Coraz więcej firm dostrzega zalety korzystania z rozwiązań chmurowych tj. CRM Online. Ich zaletą jest to, że oferują znacznie więcej, niż tradycyjne arkusze Excela.
To narzędzie zmienia podejście do prowadzenia sprzedaży, działań marketingowych i zarządzania relacjami z klientem, automatyzując zadania handlowca i stawiając klienta w centrum uwagi.
Co warto wiedzieć o CRM Online?
Po co jest CRM?
CRM Online umożliwia śledzenie wszystkich interakcji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Dzięki temu można lepiej zrozumieć ich potrzeby i szybciej reagować na ich zapytania czy problemy.
Z pomocą systemu firmy mogą lepiej zarządzać procesem sprzedaży i pracą handlowców.
- CRM automatyzuje wiele rutynowych zadań, takich jak wysyłanie e-maili, przypomnień SMS o wznowieniach umów lub płatnościach, co przyczynia się do zwiększania efektywność pracy zespołu sprzedażowego.
Program umożliwia również personalizację kampanii marketingowych, co prowadzi do lepszego targetowania i skuteczniejszych działań.
W CRM znaleźć również można narzędzia do analizy danych i generowania raportów, co pozwala na lepsze zrozumienie zachowań klientów i poprawę efektywności działań marketingowych czy sprzedażowych.
Dla kogo jest system CRM online?
System CRM jest idealny do pracy zdalnej i chętnie używany przez firmy, które mają kilka oddziałów i w każdym z nich zarząd chce obserwować i porównywać ze sobą wydajność zespołu sprzedaży.
System klasy CRM, to również świetne rozwiązanie dla handlowców pracujących w terenie, którzy potrzebują stałego dostępu do danych, bez potrzeby szukania ich w notatkach czy w różnych folderach na komputerze.
Generalnie, to nie ma ograniczeń. Taki CRM sprawdzi się wszędzie tam, gdzie chcemy, żeby klient wrócił po kolejną usługę, produkt czy wznowienie umowy.
Czy to w ubezpieczeniach (używają go agencji, multiagnecje, brokerzy ubezpieczeniowi), finansach (wykorzystują go doradcy kredytowi, banki, firmy leasingowe), automotive (bazują na nim dealerzy samochodowi i serwisy aut), OZE (opierają się na nim firmy z fotowoltaiką, sprzedawcy pomp ciepła czy magazynów energii), logistyka (korzystają z niego firmy spedycyjne).
Będą to też takie biznesy jak wydawnictwa czasopism, pralnie, szkoły językowe czy sale zabaw oraz wiele, wiele innych, które zazwyczaj potrzebują systemu tylko, po to, żeby zbierał dane klientów i można było do nich wrócić z ofertą w przyszłości.
Kluczowe cechy CRM online
Najważniejsze rzeczy jakimi cechuje się system CRM Online, to:
- Dostępność przez przeglądarkę: Możliwość korzystania z CRM w dowolnym miejscu i czasie, co pozwala na zdalną pracę.
- Automatyzacja: CRM pozwala firmom zautomatyzować wiele powtarzalnych czynności, takich jak follow-up do klienta, generowanie ofert czy wysyłka powiadomień o kończących się umowach.
- Integracja z narzędziami online: System łączy się z popularnymi narzędziami biznesowymi, takimi jak poczta czy kalendarz Google, narzędzia do e-mail marketingu, analizy danych i ponad 5 000 aplikacji oferowanych przez Zapier.
- Wysokie standardy bezpieczeństwa: Szyfrowanie, tworzenie kopii zapasowych i inne funkcje zabezpieczające.
- Model subskrypcji: Opłaty w modelu SaaS zapewniają stały dostęp do wybranego pakietu funkcjonalności, aktualizacji i wsparcia.
- Skalowalność: Idealne rozwiązanie dla firm w każdej skali – od startupów po korporacje.
- Brak konieczności instalacji: Prosty proces wdrożenia bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na komputerze.
- Wykorzystanie zebranych informacji: CRM pozwala na łatwe filtrowanie danych, tworzenie segmentów grup docelowych i prowadzenie ukierunkowanych kampanii marketingowych.
Tego właśnie szukałeś? Wypróbuj Berg System
Narzędzia CRM online
Dobre i kompleksowe narzędzie CRM ma funkcje, które wspierają zarządzanie sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta.
Wiele opisów automatyzacji wytworzonych dla powyższych trzech działów, znajdziesz w naszym wcześniejszym artykule, do którego polecamy Ci zajrzeć: Automatyzacja sprzedaży – czym jest i co zrobi za handlowca?
Poniżej znajdziesz moduły, z których najczęściej składają się programy do zarządzania relacjami z klientem:
- Baza kontaktów: Centralne miejsce do przechowywania i zarządzania wszystkimi danymi kontaktowymi klientów, dostawców, partnerów i innych interesariuszy.
- Kartoteka Klienta: Szczegółowe profile klientów, zawierające historię interakcji, zakupy, notatki, dokumenty i inne ważne informacje.
- Proces sprzedaży: Zarządzanie sprzedażą ułatwia zwizualizowanie procesu sprzedaży i ułożenie go w powtarzalny schemat.
- Cross selling: Identyfikacja możliwości sprzedaży produktów lub usług klientom na podstawie ich poprzednich zakupów czy zainteresowań.
- Organizacja pracy: Narzędzia do zarządzania zadaniami, terminami, projektami i priorytetami.
- Zarządzanie zespołem: Narzędzia do monitorowania wydajności, zarządzania zasobami ludzkimi, delegowania zadań i wspierania współpracy w zespole.
