Jak skutecznie korzystać z tagów?

Jak skutecznie korzystać z tagów?

Tagi to jedno z narzędzi, które wykorzystujemy przy segmentacji naszej bazy. Najważniejsze jest to, że jest ono proste w zastosowaniu i bardzo skuteczne. Praca z tagami na dużej ilości danych, to sama przyjemność, a ich elastyczność nie zna granic.

W zasadzie ich funkcjonowanie ogranicza się do naszej wyobraźni, a są one najczęściej nadawane podczas pracy, kiedy rozmawiamy z klientem lub dodajemy nowy kontakt do bazy.

Do czego będą potrzebne tagi?

Jak już wcześniej wspomniałem, wykorzystasz je przy segmentacji bazy, ale jeżeli nie jesteś gotowy na bardziej zaawansowane działania, to tagi będą idealnym rozwiązaniem.

Określony tag przypisujemy do danego klienta, w ten sposób oznaczamy go i wrzucamy w worek, w którym są również inni, podobni klienci. To jest kluczowy element, ponieważ tagi będą potrzebne do wyszukiwania kontaktów, do których będziesz kierował działania sprzedażowe i marketingowe.

Wyobraźmy sobie sytuację, że mamy do sprzedaży określony produkt jak np. obowiązkowe ubezpieczenie OC lekarzy. Teraz przydałoby się ich znaleźć. Zamiast modyfikować swoją bazę, można użyć prostego i szybkiego oznaczenia „lekarz”. 

Szukamy rodziców, którzy posiadają dzieci, ponieważ to produkt sezonowy. Wystarczy, że oznaczymy klienta tagiem „dzieci”.

Dodawanie i edytowanie tagów

W Berg System mamy kilka sposób na dodawanie tagów – pojedynczo lub masowo. Jeżeli chcemy skorzystać z pierwszego rozwiązania wystarczy przejść do kartoteki określonego klienta i dodać go w odpowiednim panelu.

dodawanie i edytowanie tagów

Edycja jest również prosta. Kiedy chcemy usunąć dany tag, wystarczy, że klikniemy krzyżyk obok tagu. 

dodawanie i edytowanie tagów 2

Jednak co w przypadku, kiedy chcemy masowo dodać tagi do grupy 100 klientów? W module kontaktów Berg System, wystarczy użyć filtra dla określonej grupy jak np. klienci, którzy posiadają dany produkt. Następnie klikamy masowe działania i dodajemy tag.

dodawanie i edytowanie tagów 3

Po dodaniu takich tagów w filtrach określamy go lub grupę tagów i wyszukujemy klientów, którzy są do niego lub nich przypisani. 

dodawanie i edytowanie tagów 4

Przykładowe tagi

Możliwość tworzenia tagów jest nieograniczona. Służą one do oznaczania klientów i to, w jaki sposób to zrobisz, to zależy tylko od Ciebie. Poniżej kilka przykładowych tagów.

  • dzieci
  • narty
  • wakacje
  • klient VIP 
  • mieszkanie
  • dom
  • sportowiec
  • marynarz
  • księgowa
  • lekarz
  • jazda rowerem
  • bieganie
  • rolnik

Tagi mogą służyć za określenie sprzedaży danego produktu. Najczęściej będzie to wykorzystywane przy sezonowych produktach w szczególności dla klientów, którym jeszcze nie sprzedaliśmy danego produktu. 

Przy najbliższej okazji zacznij tagować swoich klientów. Takie grupy wykorzystasz do tego, aby sprzedawać dodatkowe produkty lub rozpocząć kampanię e-mail marketingową. To wszystko ma posłużyć do zwiększenia sprzedaży i jej uporządkowania. 

Udostępnij ten artykuł znajomym

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Odbierz dawkę praktycznej wiedzy

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z każdym nowym artykułem. 

jak sprzedawać ubezpieczenia na życie

Jak sprzedawać ubezpieczenia na życie?

Samo ubezpieczenie OC samochodu w Twojej ofercie, to niekończące się dyskusje z klientami, czy może być jeszcze taniej, bo u konkurencji stawka jest niższa. Do

Marketing ubezpieczeniowy - jak to robić?

Marketing ubezpieczeniowy – jak to robić?

Masz problem z tym, żeby zaistnieć w internecie i zdobywać tam klientów na ubezpieczenia? Zastanawiasz się jak wypromować siebie, produkt, albo Twoją multiagencję? Kampanie reklamowe

RODO w ubezpieczeniach

Tematu RODO, czyli zgody na przetwarzanie danych wrażliwych i osobowych klientów, nie wolno lekceważyć. Firmy działające w branży ubezpieczeniowej, ale i finansowej, które przechowują informacje

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.