System rozliczeń prowizji dla Poczta Polska Dystrybucja S.A

empty_avatar_man

Jarosław Kotra

Prezes Poczta Polska Dystrybucja S.A

Branża Ubezpieczenia
Użytkownicy 50+
Korzysta od 2022

Placówek w całej Polsce

4500+

Lat doświadczenia

20+

Miesięczna sprzedaż polis

14000+

Kim jest nasz klient?

Spółka Poczta Polska Dystrybucja S.A. (PPD S.A.) funkcjonuje jako multiagencja ubezpieczeniowa oferująca również produkty bankowe. Punkty sprzedaży PPD S.A. mieszczą się w blisko 4,5 tys. placówek Poczty Polskiej na terenie całego kraju. 

Spółka posiada też rozbudowaną sieć kilku tysięcy pośredników finansowych. Klienci korzystający z usług PPD S.A. otrzymują szeroki dostęp do ofert największych Towarzystw Ubezpieczeniowych działających w Polsce oraz do wybranych produktów Banku Pocztowego S.A. Spółka posiada ponad 20-letnie doświadczenie w dystrybucji usług finansowych cały czas poszerzając swoją ofertę i zakres działania.

Problemy klienta

  • Brak aktualizacji istniejącego systemu do rozliczeń prowizji.
  • Rozproszenie danych sprzedażowych po różnych narzędziach i systemach.
  • Błędy przy wykonywaniu obliczeń w Excelu. 
  • Długi czas rozliczania prowizji.
  • Brak klarownych informacji, precyzyjnych danych i raportów.

Poprzedni system do rozliczeń prowizji w PPD S. A nie był aktualizowany przez jego dostawcę i nie był w stanie sprostać rosnącym wymaganiom spółki. Dane sprzedażowe znajdowały się w różnych plikach i systemach. W celu rozliczenia prowizji i tak konieczne było korzystanie z innych narzędzi, takich jak Excel. 

Przy dużym wolumenie danych, rozliczenie 70 tysięcy rekordów, pochodzących tylko z jednego Towarzystwa Ubezpieczeniowego, zajmowało około 2 dni. W wyliczeniach pojawiały się błędy. Proces manualny wymagał wielu zasobów, był czasochłonny i nieefektywny. Brak klarownych informacji sprawiał, że trudno było o precyzyjne dane i raporty.

Poprzedni system nie był w stanie sprostać potrzebom dynamicznie powiększającej się sieci sprzedaży i rosnącym obrotom. To mocno utrudniało nam pracę. Stary system od dłuższego czasu nie był już rozwijany, co spowodowało, że coraz większą część rozliczeń zmuszeni byliśmy wykonywać poza nim.
Jarosław Kotra
Prezes Poczta Polska Dystrybucja S.A.

Wyzwania klienta

  • Zarządzanie różnymi rodzajami umów i potrzeba uwzględnienia ich w procesie rozliczeń prowizji.
  • Szeroki zakres ubezpieczeń i produktów bankowych, z różnymi rodzajami polis, pakietami i składowymi. Produkty z inną strukturą prowizji.
  • Duża skala i rozproszenie sieci sprzedaży wymagająca koordynacji rozliczeń prowizji dla wielu lokalizacji.
  • Potrzeba integracji systemu rozliczeń prowizji z systemem księgowym Symfonia, systemem kadrowo-płacowym (WAPRO Gang [Asseco] i Xpertis ERP [Asseco]) oraz z bankiem.

W takich dużych firmach jak Poczta Polska Dystrybucja S.A. rozliczanie prowizji jest inne ze względu na funkcjonowanie kilku modeli współpracy. Konieczność obsługi umów B2B, o pracę, czy też umów zlecenie, wymagały znalezienia systemu, który poradziłby sobie z obsługą różnych sposobów oskładkowania wynagrodzeń. 

Z kolei szeroka gama produktowa oraz produkty dodatkowo premiowane, to dodatkowe czynniki mające wpływ na skomplikowanie całej procedury rozliczeń. Dochodzi do tego duża ilość pośredników finansowych rozproszonych po różnych sieciach sprzedaży, którzy oczekiwali swoich rozliczeń na czas. PPD S.A wymagała, aby nowy system zintegrowany był z systemem księgowym, systemem kadrowo-płacowym oraz z bankiem.

