Alfa Ubezpieczenia znalazła elastyczny CRM
Joanna Szczepaniak
Opiekun iCON, CONDITOR
Mateusz Głodowski
Kierownik zarządzający w Alfa Ubezpieczenia
Branża | Automotive |
Z nami od | 2021 |
Wielkość zespołu | 100+ |
Comiesięczny przypis
3 mln
Ilość polis rocznie
0,5 mln
Kim jest nasz klient?
Alfa Ubezpieczenia, to firma rodzinna z ponad 30-letnią tradycją w sprzedaży ubezpieczeń zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dużych przedsiębiorstw. W ich portfolio znajdą ubezpieczenia komunikacyjne, domów i mieszkań, ubezpieczenia majątkowe i osobowe dla firm, turystyczne oraz do pracy za granicą, NNW, na życie czy rolne. Firma zatrudnia 7 pracowników, którzy pracują w 3 lokalizacjach. Od około 5 lat Alfa Ubezpieczenia używa systemu Berg System.
Problemy klienta
Multiagencja korzystała wcześniej ze starego programu ZUS-owskiego, który był nieadekwatny do współczesnych wymagań. Generował problemy techniczne i zbierał nierzetelne dane. Każdy zapisywał w nim informacje jak chciał, było w nim sporo błędów i literówek.
- Każde z trzech biur miało osobny program, bez integracji pomiędzy nimi
- Multiagencja miała utworzoną wyłącznie bazę klientów
- W starym programie nie było kart klientów z historią rozmów, załącznikami i dokumentami, wydarzeniami
- Agenci nie otrzymywali żadnych powiadomień, które pomogłyby im w terminowej obsłudze klientów
- SMS-y i przypomnienia dla klientów były ręcznie wypisywane lub wydzwanianie.
W momencie, gdy zaistniała potrzeba modernizacji procesów w firmie, postanowiono o wdrożeniu nowoczesnego systemu CRM.
Wyzwania klienta
- Znalezienie systemu CRM, który dawałaby możliwość personalizacji i elastyczność w dodawaniu pól
- Przeniesienie danych i procesów sprzedażowych na nowy system CRM.
Przez pewien okres czasu pracownicy Alfa Ubezpieczenia działali na dwóch systemach. Na bieżąco, przy każdym odnowieniu polisy, uzupełnili dane klientów w nowym CRM-ie.
Dziś wszystkie biura Alfa Ubezpieczenia działają na jednym systemie i mają wspólną widoczność. Każdy pracownik, może podejrzeć gdzie i co jest sprzedawane. To istotne, ponieważ ich klienci często migrują pomiędzy jednym a drugim biurem.
Zastosowanie narzędzi Berg System w działalności Alfa Ubezpieczenia
Funkcjonalności Berg System, z których na co dzień korzysta Alfa Ubezpieczenia, to:
- Baza danych
- Karta klienta
- Automatyczne SMS-y i przypomnienia o wznowieniu polisy
- Szybkie odnajdywanie klientów za pomocą walidacji bazy danych po numerze PESEL lub numerze telefonu.
Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w Alfa Ubezpieczenia?
- Możliwość ułożenia własnych procesów dopasowanych do sprzedaży ubezpieczeń
- Wgląd w historię ubezpieczeń klienta i bardziej świadoma sprzedaż
- Przejrzystość danych
- Skrócenie procesu wystawiania polis
- Automatyzacja procesów, takich jak wysyłanie SMS-ów i przypomnień
- Personalizacja relacji z klientami i zwiększone zaufanie klientów.
Dzięki Berg System, wszystkie biura Alfa Ubezpieczenia działają na jednym, zintegrowanym systemie, co ułatwia dostęp do informacji o klientach i sprzedaży. Automatyzacja procesów, takich jak wysyłanie SMS-ów i przypomnienia, pozwala na efektywniejsze zarządzanie polisami i terminami ich odnowienia. Przejrzystość danych umożliwia szybkie analizowanie informacji i lepsze zarządzanie portfelem klientów.
Alfa Ubezpieczenia planuje w przyszłości przenieść również do Berg System rozliczenia prowizji za sprzedaż.
KIA Delik
Kia DELIK to autoryzowany dealer aut, specjalizujący się w sprzedaży samochodów marki Kia.
Invest Mind
Invest Mind, to firma specjalizująca się w finansowaniu klientów indywidualnych i firmowych.
Conditor
CONDITOR to jedna z 10 największych Multiagencji Ubezpieczeniowych działających w Polsce.
Auto Idea
Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.
Wardin Logistics
Wardin Logistics to firma spedycyjna, która działa na rynku od 2022 roku.