CRM online - najlepszy system crm do pracy zdalnej

CRM online – system CRM najlepszy do pracy zdalnej?

CRM online - najlepszy system crm do pracy zdalnej

CRM online – system CRM najlepszy do pracy zdalnej?

CRM online (Customer Relationship Management) to narzędzie w chmurze, które pozwala firmom na zarządzanie relacjami z klientami w sposób scentralizowany. Program umożliwia zbieranie, przechowywanie i analizowanie danych dotyczących klientów oraz interakcji z nimi. Dzięki temu przedsiębiorstwo może zwiększyć efektywność swojej komunikacji i dostosować swoje działania do potrzeb klientów, co wpływa na lepsze relacji z nimi.

Zarządzanie bazą klientów nie musi opierać się wyłącznie na pracy w Excelu. Coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z rozwiązań online. Przestawienie się z arkuszy kalkulacyjnych czy programów, które instalowane są na komputerach pracowników, na systemy CRM online jest dziś coraz bardziej powszechne.

Odpowiedni wybór systemu CRM, poprzedzony powinien być analizą sytuacji firmy i zebraniem wymagań od przyszłych użytkowników systemu CRM. Zastanówmy się więc, co powinno znaleźć się w takim rozwiązaniu, żeby w jak najszerszym aspekcie zaspokoiło ich potrzeby?

CRM online zautomatyzuje Twoją pracę i uporządkuje dane Twoich klientów.

Prosty CRM online - obowiązkowe funkcje CRM

System zarządzania relacjami można różnie zdefiniować, ale na pewno nie jest to tylko baza danych i zarządzanie katalogiem kontaktów. CRM dla firm wspiera również zarządzanie sprzedażą w zakresie zarządzania szansami sprzedaży i planowania pracy zespołu sprzedaży.
Wielozadaniowość systemu CRM
Wielozadaniowość systemu CRM

Sama sprzedaż byłaby nieefektywna bez marketingu i sprawnej obsługi klienta. Działania w ramach obu tych obszarów są bardzo potrzebne w momencie, gdy klient dokonał już zakupu i w zasadzie może już odejść. Nadrzędnym celem każdej firmy sprzedażowej w takim momencie jest jednak to, żeby ten sam klient wrócił za jakiś czas po kolejny zakup.

Ale, żeby się tak stało, przedsiębiorstwo powinno skoncentrować się na 3 rzeczach: archiwizacji danych, mierzeniu danych, a następnie na planowaniu na ich postawienie swoich działań.

To 3 najważniejsze funkcje CRM, które gwarantują sprawne zarządzanie sprzedażą w firmie. Są one wypadkową tego, jakie narzędzia oferuje system CRM i do czego można je wykorzystać.

Narzędzia CRM online:

  1. Kontakty z klientami — oprogramowanie CRM pozwala na przechowywanie danych kontaktowych klientów, takich jak adresy e-mail, numery telefonów czy miejsce zamieszkania.
  2. Historia interakcji z klientami — system klasy CRM umożliwia przechowywanie historii wszystkich interakcji z klientami, takich jak rozmowy telefoniczne, e-maile czy spotkania. Dzięki temu pracownicy mogą przeglądać dotychczasową komunikację z klientami, co pozwala im na lepsze zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań ich klientów.
  3. Zadania i cele — program CRM daje możliwość tworzenia i planowania zadań oraz celów. Dzięki temu pracownicy mogą skupić się na realizacji konkretnych planów.
  4. Analizy i raportysystem CRM umożliwia tworzenie analiz i raportów. Dzięki nim przedsiębiorstwo może lepiej zrozumieć swoich klientów i potencjalnych klientów oraz skuteczniej planować działania marketingowe.
  5. Integracja z innymi narzędziami — nawet prosty CRM online powinien być łatwo integrowalny z innymi narzędziami, takimi jak narzędzia do e-mail marketingu czy formularze kontaktowe na stronach www.
Wypróbuj narzędzia CRM online oferowane przez Berg System.

