Kiedy wdrożenie systemu CRM pomoże firmie

Kiedy CRM pomoże firmie?

Kiedy CRM pomoże firmie?

Kiedy wdrożenie systemu CRM pomoże firmie

Kiedy CRM pomoże firmie?

Kiedy CRM pomoże firmie? Wtedy, gdy jego wdrożenie jest wynikiem dokładnej analizy i  zdefiniowania problemów i potrzeb w firmie.

Z tego artykułu, dowiesz się, kiedy nadchodzi dla firmy moment, w którym już czas na skorzystanie z pomocy systemu CRM. 

Spis treści

Dlaczego firmy szukają systemu CRM?

Firmy szukają systemu CRM, ponieważ mają różnego rodzaju problemy. Najczęściej dotyczą one tego, że: 

  1. Nie wiedzą, jak sprzedają: Mają trudności z oceną, czy ich działania sprzedażowe są skuteczne.

  2. Sprzedaż jest chaotyczna: Proces sprzedaży jest niezorganizowany i często sprawia wrażenie bałaganu.

  3. Nie wiedzą, gdzie są ich słabe punkty: Trudno im znaleźć miejsca, gdzie mogliby poprawić sprzedaż, bo nie mają pełnego obrazu sytuacji.

  4. Mało wiedzą o klientach: Mają problem z gromadzeniem informacji o tym, czego klienci potrzebują i czego oczekują.

  5. Informacje o klientach są rozproszone: Dane o klientach są porozrzucane i trudno jest im znaleźć wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu.

  6. Kłopoty z jednolitą obsługą klienta: Kiedy różni pracownicy obsługują tego samego klienta, komunikacja z nim może być niespójna.

  7. Klienci nie są wystarczająco lojalni: Trudno im zbudować silne relacje z klientami, co wpływa na ich lojalność.

  8. Trudno im sprzedawać więcej: Mają problem z organizowaniem kampanii, które zachęcałyby klientów do kupowania więcej produktów lub usług.

  9. Obawa przed utratą klientów: Boją się, że klienci mogą odejść do konkurencji, jeśli nie będą zadowoleni z obsługi.

  10. Nieefektywne wykorzystanie zasobów: Nie wiedzą, jak najlepiej wykorzystać swoje zasoby, co prowadzi do ich marnotrawienia.

  11. Brak szybkich informacji: Mają problem z szybkim dostępem do aktualnych danych, które są potrzebne do podejmowania ważnych decyzji.

  12. Decyzje nie są wspierane danymi: Brakuje im kompleksowych analiz i danych do podejmowania mądrych decyzji biznesowych.

Przedsiębiorstwa decydują się na kupno systemu CRM, bo chcą nowoczesnych narzędzi, chcą więcej automatyzacji i chcą uporządkować swoje działania, lepiej zrozumieć i obsłużyć klientów oraz sprzedawać więcej i efektywniej.

Ich problemy i potrzeby można więc skwalifikować jeszcze w poniższy sposób:

  • trudny w użyciu, przestarzały i nierozwijany system, na jakim obecnie pracują,
  • potrzeba posiadania systemu z funkcjami automatyzującymi, a tym samym ułatwiającymi i przyspieszającymi pracę,
  • potrzeba posiadania systemu dopasowanego do zmieniających się potrzeb i rozmiarów firmy,
  • potrzeba ogarnięcia chaosu i ułożenia w przejrzysty widok różnych procesów i baz danych, w których zbierane są szczegółowe informacje o klientach,
  • chęć osiągania wyższych wyników sprzedażowych pozwalających przekroczyć próg rentowności,
  • dążenie do generowania dodatkowych szans sprzedażowych,
  • chęć utrzymywania dobrych relacji z klientami chcącymi wracać i kupować kolejny raz.

Czy to już czas na system CRM w mojej firmie?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo indywidualna. Jeśli stajesz ciągle przed tym samym problemem, jeśli masz poczucie, że brakuje Ci narzędzi, a może przyspieszenia w działaniu w rzeczach, które są powtarzalne i łatwo je zastąpić algorytmami…wypróbuj CRM. Zwykle jest to 14 dni darmowych testów.

System CRM gotowy do działania.

Historia klienta

Firma Novdom, która obecnie używa Berg System, mierzyła się z problemem utraty potencjalnych klientów.  Przez opóźnienia w zbieraniu leadów pochodzących z Facebooka, z formularzy Google Ads czy stron branżowych, potencjalni klienci nie byli już zainteresowani ich ofertą. 

Połączenie różnych źródeł zbierania leadów z procesem sprzedaży w systemie CRM, sprawiło, że handlowcy automatycznie zaczęli dostawać powiadomienia o nowej szansie sprzedaży i zaczęli dzwonić do klientów natychmiast po ich zgłoszeniu. Proces został uszczelniony.

Przeczytaj pełną historię wdrożenia Berg System w firmie Novdom. Zobacz, jak wdrożenie systemu CRM rozwiązało ich problemy. 

Co mi da system CRM w firmie?

CRM wyeliminuje chaos w procesie sprzedaży panujący w Twojej firmie. Pozwoli na płynny przepływ informacji pomiędzy działami odpowiedzialnymi za pozyskanie i obsługę klientów. Pozwoli Ci kontrolować pracę handlowców i da wiedzę, z jakiego powodu lub w jakim momencie procesu sprzedaży klienci nie decydują się na zakup. 

