Kiedy CRM pomoże firmie? Wtedy, gdy jego wdrożenie jest wynikiem dokładnej analizy i zdefiniowania problemów i potrzeb w firmie.
Z tego artykułu, dowiesz się, kiedy nadchodzi dla firmy moment, w którym już czas na skorzystanie z pomocy systemu CRM.
Spis treści
Dlaczego firmy szukają systemu CRM?
Firmy szukają systemu CRM, ponieważ mają różnego rodzaju problemy. Najczęściej dotyczą one tego, że:
Nie wiedzą, jak sprzedają: Mają trudności z oceną, czy ich działania sprzedażowe są skuteczne.
Sprzedaż jest chaotyczna: Proces sprzedaży jest niezorganizowany i często sprawia wrażenie bałaganu.
Nie wiedzą, gdzie są ich słabe punkty: Trudno im znaleźć miejsca, gdzie mogliby poprawić sprzedaż, bo nie mają pełnego obrazu sytuacji.
Mało wiedzą o klientach: Mają problem z gromadzeniem informacji o tym, czego klienci potrzebują i czego oczekują.
Informacje o klientach są rozproszone: Dane o klientach są porozrzucane i trudno jest im znaleźć wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu.
Kłopoty z jednolitą obsługą klienta: Kiedy różni pracownicy obsługują tego samego klienta, komunikacja z nim może być niespójna.
Klienci nie są wystarczająco lojalni: Trudno im zbudować silne relacje z klientami, co wpływa na ich lojalność.
Trudno im sprzedawać więcej: Mają problem z organizowaniem kampanii, które zachęcałyby klientów do kupowania więcej produktów lub usług.
Obawa przed utratą klientów: Boją się, że klienci mogą odejść do konkurencji, jeśli nie będą zadowoleni z obsługi.
Nieefektywne wykorzystanie zasobów: Nie wiedzą, jak najlepiej wykorzystać swoje zasoby, co prowadzi do ich marnotrawienia.
Brak szybkich informacji: Mają problem z szybkim dostępem do aktualnych danych, które są potrzebne do podejmowania ważnych decyzji.
Decyzje nie są wspierane danymi: Brakuje im kompleksowych analiz i danych do podejmowania mądrych decyzji biznesowych.
Przedsiębiorstwa decydują się na kupno systemu CRM, bo chcą nowoczesnych narzędzi, chcą więcej automatyzacji i chcą uporządkować swoje działania, lepiej zrozumieć i obsłużyć klientów oraz sprzedawać więcej i efektywniej.
Ich problemy i potrzeby można więc skwalifikować jeszcze w poniższy sposób:
- trudny w użyciu, przestarzały i nierozwijany system, na jakim obecnie pracują,
- potrzeba posiadania systemu z funkcjami automatyzującymi, a tym samym ułatwiającymi i przyspieszającymi pracę,
- potrzeba posiadania systemu dopasowanego do zmieniających się potrzeb i rozmiarów firmy,
- potrzeba ogarnięcia chaosu i ułożenia w przejrzysty widok różnych procesów i baz danych, w których zbierane są szczegółowe informacje o klientach,
- chęć osiągania wyższych wyników sprzedażowych pozwalających przekroczyć próg rentowności,
- dążenie do generowania dodatkowych szans sprzedażowych,
- chęć utrzymywania dobrych relacji z klientami chcącymi wracać i kupować kolejny raz.
Czy to już czas na system CRM w mojej firmie?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo indywidualna. Jeśli stajesz ciągle przed tym samym problemem, jeśli masz poczucie, że brakuje Ci narzędzi, a może przyspieszenia w działaniu w rzeczach, które są powtarzalne i łatwo je zastąpić algorytmami…wypróbuj CRM. Zwykle jest to 14 dni darmowych testów.
System CRM gotowy do działania.
Firma Novdom, która obecnie używa Berg System, mierzyła się z problemem utraty potencjalnych klientów. Przez opóźnienia w zbieraniu leadów pochodzących z Facebooka, z formularzy Google Ads czy stron branżowych, potencjalni klienci nie byli już zainteresowani ich ofertą.
