Pożyczki pozabankowe. Jak wykorzystać CRM w branży pożyczkowej?

Rynek usług finansowych rozwija się bardzo dynamicznie. Takie produkty finansowe mają już nie tylko banki, ale coraz więcej firm z branży pożyczek pozabankowych. Oferują je zarówno osobom indywidualnym, jak i firmom. Szybki dostęp do środków jest dużą korzyścią dla Klienta. Dla firmy pożyczkowej niesie to zaś podwyższone ryzyko. I aby dobrze zarządzać biznesem w tej branży z pomocą przychodzi system CRM.

 

Jak wykorzystać CRM w branży pożyczkowej?

Sposobów na to, jak wykorzystać CRM w branży pożyczkowej jest mnóstwo. My skupimy się na tych najważniejszych, które przynoszą najważniejsze korzyści.

Po pierwsze – wdrożenie systemu CRM z dobrze zdefiniowanym procesem udzielania pożyczki – wprowadza porządek i systematykę w działania. A to daje kontrolę, która jest niezbędna by minimalizować wysokie ryzyko w tym biznesie. Każdy doradca wie dokładnie jakie ma do zrobienia kroki na danym etapie. Wszystkie dokumenty są w jednym miejscu. To pozwala na efektywniejszą obsługę, a przez to więcej podpisanych umów.

Z punktu widzenia osoby zarządzającej zespołem – ma ona widok na zestawienie wszystkich procesów na każdym z etapów. Nie tylko może oszacować wartość przyszłych umów, ale również na bieżąco reagować.

Kolejną korzyścią, która płynie z używania systemu CRM, jest wbudowany w Berg System – kalkulator rat. To narzędzie ułatwia analizę potrzeb klienta – możemy mu łatwo i szybko przedstawić różne warianty. Po uzgodnieniu warunków pożyczki – CRM automatycznie generuje gotową do podpisania umowę. Takie wykorzystanie systemu w branży pożyczkowej pomaga w obsłudze klienta.

Ważnym elementem systemu CRM jest moduł miękkiej windykacji, który automatyzuje przypomnienia przed terminem zapadalności i po jego upływie. Można dowolnie skonfigurować liczbę komunikatów, terminy ich wysłania (np. dzień, tydzień po) oraz kanały (SMS i e-mail). Doświadczenia klientów Berg System wskazują, że taka procedura znacząco zmniejsza średni czas przedawnionej płatności, jak i liczbę takich spraw.

Kolejną możliwością wykorzystania systemu CRM jest jego udostępnienie strukturalne dla współpracujących podmiotów zewnętrznych. Jeśli mamy agencję czy pośrednika, który działa na nasze zlecenie, możemy dać mu dostęp do systemu. Będzie widział tylko swoje kontakty, a jego leady będą wpadały do zaplanowanego przez nas lejka sprzedaży.

 

Wykorzystanie dostosowanego systemu CRM do branży pożyczek pozabankowych pozwala na maksymalizację efektów – począwszy od większej liczby klientów, na zmniejszeniu ryzyka skończywszy. Każdą z powyżej wymienionych korzyści można zoperacjonalizować i przełożyć na konkretny zysk finansowy w firmie. Najlepiej opisuje to Patryk Skowron, Operation Manager jednego z naszych klientów – Monument Fund:

– Za nami pierwsze udzielone pożyczki obsłużone przez Berg System. Wszystko działa dokładnie tak, jak sobie to zaplanowaliśmy. Nowe leady obsługujemy już na bieżąco a nasz proces sprzedaży wypełnia się nowymi potencjalnymi klientami. Wszyscy nasi partnerzy zewnętrzni mogą łatwo „wrzucać” kolejne sprawy bezpośrednio do procesu sprzedaży, poprzez personalizowane formularze – mówi Patryk Skowron. – Dla nas to nie tylko ogromna wygoda, ale też oszczędność czasu i pieniędzy – dodaje.

Podziel się artykułem

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.