Integracje z Zapier w CRM – praktyczne zastosowania narzędzi

Natalia Skwierawska

17 listopada, 2023

Czas czytania: 10 minut

Ocena użytkowników:
Integracje z Zapier w CRM praktyczne zastosowania narzędzi

Spis treści

Potrzebujesz kontaktu z nami? Odpowiemy na Twoje pytania

Integracje z Zapier polegają na tym, że łączy on aplikacje i automatyzuje przepływy pracy, czyli tzw. workflow’y. 

Zapier działa właśnie tam, gdzie firmy korzystają z narzędzi cyfrowych typu: System CRM, Slack, Asana, Google Calendar, Google Sheets, Tidio, Trello, WPForms, Landingi, itp.

Różne komórki organizacji, wykorzystują te narzędzia do zarządzania relacjami z klientem, do celów komunikacyjnych, pozyskiwania leadów, archiwizowania informacji, obróbki danych, tworzenia grup docelowych na dosprzedaż czy marketing, itd. 

Połączenie systemu CRM i aplikacji, z których najczęściej korzystasz, powala wyeliminować z codziennych zadań te, które są czasochłonne i powtarzalne. W rezultacie, integracje z Zapier automatyzują pracę wielu ludzi i pozwalają im skupić się na rzeczach, które mogą mieć większy wpływ na relacje z klientem czy zyski firmy.

Chcesz spróbować i zobaczyć jak to działa w praktyce? W tym artykule podpowiemy Ci, jakie rzeczy możesz zrobić z Zapier w systemie CRM.  

Integracje z Zapier w CRM praktyczne zastosowania narzędzi Berg System
Integracje z Zapier w Berg System

Dlaczego integracje z Zapier?

Dla wielu osób, bez technicznego zaplecza, integracja systemów wydaje się zadaniem trudnym lub zupełnie niemożliwym. Jednak tu w zasadzie, nie ma się czego bać.

Zapier bowiem oferuje proste i intuicyjne rozwiązania. Pozwalają one na łatwe połączenie różnych narzędzi i automatyzację procesów, nawet bez wsparcia IT i bez rozległej wiedzy technicznej. 

Wystarczy, że masz pomysł na to, co chcesz zrobić, a także wiesz, jaki chcesz osiągnąć efekt.

Najważniejsze, to po prostu opisać prostym językiem to, co chcesz zautomatyzować. Następnie narzędzia AI od Zapier napiszą kod i przygotują projekt Zapa. Potem możesz go dostosować do swoich potrzeb. 

Integracje z Zapier w CRM praktyczne zastosowania narzędzi czat na stronie
Integracje z Zapier: Czat na stronie www i CRM

Jak rozpoznać, które procesy można zautomatyzować integracjami z Zapier?

1. Rozpocznij od zrozumienia swojego procesu. 

  • Najpierw zobacz, jak działa Twój obecny proces, co się w nim dzieje i jak obecnie wykonujesz określone zadania.
  • Potem, rozrysuj ten proces na kartce lub w tabeli na komputerze. Opisz poszczególne kroki tej czynności, zaczynając od tego, co ją rozpoczyna, np. ktoś wypełnia formularz kontaktowy na Facebooku lub ktoś robi zakupy w Twoim sklepie internetowym. Co dzieje się dalej? Wskaż kolejne kroki i określ, na czym ten proces się kończy. 

2. Co można poprawić w procesie?

  • Gdy masz już swoją mapę procesu, zastanów się, gdzie rodzą się problemy? 
  • Szukaj rzeczy, które zabierają dużo czasu, wymagają wielokrotnego przepisywania tych samych informacji lub mogą prowadzić do błędów, np. przez pomyłkę człowieka.

3. Co można zautomatyzować w procesie?

  • Zastanów się, czy w procesie są takie etapy, które wykonywane są ręcznie. Być może mogą być zrobione automatycznie i bez Twojego ciągłego nadzoru? Może już nie musisz przepisywać danych z jednego programu do drugiego, np. z pliku Excela do systemu obsługi klienta? 

