Prognozowanie sprzedaży – koniec z domysłami
Prognozowanie sprzedaży to przewidywanie tego, ile produktów lub usług firma sprzeda w przyszłości. To taka biznesowa pogodynka, która przewiduje przyszłe wyniki sprzedażowe i daje odpowiedź,
Prognozowanie sprzedaży to przewidywanie tego, ile produktów lub usług firma sprzeda w przyszłości. To taka biznesowa pogodynka, która przewiduje przyszłe wyniki sprzedażowe i daje odpowiedź,
Zapisz się na nasz newsletter
Prognozowanie sprzedaży to przewidywanie tego, ile produktów lub usług firma sprzeda w przyszłości. To taka biznesowa pogodynka, która przewiduje przyszłe wyniki sprzedażowe i daje odpowiedź,
Integracje z Zapier polegają na tym, że łączy on aplikacje i automatyzuje przepływy pracy, czyli tzw. workflow’y. Zapier działa właśnie tam, gdzie firmy korzystają z
Handlowcy tracą klientów, a ty nie wiesz dlaczego? Utrata klientów przez zespół handlowców może być wynikiem różnych czynników. Jednym z nich jest brak właściwego zarządzania
Skoro znalazłeś się w tym miejscu, wiesz już, że jedynym rozwiązaniem na powtarzające się problemy w Twojej firmie, jest wdrożenie systemu CRM. Wybierając odpowiednie narzędzie,
Program partnerski, program afiliacyjny czy po prostu rekomendacja, to doskonałe narzędzie marketingowe do pozyskiwania nowych klientów. Niewiele osób jednak wie, że własny program partnerski można
Formularz kontaktowy, to ten element strony internetowej, który umożliwia użytkownikom lub potencjalnym klientom łatwy kontakt z właścicielem strony lub z firmą. Jego tworzenie zaczyna się
Kiedy słyszymy „follow up”, wiele osób natychmiast przywołuje obrazy nachalnych telefonów od sprzedawcy lub wiadomości zalegających w skrzynce odbiorczej. Follow up w sprzedaży to jednak
Skuteczny sposób na budowanie relacji z klientem? Gdy słyszymy „CRM”, często pierwsze skojarzenie, jakie przychodzi nam do głowy, to zaawansowany system informatyczny. Jednak to dużo
Rozliczenia prowizji od sprzedaży nie opierają się wszędzie na tych samych algorytmach. Prowizje i sposób ich wyliczania różnią się w firmach i branżach, między sprzedawanymi
Lejek sprzedażowy często mylony jest z lejkiem marketingowym. Lejek sprzedażowy bezpośrednio połączony jest z procesem sprzedaży. Pomaga firmom śledzić postępy w przekształcaniu potencjalnych klientów w
Oferta handlowa — to właśnie ona może zadecydować o sukcesie lub porażce Twojej firmy. Poświęcasz mnóstwo czasu na ich tworzenie, wysyłasz je w hurtowych ilościach,
Automatyzacja sprzedaży staje się coraz modniejszym hasłem wyszukiwanym w Google. Dzisiejszy pęd, mnogość obowiązków i zadań przy ograniczonym czasie, sprawia, że szukamy rozwiązań, które pomogłyby
Zwiększenie sprzedaży i utrzymanie rentowności, to cel każdej firmy. Dwa kluczowe pojęcia, które mogą pomóc w osiągnięciu tego celu, to cross-selling i up-selling. Oba podejścia
Jak zapewnić dobrą obsługę posprzedażową? Obsługa posprzedażowa klienta to element procesu biznesowego, który obejmuje wszystkie działania podejmowane po podpisaniu umowy i realizowane przez cały okres
Zgoda RODO jest bardzo ważnym elementem działań sprzedażowych i marketingowych. Bez niej nie ma mowy o możliwości przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych klientów zgodnie z
Urlop czy zwolnienie pracownika, może mocno namieszać w procesie obsługi klienta. Co zrobić, żeby uniknąć kłopotów i utraty klientów, bo nikt ich nie obsłużył? Jak
Za zarządzanie sprzedażą odpowiada manager, czy też kierownik działu. Praca takiego managera składa się z różnego rodzaju działań, które pozwalają prowadzić biznes w kierunku rozwoju
Skuteczne zarządzanie biznesem, to nie tylko kwestia wiedzy i doświadczenia menedżerów, ale również wykorzystywanych narzędzi, które pomagają w podejmowaniu trafnych decyzji. Wskaźniki efektywności sprzedaży (KPI),
Manager sprzedaży, za główne zadanie ma osiągnięcie wysokich wyników sprzedażowych. Aby tego dokonać, niezbędne jest opracowanie planu, który będzie służył jako strategia dla całego zespołu.
