Proces sprzedaży w Berg System

Proces sprzedaży – fundamentem Twojej firmy

Ułożony, zorganizowany proces sprzedaży, który pozwoli zwiększyć zyski. To byłoby coś, co byś chciał posiadać w swojej firmie? Schemat, który pomoże nie tylko Tobie, ale i Twoim handlowcom. Brak chaosu, instrukcja krok po kroku, która pomoże wdrożyć każdego w standardy obsługi i pozwoli ją zachować na jak najwyższym poziomie.

Czy to możliwe, że jesteś tutaj dlatego, ponieważ szukasz:

  • Informacji na temat procesu sprzedaży, chcesz wiedzieć, po co on jest i czy się przyda?
  • Chcesz, aby każdy z Twoich handlowców zachował standardy obsługi klienta w firmie i znacznie szybciej wdrażał się w pracę?
  • Może po prostu masz już ułożony proces, ale szukasz lepszych rozwiązań?
  • Szukasz odpowiedzi, dlaczego Twoi potencjalni klienci nie dokonują zakupu?

Oczywiście, może być znacznie więcej przyczyn, dlaczego tutaj jesteś. Jeżeli jednak jesteś tutaj z tych powodów to warto, abyś przeczytał to co dla Ciebie przygotowałem.

Może nie znalazłeś swojego powodu? Przygotowałem spis treści, który pomoże Ci szybko poruszać się po artykule i odnaleźć najpotrzebniejsze dla Ciebie informacje.

  1. Co to jest proces sprzedaży?
  2. Dlaczego powinieneś zastosować proces sprzedaży?
  3. Od czego zacząć projektowanie procesu sprzedaży i jak to zrobić?
  4. Jak kontrolować i monitorować proces sprzedaży?
  5. Rozwiązanie, które pomoże w zarządzaniu zespołem i sprzedażą
  6. Filtrowanie w procesie sprzedaży. Czy będzie potrzebne?
  7. Najczęściej zadawane pytania

Co to jest proces sprzedaży?

Teoretycznie to mógłbym teraz zrobić kopiuj, wklej i przedstawić definicje. Jak wiemy, lubią być skomplikowane i jeszcze bardziej utrudniać coś, co jest tak naprawdę łatwiejsze do zrozumienia.

Proces sprzedaży to nic innego jak poukładany schemat, krok po kroku, który ma za zadanie doprowadzić potencjalnego klienta do zakupu.

Tak naprawdę robisz to na co dzień, sprzedając produkty czy usługi, ale pytanie, czy Ty lub Twoi handlowcy robicie to intuicyjnie i czy niekiedy pojawia się jakiś chaos, problem?

Dlaczego powinieneś zastosować proces sprzedaży?

Proces sprzedaży ma za zadanie pomóc w rozwiązaniu problemów i skutecznie poukładać sprzedaż. Przede wszystkim pomoże w lepszy zarządzaniu zespołem, lepiej wykorzystać swoje szanse sprzedaży i zorganizować wszystkie działania.

Jeżeli czujesz, że mógłbyś polepszyć swoją obsługę klienta, ułatwić prace handlowcom i przyspieszyć ich wdrożenie, utrzymać standardy, lepiej zarządzać zespołem to będzie to rozwiązanie dla Ciebie i Twojej firmy.

Sam proces sprzedaży pomoże zwrócić uwagę na to, gdzie są popełniane błędy, w którym miejscu Twoi klienci rezygnują, czyli poznasz tego przyczyny. Będziesz mógł stworzyć określone zadania, checklisty, które na każdym kroku będą przypominały, co musi zostać zrealizowane z klientem.

Gwarantuje, że wprowadzi to ogromny porządek w Twojej firmie i pozwoli na zwiększenie zysków i utrzymanie standardu obsługi klienta przez każdą osobę, która u Ciebie sprzedaje.

Od czego zacząć projektowanie procesu sprzedaży i jak to zrobić?

Przede wszystkim, gdy rozpoczynasz pracę z klientem to wykonujesz pewne kroki. To właśnie ten element, od którego musisz rozpocząć projektowanie.

Proces sprzedaży w Berg System

Lead – czyli Twój potencjalny klient. Zastanów się w tym miejscu, jak wygląda Twój kontakt, jakie dane zbierasz, co w tym momencie jest istotne. Wypisz to.

Analiza potrzeb – rozmawiasz z klientem o jego problemie, który możesz rozwiązać. Jakie kluczowe pytania zadajesz, co jest w tym miejscu najistotniejsze?

Oferta – szukasz odpowiedniego rozwiązania, dopasowanego do Twojego klienta. Jak ma wyglądać przygotowanie oferty, wysłanie jej, przedstawienie?

Negocjacje – prowadzisz rozmowy odnośnie ceny, produktu lub usługi? Co w tym miejscu jest najistotniejsze?

Zamknięcie sprzedaży – pytasz o polecenia, opinię? Może starasz się sprzedać dodatkowy produkt, usługę?

Oczywiście jest to przykładowy, podstawowy proces sprzedaży. To Ty sprzedajesz w swojej firmie, znasz najskuteczniejsze metody, które powodują, że klienci kupują. Cały proces buduj na swoim doświadczeniu, rozpisz każdy element i zacznij projektować tak, aby mógł korzystać z tego handlowiec.

