Alfa Ubezpieczenia znalazła elastyczny CRM

Joanna Szczepaniak - avatar

Joanna Szczepaniak

Opiekun iCON, CONDITOR

empty_avatar_man

Mateusz Głodowski

Kierownik zarządzający w Alfa Ubezpieczenia

Alfa ubezpieczenia logo
Branża Automotive
Z nami od 2021
Wielkość zespołu 100+

Comiesięczny przypis

3 mln

Ilość polis rocznie

0,5 mln

Kim jest nasz klient?

Alfa Ubezpieczenia, to firma rodzinna z ponad 30-letnią tradycją w sprzedaży ubezpieczeń zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dużych przedsiębiorstw. W ich portfolio znajdą ubezpieczenia komunikacyjne, domów i mieszkań, ubezpieczenia majątkowe i osobowe dla firm, turystyczne oraz do pracy za granicą, NNW, na życie czy rolne. Firma zatrudnia 7 pracowników, którzy pracują w 3 lokalizacjach. Od około 5 lat Alfa Ubezpieczenia używa  systemu Berg System.

Problemy klienta

Multiagencja korzystała wcześniej ze starego programu ZUS-owskiego, który był nieadekwatny do współczesnych wymagań. Generował problemy techniczne i zbierał nierzetelne dane. Każdy zapisywał w nim informacje jak chciał, było w nim sporo błędów i literówek.

  • Każde z trzech biur miało osobny program, bez integracji pomiędzy nimi
  • Multiagencja miała utworzoną wyłącznie bazę klientów
  • W starym programie nie było kart klientów z historią rozmów, załącznikami i dokumentami, wydarzeniami
  • Agenci nie otrzymywali żadnych powiadomień, które pomogłyby im w terminowej obsłudze klientów
  • SMS-y i przypomnienia dla klientów były ręcznie wypisywane lub wydzwanianie.

W momencie, gdy zaistniała potrzeba modernizacji procesów w firmie, postanowiono o wdrożeniu nowoczesnego systemu CRM.

Wyzwania klienta

  • Znalezienie systemu CRM, który dawałaby możliwość personalizacji i elastyczność w dodawaniu pól
  • Przeniesienie danych i procesów sprzedażowych na nowy system CRM.
Wszystkie systemy CRM są do siebie bardzo podobne. Do Berg System przekonało mnie to, że jest elastyczny pod względem dodawania pól. Mogłem go dostosować pod swoje potrzeby. Mam w nim konkretne informacje, które chcę zbierać i które są mi potrzebne. Nie muszę wyszukiwać gdzie co jest, a niepotrzebne pola nie zaśmiecają mi widoku i nie tworzą zbędnego chaosu, co spotkałem w konkurencyjnych rozwiązaniach.
Mateusz Głodowski
Kierownik zarządzający w Alfa Ubezpieczenia
Baza kontaktów

Przez pewien okres czasu pracownicy Alfa Ubezpieczenia działali na dwóch systemach. Na bieżąco, przy każdym odnowieniu polisy, uzupełnili dane klientów w nowym CRM-ie.

Dziś wszystkie biura Alfa Ubezpieczenia działają na jednym systemie i mają wspólną widoczność. Każdy pracownik, może podejrzeć gdzie i co jest sprzedawane. To istotne, ponieważ ich klienci często migrują pomiędzy jednym a drugim biurem. 

Zastosowanie narzędzi Berg System w działalności Alfa Ubezpieczenia

Funkcjonalności Berg System, z których na co dzień korzysta Alfa Ubezpieczenia, to:

  • Baza danych
  • Karta klienta
  • Automatyczne SMS-y i przypomnienia o wznowieniu polisy
  • Szybkie odnajdywanie klientów za pomocą walidacji bazy danych po numerze PESEL lub numerze telefonu. 
Karta klienta w CRM
Praca na programie Berg System pozwala nam szybciej obsługiwać klientów i podwyższa jakość tej obsługi. Jeżeli dzwoni do mnie klient, to w systemie wpisuje numer telefonu, żeby jeszcze przed odebraniem wiedzieć, kto to taki. Natychmiast widzę, jakie ten klient ma polisy i co na nich było. Dodatkowo, witając się z nim po imieniu i nawiązując rozmową do produktów, które posiada, zyskuję w jego oczach. Te nasze relacje są od razu bliższe.
Mateusz Głodowski
Kierownik zarządzający w Alfa Ubezpieczenia

Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w Alfa Ubezpieczenia?

  • Możliwość ułożenia własnych procesów dopasowanych do sprzedaży ubezpieczeń
  • Wgląd w historię ubezpieczeń klienta i bardziej świadoma sprzedaż
  • Przejrzystość danych 
  • Skrócenie procesu wystawiania polis 
  • Automatyzacja procesów, takich jak wysyłanie SMS-ów i przypomnień
  • Personalizacja relacji z klientami i zwiększone zaufanie klientów.

Dzięki Berg System, wszystkie biura Alfa Ubezpieczenia działają na jednym, zintegrowanym systemie, co ułatwia dostęp do informacji o klientach i sprzedaży. Automatyzacja procesów, takich jak wysyłanie SMS-ów i przypomnienia, pozwala na efektywniejsze zarządzanie polisami i terminami ich odnowienia. Przejrzystość danych umożliwia szybkie analizowanie informacji i lepsze zarządzanie portfelem klientów.

Wcześniej, bez dostępu do kart klienta, obsługiwaliśmy wyłącznie bieżące sprawy. Dziś zaspokajamy również przyszłe potrzeby naszych klientów i mamy dużą wznawalność polis. Klienci są po prostu przez nas lepiej przypilnowani.
Mateusz Głodowski
Kierownik zarządzający w Alfa Ubezpieczenia

Alfa Ubezpieczenia planuje w przyszłości przenieść również do Berg System rozliczenia prowizji za sprzedaż.

Umówmy się na rozmowę

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, żeby porozmawiać o Twoich potrzebach. Jak będzie przebiegać taka rozmowa?

  • Konsultacje przeprowadzi Analityk Biznesowy.
  • Zbada Twoje potrzeby i omówi możliwości ich realizacji.
  • Wspólnie określicie dalszy plan działania.
  • Umówicie spotkanie on-line lub offline.
Case Study

KIA Delik

Kia DELIK to autoryzowany dealer aut, specjalizujący się w sprzedaży samochodów marki Kia.

Czytaj dalej →
Case Study

Invest Mind

Invest Mind, to firma specjalizująca się w finansowaniu klientów indywidualnych i firmowych.

Czytaj dalej →
Case Study

Conditor

CONDITOR to jedna z 10 największych Multiagencji Ubezpieczeniowych działających w Polsce.

Czytaj dalej →
Case Study

Auto Idea

Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.

Czytaj dalej →
Scroll to Top