Gdy już dobrze zrozumiesz swój proces, najpierw spróbuj zautomatyzować jakieś jego proste fragmenty. 

Integracje z Zapier w CRM - od czego zacząć?

Żeby zacząć integrować swój system CRM z innymi aplikacjami lub programami, musisz najpierw połączyć go z Zapierem.

Jeśli zastanawiasz się jak to zrobić w przypadku Berg System, to już mówię, że to całkiem proste.

2 sposoby na przeprowadzenie integracji Zapier z Berg System

Jeden ze sposobów, to dodanie połączenia w Zapier.  Po zalogowaniu na konto Zapier, z menu należy wybrać opcję Apps. Należy kliknąć + Add connection, oraz wskazać, z którą aplikacją chcemy przeprowadzić integrację. Wpisujemy Berg System i wybieramy go z listy.

Drugi, dotyczy dodania połączenia z Berg System podczas tworzenia Zapa. Musimy wtedy nawiązać połączenie z aplikacjami, między którymi dane będą przesyłane.

Jeśli mają być wysłane do Berg System, Zapier będzie wymagał takiego połączenia. Wówczas zostanie wyświetlony symbol wykrzyknika, wskazujący na konieczność integracji. Aby połączyć konto Zapier z Berg System, klikamy Sign in.

Instrukcja przeprowadzenia integracji

Szczegółowy opis, jak to zrobić krok po kroku wraz z pomocnymi screenami, znajdziesz w naszej instrukcji w Bazie Wiedzy: Integracja Berg System z Zapier.

Jak stworzyć opis Zapa?

Jak już wspomnieliśmy, wszelkie integracje z Zapier wymagają stworzenia Zapa.

Jak to się dzieje, że tworzy się Zap? Wystarczy prosty opis zdarzeń.

Jeżeli w aplikacji A wydarzy się X, wtedy niech w aplikacji B zadzieje się Y.

Mamy tu tzw. Trigger (wyzwalacz działania) i Akcję. 

W tej chwili Zapier oferuje  ponad 5000 integracji z różnymi aplikacjami, w których każda ma nawet po kilkanaście Triggerów i Akcji. Jest więc w czym wybierać z już gotowych rozwiązań. 

Scenariusze wykorzystania integracji z Zapier w połączeniu z Berg System i innymi programami

Ponieważ najważniejsze są dowody, poniżej znajdziesz integracje z Zapier, które dotyczą najpopularniejszych programów wykorzystywanych przez firmy w ich codziennej pracy.

Scenariusze pokazują realne zastosowanie Zapiera w CRM.

Pomogą Ci one zobrazować, co takiego automatyzacje i integracje różnych programów, mogą zrobić dla Twojej sprzedaży.

W rezultacie możesz np.

  • usprawnić pozyskiwanie klientów,
  • robić własne mailingi
  • dosprzedawać produkty,
  • tworzyć własne kampanie marketingowe i wiele, wiele więcej.

Scenariusz 1: Integracja formularzy internetowych z CRM

Problem: Masz formularze kontaktowe w różnych miejscach i zbierasz pochodzące z nich zgłoszenia i dane raz na jakiś czas? Część z nich jest przez to przedawniona? Klient nie jest już zainteresowany?

Automatyczne dodawanie leadów do Berg System z formularzy Internetowych

  • Trigger: Wypełnienie formularza kontaktowego na Twojej stronie internetowej, Landing Page’u, itp.
  • Akcja: Tworzenie szansy sprzedaży w Berg System, tworzenie w Karcie Klienta wpisu danych kontaktowych.
  • Zastosowanie: Szybkie przechwytywanie leadów z działań marketingowych i ich efektywne przetwarzanie przez dział sprzedaży.
Integracje z Zapier w CRM praktyczne zastosowania narzędzi Formularzy zewnętrznych
Formularze zewnętrzne połączone z systemem CRM

Polecany artykuł:

Przeczytaj o tym, jak podobny problem rozwiązaliśmy w firmie Novdom.

