Ranking CRM jest jednym z narzędzi pomagającym w wyborze odpowiedniego systemu do zarządzania relacjami z klientami.
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań CRM, zarówno polskich, jak i zagranicznych, a każdy z nich oferuje zróżnicowaną specyfikację.
W obliczu tak wielu możliwości, nie jest łatwo wybrać ten właściwy. Porównanie systemów poprzez analizę rankingów CRM, a także szukanie opinii i rekomendacji firm, które już korzystają z wybranych platform, może znacznie ułatwić ten wybór.
Dlaczego warto zainteresować się, jak inni oceniają dany system? I gdzie znaleźć te wszystkie informacje?
Ten CRM ma fajne funkcje i ciekawie wygląda
Widocznym, aczkolwiek dość niebezpiecznym trendem podczas wyboru systemu CRM, jest kierowanie się popularnością danej platformy CRM i ilością jej funkcjonalności.
Problem zaczyna się rodzić, gdy okazuje się, że w systemie nie ma tego, co potrzebne.
Nie ma tam odpowiedniego wsparcia, możliwości konsultacji czy supportu technicznego. A to na tyle istotne, że czasami nie zdajemy sobie sprawy, w jakie tarapaty się wpakowaliśmy.
Zobacz jak długa jest Lista najczęściej popełnianych błędów przy wdrażaniu CRM.
Warto więc wcześniej poznać różne programy. Choćby dlatego, że jedne systemy CRM mocniej koncentrują się na marketingu, zarządzaniu projektami i zadaniami, a jeszcze inne oferują wyłącznie rejestrację sprzedaży. Zupełnie tak, jakby z klientem nie miało się dziać już nic więcej – nie ma wznowienia umowy, dosprzedaży czy możliwości zgłoszenia i śledzenia reklamacji,
Sprawdź CRM, który ma dedykowane wersje branżowe i pozwala dopasować wszystkie procesy do tego jak w rzeczywistości pracujecie.
Kryteria wyboru oprogramowania CRM
Twoja firma może mieć swoje specyficzne potrzeby, które wyróżniają ją na tle innych firm. I ty musisz mieć pewność, że system, który ma Wam służyć długie lata, będzie je wszystkie zaspokajał.
- Dla firmy handlowej, która potrzebuje dostępu do danych na temat klienta w trakcie spotkań poza biurem, istotnym elementem będzie dostępność do systemu CRM z dowolnego urządzenia, w dowolnym miejscu.
- Dla firmy z sektora finansowego, kluczowa będzie ochrona danych klienta i spełnianie wymogów prawnych związanych z ich bezpieczeństwem. Możliwość zbierania i archiwizacji zgód RODO, analiz potrzeb klienta itp.
- W branży nieruchomości istotnym elementem jest natomiast katalog środków trwałych, typu mieszkania czy magazyny na wynajem, które wymagają zarządzania.
- Co jak Twój biznes nie może pozwolić sobie na przestój, bo system padł? Czy dostawca zagwarantuje Ci pakiet SLA, czyli wyznaczy czas reakcji na zgłoszenia, naprawy błędów oraz dostępność zespołu dopasowaną do Twoich wymagań?
Musisz to zweryfikować we wszystkich dostępnych źródłach, żeby mieć pewność, że CRM spełnia kluczowe założenia.
Ranking CRM - co on prezentuje?
Z listą swoich wymagań, można przejść do szukania CRM i jego dostawcy. Poszukiwania warto rozpocząć w wyszukiwarce Google. Znaleźć tam można m.in. ranking CRM.
Plusem takiego zestawienia, jest fakt, że mamy gotowe podsumowanie i porównanie, więc nie musimy sami go robić.
Ale pamiętać trzeba, że tego typu tabele, prezentują zazwyczaj wycinek około 10 systemów dla małych i średnich przedsiębiorstw. Większość z nich, to podstawowe systemy CRM do prowadzenia i zarządzania sprzedażą, podczas gdy klienci poszukują raczej specyficznych narzędzi.
Ranking CRM jest dobrym źródłem informacji, ale trudno ufać, że odpowie nam na pytanie, czy dane rozwiązanie sprawdzi się właśnie w mojej branży.
Uwaga! Podczas wyboru systemu, należy skupić się na porównaniu programów, zrozumieniu ich zalet i wad oraz określeniu, czy mogą one mieć istotny wpływ na funkcjonowanie i rozwój firmy.
Masz 14 dni na testy systemu CRM. Wykorzystaj ten czas na sprawdzenie funkcjonalności i automatyzacji, które będą codziennie usprawniać Twoją pracę.
Opis CRM na stronie dostawcy
W wyszukiwarce Google znaleźć można też różnego rodzaju opisy i strony firm oferujących oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami.
Na tych stronach znajdują się często informacje dotyczące tego, kto skorzystał z usług dostawcy i ma wdrożone u siebie ich rozwiązanie. Będzie to np. lista logotypów marek w sekcji dotyczącej współpracy.
W przypadku, gdy poszukujesz specyficznych narzędzi, możesz pokusić się o to, żeby wysłać swoje wymagania bezpośrednio do firm wytypowanych do potencjalnej współpracy. Mając od nich odpowiedź, która została dla nas indywidualnie przygotowana, łatwiej zdecydować, którą drogą iść.
Jeśli wolisz inne rozwiązania, wypróbuj czat. Przy okazji sprawdzisz, jak szybko doradca reaguje na zapytania. To dobry prognostyk dalszej jakości współpracy.
Fora branżowe i konkurencja o CRM
W ocenie systemu może Ci pomóc konkurencja. Na jakich systemach pracują firmy z Twojej branży? Może będą chętni, aby opowiedzieć Ci o korzyściach lub wyzwaniach związanych z wdrożeniem systemu CRM.
Jak to robią inni?
Rekomendacje dotyczące systemów CRM
Opinie innych firm i wystawione przez nich rekomendacje, to najcenniejsze źródło potwierdzające fakt, że dany system, może rozwiązać również nasze problemy. Wynika to z faktu, że albo uznajemy, że nasza firma jest bardzo podobna do tej, która wdrożyła system CRM, albo ma podobne problemy, albo działa w tej samej branży i znalazła w systemie odpowiedź na swoje specyficzne potrzeby.
Rekomendacje i historie wdrożeń CRM w innych firmach i branżach opisywane są w tzw. Case Study’s. W Berg System znajdziesz je na stronie Klienci.