Rozkręcił biznes od zera, dzięki filozofii CRM

dawid wardin zdjecie

Dawid Wardin

Właściciel

BranżaLogistyka
Użytkownicy10
Korzysta od 2022

Obsługiwane rynki

8+

Zrealizowane przewozy

15000+

Pracowników

10

Kim jest nasz klient?

Wardin Logistics to firma spedycyjna, która działa na rynku od 2022 roku. Prowadzi przewozy różnego rodzaju ładunków, od tych ogólnych po specjalistyczne. Specjalizuje się w organizacji transportu na rynki zachodnie w Europie. Obsługując Polskę, Niemcy, Francję, kraje Beneluksu, Anglię, Włochy i Hiszpanię, firma osiągnęła stabilny rozwój i rosnącą bazę klientów. Pracuje w niej obecnie 10 osób.

Wyzwania klienta

Większość firm, które szukają systemu CRM, zazwyczaj działa na rynku już jakiś czas i boryka się z różnymi problemami. Właściciel Wardin Logistics, będąc świadomym znaczenia dobrej organizacji pracy i jakościowego zarządzania relacjami z klientami, postanowił zainwestować w odpowiedni system CRM od samego początku działalności swojej firmy. Dzięki temu, jak twierdzi – żadnych problemów nie ma.

Nie zmienia to faktu, że wdrożenie systemu CRM w jego firmie, nie stanowiło dla niego wyzwania.

  • Właściciel Wardin Logistics miał jasno określone cele i wiedział, czego oczekuje od systemu CRM.
  • Poszukiwał systemu lekkiego, łatwo konfigurowalnego, aby można było przerobić go pod własne kryteria selekcji, pomiaru czy szybkiego filtrowania.

W trakcie swojej kariery zawodowej, założyciel Wardin Logistics zetknął się z różnymi systemami CRM. Pracował w firmach, w których albo go nie było i każdy stosował własne metody pracy – karteczki na ekranach, praca na Excelu czy w notesach, albo system był zakupiony – ale niewykorzystany. Ludzie nie wiedzieli, jak z niego korzystać. Nie był wdrożony, nie dział jak trzeba, a kosztował ogromne pieniądze.

Trafił też do firmy, gdzie działał prosty system CRM , a przez lata prowadzona w nim baza klientów rozrosła się do dziesiątek tysięcy wpisów i była skuteczniejszym źródłem leadów niż Google. Wystarczyło uruchomić program, żeby od razu znaleźć leady do dalszego prowadzenia.

Te doświadczenia nauczyły go, że system CRM, to nie tylko narzędzie informatyczne, ale cała filozofia działania firmy, która opiera się na orientacji na klienta.

Decyzja o wdrożeniu systemu CRM, który wspiera zarządzanie relacjami z klientami, była nie tylko kwestią wyboru odpowiedniego narzędzia, ale przede wszystkim rozumienia własnych potrzeb, celów i strategii. Zanim wdrożyliśmy CRM, poświęciliśmy czas na dokładną analizę swojego modelu biznesowego i procesów handlowych, aby wiedzieć, jakie informacje są dla nas kluczowe, jakie elementy segmentacji rynkowej będziemy stosować, jakie wskaźniki KPI chcemy mierzyć i jakich funkcji w związku z tym potrzebujemy w tym programie.
dawid wardin zdjecie
Dawid Wardin
Właściciel Wardin Logistics

W wyborze odpowiedniego systemu CRM Panu Dawidowi pomógł doradca z Sellwise

Zapytany o to, jaki system przy naszej skali działania i przy naszych procesach byłby najlepszy dla firmy, polecił mi, żebym wszedł w Berg System. Ten system był dla mnie najlepszy, bo mogłem go sam dopasować i skonfigurować.
dawid wardin zdjecie
Dawid Wardin
Właściciel Wardin Logistics

Zastosowanie narzędzi Berg System w działalności Wardin Logistics

Proces sprzedaży:

