System rozliczeń prowizji dla Poczta Polska Dystrybucja S.A.
Branża
Ubezpieczenia
Ilość użytkowników
50+
Korzysta od
2023
System rozliczeń prowizji dla Poczta Polska Dystrybucja S.A
System rozliczeń prowizji dla Poczta Polska Dystrybucja S.A
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Branża | Ubezpieczenia |
Użytkownicy | 50+ |
Korzysta od | 2022 |
Placówek w całej Polsce
4500+
Lat doświadczenia
20+
Miesięczna sprzedaż polis
14000+
Kim jest nasz klient?
Spółka Poczta Polska Dystrybucja S.A. (PPD S.A.) funkcjonuje jako multiagencja ubezpieczeniowa oferująca również produkty bankowe. Punkty sprzedaży PPD S.A. mieszczą się w blisko 4,5 tys. placówek Poczty Polskiej na terenie całego kraju.
Spółka posiada też rozbudowaną sieć kilku tysięcy pośredników finansowych. Klienci korzystający z usług PPD S.A. otrzymują szeroki dostęp do ofert największych Towarzystw Ubezpieczeniowych działających w Polsce oraz do wybranych produktów Banku Pocztowego S.A. Spółka posiada ponad 20-letnie doświadczenie w dystrybucji usług finansowych cały czas poszerzając swoją ofertę i zakres działania.
Problemy klienta
- Brak aktualizacji istniejącego systemu do rozliczeń prowizji.
- Rozproszenie danych sprzedażowych po różnych narzędziach i systemach.
- Błędy przy wykonywaniu obliczeń w Excelu.
- Długi czas rozliczania prowizji.
- Brak klarownych informacji, precyzyjnych danych i raportów.
Poprzedni system do rozliczeń prowizji w PPD S. A nie był aktualizowany przez jego dostawcę i nie był w stanie sprostać rosnącym wymaganiom spółki. Dane sprzedażowe znajdowały się w różnych plikach i systemach. W celu rozliczenia prowizji i tak konieczne było korzystanie z innych narzędzi, takich jak Excel.
Przy dużym wolumenie danych, rozliczenie 70 tysięcy rekordów, pochodzących tylko z jednego Towarzystwa Ubezpieczeniowego, zajmowało około 2 dni. W wyliczeniach pojawiały się błędy. Proces manualny wymagał wielu zasobów, był czasochłonny i nieefektywny. Brak klarownych informacji sprawiał, że trudno było o precyzyjne dane i raporty.
Wyzwania klienta
- Zarządzanie różnymi rodzajami umów i potrzeba uwzględnienia ich w procesie rozliczeń prowizji.
- Szeroki zakres ubezpieczeń i produktów bankowych, z różnymi rodzajami polis, pakietami i składowymi. Produkty z inną strukturą prowizji.
- Duża skala i rozproszenie sieci sprzedaży wymagająca koordynacji rozliczeń prowizji dla wielu lokalizacji.
- Potrzeba integracji systemu rozliczeń prowizji z systemem księgowym Symfonia, systemem kadrowo-płacowym (WAPRO Gang [Asseco] i Xpertis ERP [Asseco]) oraz z bankiem.
W takich dużych firmach jak Poczta Polska Dystrybucja S.A. rozliczanie prowizji jest inne ze względu na funkcjonowanie kilku modeli współpracy. Konieczność obsługi umów B2B, o pracę, czy też umów zlecenie, wymagały znalezienia systemu, który poradziłby sobie z obsługą różnych sposobów oskładkowania wynagrodzeń.
Z kolei szeroka gama produktowa oraz produkty dodatkowo premiowane, to dodatkowe czynniki mające wpływ na skomplikowanie całej procedury rozliczeń. Dochodzi do tego duża ilość pośredników finansowych rozproszonych po różnych sieciach sprzedaży, którzy oczekiwali swoich rozliczeń na czas. PPD S.A wymagała, aby nowy system zintegrowany był z systemem księgowym, systemem kadrowo-płacowym oraz z bankiem.
Na podstawie stawianych wymagań Poczta Polska Dystrybucja S.A zdecydowała się na wykorzystanie narzędzi i rozwiązań systemu oferowanego przez Berg System.
Jak Berg System rozwiązał te problemy?
Berg System przeprowadził szczegółową analizę potrzeb i wymagań Poczta Polska Dystrybucja w zakresie rozliczeń prowizji. Na podstawie tej analizy opracował plan wdrożenia i dostosował system do indywidualnych potrzeb klienta.
- W ramach wdrożenia, Berg System zainstalował system na infrastrukturze serwerowej klienta.
- Zaimplementował do systemu rozliczeń prowizji strukturę organizacyjną spółki, uwzględniając różne sposoby współpracy z doradcami finansowymi i różne konfiguracje stawek prowizyjnych dla szerokiej gamy produktów.
- Przeprowadził integrację z istniejącymi systemami i bazami danych w Poczcie Polskiej Dystrybucji scalając i i synchronizując informacje o transakcjach sprzedażowych, w celu umożliwienia dokładnych i kompletnych rozliczeń prowizji.
- Uruchomił wymianę danych sprzedażowych i rekrutacyjnych pomiędzy programem Berg System, a systemem księgowym Symfonia, systemem kadrowo-płacowym oraz z bankiem.
Zastosowanie w Poczta Polska Dystrybucja S.A systemu rozliczeń prowizji od Berg System pozwoliło na automatyzację procesu rozliczeń, eliminację błędów generowanych ręcznie oraz zapewnienie terminowych wypłat prowizji dla ponad 2 tysięcy współpracowników PPD S.A.
Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w PPD S.A.?
- Powstanie centralnego systemu rozliczeń prowizji.
- Automatyzacja procesu rozliczeń prowizji zmniejszająca ilość czasu i wysiłku potrzebnego do manualnego przeliczania prowizji.
- Pozbycie się błędów generowanych przez ręczne liczenie w arkuszach Excel. Berg System zapewnia precyzyjne rozliczenia.
- Możliwość skalowania swojego działania, wprowadzania zmian w strukturze prowizji i dostosowywania się do zmieniających się potrzeb rynku
- Możliwość monitorowania i generowanie raportów dotyczących rozliczeń.
- Integracja Berg System z systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
Auto Idea
Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.
Wardin Logistics
Wardin Logistics to firma spedycyjna, która działa na rynku od 2022 roku.
Novdom
Novdom, to firma z branży deweloperskiej działająca na polskim rynku od 2006 roku.
Grupa Punkta
Grupa Punkta to jedna z największych multiagencji ubezpieczeniowych w Polsce.
Bemo Motors
Bemo, to grupa dealerska z 30-letnim stażem, działająca w branży automotive.