Jak skutecznie korzystać z tagów?

Dominik Kumala

27 kwietnia, 2021

Czas czytania: 3 minuty

Ocena użytkowników:
Jak skutecznie korzystać z tagów?

Spis treści

Potrzebujesz kontaktu z nami? Odpowiemy na Twoje pytania

Tagi to jedno z narzędzi, które wykorzystujemy przy segmentacji naszej bazy. Najważniejsze jest to, że jest ono proste w zastosowaniu i bardzo skuteczne. Praca z tagami na dużej ilości danych, to sama przyjemność, a ich elastyczność nie zna granic.

W zasadzie ich funkcjonowanie ogranicza się do naszej wyobraźni, a są one najczęściej nadawane podczas pracy, kiedy rozmawiamy z klientem lub dodajemy nowy kontakt do bazy.

Do czego będą potrzebne tagi?

Jak już wcześniej wspomniałem, wykorzystasz je przy segmentacji bazy, ale jeżeli nie jesteś gotowy na bardziej zaawansowane działania, to tagi będą idealnym rozwiązaniem.

Określony tag przypisujemy do danego klienta, w ten sposób oznaczamy go i wrzucamy w worek, w którym są również inni, podobni klienci. To jest kluczowy element, ponieważ tagi będą potrzebne do wyszukiwania kontaktów, do których będziesz kierował działania sprzedażowe i marketingowe.

Wyobraźmy sobie sytuację, że mamy do sprzedaży określony produkt jak np. obowiązkowe ubezpieczenie OC lekarzy. Teraz przydałoby się ich znaleźć. Zamiast modyfikować swoją bazę, można użyć prostego i szybkiego oznaczenia „lekarz”. 

Szukamy rodziców, którzy posiadają dzieci, ponieważ to produkt sezonowy. Wystarczy, że oznaczymy klienta tagiem „dzieci”.

Dodawanie i edytowanie tagów

W Berg System mamy kilka sposób na dodawanie tagów – pojedynczo lub masowo. Jeżeli chcemy skorzystać z pierwszego rozwiązania wystarczy przejść do kartoteki określonego klienta i dodać go w odpowiednim panelu.

dodawanie i edytowanie tagów

Edycja jest również prosta. Kiedy chcemy usunąć dany tag, wystarczy, że klikniemy krzyżyk obok tagu. 

dodawanie i edytowanie tagów 2

Jednak co w przypadku, kiedy chcemy masowo dodać tagi do grupy 100 klientów? W module kontaktów Berg System, wystarczy użyć filtra dla określonej grupy jak np. klienci, którzy posiadają dany produkt. Następnie klikamy masowe działania i dodajemy tag.

dodawanie i edytowanie tagów 3

Po dodaniu takich tagów w filtrach określamy go lub grupę tagów i wyszukujemy klientów, którzy są do niego lub nich przypisani. 

dodawanie i edytowanie tagów 4

Przykładowe tagi

Możliwość tworzenia tagów jest nieograniczona. Służą one do oznaczania klientów i to, w jaki sposób to zrobisz, to zależy tylko od Ciebie. Poniżej kilka przykładowych tagów.

  • dzieci
  • narty
  • wakacje
  • klient VIP 
  • mieszkanie
  • dom
  • sportowiec
  • marynarz
  • księgowa
  • lekarz
  • jazda rowerem
  • bieganie
  • rolnik

Tagi mogą służyć za określenie sprzedaży danego produktu. Najczęściej będzie to wykorzystywane przy sezonowych produktach w szczególności dla klientów, którym jeszcze nie sprzedaliśmy danego produktu. 

Przy najbliższej okazji zacznij tagować swoich klientów. Takie grupy wykorzystasz do tego, aby sprzedawać dodatkowe produkty lub rozpocząć kampanię e-mail marketingową. To wszystko ma posłużyć do zwiększenia sprzedaży i jej uporządkowania. 

apple-touch-icon-120×120_zielony
Jak oceniasz ten artykuł?
Twoja opinia jest dla nas ważna i pozwala tworzyć lepsze treści
0 (ocen: 0)

Blog

Polecane artykuły

Zamień chaos w plan działań prowadzący do większej sprzedaży.

8 sposobów na pozyskanie młodych klientów przez banki spółdzielcze
Poznaj 8 sposobów na pozyskanie młodych klientów przez banki spółdzielcze. Dlaczego obecność w internecie i mediach...
Jak zwiększyć sprzedaż wykorzystując RODO i APK
Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując RODO i APK? Dowiedz się, jaki wpływ dla skutecznej sprzedaży i strategii...
Czym jest program CRM i Jak usprawnia zarządzanie relacjami z klientem
Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał zakupowy klienta w Banku Spółdzielczym? Praktyczne metody segmentacji, które pomogą w...
Scroll to Top