Zarządzanie ubezpieczeniami w salonie Kia DELIK

Joanna Szczepaniak - avatar

Joanna Szczepaniak

Opiekun iCON, CONDITOR

Daria Rutkowska KIA Delik

Daria Rutkowska

Kierownik Działu Ubezpieczeń w KIA DELIK

BranżaDealerzy samochodowi
Z nami od2021
Wielkość zespołu100+

Comiesięczny przypis

3 mln

Ilość polis rocznie

0,5 mln

Kim jest nasz klient?

Kia DELIK to autoryzowany dealer aut, specjalizujący się w sprzedaży samochodów marki Kia. Działa na rynku od ponad 10 lat. Firma posiada jeden salon z blacharnią. Zatrudnia około 100 pracowników, w tym trzyosobowy zespół specjalizujący się w sprzedaży ubezpieczeń.

W salonie można ubezpieczyć nowo zakupiony samochód lub wznowić polisę na drugi i kolejne lata użytkowania.

Problemy klienta

Z biegiem lat, firma DELIK wypracowała stabilną bazę klientów. W zakresie sprzedaży ubezpieczeń napotkała jednak na szereg wyzwań związanych z zarządzaniem danymi i komunikacją z klientami. Głównymi problemami były:

  • Brak narzędzia, które dawałoby jeden centralny dostęp do baz klientów.
  • Skasowana baza danych klientów i utrata cennych kontaktów.
  • Czasochłonne, bo manualne, przeszukiwanie różnych systemów, aby uzyskać kompletną informację o kliencie.
  • Brak skutecznego narzędzia do masowej komunikacji z klientami, utrudniający odnawianie polis i utrzymanie dobrych relacji.
CRM, którym posługiwali się handlowcy miał moduł ubezpieczeniowy. Początkowe lata, opieraliśmy się na nim, jednak w pewnym momencie została tam skasowana spora baza klientów. Zawierała okazje sprzedażowe, które przez wiele salonów nie były w żaden sposób podejmowane. Ze względu na to, że zajmowały one przestrzeń systemową, Kia automatycznie je pozamykała, a my straciliśmy w ten sposób cenne źródło kontaktów. Dodatkowo, przez lata, zmieniały się towarzystwa ubezpieczeniowe i ich systemy. Nie było miejsca, w którym mielibyśmy to wszystko spięte i nagle zrobiło się 10 programów, gdzie w każdym było coś.
Daria Rutkowska KIA Delik
Daria Rutkowska
Kierownik Działu Ubezpieczeńw KIA DELIK

Wiele danych, przez ich import od jednego systemu do drugiego, zostało zmienionych. Pracownicy firmy DELIK, żeby dojść do tego, jakie dane są prawidłowe i pozwalają na przygotowanie polisy, musieli ich szukać po wielu różnych programach, a to było trudne do zrealizowania i czasochłonne.

Wydzwonienie wszystkich klientów również było nierealne. Nie było możliwości masowego dotarcia do klientów. Wcześniej była to korespondencja seryjna, głównie w formie tradycyjnej, ale w momencie, gdy firma straciła część danych, nie można było do tego powrócić.

Wyzwania klienta

  • Znalezienie narzędzia CRM, które dostosowane by było do potrzeb branży ubezpieczeniowej.
  • Przeniesienie do nowego systemu danych, które mają różne formatowania.
  • Automatyzacja procesów komunikacji z klientami.

Proces zmiany systemu i wdrażania nowych technologii, chociaż trudny, był niezbędny do poprawy operacyjności firmy. Utrata danych klientów była szczególnie dotkliwa, ponieważ pozbawiła firmę DELIK ważnych informacji o możliwościach sprzedaży i generowała spore problemy z zarządzaniem tymi danymi, które pozostały.

KIA DELIK, zdecydował się na wdrożenie systemu CRM od Berg System. Program został wybrany ze względu na jego intuicyjność i specjalizację w ubezpieczeniach.

KIA Delik system CRM dla Automotive
Nim zdecydowaliśmy się na Berg System, rozmawiałam z koleżankami z innych salonów dealerskich i szukałam rozwiązań w wyszukiwarce Google. Dzięki temu, że Berg miał możliwość włączenia sobie opcji testowej, mogłam porównać go z dwoma innymi programami. Potrzebowaliśmy systemu stricte pod ubezpieczenia, a wiele funkcjonalności w konkurencyjnych rozwiązaniach było dla nas zbędnych i utrudniało obsługę tych programów. Berg System był najbardziej intuicyjny.
Daria Rutkowska KIA Delik
Daria Rutkowska
Kierownik Działu Ubezpieczeń w KIA DELIK