Dawniej gubili leady, a dziś np. z chatu zamieszczonego na ich stronie www zbierają zgłoszenia wprost do systemu CRM.  Każde zgłoszenie trafia wprost do Berg System, gdzie tworzona jest nowa szansa sprzedaży, a handlowiec otrzymuje automatyczne powiadomienie o konieczności podjęcia kontaktu.  

Podobnie działa u nich formularz gwarancyjny. To formularz na zgłoszenie szkody, który po wysłaniu przez klienta otwiera Proces Sprawy w Panelu Klienta.

Klient Novdomu jest dzięki temu zawsze szybko obsłużony i może czuć dużą satysfakcję ze współpracy, gdzie dba się o jego potrzeby i dobre doświadczenia.

Kliknij link: Uszczelnienie procesu sprzedaży w Novdom

Scenariusz 2: Przepływ kontaktów z kampanii Facebook Ads wprost do Berg System

Problem: Przepisujecie ręcznie kontakty wygenerowane przez kampanie reklamowe na Facebooku do Berg System? Trwa to wolno, robią się opóźnienienia, a w dodatku pojawiają się błędy w danych lub w ogóle niektóre leady gdzieś giną?

Przenoszenie kontaktów wygenerowanych przez kampanie na Facebooku bezpośrednio do Berg System.

  • Trigger: Utworzenie nowego leada (kontaktu) przez kampanię reklamową na Facebooku.
  • Akcja: Automatyczne dodanie informacji o tym kontrakcie do Berg System jako nowa szansa sprzedaży

Zastosowanie: Gromadzisz leady pochodzące z kampanii reklamowych z Facebooka (ale mogą pochodzić również z wielu innych miejsc jednocześnie) w jednym centralnym miejscu, czyli systemie CRM. Masz możliwość ich szybkiego przekazywania do działu sprzedaży i natychmiastowego działania. Łatwiej też śledzić skuteczności kampanii poprzez monitorowanie konwersji leadów w Berg System.

Instrukcja przeprowadzenia integracji

Szczegółowy opis, jak to zrobić krok po kroku wraz z pomocnymi screenami, znajdziesz w naszej instrukcji w Bazie Wiedzy: Konwersja internetowa z systemem Facebook do Berg System przez Zapier.

Scenariusz 3: Integracja ze Slack

Problem: Potrzebujesz większej kontroli nad tym, co dzieje się w procesie sprzedaży i wiedzy na temat tego, jak często pojawiają się zgłoszenia nowych klientów?

Powiadomienia w Slacku o nowej szansie sprzedaży.

  • Trigger: Zmiana statusu szansy sprzedaży w Berg System. Wpłynął nowy lead.
  • Akcja: Wysyłanie powiadomienia w Slacku.
  • Zastosowanie: Kluczowe osoby są informowane o zmianach w procesie sprzedaży na dwa sposoby – poprzez komunikat na Slacku i powiadomienie w systemie CRM. Mogą dzięki temu szybko reagować na kontakt ze strony klienta i rozpocząć z nim natychmiast rozmowę i badanie potrzeb.

Scenariusz 4: Synchronizacja z arkuszami kalkulacyjnymi Google (Google Sheets)

Problem: Wciąż zapisujecie sobie dane klientów w Excelu, a potem jeszcze raz ręcznie przenieście je do systemu CRM?

Dodawanie danych do Berg System z arkuszy kalkulacyjnych Google

  • Trigger: Nowy wpis w arkuszu Google.
  • Akcja: Dodanie kontaktu do Berg System.
  • Zastosowanie: Ułatwienie masowego i bieżącego dodawania danych do systemu CRM. Ty wpisujesz dane klienta w Excelu, a te automatycznie otwierają wstępnie wypełnioną Kartę klienta w CRM.

Scenariusz 5: Integracja systemu CRM z systemem do wysyłki maili np. GetResponse

Problem: Jak piszesz newsletter do swojej bazy kontaktów, to do wszystkich trafia ten sam komunikat? Nawet do tych, których temat w ogóle nie interesuje?

