkolne?

Wielkimi krokami zbliża się czas, w którym dzieci wrócą do szkoły. To idealny moment, żeby pokazać stałym i potencjalnym klientom, że sprzedajesz ubezpieczenia z zakresu NNW Szkolne.

Jesteś w stanie zaoferować ludziom fajną ofertę – szeroki zakres ryzyk, wysokie sumy ubezpieczenia, atrakcyjną cenę. Zastanawiasz się jednak, w jaki sposób możesz im wszystkim o tym powiedzieć? Czy zrobienie własnej kampanii promującej NNW Szkolne jest trudne i jak w ogóle działa ten cały marketing w ubezpieczeniach?

Agenci uwijają się jak mrówki

Z lekką zazdrością patrzysz na to, jak koledzy z branży działają w Internecie. Nie martwią się o nowych klientów, bo oni sami do nich trafiają. Nie tylko z tradycyjnych poleceń, ale właśnie z dobrze przygotowanych i przemyślanych kampanii oraz zwyczajnych działań promujących ich usługi i produkty.

W sieci trafiasz na ich:

  • blogi z ciekawymi treściami
  • posty na Facebooku czy Linkedin
  • krótkie filimi na YouTube
  • webinary
  • Landing Page promujące polecany produkt.

Na skrzynki e-mail wysyłają spersonalizowane wiadomości z dopasowaną ofertą do potrzeb konkretnej osoby, a na komórkę SMS-y z informacją o super ofercie ograniczonej czasowo. 

To wszystko idzie u nich jak w zegarku, a Ty wciąż nie wiesz, w którym miejscu trzeba postawić ten pierwszy krok. 

Dlaczego warto promować się samemu?

Zlecenie przeprowadzenia kampanii marketingowej firmie zewnętrznej, to po pierwsze proces długich przygotowań, podczas których druga strona stara się zrozumieć kim są Twoi klienci i jaki masz cel w stworzeniu kampanii, a po drugie drogi interes.

Przygotowanie takiej kampanii samodzielnie, to może na początku czasochłonny proces nauki, ale ten procentuje na przyszłość. Kiedy masz już wiedzę i wypracowane doświadczenie, nie musisz płacić nikomu za zrobienie prostych rzeczy, które pomogą Ci się wypromować w Internecie.

Dziś to w zasadzie naturalne, że Twojemu biznesowi powinny towarzyszyć różnego rodzaju narzędzia marketingowe. A najcenniejszym aktywem każdej agencji jest baza klientów, którą dzięki tym narzędziom pobudzisz do aktywności i sprawisz, że ludzie zaczną od Ciebie kupować kolejne ubezpieczenia. W tym właśnie ubezpieczenia NNW dzieci.

Przygotuj swoją bazę klientów

Jeśli Twoje działania mają przynieść Ci oczekiwany efekt, nie oczekuj, że z chaosu i szczątkowych informacji wykręcisz dobre wyniki.

Spójrz do Twojej bazy klientów i zrób w niej podstawowe porządki.

  1. Uzupełnij zaległe dane w CRM. O tym co ważne, przeczytasz TUTAJ.
  2. Przeanalizuj dane o klientach i określ, którzy z nich to pewniaki do dosprzedaży i dalszej współpracy.
  3. Usuń z procesu sprzedaży klientów nierokujących. Zyskaj czas dla klientów, którzy coś kupią. Przeczytaj nasz artykuł na ten temat. Kliknij TUTAJ.
  4. Użyj tagów i oznacz nimi kluczowe informacje w kartach klientów (np. dziecko, wolny zawód, rolnik, sporty ekstremalne, dom itp. ) – pomoże Ci to filtrować i segmentować klientów.
  5. Przygotuj segmentację klientów na kampanię wrześniową z NNW Szkolnym: wybierz z bazy wszystkich klientów, którzy posiadają dzieci. Jeśli używasz systemu CRM takiego jak np. Berg System, możesz te osoby wyciągnąć z bazy jednym kliknięciem dzięki filtrowaniu po tagu “dziecko”.

Jak poinformować klientów o świetnej ofercie?

Jeśli planujesz zrobić kampanię promującą NNW Szkole, to nie ma lepszego momentu, by  sprawdzić jak może pomóc Ci w tym Berg System i zrobić to w trakcie 14-sto dniowego bezpłatnego okresu testowego.

1. Kampania SMS

W Berg System możesz szybko i całkowicie samodzielnie zaimportować swoją bazę klientów i do wytypowanych przez Ciebie osób wysłać darmową kampanię SMS.

Normalnie, takie wysyłki robisz pewnie przez bramki SMS, gdzie koszty, to ok 10-20 gr, albo wysyłasz je ręcznie, tracąc swój cenny czas. 

Zakładając konto w Berg System i w SMSApi – otrzymuje się pakiet 200 darmowych wiadomości. I to gratis warty uwagi, bo pozwoli z jednej strony sprawdzić jak Twoi klienci reagują na tego typu kontakt, a z drugiej strony – zerowe koszty Twojej próby. 

SMS-y, to jednak w ostatnim czasie najbardziej popularne narzędzie komunikacji z klientami, a główną zaletą ich wysyłki jest to, że wysyłasz je masowo i mają wysoki, bo ok. 95 proc. wskaźnik open-rate (wskaźnik otwarć wiadomości).