Najlepszy CRM dla firm, to taki, w którym:

  • Każdy klient ma swoje źródło pochodzenia – system CRM pokazuje skąd dany klient wziął się w naszej firmie, jak do nas trafił?
  • Każdy klient ma swoją historię marketingową. Wiadomo np. jakie treści blogowe czy reklamowe go zainteresowały.
  • Handlowiec znajdzie osoby i firmy, z którymi handluje oraz dane kontaktowe i stanowiska tych osób.
  • Sprzedawca widzi wszystkie szanse sprzedaży na klientach, nawet te nieudane.
  • Jest dostęp do notatek z kontaktów, prób rozmów – jest w nich informacja, o tym co z tych rozmów wynika dla danych szans sprzedaży? Co klient rozważał kupić i za ile? Czy były to raczej grupy produktów, a może konkretne indeksy produktów?
  • W zadaniach rozpisany jest plan działania dla różnych lejków sprzedażowych – np. oddzielne dla klientów firmowych, a inne dla klienta indywidualnego, oddzielne dla klientów kupujących za 1 tys. zł, a oddzielne dla tych, co kupują za 100 tys. zł czy 1 mln.
Widok szansy sprzedaży w systemie CRM
Widok szansy sprzedaży w systemie CRM

Planowanie zadań i monitorowanie pracy z CRM online

Planowanie zadań i monitorowanie pracy polega na używaniu narzędzi oferowanych przez program CRM do obserwowania przebiegu podejmowanych działań przez handlowców (np. rozmów, spotkań, etapów realizacji umów) i zarządzania pracą zespołu.

Wygodne zarządzanie sprzedażą ma istotny wpływ na pracę managera zespołu handlowego. W przypadku systemów CRM zarządzanie sprzedażą jest mocno przemyślane i dopracowane w taki sposób, aby nie było żadnej różnicy, chociażby pomiędzy zdalną pracą a pracą w biurze.

Zarządzanie i planowanie zadań obejmuje:

  1. Tworzenie i zarządzanie procesami sprzedaży: Możliwość tworzenia procesów, przydzielania zadań do poszczególnych członków zespołu, śledzenie postępu prac i udostępniania informacji o tym, co np. dzieje się z daną szansą sprzedaży całemu zespołowi lub wybranym członkom.
  2. Zarządzanie kalendarzem: Możliwość tworzenia i edytowania terminów spotkań, wydarzeń i zadań, co pozwala na lepsze zarządzanie czasem pracy zespołu.
  3. Zarządzanie zadaniami: Tworzenie, przydzielanie i śledzenie zadań, możliwość zmiany statusu zadań, przypisywanie odpowiedzialności i priorytetów.

Monitorowanie pracy obejmuje natomiast:

  1. Możliwość śledzenia postępu prac, dostępności członków zespołu i ich obecności w pracy.
  2. Raportowanie: generowanie raportów o postępach prac, wykonanych zadaniach. W Berg System CRM automatycznie generuje takie raporty.

Jakie informacje w CRM znajdzie manager sprzedaży?

Dzięki systemowi CRM mamy dostęp do ogromnej bazy danych, wiedzy o naszych klientach oraz informacji na temat pracy wykonanej na rzecz pozyskania potencjalnych klientów, obsługi tych, którzy zdecydowali się na współpracę i utrzymania dalszych relacji z każdym z nich.

Dobry system CRM, jeśli tylko ma dobrze ułożoną strukturę danych, to pozwoli wygenerować odpowiedzi dla większości pytań, jakie może zadać sobie osoba zarządzająca sprzedażą.

