Zamienili uproszczony notatnik na funkcjonalny CRM

Justyna Hennig avatar

Justyna Henning

Dyrektor marketingu i sprzedaży

Wydawnictwo
i Centrum Badawcze 
Użytkownicy8
Korzysta od2020

Rok założenia

2003

Nadawca multikanałowy

11+

Miesięczny nakład prenumeraty

4000

Kim jest nasz klient?

Forum Branżowe jest organizacją, która składa się z dwóch głównych podmiotów. Pierwszy, to wydawnictwo specjalizujące się w branży stolarki okienno-drzwiowej, które oferuje miesięcznik drukowany, portal, webinaria i podcasty. Drugi, to Agencja Badawcza, badająca rynek okien i drzwi. Wydawnictwo zostało założone w 2003 roku, a Centrum Analiz Branżowych powstało kilka lat później. Pracują na systemie Berg System od 3 lat – aktywnie, działa w nim dziś 8 osób.

Problemy klienta

  • Ograniczona funkcjonalność poprzedniego CRM-u.
  • Wiele funkcji ukrytych i trudnych do odnalezienia, bądź niedostępnych.
  • Informacje organizowane w formie drzewka plików utrudniające obserwację historii kontaktów.
  • Chaos w bazie danych.
  • Trudności z eksportem, obróbką i zarządzaniem danymi.
  • Brak wsparcia ze strony dostawcy starego oprogramowania.
  • Utrudniony dostęp do API.

Forum Branżowe korzystało z systemu CRM, który oferował ograniczone możliwości, zwłaszcza w zakresie zarządzania kontaktami i eksportu danych. Był dla nich właściwie wyłącznie notatnikiem, z którego korzystali w bardzo uproszczonej formie. Oprócz tego, że jego atutem było odpowiednie dla nich uporządkowanie klientów i powiązanie ich z firmami, to więcej zalet ten system właściwie nie posiadał.

Wyzwania klienta

  • Wprowadzenie skomplikowanej struktury danych “z drzewka” do nowego CRM-a.
  • Adaptacja starszych pracowników do nowego systemu.
  • Zrozumienie i uporządkowanie specyfiki dwóch różnych zespołów pracujących na tym samym systemie.

Wyzwaniem dla Forum Branżowego było nie tylko znalezienie nowego systemu CRM, ale także migracja i organizacja danych z poprzedniego systemu w sposób, który spełniałby potrzeby obu zespołów.

Mieliśmy swoje przyzwyczajenia i specyfikę pracy wynikające nie tylko z tego, że jesteśmy wydawnictwem, ale specyfikę wynikającą z tego, że w Forum Branżowym pracują dwa zespoły na tym samym systemie. Oba w dodatku działają w zupełnie inny sposób. Jeden pracuje na krótkich okresach czasu - tworzy i sprzedaje. Proces sprzedażowy zamyka się więc w krótkim czasie i zaczyna się nowy. Drugi z kolei, pracuje w szerszych odstępach czasowych. To sprawia, że potrzeby jednego i drugiego zespołu są trochę inne. Musieliśmy je jakoś pogodzić i to finalnie w Berg System nam się udało.
Justyna Henning
Dyrektor marketingu i sprzedaży

Wybór Berg System był efektem procesu eliminacji i analizy różnych dostępnych na rynku opcji. Wygrał stosunek jakości do ceny, wysoka ocena funkcjonalności, elastyczność i przyjazny interfejs programu. 

Nasza współpraca rozpoczęła się rozmową z współwłaścicielami Berg System. Spotkaliśmy się u Daniela Kiśla, który prowadzi zespół informatyków. Podczas tego spotkania czerpałem wiedzę garściami z tego jak jest skonstruowany Berg System. To pozwoliło nam przewidzieć, jak system zachowa się w naszym przypadku.
Maciej Pastor
Project Development Manager

Forum Branżowe zdecydowało się na współpracę z Berg System w modelu subskrypcyjnym. Takie rozwiązanie umożliwiło im zakup dostępu do jednego z różnorodnych pakietów funkcji systemu CRM, który działa online w środowisku chmurowym.