Więcej o tworzeniu kampanii SMS można przeczytać w bazie wiedzy. Instrukcje znajdziesz TUTAJ.

2. Kampania mailowa

W narzędziu Berg System baza klientów również zintegrowana jest z pocztą e-mail.

Jeśli więc masz bazę maili klientów ją także możesz wykorzystać do przesłania propozycji ubezpieczenia NNW dziecka.

Mail możesz podobnie jak SMS wysyłać masowo. Ma jednak tę przewagę, że może być bardziej rozbudowany w treści i uzupełniony ciekawymi grafikami.

Ten kanał komunikacji na pewno sprawdzi się jako uzupełnienie do ogólnej komunikacji z klientem, jednak z uwagi na to, że maile często wpadają do spamu, nie należy ich traktować priorytetowo.

Zresztą sam wiesz ile razy zdarza Ci się kliknąć w maila reklamowego, a jak szybko sięgasz po komórkę i odczytujesz wiadomość, kiedy słyszysz dźwięk przychodzącego SMS-a.

O tym jak przygotować bazę klientów i ofertę szkolnego NNW w Berg System przeczytasz TUTAJ.

3. Post na Facebook’u lub innych mediach społecznościowych

W mediach społecznościowych dzieje się dużo. Również biznesowo. Ludzie tak bardzo przyzwyczaili się do tego rodzaju platform, że obserwują na nich nie tylko swoich bliskich i znajomych, ale również osoby będące dla nich autorytetem, czy potrafiące przekazać na swoich profilach ciekawą wiedzę. 

W przypadku ubezpieczenia szkolnego warto wykorzystać sieci społecznościowe do tego, aby edukować klientów odnośnie tego jak ważne jest jego posiadanie. Jakie skutki niesie jego brak. Przygotuj więc sobie kilka merytorycznych postów np. odpowiadających na zadane pytanie lub artykuł dotyczący ubezpieczenia. 

W ramach kampanii promującej Ubezpieczenia Szkolne, stwórz przyciągającą grafikę i trafiające do świadomości ludzi argumenty, przemawiające za kupnem NNW dzieci. W myśl zasady, że ludzie jednak nie lubią jak ktoś im sprzedaje- Ty pomóż im podjąć jedynie odpowiednią decyzję.

Możesz z takiego posta stworzyć reklamę, która wyświetlać się będzie wybranym osobom. Grupę docelową, czyli np. osoby posiadające dzieci, zamieszkujące na określonym terytorium, w większych lub mniejszych miejscowościach itd. ustawisz w Managerze reklam na Facebooku.

Całą wiedzę, jak tworzyć kampanie reklamowe na Facebook’u, Linkedin, YouTube i w Google, kampanie sms oraz tworzyć newsletter ubezpieczeniowy, pisać treści ubezpieczeniowe zgodnie ze sztuką SEO i prowadzić Social Media, byś był widoczny oraz wyróżniał się na tle innych agentów ubezpieczeniowych znajdziesz w tekście: Marketing ubezpieczeniowy – jak to robić?.

Zainspiruj się

Nie ma w tym nic złego, żeby podglądać innych agentów, którzy działają w internecie. Skoro trafiasz na nich często, a ich wiadomości, artykuły czy posty przyciągają również Twoją uwagę, to znaczy że robią to dobrze.

Zrobienie własnej kampanii promującej NNW Szkolne nie jest trudne, a tym bardziej nie przysparza problemu, kiedy opracowujesz ją na bazie danych w CRM, które w łatwy i szybki sposób możesz pofiltrować i tworzyć segmenty odbiorców (klientów), którzy otrzymają dopasowane treści i oferty do ich potrzeb.

Żebyś mógł zrobić swój pierwszy krok w świecie marketingu ubezpieczeń zacznij od zbudowania odpowiednich treści, które pomogą Ci sprzedawać polisy.

Zebraliśmy w jednym miejscu przykłady wiadomości tekstowych (tych krótszych i dłuższych) oraz postów, które mogą być dla Ciebie inspiracją do stworzenia własnej kampanii SMS, kampanii e-mail lub kampanii na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych. Pobierz przygotowaną przez nas listę wiadomości i pokaż innym że sprzedajesz NNW Szkolne. 

Przetestuj Berg System CRM bezpłatnie

Natalia Skwierawska
Natalia Skwierawska
Od początku swojej kariery zawodowej związana jestem z bankowością i ubezpieczeniami. Przez lata pracowałam dla jednej z największych porówynywarek finansowych w Polsce, gdzie jako Menager ds. produktów finansowych poznałam produkty bankowe i ubezpieczeniowe od podszewki. Mam też kilkuletnie doświadczenie dziennikarskie. Pisałam w Rzeczpospolitej i Gazecie Giełdy Parkiet. W 2018 r., podczas wręczania Nagród Dziennikarskich Związku Banków Polskich im. Mariana Krzaka, uhonorowana zostałam Wyróżnieniem za przystępne i zrozumiałe prezentowanie kwestii związanych z finansami osobistymi i wkład w edukację ekonomiczną Polaków.

Blog

Polecane artykuły
Scroll to Top