Badanie potrzeb klienta to kluczowe narzędzie, które pomaga firmom w zrozumieniu potrzeb swoich klientów i dostosowaniu oferty do ich wymagań. Ale jak wiele firm potrafi
Jakość, a nie ilość prowadzonych szans sprzedaży ma kluczowe znaczenie dla skuteczności procesów sprzedażowych. Raport Harvard Business Review dotyczący decyzji zakupowych klientów B2B pokazał, że
Techniki sprzedaży są niezwykle istotne dla osiągnięcia sukcesu w procesie sprzedaży. Bez względu na to, czy sprzedajesz produkt czy usługę, znajomość skutecznych technik sprzedaży może
Technologia odgrywa ogromną rolę w prowadzeniu biznesu, a jednym z kluczowych narzędzi, które go wspierają, jest system CRM (Customer Relationship Management). System ten pomaga w
Sprzedaż B2B czy B2C wymaga strategicznego podejścia, w którym kluczową rolę odgrywa proces sprzedaży i jego poszczególne etapy. Działanie według własnej intuicji czy indywidualnych umiejętności
Klienci poszukujący produktu czy usługi często napotykają na stronach produktowych formularz kontaktowy. Wpisują swoje dane i otrzymują informację: „Odpowiedź nastąpi wkrótce”. Jeśli odpowiadanie na zapytania
Daily. Prosty sposób, aby efektywność Twojego zespołu handlowego wystrzeliła.
Proces sprzedaży składa się z wielu etapów i działań, które pozwala na osiągnięcie pożądanego wyniku — czyli sprzedaży produktu lub usługi. W trakcie tego procesu
Co jest priorytetem każdej firmy? Dbałość o istniejących klientów, sprawne pozyskiwanie potencjalnych klientów, skuteczne zarządzanie sprzedażą oraz budowanie lojalności wśród kupujących. Prowadzi do tego Customer
Zarządzanie bazą klientów nie musi być ograniczone do Excela. Coraz więcej firm dostrzega zalety korzystania z rozwiązań chmurowych, które oferują znacznie więcej, niż tradycyjne arkusze
CRM dla firm, to coś więcej niż system informatyczny i więcej niż baza klientów firmy. W przypadku tego programu silny nacisk kładzie się na zarządzanie
Pomysł na wdrożenie CRM rodzi się jako jednym z pierwszych, kiedy w firmie pojawiają się pytania dotyczące tego, jak wyeliminować chaos w procesie sprzedaży, jak
W sieci coraz mocniej ograniczana jest możliwość śledzenia użytkowników Internetu, którzy mieli styczność z naszą marką lub których zainteresowania mogą odpowiadać naszej grupie docelowej. Słodkie
System CRM można kupić jako usługę abonamentową, gdzie cena za użytkownika miesięcznie waha się od 50 zł – do 300 zł w dobrej klasy rozwiązaniach,
Jakie zalety CRM ma do zaoferowania i dlaczego część z nich pozostaje poza zasięgiem tradycyjnych narzędzi, takich jak Excel? Przecież wiele firm nadal polega na
CRM, czyli customer relationship management, choć w skrócie oznacza zarządzanie relacjami z klientem, to stanowi znacznie więcej niż tylko zbiór narzędzi i technologii, które mają
Wielkimi krokami zbliża się czas, w którym dzieci wrócą do szkoły. To idealny moment, żeby pokazać stałym i potencjalnym klientom, że sprzedajesz ubezpieczenia z zakresu
Żeby wyznaczyć próg rentowności firmy, musimy znaleźć takie miejsce, w którym przychody z naszej działalności będą równe z kosztami jej prowadzenia. Dopóki nie przekroczymy punktu
SaaS to model oprogramowania dla firm sprzedawanego jako usługa. To gotowe rozwiązanie abonamentowe, które nie wymaga wykupu licencji i instalacji na własnych serwerach, bo działa
Wybór CRM, czyli systemu wspierającego zarządzanie relacjami z klientami, to pierwszy krok w kierunku efektywniejszej pracy działów odpowiedzialnych za sprzedaż i lepszej obsługi klientów. Najważniejszy jednak