Połączenie różnych źródeł zbierania leadów z procesem sprzedaży w systemie CRM, sprawiło, że handlowcy automatycznie zaczęli dostawać powiadomienia o nowej szansie sprzedaży i zaczęli dzwonić do klientów natychmiast po ich zgłoszeniu. Proces został uszczelniony.
Przeczytaj pełną historię wdrożenia Berg System w firmie Novdom. Zobacz, jak wdrożenie systemu CRM rozwiązało ich problemy.
Co mi da system CRM w firmie?
CRM wyeliminuje chaos w procesie sprzedaży panujący w Twojej firmie. Pozwoli na płynny przepływ informacji pomiędzy działami odpowiedzialnymi za pozyskanie i obsługę klientów. Pozwoli Ci kontrolować pracę handlowców i da wiedzę, z jakiego powodu lub w jakim momencie procesu sprzedaży klienci nie decydują się na zakup.
Znasz to?
Po co nam CRM, skoro od lat pracujemy na Excelu i jakoś nam idzie? Zobacz jakie problemy rozwiązuje system CRM.
Jakie zalety CRM ma do zaoferowania i dlaczego część z
CRM, czyli customer relationship management, choć w skrócie oznacza zarządzanie
System CRM centralizuje dane klientów, pozwala na ich segmentację i lepszą analizę danych bazującą na raportach i statystykach prezentowanych w czasie rzeczywistym.
Firmy korzystające z CRM lepiej rozumieją potrzeby swoich klientów i dostarczają im produkty oraz usługi dopasowane do ich potrzeb.
System CRM może generować nowe leady. Przykładem niech będą Multiagencje ubezpieczeniowe, które dzięki wykonywanym i archiwizowanym w Berg System tzw. Analizom Potrzeb Klienta, wiedzą, kiedy ich klientom kończą się polisy zakupione u konkurencji.
System zaczytując z ankiet kluczowe informacje, tworzy na przyszłość nowe szanse sprzedaży na kolejne produkty.
Agent, otrzymując odpowiednie powiadomienie z systemu CRM, może z większą precyzją dosprzedawać temu samemu klientowi inne produkty.
Jakie dwa elementy sprzedaży tu wspieramy?
- Up — sell: dzięki wykonaniu Analizy potrzeb, budujemy w kliencie potrzebę na produkt o szerszym zakresie itp.
- Cross — sell: dosprzedajemy temu samemu klientowi inne produkty.
To nie wszystko. CRM pozwala również na ułożenie i automatyzację procesu sprzedaży oraz wielu innych procesów biznesowych, tj.: proces realizacji sprzedanej umowy czy rozliczenia prowizji za sprzedaż.
System daje kontrolę nad realizacją celów działu sprzedaży i pomaga zorganizować pracę zespołów handlowych, dzięki czemu sprzedawcy wiedzą co mają robić, działają wydajniej i mają lepsze wyniki.
Z tą wiedzą i dużą świadomością tego, jakie korzyści daje firmom praca na systemie CRM, swój biznes rozkręcił Dawid Wardin. W jego firmie logistycznej — Wardin Logistic — system CRM działał od pierwszego dnia działalności. Co mu to dało?
Podsumowanie
Jeśli rozpoznałeś już problemy w swoim biznesie i poszukujesz narzędzia, które da Ci więcej kontroli, usprawni komunikację w zespole i pozwoli zaoszczędzić cenny czas, to jesteś w dobrym miejscu.
Nie ma znaczenia, czy prowadzisz działalność w branży finansowej, logistycznej, automotive czy usługowej, do każdej z nich w Berg System podchodzimy indywidualnie.
Nie ważne, czy jesteś specjalistą IT, szefem działu sprzedaży czy właścicielem małej firmy. Musisz wiedzieć, że system CRM można rozbudować, przebudować i dopasować do Twojego konkretnego przypadku.
Znamy wiele dobrych praktyk i wiemy, jak przekształcić Twoje wyzwania w skuteczne rozwiązania. Przejdź na stronę Indywidualne wdrożenie i sprawdź, jakie możliwości Ci ono daje.