Na podstawie stawianych wymagań Poczta Polska Dystrybucja S.A zdecydowała się na wykorzystanie narzędzi i rozwiązań systemu oferowanego przez Berg System.

Funkcjonalności, w jakie wyposażony jest Berg System od początku odpowiadały naszym wewnętrznym potrzebom. To mocno przyspieszyło prace dostosowawcze i pomogło nam przenieść się na wygodniejszy system obsługowy. Otrzymaliśmy wszystko czego potrzebują nasi sprzedawcy.
Jarosław Kotra
Prezes Poczta Polska Dystrybucja S.A.

Jak Berg System rozwiązał te problemy?

Berg System przeprowadził szczegółową analizę potrzeb i wymagań Poczta Polska Dystrybucja w zakresie rozliczeń prowizji. Na podstawie tej analizy opracował plan wdrożenia i dostosował system do indywidualnych potrzeb klienta.

  • W ramach wdrożenia, Berg System zainstalował system na infrastrukturze serwerowej klienta.
  • Zaimplementował do systemu rozliczeń prowizji strukturę organizacyjną spółki, uwzględniając różne sposoby współpracy z doradcami finansowymi i różne konfiguracje stawek prowizyjnych dla szerokiej gamy produktów.
  • Przeprowadził integrację z istniejącymi systemami i bazami danych w Poczcie Polskiej Dystrybucji scalając i i synchronizując informacje o transakcjach sprzedażowych, w celu umożliwienia dokładnych i kompletnych rozliczeń prowizji.
  • Uruchomił wymianę danych sprzedażowych i rekrutacyjnych pomiędzy programem Berg System, a systemem księgowym Symfonia, systemem kadrowo-płacowym oraz z bankiem.

Zastosowanie w Poczta Polska Dystrybucja S.A systemu rozliczeń prowizji od Berg System pozwoliło na automatyzację procesu rozliczeń, eliminację błędów generowanych ręcznie oraz zapewnienie terminowych wypłat prowizji dla ponad 2 tysięcy współpracowników PPD S.A.

Spięcie tego wszystkiego w całość nie było łatwe, ale dla tak doświadczonego zespołu którym kieruje, nie ma rzeczy niemożliwych. Mamy potwierdzenie, że nasze wyliczenia są prawidłowe. Cały proces wdrożenia trwał w tym przypadku niespełna 4 miesiące, co jest niezwykle krótkim czasem w porównaniu do typowego wdrożenia systemu rozliczeniowego, które może trwać ponad rok.
Daniel Kisiel
Daniel Kisiel
Wiceprezes Zarządu Berg System​

Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w PPD S.A.?

  • Powstanie centralnego systemu rozliczeń prowizji.
  • Automatyzacja procesu rozliczeń prowizji zmniejszająca ilość czasu i wysiłku potrzebnego do manualnego przeliczania prowizji.
  • Pozbycie się błędów generowanych przez ręczne liczenie w arkuszach Excel. Berg System zapewnia precyzyjne rozliczenia.
  • Możliwość skalowania swojego działania, wprowadzania zmian w strukturze prowizji i dostosowywania się do zmieniających się potrzeb rynku
  • Możliwość monitorowania i generowanie raportów dotyczących rozliczeń.
  • Integracja Berg System z systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
Berg System pomógł nam wreszcie wszystko zintegrować i ujednolicić. Za sprawą nowego systemu czas rozliczeń prowizyjnych został znacząco skrócony. Pojedynczy plik danych, który potrafiliśmy rozliczać około 2 dni, z pomocą Berg System wylicza się automatycznie w niespełna 2 godziny…Co ważne, podczas wdrażania nowego oprogramowania, po stronie Berg System była duża otwartość i elastyczność. Już myślimy o rozszerzeniu dostępu do innych modułów systemu CRM i zarządzania sieciami sprzedaży.
Jarosław Kotra
Prezes Poczta Polska Dystrybucja S.A.

Czy też potrzebujesz systemu CRM, który dopasuje się do Twojej firmy?

Case Study

KIA Delik

Kia DELIK to autoryzowany dealer aut, specjalizujący się w sprzedaży samochodów marki Kia.

Czytaj dalej →
Case Study

Conditor

CONDITOR to jedna z 10 największych Multiagencji Ubezpieczeniowych działających w Polsce.

Czytaj dalej →
Case Study

Auto Idea

Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.

Czytaj dalej →
Scroll to Top