Masz problem, bo nie wiesz, jak wybrać CRM? Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań informatycznych dbających o zarządzanie relacjami z klientami i duży wybór sprawia, że
W sieci od groma jest ogłoszeń typu “poszukiwany asystent brokera ubezpieczeniowego”. Organizacja pracy w kancelariach brokerskich leży i czeka, aż ktoś nią zarządzi. Do tego
Samo ubezpieczenie OC samochodu w Twojej ofercie, to niekończące się dyskusje z klientami, czy może być jeszcze taniej, bo u konkurencji stawka jest niższa. Do
Masz problem z tym, żeby zaistnieć w internecie i zdobywać tam klientów na ubezpieczenia? Zastanawiasz się jak wypromować siebie, produkt, albo Twoją multiagencję? Kampanie reklamowe
Tematu RODO, czyli zgody na przetwarzanie danych wrażliwych i osobowych klientów, nie wolno lekceważyć. Firmy działające w branży ubezpieczeniowej, ale i finansowej, które przechowują informacje
Sprzedaż ubezpieczeń przez agenta ubezpieczeniowego nie może opierać się wyłącznie na intuicji czy zapamiętanych informacjach. Chcąc prowadzić efektywny biznes w branży ubezpieczeniowej, należy wdrożyć odpowiednie narzędzia
Wyzwaniem każdego agenta ubezpieczeniowego jest pozyskiwanie nowych kontaktów, a docelowo nowych klientów chcących się ubezpieczyć. W branży ubezpieczeniowej zakup ubezpieczenia nie jest elementem zaspokojenia pierwszej
W branży ubezpieczeniowej sprzedaje się wizję bezpiecznej przyszłości. To zadanie może okazywać się trudne, jeśli się dobrze do niego nie przygotujesz. Dlatego, pokażemy Ci drogę
Branża PV jest obecnie tak bardzo nasycona różnego rodzaju firmami zajmującymi się sprzedażą fotowoltaiki, że coraz trudniej, by handlowcy za każdym razem mieli do dyspozycji gotowe
Sprzedajesz fotowoltaikę, ale wyniki, jakie osiągasz w sprzedaży bezpośredniej Cię nie zadowalają? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę w branży PV i chcesz się dowiedzieć jak sprzedawać
Masz firmę sprzedającą fotowoltaikę i zastanawiasz się jak lepiej można prowadzić swój biznes? Nie masz kontroli nad handlowcami? Tracisz klientów, przez co nie rozwijasz się w
Analizę wyników osiąganych przez pracowników powinno się wykonywać cyklicznie. W ten sposób można uzyskać rzetelną odpowiedź na temat ich produktywności i zaangażowania w wykorzystywaniu szans
Sprzedaż instalacji fotowoltaicznej w ostatnich latach rozwinęła się na bardzo dużą skalę. Branża PV na polskim rynku działa dynamicznie, a wręcz przeżywa prawdziwy boom i kusi
Ten tekst, to nie kolejne porady dotyczące szkoleń dla handlowców fotowoltaiki. Sprzedaż fotowoltaiki nie polega przecież tylko i wyłącznie na umiejętnym przekonaniu klienta do zakupu.
Jakiś czas temu UKNF wydał komunikat dotyczący przetwarzania informacji w chmurze obliczeniowej, czyli m.in. w systemach CRM, czy kalkulatorach ubezpieczeń komunikacyjnych. Teraz pojawia się kolejny
Jak klient kupuje fotowoltaikę? Odpowiedź na to pytanie pomoże rozwiązać problem z zamykaniem sprzedaży, który może być spowodowany wieloma elementami w cały procesie. Aby go odnaleźć,
Jest wiele elementów, które mają wpływ na to czy klient podpisze umowę. Jednak najważniejszy etap jest na samym początku, czyli pierwszy kontakt z klientem, który
Rok 2020 z pewnością był rokiem wielu zmian, a szczególnie bardzo szybkim postępem digitalizacji. Oznacza to, że zdecydowana większość sprzedaży przeniosła się z offline do
Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy? Działania email marketingowe wciąż mogą przynieść niesamowite wyniki.
