Bemo Motors sprzedaje ubezpieczenia samochodów

magdalena-mizerka

Magdalena Mizerka

Dyrektor ds. Sprzedaży Ubezpieczeń w Grupie BEMO

Branża Automotive
Użytkownicy od 10 do 50
Korzysta od 2022

Salonów samochodowych

20

Pracowników działu ubezpieczeń

31+

Miesięczna sprzedaż samochodów

11000+

Kim jest nasz klient?

Bemo, to grupa dealerska z 30-letnim stażem, działająca w branży automotive. Jest jedną z 5-ciu największych i najszybciej rozwijającą się grup dealerskich w Polsce. Składa się z czterech spółek i 16 salonów samochodowych, z działem ubezpieczeń zatrudniającym 31 pracowników. 

Co roku Bemo Motors sprzedaje 11 tys. aut jedenastu czołowych marek samochodowych. Na co dzień firma współpracuje z największymi instytucjami finansowymi w Polsce, a wszystkie inwestycje przeprowadza na podstawie trendów rynkowych, niezależnych analiz i wieloletniego doświadczenia swojej kadry menadżerskiej. Grupa Bemo Motors posiada 100 proc. polskiego kapitału.

Problemy klienta

  • Przestarzały system CRM.
  • Skomplikowane struktury firmy i jej oddziałów z oddzielnymi procesami księgowymi i raportowaniem.
  • Połączenie opłatomatów z systemem firmy i programem księgowym.
  • Ograniczony dostęp do danych.
  • Chaos w bazie polis.
  • Niedostateczne wykorzystanie szans sprzedażowych i brak regularnego kontaktu z klientami w celu przedstawienia oferty ubezpieczenia.

Grupa Bemo korzystała z autorskiego programu CRM, który nie spełniał wszystkich ich potrzeb. Stał się przestarzały, a jego dalsze rozwijanie stało się niemożliwe. Każda spółka w Bemo Motors działa jako oddzielna jednostka z własną księgowością, specyficznymi potrzebami i raportowaniem. Istniejący system nie integrował danych pochodzących z różnych źródeł, co znacząco utrudniało zarządzanie i współpracę w ramach grupy. 

Pracownicy mieli problemy z nieprzerwanym dostępem do danych, kiedy łączyli się z systemem za pomocą VPN. To utrudniało sprawne działanie i obniżało ich produktywność. Brak zaawansowanych funkcji do obsługi klientów ubezpieczeniowych uniemożliwiał im skuteczne gromadzenie, przechowywanie i zarządzanie danymi klientów. Tym samym doradcy nie wracali po roku z nową ofertą ubezpieczeniową do klientów, którzy zakupili auto, ale nie byli zainteresowani zakupem polisy.

Problemy klienta

01

Przestarzały system CRM

Opis problemu lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum  

02

Różne procesy i struktury

Skomplikowane struktury firmy i jej oddziałów z oddzielnymi procesami księgowymi i raportowaniem.

03

Automatyzacja opłatomatów

Połączenie opłatomatów z systemem firmy i programem księgowym.

04

Ograniczony dostęp do danych

Opis problemu lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum  

05

Chaos w bazie polis

Opis problemu lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum lerum ipsum  

06

Utrata dodatkowego przychodu

Niedostateczne wykorzystanie szans sprzedażowych i brak regularnego kontaktu z klientami w celu przedstawienia oferty ubezpieczenia.

Decyzja o zmianie systemu była konieczna ze względu na rozwój naszej firmy. Nasz program został stworzony przez zaprzyjaźnionego programistę wiele lat temu i choć dokonywaliśmy w nim pewnych zmian, w pewnym momencie stał się przestarzały i nie byliśmy w stanie go rozwijać, ani dostosować do naszych potrzeb. Naszym celem nie było jedynie znalezienie typowego systemu CRM sprzedażowego, ale takiego, który byłby dostosowany do potrzeb branży ubezpieczeniowej.
Magdalena_Mizerka_Bemo_Motors_Case_study
Magdalena Mizerka
Dyrektor ds. Sprzedaży Ubezpieczeń w Grupie BEMO

Wyzwania klienta

  • Znalezienie systemu CRM dedykowanego do sprzedaży ubezpieczeń.
  • Poszukiwanie systemu, który byłby elastyczny, umożliwiłby rozwój i adaptację do rosnących potrzeb i liczby oddziałów w Grupie Bemo.
  • Potrzeba systemu, który dawałby możliwość dostosowania go do specyficznych wymagań i działających procesów biznesowych: 4 spółki, 16 salonów, oddzielna księgowość i rozliczenia z opłatomatów, raportowanie dla każdej spółki.
  • Znalezienie systemu, który byłby łatwy i przyjemny w obsłudze dla pracowników Bemo Motors.
  • Obawy przed integracją z działającą infrastrukturą i przeniesieniem do nowego systemu danych z polis, w których panował chaos.
  • Trudności w znalezieniu partnera technologicznego, który zapewniłby nie tylko wdrożenie nowego systemu CRM, ale również wsparcie merytoryczne i techniczne, w przypadku ewentualnych problemów

Tym wyzwaniom skutecznie sprostał Berg System.

Prezes Grupy Bemo dał zielone światło, aby przeprowadzić badanie dostępnych na rynku rozwiązań CRM. Celem było porównanie naszego obecnego systemu z nowymi możliwościami, jakie dają programy dostosowane do specyfiki branży ubezpieczeniowej. Proces ten trwał kilka miesięcy. W tym czasie skontaktowaliśmy się z różnymi firmami, ale przeczytaliśmy też wiele opinii na forach dla agentów ubezpieczeniowych - tam najczęściej polecano sobie Berg System. Zresztą, jak się później okazało, również nasi konkurenci z branży motoryzacyjnej korzystają z Berg System, co dodatkowo utwierdziło nas w przekonaniu, że dokonaliśmy właściwego wyboru
Magdalena_Mizerka_Bemo_Motors_Case_study
Magdalena Mizerka
Dyrektor ds. Sprzedaży Ubezpieczeń w Grupie BEMO

Jak Berg System rozwiązał te problemy?