  • Rozpisanie procesu handlowego na kroki, umożliwiające śledzenie postępów.
  • Monitorowanie etapów współpracy z klientem.
  • Monitorowanie ilości prospektów i ludzi w lejku sprzedaży. 
  • Zarządzanie relacjami z klientami w sposób strategiczny – kwalifikacja klientów i usuwanie z procesu sprzedaży tych, którzy nie rokują do dalszej współpracy

Kalendarz:

  • Wykorzystanie kalendarza jako podstawowego narzędzia w zarządzaniu pracą handlowców.
  • Samodzielnie utworzony system kolorów, który pozwala wizualnie zrozumieć co, gdzie i kiedy ma się odbyć w pracy handlowej.
  • Zarządzanie procesami handlowymi, w tym przypominanie o kontaktach z klientami.
  • Planowanie i zarządzanie delegacjami.
  • Planowanie aktywności marketingowych.

Karta klienta:

  • Portfolio klienta pozwalające na szybką ocenę co dzieje się w danym biznesie. 
  • Odnotowywanie informacji, które mają wpływ na dalszą współpracę, tj. pozwalają zidentyfikować czego klient potrzebuje od firmy Wardin Logistics, aby go przekonać do współpracy lub utrzymać go jako stałego klienta.

Wardin Logistics wybrało standardowe rozwiązania systemu CRM oferowane w ramach wersji “pudełkowej”. Są one udostępniane klientom zaraz po rejestracji do systemu. To formuła abonamentowa. Pozwala na wykup dostępu do różnych pakietów funkcjonalnych systemu działającego online, w chmurze. 

Waszą przewagą jest instruktaż podczas wdrożenia i wsparcie merytoryczne. Pani Gosia - konsultantka - ma dużą wiedzę na temat systemu. Jest w niej duża empatia i zrozumienie, jak się czegoś nie rozumie. Cenię sobie również czas reagowania na nasze zapytania i potrzeby oraz powracanie z kontaktem - czyli bardzo ważna rzecz, niestety coraz rzadsza w świecie biznesu.
dawid wardin zdjecie
Dawid Wardin
Właściciel Wardin Logistics

Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w Wardin Ligistics?

  • Dzięki odpowiedniemu systemowi CRM, Wardin Logistics osiągnęło stabilny i dynamiczny wzrost na konkurencyjnym rynku spedycji.
  • CRM pozwolił na precyzyjne podejście do obsługi klientów, identyfikację strategicznych relacji i personalizację ofert.
  • System wspiera zespół handlowy w planowaniu działań i kontrolowaniu procesów sprzedażowych, co przyczynia się do lepszych wyników.
System CRM jest częścią naszego codziennego życia firmy. Tak samo jak powiedzenie sobie “Cześć”. Mogę z ręką na sercu powiedzieć, że gdyby moja firma nie działała w oparciu o koncepcję CRM i nie byłoby w mojej firmie Waszego narzędzia, to spokojnie można by było liczyć na 60 proc. mniejszy wolumen przychodów czy obrotów. Nie dopinalibyśmy tematów, zapomnielibyśmy o klientach, nie kontrolowalibyśmy powrotów, nie wiedzielibyśmy kiedy do kogo odezwać. To wszystko byłoby po prostu bardzo zdezorganizowane. Nie mówiąc o tym, że jak jest tak dużo operacji i tak dużo klientów w obsłudze i w procesach, to nawet ja nie wiedziałbym co mam robić, gdzie miałbym jeździć i co załatwiać.
dawid wardin zdjecie
Dawid Wardin
Właściciel Wardin Logistics

Czy też potrzebujesz systemu CRM, który dopasuje się do Twojej firmy?

Case Study

KIA Delik

Kia DELIK to autoryzowany dealer aut, specjalizujący się w sprzedaży samochodów marki Kia.

Czytaj dalej →
Case Study

Conditor

CONDITOR to jedna z 10 największych Multiagencji Ubezpieczeniowych działających w Polsce.

Czytaj dalej →
Case Study

Auto Idea

Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.

Czytaj dalej →
Scroll to Top