Korzystając z zaproszenia Aleksandry Wysockiej z Gazety Ubezpieczeniowej, Marcin Konopka i Adam Kubicki nagrali podcast dotyczący porządków w Multiagencji. Rozmowa dotyczy rozwoju Multiagencji i podejścia
Tagi to jedno z narzędzi, które wykorzystujemy przy segmentacji naszej bazy. Najważniejsze jest to, że jest ono proste w zastosowaniu i bardzo skuteczne. Praca z tagami na
Analiza Potrzeb Klienta, czyli tzw. APK, to procedura stosowana przez agentów ubezpieczeniowych rozpoczynająca cały proces sprzedaży ubezpieczenia klientowi zainteresowanemu ofertą. Badanie pozwala zbadać potrzeby klienta,
Segmentacja klientów pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań Twojej bazy klientów. Dzięki temu możesz dostosować swoje działania marketingowe, sprzedażowe i obsługowe do konkretnych grup
Każdy element pracy ma wpływ na końcowy zysk. Jeżeli chcesz sprzedawać więcej ubezpieczeń na życie, zdrowie, a może majątkowych lub innych. Chciałbyś wykorzystać potencjał swojej
Każdy o nich mówi, a nie każdy stosuje. Aby odpowiednio uporządkować swoją pracę, warto wiedzieć, do czego się dąży. Po prostu odpowiedzieć sobie na pytanie.
Chmura obliczeniowa jest modelem przetwarzania danych, to między innymi Dysk Google, OneDrive czy Berg System. To właśnie w tej sprawie UKNF wydał oficjalny komunikat, który
Dług technologiczny to zjawisko występujące między innymi w systemach informatycznych, które może być przyczyną spadku bezpieczeństwa systemu lub spowolnienia. Jak rozumieć dług technologiczny? Sam dług
Wypłata, która jest oparta w większości o prowizję ze sprzedaży może wciąż generować wiele problemów. Często przy dużej ilości rozliczeń wymaga zatrudnienia pracowników na pełen
Proces obsługowy klienta, a następnie montażowy. Przy tym praca wielu osób przy jednym kliencie. Na każdym z tych etapów może dojść do błędu ze strony
CRM dla małej i średniej firmy? Berg System mimo tego, że jest dedykowany dla branży finansowej, ubezpieczeniowej i inwestycyjnej otrzymał swoje miejsce w rankingu CRM 2020
Epidemia koronawirusa przyspieszyła, a wręcz wymusiła wiele zmian na dotychczasowym funkcjonowaniu Multiagencji i Towarzystw Ubezpieczeniowych. Do tej pory wszelkie zmiany, która miały wspomóż sprzedaż zdalną
Sprzedaż to nierozłączny, a zarazem najważniejszy element każdego przedsiębiorstwa. Codziennie dążymy do tego, aby notować wzrosty, a co za tym idzie zyski. Zadajemy sobie pytania.