Kiedy CRM pomoże firmie

Znasz to?

Po co nam CRM, skoro od lat pracujemy na Excelu i jakoś nam idzie? Zobacz jakie problemy rozwiązuje system CRM.

System CRM centralizuje dane klientów, pozwala na ich segmentację i lepszą analizę danych bazującą na raportach i statystykach prezentowanych w czasie rzeczywistym.

Firmy korzystające z CRM lepiej rozumieją potrzeby swoich klientów i dostarczają im produkty oraz usługi dopasowane do ich potrzeb. 

Jak to działa?

System CRM może generować nowe leady. Przykładem niech będą Multiagencje ubezpieczeniowe, które dzięki wykonywanym i archiwizowanym w Berg System tzw. Analizom Potrzeb Klienta, wiedzą, kiedy ich klientom kończą się polisy zakupione u konkurencji.

System zaczytując z ankiet kluczowe informacje, tworzy na przyszłość nowe szanse sprzedaży na kolejne produkty.

Agent,  otrzymując odpowiednie powiadomienie z systemu CRM, może z większą precyzją dosprzedawać temu samemu klientowi inne produkty.

Jakie dwa elementy sprzedaży tu wspieramy?

  • Up — sell: dzięki wykonaniu Analizy potrzeb, budujemy w kliencie potrzebę na produkt o szerszym zakresie itp.
  • Cross — sell: dosprzedajemy temu samemu klientowi inne produkty.

To nie wszystko. CRM pozwala również na ułożenie i automatyzację procesu sprzedaży oraz wielu innych procesów biznesowych, tj.: proces realizacji sprzedanej umowy czy rozliczenia prowizji za sprzedaż.

System daje kontrolę nad realizacją celów działu sprzedaży i pomaga zorganizować pracę zespołów handlowych, dzięki czemu sprzedawcy wiedzą co mają robić, działają wydajniej i mają lepsze wyniki.

Rozkręcił biznes od zera, dzięki filozofii CRM

Z tą wiedzą i dużą świadomością tego, jakie korzyści daje firmom praca na systemie CRM, swój biznes rozkręcił Dawid Wardin. W jego firmie logistycznej — Wardin Logistic — system CRM działał od pierwszego dnia działalności. Co mu to dało?

System CRM jest częścią naszego codziennego życia firmy. Tak samo jak powiedzenie sobie “Cześć”. Mogę z ręką na sercu powiedzieć, że gdyby moja firma nie działała w oparciu o koncepcję CRM i nie byłoby w mojej firmie Waszego narzędzia, to spokojnie można by było liczyć na 60 proc. mniejszy wolumen przychodów czy obrotów. Nie dopinalibyśmy tematów, zapomnielibyśmy o klientach, nie kontrolowalibyśmy powrotów, nie wiedzielibyśmy kiedy do kogo odezwać. To wszystko byłoby po prostu bardzo zdezorganizowane. Nie mówiąc o tym, że jak jest tak dużo operacji i tak dużo klientów w obsłudze i w procesach, to nawet ja nie wiedziałbym co mam robić, gdzie miałbym jeździć i co załatwiać.
dawid wardin zdjecie
Dawid Wardin
Właściciel Wardin Logistics

Podsumowanie

Jeśli rozpoznałeś już problemy w swoim biznesie i poszukujesz narzędzia, które da Ci więcej kontroli, usprawni komunikację w zespole i pozwoli zaoszczędzić cenny czas, to jesteś w dobrym miejscu.

Nie ma znaczenia, czy prowadzisz działalność w branży finansowej, logistycznej, automotive czy usługowej, do każdej z nich w Berg System podchodzimy indywidualnie.

Nie ważne, czy jesteś specjalistą IT, szefem działu sprzedaży czy właścicielem małej firmy. Musisz wiedzieć, że system CRM można rozbudować, przebudować i  dopasować do Twojego konkretnego przypadku. 

Znamy wiele dobrych praktyk i wiemy, jak przekształcić Twoje wyzwania w skuteczne rozwiązania. Przejdź na stronę Indywidualne wdrożenie i sprawdź, jakie możliwości Ci ono daje.

Przetestuj Berg System CRM bezpłatnie

Picture of Natalia Skwierawska
Natalia Skwierawska
Od początku swojej kariery zawodowej związana jestem z bankowością i ubezpieczeniami. Przez lata pracowałam dla jednej z największych porówynywarek finansowych w Polsce, gdzie jako Menager ds. produktów finansowych poznałam produkty bankowe i ubezpieczeniowe od podszewki. Mam też kilkuletnie doświadczenie dziennikarskie. Pisałam w Rzeczpospolitej i Gazecie Giełdy Parkiet. W 2018 r., podczas wręczania Nagród Dziennikarskich Związku Banków Polskich im. Mariana Krzaka, uhonorowana zostałam Wyróżnieniem za przystępne i zrozumiałe prezentowanie kwestii związanych z finansami osobistymi i wkład w edukację ekonomiczną Polaków.

Blog

Polecane artykuły
Scroll to Top