Umów rozmowę
Umówmy się na rozmowę Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, żeby porozmawiać o Twoich potrzebach. Porozmawiasz z konsultantem, który zna Twoją branżę Zbada
Digitization Manager
Branża | Ubezpieczenia |
Użytkownicy | 50+ |
Korzysta od | 2021 |
Lat doświadczenia
Pracowników
Miesięczna sprzedaż polis
Grupa Punkta to jedna z największych multiagencji ubezpieczeń w Polsce, w skład której wchodzi: Punkta, Profi Insurance oraz Arrant. Punkta oferuje klientom dostęp do sieci agentów w całym kraju oraz do jednej z najpopularniejszych internetowych porównywarek cen ubezpieczeń.
W ich ofercie znaleźć można ubezpieczenia na samochód, motocykl, rower, ubezpieczenia mieszkania lub domu, ale również życia i zdrowia. Mają również szeroką ofertę polis turystycznych. To firma z ponad 20 letnim doświadczeniem, która dla rozwoju swojej działalności wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania w branży insurance technology.
Pierwotna baza wiedzy w Punkta oparta była na WordPressie. Nie miała żadnych zabezpieczeń i była trudna w zarządzaniu. Dodatkowo była przestarzała i nieaktualna – informacje, dokumenty i procedury, jakie tam się znajdowały nie były systematycznie aktualizowane.
Brak odpowiednio skategoryzowanych grup dokumentów i informacji zawartych w bazie wprowadzał chaos. Przy braku silnika wyszukiwania, agenci mieli trudności w skutecznym odnajdywaniu potrzebnych treści. Punkta miała również problem z przepływem komunikacji w sieci agencyjnej. Brak platformy komunikacji wewnętrznej utrudniał współpracę, wymianę informacji i rozwiązywanie problemów.
Agenci potrzebowali również takiej części systemu CRM, który gwarantowałaby im dostęp do bazy polis i powiązanych z nimi aktywów. Bez niego tracili czas na przeklikiwanie się po różnych systemach własnych i udostępnianych przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe.
To powodowało, że mieli utrudnioną identyfikację klientów, monitorowanie ich historii i śledzenie powiązanych z nimi polis. Agenci w Punkta nie mieli również możliwości szybkiej weryfikacji sprzedanych sprzedaży polis i rozliczeń prowizji. Musieli rejestrować sobie tego typu informacje gdzieś na kartach papieru, bądź też kontaktować się z działem wsparcia sprzedaży, który wyliczał im te informacje i przekazywał podczas rozmowy telefonicznej lub w komunikacji mailowej.
Przejście z przestarzałej bazy wiedzy opartej na WordPressie na nowoczesne rozwiązanie wymagało od Punkta dostosowania się do nowych technologii i procesów.
Niezbędne było stworzenie nowej struktury bazy wiedzy, wprowadzenie odpowiednich kategorii i zapewnienie skutecznego mechanizmu wyszukiwania informacji. Konieczne było przy tym znalezienie takiego narzędzia, które umożliwiłoby łatwą wymianę informacji, rozwiązywanie problemów i współpracę pomiędzy centralną a sieciami agencyjnymi czy samymi agentami działającymi w strukturze Grupy.
Punkta musiała też znaleźć sposób na spójne gromadzenie i monitorowanie informacji z różnych źródeł. Agenci potrzebowali dostępu do bazy polis i powiązanych aktywów, a także swoich rozliczeń prowizyjnych, logując się tylko w jednym miejscu. Wymagało to integracji różnych systemów, zarówno wewnętrznych, jak i dostarczonych przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe.
Zarząd Punkta, zdecydował, że podejmie w tym zakresie współpracę z firmą Berg System.
Po dokładnej analizie potrzeb Punkta:
Po wdrożeniu Eternetu, Berg System:
We współpracy z Grupą Punkta, Berg System działał w oparciu o wyznaczony budżet i określone wcześniej etapy wdrożeń, aby dostarczać funkcjonalności, które były najbardziej potrzebne w danym momencie.
W pierwszej kolejności Berg System zapewnił Punkcie platformę internetową stanowiącą bazę wiedzy, centrum komunikacji i integracji z innymi systemami, do których agenci wcześniej logowali się z różnych miejsc.
Kolejnym krokiem było udostępnienie modułu sprzedażowego oraz prezentacji klientów systemie w Berg System.
Agenci dostali narzędzie, w którym mogą podglądać wszystkie sprzedane produkty, niezależnie od tego czy znajdowały się w systemach udostępnionych przez Punktę czy w systemach udostępnianych przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Agent zyskał w jednym miejscu widok wszystkich polis klientów oraz środków trwałych – czyli pojazdów, na które były sprzedawane produkty.
Włącznie z nowymi polisami, które zaczęto automatycznie zapisywać w nowym systemie, udostępniono również archiwalną bazę klientów i bazę polis obejmującą dane z okresu 3 lat wstecz.
Agenci zyskali również silnik wyszukiwania, po którym mogli wyszukiwać klientów po numerze PESEL, po Regonie, po NIP-ie, po nazwisku, po numerze rejestracyjnym auta czy numerze VIN.
Ostatnim elementem wdrożenia była prezentacja rozliczeń prowizji. Agenci w Berg System widzą wynik końcowy, stanowiący rzeczywistą prowizję za sprzedane i opłacone polisy.
Umówmy się na rozmowę Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, żeby porozmawiać o Twoich potrzebach. Porozmawiasz z konsultantem, który zna Twoją branżę Zbada
O nas Tworzymy narzędzia do zarządzania relacjami z klientem i sieciami sprzedaży. Realizujemy zarówno standardowe potrzeby, jak i indywidualne wdrożenia, spełniając najwyższe wymogi prawne i
Jak zwiększyć sprzedaż? Praktyczne zastosowania systemu CRM w banku spółdzielczym Zobacz system CRM od środka. Chcemy pokazać Ci, jak wygląda realna praca doradcy, który codziennie
Chcesz rozpocząć sprzedaż ubezpieczeń na życie? Pobierz bezpłatnego e-booka, aby poznać kilka drobnych, ale niesamowitych elementów, które pomogą Ci przy sprzedaży ubezpieczeń na życie.
Dealerzy samochodowi CRM dla dealerów samochodowych System CRM dla dealerów samochodów, to rozwiązanie, które umożliwia koordynację działań działów: handlowego, ubezpieczeniowego i finansowego, zapewniając zgodność z
Rozliczenia prowizyjne Automatyzujemy skomplikowane rozliczenie prowizyjne. Nieważne jak skomplikowane są Twoje rozliczenia prowizyjne. Nawet jeśli zatrudniasz setki doradców i generujesz miliony obrotu, z nami rozliczysz