Już od jakiegoś czasu zauważamy zmiany na rynku ubezpieczeń i coraz częstsze pojawianie się stron ze sprzedażą direct. Za tym również idą zmiany Agentów, którzy
Dlaczego jedni zgłaszają spadek sprzedaży, a drudzy wzrost? Czy przyczyną tego jest zła komunikacja z klientem? Owszem komunikacja z klientem to podstawa do sprzedaży tylko
Multiagencja, to formalnie agent ubezpieczeniowy, który działa na rzecz więcej niż jednego towarzystwa ubezpieczeniowego. Może mieć więc w ofercie znane szyldy kilku czy kilkunastu towarzystw
Czy w Twojej Multiagencji występują problemy z rozliczeniami? Błędy w raportach, opóźnienia związane z wynagrodzeniem, a może masz wrażenie, że trwa to zbyt długo? Rozliczenia
Praca Agenta ubezpieczeniowego to przede wszystkim umiejętność sprzedaży, doradztwa i zrozumienia innych. Początki tej pracy to na pewno czas nauki, ale przecież to element każdej
Grudzień to miesiąc, w którym nie tylko obchodzimy święta, ale również planujemy wyjazd na narty. Co roku wyjeżdżamy nie tylko w Polskie góry, ale również
Adam Kubicki – konsultant biznesowy, który skupia się na poprawianiu wyników sprzedaży przedsiębiorstw w branży ubezpieczeniowej i finansowej. W tym artykule podzieli się ciekawy spostrzeżeniem, które
Chodź może Ci się wydawać, że email marketing to spam dla Twoich klientów. To musisz wiedzieć, że jest to błędne myślenie. Wszystko zależy od tego
Gazeta ubezpieczeniowa – #RozmowyBezAsekuracji i Marcin Konopka Berg System: Rozmawiamy o tym: Jak klienci kupują ubezpieczenia dziś, a jak będą kupować jutro? Co może dać
Przymierzając się do ewentualnej sprzedaży multiagencji warto poznać jej wartość. Podcast gazety ubezpieczeniowej „Rozmowy bez asekuracji”. Goście: Krzysztof Janik z Enterprise Startup i Marcin Konopka z
Zastanawiasz się w ogóle dlaczego miałbyś zacząć pracować z systemem CRM? Dlaczego Twoja multiagencja i pracownicy mieliby korzystać z takiego rozwiązania? To właśnie przede wszystkim
Rozliczenia prowizyjne to jeden z najważniejszych elementów w Twojej multiagencji. Każdy z nas ma swój sposób i ułożony proces, który umożliwia takie rozliczenia. Excel, dział
Wiele szkoleń ze sprzedaży składa się również z tematu związanego z poleceniami. Nie jest to kwestia przypadkowa, ponieważ opierając się na statystykach zbieranych podczas takich wydarzeń
Czy zastanawiasz się wciąż jak uporządkować dokumenty klienta, a przy tym mieć do nich szybki dostęp? Może Twoi pracownicy wciąż szukają w segregatorach polis? Na
Kartoteka Klienta inaczej Widok 360 – Co to za narzędzie, do czego służy? W bardzo szybkim tempie rośnie liczba danych które zbieramy o kliencie
Działania niżej opisane możesz za każdy razem realizować ręcznie, poświęcając na to dodatkowy czas, a przez to zwiększając ilość godzin Twojej pracy. Chciałbym Ci przedstawić
Jesteś agentem ubezpieczeniowym? Prowadzisz multiagencje? Baza danych, którą posiadasz to Twój majątek, to wartość Twojej działalności. To w jaki sposób zapisujesz informacje o kliencie –
Jak zwiększyć ilość wznawianych polis? Zastanawiasz się czy jesteś wstanie zwiększyć skuteczność przy wznowieniach polis? Musisz wiedzieć, że pozyskanie nowego klienta jest od 5
Szukasz systemu CRM dla Agenta Ubezpieczeniowego lub Multiagencji? Czy wiesz jak może Ci pomóc w codziennej pracy? Jakie są kluczowe elementy CRM dla branży ubezpieczeniowej?
3 przykłady wykorzystania SMS-a, Facebook’a i emaila do sprzedaży NNW dziecka W tym artykule poznasz 3 praktyczne przykłady, które pokażą Ci, w jaki sposób w swojej multiagencji
6 skutecznych sposobów komunikacji z klientem Początek września to jak co roku czas, w którym nasze pociechy wracają do szkoły po kilku tygodniach wakacji. Powrót
Pani Karolina wiedziała, że dostanie odszkodowanie. Na szczęście ubezpieczenie jej syna obejmowało okres wakacyjny. Bo wtedy właśnie miał miejsce wypadek, który odmienił życie rodziny. Potrącony
Rynek usług finansowych rozwija się bardzo dynamicznie. Takie produkty finansowe mają już nie tylko banki, ale coraz więcej firm z branży pożyczek pozabankowych. Oferują je
W latach 70. jedna z największych firm informatycznych świata tworzyła plany w cyklu dwuletnim. Funkcjonowała w dosyć stabilnych i przewidywalnych warunkach ekonomicznych. Dziś, ta sama
Za nami rok, który dla branży ubezpieczeń miał być bardzo trudny. Rok, w którym znowu wzrosły składki. Wiele osób wieszczyło w związku z tym załamanie
W poprzednich artykułach nasz ekspert – radca prawny Patryk Koralewski – wskazywał, że multiagencja może występować jako procesor (sytuacja typowa) i jako administrator danych osobowych.