Zastosowanie narzędzi Berg System w działalności Forum Branżowego

Berg System pomaga Forum Branżowemu uporządkować codzienną pracę. Oba zespoły pracują na tej samej bazie danych, zachowując przy tym niezależność w działaniach i notatkach. Ich zajęcia opierają się na następujących elementach systemu:

  • Praca z kalendarzem.
  • Opisywania kontaktów z klientami przez moduł Wydarzenia.
  • Tworzenie notatek, które wnoszą wartość do Procesu sprzedaży.
  • Planowanie zadań.
  • Zarządzanie zespołem, poprzez weryfikację ostatniego kontaktu z wybraną grupą firm.
  • Wykorzystywanie Szans sprzedaży w Procesie sprzedaży.

Ze względu na to, że w pracę na systemie zaangażowane są osoby, które od lat pracują  Forum Branżowym i są to w większości osoby w zaawansowanym i średnim wieku, firma starała się jak najlepiej odwzorować swoje procesy i schematy działania w nowym programie.

W poprzednim CRM'ie układaliśmy wszystko w postaci drzewka plików. Berg dał nam większą swobodę i możliwość układania tych danych, tak jak byśmy chcieli. Zrobiliśmy sobie kategorie nadrzędne, a do tych kategorii dopisaliśmy kategorie podrzędne. I tym samym stworzyliśmy sobie namiastkę tego, do czego byliśmy przyzwyczajeni.
Justyna Henning
Dyrektor marketingu i sprzedaży

Takie podejście jest zgodne z filozofią Berg System, której założeniem jest, że nie trzeba dopasowywać firmy do CRM, bo to CRM dopasuje się do firmy, niezależnie od tego w jakiej branży działa.

Pracując na systemie, Forum Branżowe, od samego początku otrzymywało wsparcie konsultantki- Małgorzaty. 

Pani Małgorzata nigdy nie powiedziała, że czegoś się nie da. Za każdym razem nas wspierała i podejmowała próby znalezienia rozwiązania.
Justyna Henning
Dyrektor marketingu i sprzedaży

Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w Forum Branżowym?

  • W nowym systemie pracownicy korzystają ze znacznie bardziej przyjaznego i intuicyjnego interfejsu użytkownika.
  • Firma zyskała więcej narzędzi i funkcji, które dają szersze możliwości działania dla zespołów.
  • Zespoły mogą skuteczniej zarządzać czasem pracy, co przekłada się na zwiększoną produktywność.
  • Pracownicy mają widok Karty klienta z pełną historią kontaktów, notatkami i wydarzeniami.
  • Firma może korzystać z dobrze udokumentowanego i ciągle rozwijanego API, co umożliwia im integrację z innymi narzędziami oraz łatwy import i eksport danych.
  • System daje możliwość modyfikowania struktury danych w miarę jak rosną i zmieniają się potrzeby firmy.
Na podstawie moich rozmów z kilkoma CRM-ami, nie jestem pewien, czy każdy dostawca byłby w stanie zapewnić nam taką elastyczność jak Berg System.U starego dostawcy nie było żadnego wsparcia. Jeśli chodzi np. o Salesforce, to tam jest podejście modułowe, więc w zależności od tego do jakiego koszyka klienta trafię, to wsparcie jest zupełnie inne. I niestety, sporo jest w tym pracy własnej. Więc takiej elastyczności co do zaspokajania indywidualnych potrzeb, jaką oferuje Berg System i powiedzenie klientowi, że “spróbujmy” - nie jest typowe i z tym się nigdzie nie spotkałem.
Maciej Pastor
Project Development Manager

Czy też potrzebujesz systemu CRM, który dopasuje się do Twojej firmy?

Case Study

KIA Delik

Kia DELIK to autoryzowany dealer aut, specjalizujący się w sprzedaży samochodów marki Kia.

Czytaj dalej →
Case Study

Conditor

CONDITOR to jedna z 10 największych Multiagencji Ubezpieczeniowych działających w Polsce.

Czytaj dalej →
Case Study

Auto Idea

Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.

Czytaj dalej →
Scroll to Top