Jak kontrolować i monitorować proces sprzedaży 

Kontrolowanie i monitorowanie procesu sprzedaży w Berg System

Konwersja – czyli ilu klientów rzeczywiście dokonuje zakupu w porównaniu do zdobytych kontaktów? Wtedy poznasz skuteczność swojego procesu.

Jakie są powody tego, że klient dokonał zakupu lub też nie? Warto znać swoje najmocniejsze i najsłabsze strony. Pozwoli to na wysunięcie wniosków, dzięki którym możesz zacząć pracować nad swoim procesem i ulepszać go.

Jak długo trwa sprzedaż? Tak naprawdę to wszystko zależy od produktu i usługi, ale teraz liczy się czas. Mamy go coraz mniej, więc jeżeli widzisz, że trwa to zbyt długo, to warto się nad tym zastanowić. Jeżeli możesz skrócić proces sprzedaży i nie stracić na jakości obsługi to zrób to.

Na którym etapie rezygnuje najwięcej klientów? Już na początku, w środku, a może na końcu? Ty i Twoi handlowcy powinniście za każdym razem pytać klienta, dlaczego zrezygnował. Wtedy poznasz prawdziwy powód i będzie Ci łatwiej odkryć, gdzie tkwi problem w sprzedaży.

Dodatkowo możesz porównywać zrealizowaną sprzedaż czy pozyskanie kontaktu z postawionymi celami.

Rozwiązanie, które pomoże w zarządzaniu zespołem i sprzedażą 

Berg System jest programem CRM, który umożliwia tworzenie procesu sprzedaży. Nie jest to tylko miejsce, do którego wpisujesz poszczególne etapy.

Pomoże Ci również w analizowaniu, dzięki wbudowanym statystykom, które uzupełniają się automatycznie. Jesteś w stanie przypisać określone wydarzenie do klienta, stworzyć checkliste i wymagane zadania, bez których nie przeprowadzisz klienta na dalszy etap procesu.

To z pewnością pomoże zachować porządek. Dodatkowo przypiszesz do każdego klienta odpowiedniego handlowca, oddelegujesz określone zadania i stworzysz niejeden proces!

Filtrowanie w procesie sprzedaży. Czy będzie to potrzebne? 

Filtrowanie w procesie sprzedaży to bardzo przydatne narzędzie. Nie tylko pomoże w sprawdzeniu ilu klientów jest w procesie i na jakim etapie.

Proces sprzedaży, filtrowanie w Berg System

Jeżeli dobrze rozplanujesz swój proces, system umożliwi wysyłkę SMS do danej grupy klientów. Dzięki temu możesz przypomnieć się innym klientom odnośnie produktu czy usługi.

Podglądniesz konkretne kroki sprzedaży, rodzaje produktów czy też nawet proces sprzedaży konkretnego handlowca.

To element, który pomoże Ci w skutecznym zarządzaniu Twoją sprzedażą, a dzięki temu będziesz mógł jeszcze prościej ulepszać cały proces.

Najczęściej zadawane pytania

Czy można tworzyć dwa, trzy, cztery i więcej procesów jeżeli masz różne produkty i usługi?

Tak. Berg System w pełni na to pozwala. Spójrz na zdjęcie.

Tworzenie procesu sprzedaży w Berg System

Czy mogą dwie osoby prowadzić jedną szansę sprzedaży w procesie?

W Berg System jest możliwość udostępniania klienta w procesie sprzedaży dla innego pracownika. Dzięki temu mogą pracować nad klientem dwie osoby jednocześnie lub też jeżeli wymagane będzie zastępstwo to ta opcja z pewnością się przyda.

Czy mogę stworzyć checklisty, które będą wymagane dla każdego na poszczególnym etapie?

Jeżeli w pewnym momencie jest coś co musi zostać uzyskane od klienta. Jak na przykład zgoda RODO to możesz stworzyć wymagane pole. System dopiero pozwoli przejść dalej jak zadanie zostanie wykonane.

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email
TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Bądź na bieżąco!

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

jak_wybrac_crm_dla_fotowoltaiki?

Jak wybrać CRM dla fotowoltaiki?

Masz firmę sprzedającą fotowoltaikę i zastanawiasz się jak lepiej można prowadzić swój  biznes? Nie masz kontroli nad handlowcami? Tracisz klientów przez co nie rozwijasz się

mierzenie_efektywnosci_handlowcow_w_branzy_fotowoltaicznej

Mierzenie efektywności handlowców w fotowoltaice

Analizę wyników osiąganych przez pracowników powinno się wykonywać cyklicznie. W ten sposób można uzyskać rzetelną odpowiedź na temat ich produktywności i zaangażowania w wykorzystywaniu szans

jak_pozyskiwac_klientow_na_fotowoltaike_blog

Jak pozyskiwać klientów na fotowoltaikę?

Sprzedaż instalacji fotowoltaicznej w ostatnich latach rozwinęła się na bardzo dużą skalę. Branża PV na polskim rynku działa dynamicznie i kusi wysokimi zarobkami. Nic więc

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.