Bemo Motors sprzedaje ubezpieczenia samochodów
Bemo Motors sprzedaje ubezpieczenia samochodów
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Branża | Automotive |
Użytkownicy | od 10 do 50 |
Korzysta od | 2022 |
Salonów samochodowych
20
Pracowników działu ubezpieczeń
31+
Miesięczna sprzedaż samochodów
11000+
Branża
Autmotive
Ilość użytkowników
od 10 do 50
Korzysta od
2023
Bemo Motor sprzedaje ubezpieczenia samochodów
Kim jest nasz klient?
Bemo, to grupa dealerska z 30-letnim stażem, działająca w branży automotive. Jest jedną z 5-ciu największych i najszybciej rozwijającą się grup dealerskich w Polsce. Składa się z czterech spółek i 16 salonów samochodowych, z działem ubezpieczeń zatrudniającym 31 pracowników.
Co roku Bemo Motors sprzedaje 11 tys. aut jedenastu czołowych marek samochodowych. Na co dzień firma współpracuje z największymi instytucjami finansowymi w Polsce, a wszystkie inwestycje przeprowadza na podstawie trendów rynkowych, niezależnych analiz i wieloletniego doświadczenia swojej kadry menadżerskiej. Grupa Bemo Motors posiada 100 proc. polskiego kapitału.
Problemy klienta
- Przestarzały system CRM.
- Skomplikowane struktury firmy i jej oddziałów z oddzielnymi procesami księgowymi i raportowaniem.
- Połączenie opłatomatów z systemem firmy i programem księgowym.
- Ograniczony dostęp do danych.
- Chaos w bazie polis.
- Niedostateczne wykorzystanie szans sprzedażowych i brak regularnego kontaktu z klientami w celu przedstawienia oferty ubezpieczenia.
Grupa Bemo korzystała z autorskiego programu CRM, który nie spełniał wszystkich ich potrzeb. Stał się przestarzały, a jego dalsze rozwijanie stało się niemożliwe. Każda spółka w Bemo Motors działa jako oddzielna jednostka z własną księgowością, specyficznymi potrzebami i raportowaniem. Istniejący system nie integrował danych pochodzących z różnych źródeł, co znacząco utrudniało zarządzanie i współpracę w ramach grupy.
Pracownicy mieli problemy z nieprzerwanym dostępem do danych, kiedy łączyli się z systemem za pomocą VPN. To utrudniało sprawne działanie i obniżało ich produktywność. Brak zaawansowanych funkcji do obsługi klientów ubezpieczeniowych uniemożliwiał im skuteczne gromadzenie, przechowywanie i zarządzanie danymi klientów. Tym samym doradcy nie wracali po roku z nową ofertą ubezpieczeniową do klientów, którzy zakupili auto, ale nie byli zainteresowani zakupem polisy.
Problemy klienta
01
Przestarzały system CRM
Opis problemu lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum
02
Różne procesy i struktury
Skomplikowane struktury firmy i jej oddziałów z oddzielnymi procesami księgowymi i raportowaniem.
03
Automatyzacja opłatomatów
Połączenie opłatomatów z systemem firmy i programem księgowym.
04
Ograniczony dostęp do danych
Opis problemu lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum
05
Chaos w bazie polis
Opis problemu lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum
06
Utrata dodatkowego przychodu
Niedostateczne wykorzystanie szans sprzedażowych i brak regularnego kontaktu z klientami w celu przedstawienia oferty ubezpieczenia.
Wyzwania klienta
- Znalezienie systemu CRM dedykowanego do sprzedaży ubezpieczeń.
- Poszukiwanie systemu, który byłby elastyczny, umożliwiłby rozwój i adaptację do rosnących potrzeb i liczby oddziałów w Grupie Bemo.
- Potrzeba systemu, który dawałby możliwość dostosowania go do specyficznych wymagań i działających procesów biznesowych: 4 spółki, 16 salonów, oddzielna księgowość i rozliczenia z opłatomatów, raportowanie dla każdej spółki.
- Znalezienie systemu, który byłby łatwy i przyjemny w obsłudze dla pracowników Bemo Motors.
- Obawy przed integracją z działającą infrastrukturą i przeniesieniem do nowego systemu danych z polis, w których panował chaos.