  • Co w moim procesie nie działa?
  • Czy wszystko idzie zgodnie z planem i trzymamy się zadań w procesie sprzedaży? Czy dzwonimy z taką częstotliwością, z jaką mieliśmy dzwonić?
  • Czy muszę popracować nad jakimś handlowcem w zespole? Dlaczego dany handlowiec sprzedaje słabiej od innych? Gdzie handlowiec ma najmniejszą skuteczność?
  • Które źródło klientów jest najlepsze? Kto dokonuje największych zakupów? Jacy klienci mają najwyższą konwersję sprzedaży?
  • Czy pozyskujemy dostatecznie dużo klientów, czy jednak musimy przyspieszyć?
  • Jaka jest prognoza w sprzedaży na najbliższy czas?
  • Czy nasi klienci mają jakieś nowe problemy i wyzwania? 

Mając odpowiedzi na te pytania, osoba zarządzania firmą lub sprzedażą może wykorzystać zebrane informacje do tworzenia strategii sprzedaży i celów, planowania spotkań z klientami, a także do analizy i optymalizacji działań sprzedażowych.

Najlepszy system CRM do pracy zdalnej

System CRM jest idealny do pracy zdalnej i chętnie używany przez firmy, które mają np. rozproszone zespoły handlowe, pracujące w różnych lokalizacjach. System klasy CRM, to również świetne rozwiązanie dla handlowców pracujących w terenie, którzy potrzebują stałego dostępu do danych. CRM online im to w pełni umożliwia.

CRM online pozwala na wygodne zarządzanie sprzedażą z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie. Proces obsługi klienta jest tu scentralizowany, co oznacza, że wszyscy (zespół) mają dostęp do tych samych danych o klientach.
 
Odpowiadając na pytanie — który system CRM jest najlepszy do pracy zdalnej? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo każda firma ma inne potrzeby. Dla jednych możliwości systemu CRM uniwersalnego będą wystarczające, dla innych potrzebna może być rozbudowana obsługa klienta, albo funkcja usługi cyklicznej, którą jako wznowienia umów terminowych lub abonamentowych można np. znaleźć w Berg System.
Sprawdź Berg System – CRM online dla średnich i dużych zespołów sprzedażowych.

Czy warto korzystać z darmowych systemów CRM online?

Na rynku istnieje bardzo wiele darmowych systemów CRM. Decyzja o wyborze systemu CRM, a potem wdrożenie systemu CRM do swojej firmy, to odpowiedzialna sprawa. Jej skutki mogą zaważyć na sukcesie, albo porażce takiego wdrożenia, a to w efekcie odbijać się może na pozycji firmy.

Wybór pomiędzy darmowym system CRM, a oprogramowaniem dedykowanym, zależy oczywiście od potrzeb i oczekiwań danej firmy.

Darmowe systemy CRM mogą być dobrym rozwiązaniem dla mniejszych firm lub tych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z zarządzaniem relacjami z klientami. Trzeba jednak brać pod uwagę, że darmowe systemy mogą mieć ograniczone funkcjonalności i np. brak pomocy technicznej.

W przypadku większych lub bardziej zaawansowanych firm, lepiej jest rozważyć płatne opcje, które zwykle oferują więcej funkcjonalności, a nawet indywidualne modyfikacje i ich wdrożenie, które są np. w ofercie Berg System. Takie podejście pozwala dopasować system CRM do procesów i schematów pracy w danej organizacji.

Tak elastyczny system CRM, to raczej rzadkość. Dlatego warto poświęcić chwilę na poznanie Berg System. Drogi są dwie – albo zapisanie się na darmowe testy oprogramowania, albo kontakt z doradcą np. na czacie, który pomoże w doborze odpowiedniego systemu i udzieli odpowiedzi na pytania dotyczące jego funkcjonalności i użytkowania.

Przetestuj Berg System CRM bezpłatnie

Udostępnij ten artykuł znajomym

Odbierz dawkę praktycznej wiedzy

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z każdym nowym artykułem. 

50 procent klientów B2B nie kupi nic

50 procent klientów B2B nie kupi nic

Jakość, a nie ilość prowadzonych szans sprzedaży ma kluczowe znaczenie dla skuteczności procesów sprzedażowych. Raport Harvard Business Review dotyczący decyzji zakupowych klientów B2B pokazał, że

Przeczytaj »
Scroll to Top

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.