- Narzędzia marketingowe: Funkcje do planowania, wdrażania i analizowania kampanii marketingowych.
- Raporty i statystyki: Możliwość generowania zaawansowanych raportów i analiz dotyczących różnych aspektów działalności.
Warto wiedzieć!
Berg System, w ramach opcji indywidualnego wdrożenia, oferuje dodatkowo:
- Automatyczne rozliczanie prowizji dla całej firmy: System automatycznie oblicza i przydziela prowizje na podstawie zdefiniowanych reguł i kryteriów, eliminując ręczną pracę i błędy.
- Intranet — Komunikacja wewnętrzna: Platforma do komunikacji między członkami zespołu, umożliwiająca wymianę informacji, dokumentów i feedbacku w czasie rzeczywistym. Działa tu również e-learning, który idealnie sprawdzi się do szkoleń i onboardingu.
- Integracje: Możliwość połączenia systemu CRM z innymi narzędziami i aplikacjami, takimi jak np. opłatomaty.
O tym, czym jest Indywidualne wdrożenie, przeczytasz TUTAJ.
Co CRM daje handlowcom?
Zespół sprzedaży współpracuje równolegle z działem marketingu i obsługą klienta i chce widzieć, na jakim etapie lejka sprzedażowego jest klient, albo co i kto ustalił z danym kontrahentem.
Dobry program do zarządzania relacjami z klientem, powinien pokazywać handlowcom następujące rzeczy:
- Skąd każdy klient ma swoje źródło pochodzenia. Jak do nas trafił?
- Miejsce, gdzie znajdzie osoby i firmy, z którymi handluje oraz dane kontaktowe i stanowiska tych osób.
- Wszystkie szanse sprzedaży na klientach, nawet te nieudane.
- Notatki z kontaktów, prób rozmów. Informacje, co z tych rozmów wynika dla danych szans sprzedaży. Co klient rozważał kupić i za ile? Czy były to raczej grupy produktów, a może konkretne indeksy produktów?
- Rozpisany w zadaniach plan działania dla różnych lejków sprzedażowych – np. oddzielne dla klientów firmowych, a inne dla klienta indywidualnego, oddzielne dla klientów kupujących za 1 tys. zł, a oddzielne dla tych, co kupują za 100 tys. zł czy 1 mln.
Czego z CRM dowie się manager sprzedaży?
CRM daje dostęp do ogromnej bazy danych, które pozwala na wygodne zarządzanie sprzedażą. Są tam informacje na temat pracy wykonanej na rzecz pozyskania potencjalnych klientów i ich obsługi.
Manager może więc z dużo większą łatwością i świadomością potrzeb, zarządzać swoim zespołem.
Narzędzie programu CRM pozwalają mu znaleźć odpowiedzi na większość pytań, które może sobie zadawać. Na przykład:
- Co w moim procesie nie działa?
- Czy wszystko idzie zgodnie z planem i trzymamy się zadań w procesie sprzedaży? Czy handlowcy dzwonimy z taką częstotliwością, z jaką mieliśmy dzwonić?
- Czy muszę popracować nad jakimś handlowcem w zespole? Dlaczego dany handlowiec sprzedaje słabiej od innych? Gdzie handlowiec ma najmniejszą skuteczność?
- Które źródło klientów jest najlepsze? Kto dokonuje największych zakupów? Jacy klienci mają najwyższą konwersję sprzedaży?
- Czy pozyskujemy dostatecznie dużo klientów, czy jednak musimy przyspieszyć?
- Jaka jest prognoza w sprzedaży na najbliższy czas?
- Czy nasi klienci mają jakieś nowe problemy i wyzwania?
Wszystkie te informacje można wykorzystać do tworzenia strategii sprzedaży, celów czy planowania optymalizacji działań sprzedażowych.
Te artykuły mogą Cię zainteresować:
Za zarządzanie sprzedażą odpowiada manager, czy też kierownik działu. Praca takiego managera składa się z różnego rodzaju działań, które pozwalają prowadzić biznes w kierunku rozwoju
Manager sprzedaży, za główne zadanie ma osiągnięcie wysokich wyników sprzedażowych. Aby tego dokonać, niezbędne jest opracowanie planu, który będzie służył jako strategia dla całego zespołu.
Darmowy system CRM online - czy warto?
Na rynku istnieje wiele darmowych systemów CRM. Czy są one dobre? To zależy.
Decyzja o wyborze systemu CRM, to odpowiedzialna sprawa. Jej skutki mogą zaważyć na sukcesie, albo porażce wdrożenia nowego oprogramowania do firmy i odbić się na funkcjonowaniu całej organizacji.
Oczywiście, wybór pomiędzy darmowym system CRM a oprogramowaniem dedykowanym, zależy od potrzeb i oczekiwań danej firmy.
- Darmowe systemy CRM mogą być dobrym rozwiązaniem dla mniejszych firm lub tych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z zarządzaniem relacjami z klientami.
Trzeba jednak brać pod uwagę, że darmowe systemy mogą mieć ograniczone funkcjonalności, albo nie oferować żadnej pomocy w przypadku wystąpienia błędów. Producent może mieć również ograniczenia w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa danym.
- Płatne opcje oferują zwykle więcej funkcjonalności, a nawet indywidualne modyfikacje i ich wdrożenie. Takie podejście pozwala dopasować system CRM do procesów i schematów pracy w danej organizacji.
Zanim jednak podejmiesz decyzję, co dla Twojej firmy będzie dobre, zapoznaj się z serią naszych poradników.
Wdrożenie systemu CRM - co dzieje się przed, w trakcie i po?