Zarządzanie ubezpieczeniami w salonie Kia DELIK
Joanna Szczepaniak
Opiekun iCON, CONDITOR
Daria Rutkowska
Kierownik Działu Ubezpieczeń w KIA DELIK
Branża | Automotive |
Z nami od | 2021 |
Wielkość zespołu | 100+ |
Comiesięczny przypis
3 mln
Ilość polis rocznie
0,5 mln
Kim jest nasz klient?
Kia DELIK to autoryzowany dealer aut, specjalizujący się w sprzedaży samochodów marki Kia. Działa na rynku od ponad 10 lat. Firma posiada jeden salon z blacharnią. Zatrudnia około 100 pracowników, w tym trzyosobowy zespół specjalizujący się w sprzedaży ubezpieczeń.
W salonie można ubezpieczyć nowo zakupiony samochód lub wznowić polisę na drugi i kolejne lata użytkowania.
Problemy klienta
Z biegiem lat, firma DELIK wypracowała stabilną bazę klientów. W zakresie sprzedaży ubezpieczeń napotkała jednak na szereg wyzwań związanych z zarządzaniem danymi i komunikacją z klientami. Głównymi problemami były:
- Brak narzędzia, które dawałoby jeden centralny dostęp do baz klientów.
- Skasowana baza danych klientów i utrata cennych kontaktów.
- Czasochłonne, bo manualne, przeszukiwanie różnych systemów, aby uzyskać kompletną informację o kliencie.
- Brak skutecznego narzędzia do masowej komunikacji z klientami, utrudniający odnawianie polis i utrzymanie dobrych relacji.
Wiele danych, przez ich import od jednego systemu do drugiego, zostało zmienionych. Pracownicy firmy DELIK, żeby dojść do tego, jakie dane są prawidłowe i pozwalają na przygotowanie polisy, musieli ich szukać po wielu różnych programach, a to było trudne do zrealizowania i czasochłonne.
Wydzwonienie wszystkich klientów również było nierealne. Nie było możliwości masowego dotarcia do klientów. Wcześniej była to korespondencja seryjna, głównie w formie tradycyjnej, ale w momencie, gdy firma straciła część danych, nie można było do tego powrócić.
Wyzwania klienta
- Znalezienie narzędzia CRM, które dostosowane by było do potrzeb branży ubezpieczeniowej.
- Przeniesienie do nowego systemu danych, które mają różne formatowania.
- Automatyzacja procesów komunikacji z klientami.
Proces zmiany systemu i wdrażania nowych technologii, chociaż trudny, był niezbędny do poprawy operacyjności firmy. Utrata danych klientów była szczególnie dotkliwa, ponieważ pozbawiła firmę DELIK ważnych informacji o możliwościach sprzedaży i generowała spore problemy z zarządzaniem tymi danymi, które pozostały.
KIA DELIK, zdecydował się na wdrożenie systemu CRM od Berg System. Program został wybrany ze względu na jego intuicyjność i specjalizację w ubezpieczeniach.
Zastosowanie narzędzi Berg System w działalności KIA DELIK
Narzędzia i funkcjonalności Berg System, które obecnie pozwalają firmie DELIK na lepszą organizację, efektywniejszą komunikację z klientami i optymalizację procesów zarządzania ubezpieczeniami, to:
- Centralna baza danych, która pozwoliła firmie zintegrować dane z różnych systemów do jednego systemu CRM i efektywnie zarządzać informacjami o klientach i ich historią.
- Automatyzacja wysyłki SMS, która pozwoliła zwiększyć skuteczność wznowień i nie tracić czasu na informowanie klientów o kończących się polisach ubezpieczeniowych.
- Moduł Sprzedaży, który umożliwił szybkie wyszukiwanie informacji dotyczących sprzedaży i ułatwia kontrolę nad planami wynikowymi i przypisami w różnych towarzystwach ubezpieczeniowych.
- Kalendarz, do którego wprowadzane są informacje o konieczności ponowienia kontaktu z klientem za rok, jeśli w obecnym nie kupił ubezpieczenia.
Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w KIA DELIK?
- Centralizacja danych
- Poprawa obsługi klienta
- Automatyzacja komunikacji
- Efektywniejsze zarządzanie danymi i szybsze działanie podczas rozmowy z klientem
- Poprawa obsługi klienta
Do Berg System skutecznie przeniesiono dane z 6 programów. System zapewnia szybsze i bardziej profesjonalne zarządzanie danymi klientów podczas rozmów telefonicznych, oferując widok karty klienta z pełną historią jego kontaktów i zakupów czy zgłaszanych potrzeb.
System umożliwił uruchomienie automatycznej wysyłki SMS o kończących się polisach i pozwolił na znaczące przyspieszenie procesów związanych z odnawianiem polis. Firma ma większą kontrolę nad wznowieniami i utrzymuje stałe relacje ze swoimi klientami.
Patrząc na przyszłość, firma DELIK widzi wiele możliwości dalszego rozwoju i optymalizacji swoich procesów. Rozważa zwiększenie zakresu funkcjonalności systemu, co ma przyczynić się do dalszego wzrostu ich efektywności i satysfakcji klientów.
Alfa Ubezpieczenia
Rodzinna firma z ponad 30-letnią tradycją w sprzedaży ubezpieczeń dla klientów indywidualnych i dużych przedsiębiorstw.
Invest Mind
Invest Mind, to firma specjalizująca się w finansowaniu klientów indywidualnych i firmowych.
Conditor
CONDITOR to jedna z 10 największych Multiagencji Ubezpieczeniowych działających w Polsce.
Auto Idea
Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.
Wardin Logistics
Wardin Logistics to firma spedycyjna, która działa na rynku od 2022 roku.