- Trudności w znalezieniu partnera technologicznego, który zapewniłby nie tylko wdrożenie nowego systemu CRM, ale również wsparcie merytoryczne i techniczne, w przypadku ewentualnych problemów
Tym wyzwaniom skutecznie sprostał Berg System.
Jak Berg System rozwiązał te problemy?
Po dokładnej analizie potrzeb Grupy Bemo:
- Dokonał aktualizacji technologicznej w Bemo Motors, zastępując poprzedni system nowoczesnym i zaawansowanym rozwiązaniem CRM dostosowanym do sprzedaży ubezpieczeń.
- Dostarczył rozwiązanie CRM, które było w stanie obsłużyć 4 spółki i 16 salonów Bemo Motors, a także daje możliwość dalszego rozwoju.
- Dokonał integracji nowego systemu CRM z opłatomatami.
- Umożliwił generowanie raportów związanych z działalnością poszczególnych oddziałów firmy.
- Przeniósł całą bazę polis, kontakty, dane i dokumenty.
- Dopasował moduły i funkcjonalności systemu do modelu pracy Grupy Bemo.
- Pomógł przy projektowaniu i konfiguracji procesu sprzedaży.
- Pomógł przy zaprojektowaniu procesów posprzedażowych, zakładających pracę na szansach sprzedaży, w przypadku których klient zakupił auto, ale w pierwszym roku nie skorzystał z oferty ubezpieczenia.
- Zautomatyzował zadania dla handlowców.
- Umożliwił dostęp do niezbędnych narzędzi i danych z dowolnego miejsca.
- Zapewnił pełne wsparcie techniczne i merytoryczne podczas implementacji nowego systemu CRM.
Dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez Berg System, Grupa Bemo zyskała lepszą kontrolę nad swoją działalnością.
Wraz z wdrożeniem Berg System, Grupa Bemo otrzymała elastyczne, skalowalne i zaawansowane technologicznie narzędzie CRM, które zaspokaja ich bardzo specyficzne potrzeby. Berg System jest np. zintegrowany z opłatomatem. Jeden automat potrafi obsługiwać kilka spółek, a system rozdziela raporty na odpowiednie systemy księgowe.
Berg System zapewnił Bemo Motors czytelny i intuicyjny system, który pozwala sprawnie przeprowadzić proces sprzedaży ubezpieczenia oraz wdrożyć działania posprzedażowe ukierunkowane na dosprzedaż ubezpieczeń po roku od zakupu auta, jeśli klient wybrał ofertę konkurencji.
Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w Grupie Bemo?
- Możliwość rozwoju firmy dzięki elastycznemu i skalowalnemu systemowi.
- Lepsza kontrola nad działalnością oddziałów i handlowców.
- Możliwość podejmowania odpowiednich działań korygujących, dzięki raportom.
- Program jest przejrzysty, a praca na nim intuicyjna.
- Poprawa kontaktu z klientami, dzięki temu, że system wysyła powiadomienia, przypomnienia o ważnych terminach.
- Większa skuteczność w dosprzedaży ubezpieczeń, dzięki temu że pracownicy mają dostęp do informacji o szansach sprzedażowych.
- System umożliwia nieprzerwaną pracę zdalną i przenoszenie spraw klientów na innych pracowników, co jest przydatne w przypadku nieobecności w biurze lub niedyspozycyjności któregoś z doradców.
- System został zintegrowany z opłatomatem, co optymalizuje procesy finansowe w całej firmie.
- Bemo Motors otrzymało pełne wsparcie techniczne i szkolenia, aby pracownicy mogli efektywnie korzystać z systemu i wykorzystać jego potencjał.
Berg System umożliwia lepsze zarządzanie szansami sprzedażowymi, monitorowanie kontaktu z klientami i personalizację ofert. Dzięki temu Bemo Motors może skuteczniej wykorzystywać potencjał sprzedażowy i zwiększać swoje przychody.
Auto Idea
Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.
Wardin Logistics
Wardin Logistics to firma spedycyjna, która działa na rynku od 2022 roku.
Novdom
Novdom, to firma z branży deweloperskiej działająca na polskim rynku od 2006 roku.
Poczta Polska Dystrybucja S.A.
Spółka Poczta Polska Dystrybucja S.A. funkcjonuje jako multiagencja ubezpieczeniowa.
Grupa Punkta
Grupa Punkta to jedna z największych multiagencji ubezpieczeniowych w Polsce.