Wysyłanie precyzyjnego newslettera np. w kontekście zainteresowania danymi produktami

  • Trigger: Klient, otrzymał w bazie kontaktów systemu CRM tag z hasłem „dom”
  • Akcja: Dodanie kontaktu do bazy mailingowej, gdzie grupa docelowa posiada dom.
  • Zastosowanie: Możliwość tworzenia treści maili, które są dopasowane do potrzeb i problemów osób posiadających  dom. Edukowanie ich w kierunku ubezpieczania nieruchomości. Zwiększanie swojej szansy na sprzedaż polisy.

Jakie aplikacje możesz zintegrować z Berg System? Gotowe Zapy

Na stronie internetowej Zapiera znaleźć można szablony Zapów, które można dopasować do swoich szczegółowych wymagań. Wśród nich znaleźć można również gotowe integracje dla Berg System i wybranych programów, dotyczące następujących akcji:

Arkusze Google + Berg System

  • Tworzenie klientów w Berg System z nowych wierszy Arkuszy Google
  • Twórz szanse sprzedaży w Berg System z nowych wierszy Arkuszy Google

System Formularze Google + Berg System

  • Twórz klientów w Berg System z nowych odpowiedzi z Formularza Google
  • Twórz szanse sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi w Formularzach Google
  • Twórz klientów z szansami sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi w Formularzach Google

WPForms + Berg System

  • Tworzenie klientów w Berg System na podstawie nowych odpowiedzi WPForms
  • Tworzenie szans sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi WPForms
  • Twórz klientów i szanse sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi WPForms
  • LinkedIn Ads + Berg System

  • Tworzenie klientów Berg System na podstawie nowych odpowiedzi LinkedIn Ads
  • Tworzenie szans sprzedaży w Berg System na podstawie nowych odpowiedzi LinkedIn Ad
  • Generuj klientów w Berg System z szansami sprzedaży od nowości w odpowiedziach LinkedIn Ads

Berg System + Mailchimp

  • Dodaj nowych klientów w Berg System do Mailchimp

Berg System + FreshMail

  • Dodawaj nowych klientów w Berg System do FreshMaila

Landingi + Berg System

  • Dodawaj nowe leady z landing page’y Landingi jako klientów Berg System
  • Twórz szanse sprzedażowe w Berg System z nowych leadów na landing page’ach w Landingi
  • Twórz klientów i szanse sprzedażowe w Berg System z nowych leadów z landing page’y

To tylko przykłady. Nic w zasadzie Cię nie ogranicza i możesz samodzielnie modelować kolejne Zapy i tworzyć integracje z Zapier Twoich ulubionych programów w połączeniu z system CRM.

Pomoc przy integracji systemów

Jeśli Twoja firma potrzebuje integrować ze sobą jakieś duże systemy, albo ma specyficzne potrzeby, jak np. integracja CRM z Systemem płacowo- kadrowym, Symfonia, opłatomatami, albo jeszcze innymi, przejdź na stronę Indywidualne wdrożenia.

Zobacz, co robimy i jak możemy Ci pomóc. Znajdziesz tam również przykłady zrealizowanych przez nas projektów. 

apple-touch-icon-120×120_zielony
Jak oceniasz ten artykuł?
Twoja opinia jest dla nas ważna i pozwala tworzyć lepsze treści
0 (ocen: 0)

Blog

Polecane artykuły

Zamień chaos w plan działań prowadzący do większej sprzedaży.

8 sposobów na pozyskanie młodych klientów przez banki spółdzielcze
Poznaj 8 sposobów na pozyskanie młodych klientów przez banki spółdzielcze. Dlaczego obecność w internecie i mediach...
Jak zwiększyć sprzedaż wykorzystując RODO i APK
Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując RODO i APK? Dowiedz się, jaki wpływ dla skutecznej sprzedaży i strategii...
Czym jest program CRM i Jak usprawnia zarządzanie relacjami z klientem
Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał zakupowy klienta w Banku Spółdzielczym? Praktyczne metody segmentacji, które pomogą w...
Scroll to Top