Jak wygląda praca doradcy finansowego i ubezpieczeniowego w Londynie? Ile można zarobić? Czy klienci są bardziej wymagający? A może jest łatwiej? Na te i wiele
Wielu naszych klientów zadaje to samo pytanie – czy Excel jest dobrym narzędziem do prowadzenia bazy klientów? Odpowiedzieć na tak postawioną kwestię można metaforą: czy
Była pierwsza połowa lat 90., kiedy do mojego mieszkania przyszedł facet z wielką walizką. Przez swój krzaczasty wąs i łysinę wyglądał jak Andrzej Zaucha. Próbował
Systemy marketingu wielopoziomowego (MLM) są coraz popularniejsze. Na polskim rynku działa już kilkadziesiąt firm, które pozwalają swoim dystrybutorom na budowanie sieci i zarabianie dobrych pieniędzy
Zgoda RODO jest bardzo ważnym elementem działań sprzedażowych i marketingowych. Bez niej nie ma mowy o możliwości przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych klientów zgodnie z
Wielkimi krokami zbliża się czas, w którym dzieci wrócą do szkoły. To idealny moment, żeby pokazać stałym i potencjalnym klientom, że sprzedajesz ubezpieczenia z zakresu
W sieci od groma jest ogłoszeń typu “poszukiwany asystent brokera ubezpieczeniowego”. Organizacja pracy w kancelariach brokerskich leży i czeka, aż ktoś nią zarządzi. Do tego
Branża PV jest obecnie tak bardzo nasycona różnego rodzaju firmami zajmującymi się sprzedażą fotowoltaiki, że coraz trudniej, by handlowcy za każdym razem mieli do dyspozycji gotowe
Sprzedajesz fotowoltaikę, ale wyniki, jakie osiągasz w sprzedaży bezpośredniej Cię nie zadowalają? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę w branży PV i chcesz się dowiedzieć jak sprzedawać
Masz firmę sprzedającą fotowoltaikę i zastanawiasz się jak lepiej można prowadzić swój biznes? Nie masz kontroli nad handlowcami? Tracisz klientów, przez co nie rozwijasz się w
Zobacz wszystkie →
Prognozowanie sprzedaży to przewidywanie tego, ile produktów lub usług firma sprzeda w przyszłości. To taka biznesowa pogodynka, która przewiduje przyszłe wyniki sprzedażowe i daje odpowiedź,
Integracje z Zapier polegają na tym, że łączy on aplikacje i automatyzuje przepływy pracy, czyli tzw. workflow’y. Zapier działa właśnie tam, gdzie firmy korzystają z
Handlowcy tracą klientów, a ty nie wiesz dlaczego? Utrata klientów przez zespół handlowców może być wynikiem różnych czynników. Jednym z nich jest brak właściwego zarządzania
Zobacz wszystkie →
Prognozowanie sprzedaży to przewidywanie tego, ile produktów lub usług firma sprzeda w przyszłości. To taka biznesowa pogodynka, która przewiduje przyszłe wyniki sprzedażowe i daje odpowiedź,
Integracje z Zapier polegają na tym, że łączy on aplikacje i automatyzuje przepływy pracy, czyli tzw. workflow’y. Zapier działa właśnie tam, gdzie firmy korzystają z
Handlowcy tracą klientów, a ty nie wiesz dlaczego? Utrata klientów przez zespół handlowców może być wynikiem różnych czynników. Jednym z nich jest brak właściwego zarządzania
Dołącz do grona setek firm działających w Polsce i za granicą, które dzięki Berg System sprzedają więcej.
Berg System CRM dla średnich i dużych zespołów sprzedażowych, który pozwoli Ci zarządzać bazą klientów i chaos zamienić w uporządkowany plan zadań prowadzący do większej sprzedaży.
Made with ♥ in Poland
© 2010 - 2022 Wszystkie prawa zastrzeżone Ethica Business Sp. z o.o.
Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.