Jak skutecznie korzystać z tagów?

Jak skutecznie korzystać z tagów?

Tagi to jedno z narzędzi, które wykorzystujemy przy segmentacji naszej bazy. Najważniejsze jest to, że jest ono proste w zastosowaniu i bardzo skuteczne. Praca z tagami na dużej ilości danych, to sama przyjemność, a ich elastyczność nie zna granic.

W zasadzie ich funkcjonowanie ogranicza się do naszej wyobraźni, a są one najczęściej nadawane podczas pracy, kiedy rozmawiamy z klientem lub dodajemy nowy kontakt do bazy.

Do czego będą potrzebne tagi?

Jak już wcześniej wspomniałem, wykorzystasz je przy segmentacji bazy, ale jeżeli nie jesteś gotowy na bardziej zaawansowane działania, to tagi będą idealnym rozwiązaniem.

Określony tag przypisujemy do danego klienta, w ten sposób oznaczamy go i wrzucamy w worek, w którym są również inni, podobni klienci. To jest kluczowy element, ponieważ tagi będą potrzebne do wyszukiwania kontaktów, do których będziesz kierował działania sprzedażowe i marketingowe.

Wyobraźmy sobie sytuację, że mamy do sprzedaży określony produkt jak np. obowiązkowe ubezpieczenie OC lekarzy. Teraz przydałoby się ich znaleźć. Zamiast modyfikować swoją bazę, można użyć prostego i szybkiego oznaczenia „lekarz”. 

Szukamy rodziców, którzy posiadają dzieci, ponieważ to produkt sezonowy. Wystarczy, że oznaczymy klienta tagiem „dzieci”.

Dodawanie i edytowanie tagów

W Berg System mamy kilka sposób na dodawanie tagów – pojedynczo lub masowo. Jeżeli chcemy skorzystać z pierwszego rozwiązania wystarczy przejść do kartoteki określonego klienta i dodać go w odpowiednim panelu.

dodawanie i edytowanie tagów

Edycja jest również prosta. Kiedy chcemy usunąć dany tag, wystarczy, że klikniemy krzyżyk obok tagu. 

dodawanie i edytowanie tagów 2

Jednak co w przypadku, kiedy chcemy masowo dodać tagi do grupy 100 klientów? W module kontaktów Berg System, wystarczy użyć filtra dla określonej grupy jak np. klienci, którzy posiadają dany produkt. Następnie klikamy masowe działania i dodajemy tag.

dodawanie i edytowanie tagów 3

Po dodaniu takich tagów w filtrach określamy go lub grupę tagów i wyszukujemy klientów, którzy są do niego lub nich przypisani. 

dodawanie i edytowanie tagów 4

Przykładowe tagi

Możliwość tworzenia tagów jest nieograniczona. Służą one do oznaczania klientów i to, w jaki sposób to zrobisz, to zależy tylko od Ciebie. Poniżej kilka przykładowych tagów.

  • dzieci
  • narty
  • wakacje
  • klient VIP 
  • mieszkanie
  • dom
  • sportowiec
  • marynarz
  • księgowa
  • lekarz
  • jazda rowerem
  • bieganie
  • rolnik

Tagi mogą służyć za określenie sprzedaży danego produktu. Najczęściej będzie to wykorzystywane przy sezonowych produktach w szczególności dla klientów, którym jeszcze nie sprzedaliśmy danego produktu. 

Przy najbliższej okazji zacznij tagować swoich klientów. Takie grupy wykorzystasz do tego, aby sprzedawać dodatkowe produkty lub rozpocząć kampanię e-mail marketingową. To wszystko ma posłużyć do zwiększenia sprzedaży i jej uporządkowania. 

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Przetestuj nas!

Umów się na prezentację z naszym ekspertem:

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Segmentacja klientów w praktyce

Jak rozpocząć segmentację klientów w praktyce?

Zanim rozpoczniesz działania, których efektem będzie skuteczniejsza sprzedaż do obecnej bazy klientów i tych nowych, to najpierw zaczniemy od wyjaśnienia, czym jest segmentacja klientów. Dzięki

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.