Zastosowanie narzędzi Berg System w działalności KIA DELIK

Narzędzia i funkcjonalności Berg System, które obecnie pozwalają firmie DELIK na lepszą organizację, efektywniejszą komunikację z klientami i optymalizację procesów zarządzania ubezpieczeniami, to:

  • Centralna baza danych, która pozwoliła firmie zintegrować dane z różnych systemów do jednego systemu CRM i efektywnie zarządzać informacjami o klientach i ich historią.
  • Automatyzacja wysyłki SMS, która pozwoliła zwiększyć skuteczność wznowień i nie tracić czasu na informowanie klientów o kończących się polisach ubezpieczeniowych. 
  • Moduł Sprzedaży, który umożliwił szybkie wyszukiwanie informacji dotyczących sprzedaży i ułatwia kontrolę nad planami wynikowymi i przypisami w różnych towarzystwach ubezpieczeniowych.
  • Kalendarz, do którego wprowadzane są informacje o konieczności ponowienia kontaktu z klientem za rok, jeśli w obecnym nie kupił ubezpieczenia.
To, z czego jesteśmy najbardziej zadowoleni, to wysyłka SMS. Ona jest dla Nas zbawienna, jeśli chodzi o kontakt z klientami. Automatyzacja w tym zakresie robi za nas kawał dobrej roboty. Po takiej wysyłce mamy codziennie regularnie telefony od klientów, z informacją... "Dostałem dziś SMS-a, więc poproszę o ofertę”. To dla nas sygnał, że to naprawdę działa.
Daria Rutkowska KIA Delik
Daria Rutkowska
Kierownik Dzaiłu Ubezpieczeń w KIA DELIK

Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w KIA DELIK?

  • Centralizacja danych
  • Poprawa obsługi klienta
  • Automatyzacja komunikacji
  • Efektywniejsze zarządzanie danymi i szybsze działanie podczas rozmowy z klientem
  • Poprawa obsługi klienta

Do Berg System skutecznie przeniesiono dane z 6 programów. System zapewnia szybsze i bardziej profesjonalne zarządzanie danymi klientów podczas rozmów telefonicznych, oferując widok karty klienta z pełną historią jego kontaktów i zakupów czy zgłaszanych potrzeb.

System umożliwił uruchomienie automatycznej wysyłki SMS o kończących się polisach i pozwolił na znaczące przyspieszenie procesów związanych z odnawianiem polis. Firma ma większą kontrolę nad wznowieniami i utrzymuje stałe relacje ze swoimi klientami.

Zależało nam na tym, żeby wdrożenie systemu CRM wszystko spięło i żebyśmy mogli od razu mieć kontakt z klientami. W Berg System wszystko to się udało. Mamy dużą oszczędność czasu. Mamy ład i porządek w danych. Zupełnie inaczej wygląda też rozmowa z klientem. Gdy do nas dzwoni, możemy go od razu wyszukać w systemie i na dzień dobry wiemy, kto to i co u nas kupił. Nie ma już nerwowego szukania informacji. Nie ma dopytywania klienta, czy pamięta w jakim Towarzystwie miał ubezpieczenie itd. Proces szukania tych wszystkich informacji był u Nas bardzo długi. Teraz wygląda to dużo bardziej profesjonalnie.
Daria Rutkowska KIA Delik
Daria Rutkowska
Kierownik Działu Ubezpieczeń w KIA DELIK

Patrząc na przyszłość, firma DELIK widzi wiele możliwości dalszego rozwoju i optymalizacji swoich procesów. Rozważa zwiększenie zakresu funkcjonalności systemu, co ma przyczynić się do dalszego wzrostu ich efektywności i satysfakcji klientów.

Umówmy się na rozmowę

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, żeby porozmawiać o Twoich potrzebach. Jak będzie przebiegać taka rozmowa?

  • Konsultacje przeprowadzi Analityk Biznesowy.
  • Zbada Twoje potrzeby i omówi możliwości ich realizacji.
  • Wspólnie określicie dalszy plan działania.
  • Umówicie spotkanie on-line lub offline.
Case Study

Alfa Ubezpieczenia

Rodzinna firma z ponad 30-letnią tradycją w sprzedaży ubezpieczeń dla klientów indywidualnych i dużych przedsiębiorstw.

Czytaj dalej →
Case Study

Invest Mind

Invest Mind, to firma specjalizująca się w finansowaniu klientów indywidualnych i firmowych.

Czytaj dalej →
Case Study

Conditor

CONDITOR to jedna z 10 największych Multiagencji Ubezpieczeniowych działających w Polsce.

Czytaj dalej →
Case Study

Auto Idea

Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.

Czytaj dalej →
Scroll to Top