Po dokładnej analizie potrzeb Grupy Bemo:

  1. Dokonał aktualizacji technologicznej w Bemo Motors, zastępując poprzedni system nowoczesnym i zaawansowanym rozwiązaniem CRM dostosowanym do sprzedaży ubezpieczeń.
  2. Dostarczył rozwiązanie CRM, które było w stanie obsłużyć 4 spółki i 16 salonów Bemo Motors, a także daje możliwość dalszego rozwoju.
  3. Dokonał integracji nowego systemu CRM z opłatomatami.
  4. Umożliwił generowanie raportów związanych z działalnością poszczególnych oddziałów firmy.
  5. Przeniósł całą bazę polis, kontakty, dane i dokumenty.
  6. Dopasował moduły i funkcjonalności systemu do modelu pracy Grupy Bemo.
  7. Pomógł przy projektowaniu i konfiguracji procesu sprzedaży.
  8. Pomógł przy zaprojektowaniu procesów posprzedażowych, zakładających pracę na szansach sprzedaży, w przypadku których klient zakupił auto, ale w pierwszym roku nie skorzystał z oferty ubezpieczenia.
  9. Zautomatyzował zadania dla handlowców.
  10. Umożliwił dostęp do niezbędnych narzędzi i danych z dowolnego miejsca.
  11. Zapewnił pełne wsparcie techniczne i merytoryczne podczas implementacji nowego systemu CRM.

Dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez Berg System, Grupa Bemo zyskała lepszą kontrolę nad swoją działalnością. 

Z mojej strony, czyli z punktu widzenia osoby zarządzającej, dzięki Berg System widzę więcej i widzę wszystko online. Pokazują mi to na różny sposób Wasze raporty. Mam w nich cały obraz naszej firmy i tego jak działają poszczególne oddziały czy handlowcy.
Magdalena_Mizerka_Bemo_Motors_Case_study
Magdalena Mizerka
Dyrektor ds. Sprzedaży Ubezpieczeń w Grupie BEMO

Wraz z wdrożeniem Berg System, Grupa Bemo otrzymała elastyczne, skalowalne i zaawansowane technologicznie narzędzie CRM, które zaspokaja ich bardzo specyficzne potrzeby. Berg System jest np. zintegrowany z opłatomatem. Jeden automat potrafi obsługiwać kilka spółek, a system rozdziela raporty na odpowiednie systemy księgowe. 

Trudno było znaleźć kogoś, kto miałby w ogóle wyobraźnie, jak to zrobić, a tym bardziej wdrożyć taką integrację w naszej firmie. W branży automotiv nie ma czegoś takiego jak - opłatomaty zamiast Pań kasjerek - jesteśmy zdecydowanie pionierami w tym temacie, a Berg System nas w tym profesjonalnie wspiera. W przyszłości planujemy jeszcze dodać do systemu funkcję obliczania prowizji. Testujemy teraz tę opcję i mamy nadzieję, że niebawem uda nam się ją wdrożyć
Magdalena_Mizerka_Bemo_Motors_Case_study
Magdalena Mizerka
Dyrektor ds. Sprzedaży Ubezpieczeń w Grupie BEMO

Berg System zapewnił Bemo Motors czytelny i intuicyjny system, który pozwala sprawnie przeprowadzić proces sprzedaży ubezpieczenia oraz wdrożyć działania posprzedażowe ukierunkowane na dosprzedaż ubezpieczeń po roku od zakupu auta, jeśli klient wybrał ofertę konkurencji. 

Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w Grupie Bemo?

  • Możliwość rozwoju firmy dzięki elastycznemu i skalowalnemu systemowi.
  • Lepsza kontrola nad działalnością oddziałów i handlowców.
  • Możliwość podejmowania odpowiednich działań korygujących, dzięki raportom.
  • Program jest przejrzysty, a praca na nim intuicyjna.  
  • Poprawa kontaktu z klientami, dzięki temu, że system wysyła powiadomienia, przypomnienia o ważnych terminach.
  • Większa skuteczność w dosprzedaży ubezpieczeń, dzięki temu że pracownicy mają dostęp do informacji o szansach sprzedażowych.
  • System umożliwia nieprzerwaną pracę zdalną i przenoszenie spraw klientów na innych pracowników, co jest przydatne w przypadku nieobecności w biurze lub niedyspozycyjności któregoś z doradców.
  • System został zintegrowany z opłatomatem, co optymalizuje procesy finansowe w całej firmie.
  • Bemo Motors otrzymało pełne wsparcie techniczne i szkolenia, aby pracownicy mogli efektywnie korzystać z systemu i wykorzystać jego potencjał.

Berg System umożliwia lepsze zarządzanie szansami sprzedażowymi, monitorowanie kontaktu z klientami i personalizację ofert. Dzięki temu Bemo Motors może skuteczniej wykorzystywać potencjał sprzedażowy i zwiększać swoje przychody.

Czy też potrzebujesz systemu CRM, który dopasuje się do Twojej firmy?

Case Study

KIA Delik

Kia DELIK to autoryzowany dealer aut, specjalizujący się w sprzedaży samochodów marki Kia.

Czytaj dalej →
Case Study

Conditor

CONDITOR to jedna z 10 największych Multiagencji Ubezpieczeniowych działających w Polsce.

Czytaj dalej →
Case Study

Auto Idea

Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.

Czytaj dalej →
Scroll to Top