Widok 360 – nowoczesny profil Twojego klienta

Dominik Kumala

30 września, 2019

Czas czytania: 3 minuty

Widok 360

Spis treści

Potrzebujesz kontaktu z nami? Odpowiemy na Twoje pytania

Kartoteka klienta - widok 360

Kartoteka Klienta inaczej Widok 360 – Co to za narzędzie, do czego służy?

 

W bardzo szybkim tempie rośnie liczba danych które zbieramy o kliencie i które są kluczowe na każdym etapie obsługi począwszy od procesu sprzedaży, obsługi posprzedażowej, wznowieniach umów czy zgłoszeniach klientów. W branży pośrednictwa finansowego i ubezpieczeniowego łatwo zobaczyć podział na działy związane z oferowanymi produktami np. Dział kredytowy, dział ubezpieczeń na życie, dział ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych czy dział obsługi leasingów czy firm. Mnogość informacji i osób do obsługi to ogromne wyzwanie dla zarządzających firmami nie tylko w branży finansowej i ubezpieczeniowej.

Rozwiązaniem, które zyskało popularność w ostatnim czasie jest Kartoteka Klienta inaczej
Widok 360. Jest to centrum informacji o kliencie, do którego mają dostęp wszystkie osoby uczestniczące w jego obsłudze. 

Kartoteka klienta w branży pośrednictwa finansowego i ubezpieczeniowego powinna zawierać szereg uporządkowanych danych takich jak: 

  • dane personalne klienta,
  • dane teleadresowe,
  • stan cywilny, rodzinny, sytuacja życiowa,
  • posiadane produkty,
  • historia zakupionych produktów i spotkań,
  • szanse sprzedaży (zarówno otwarte jak i przegrane),
  • zaplanowane działania z klientem, przyszłe decyzje klienta,
  • analiza potrzeb klienta (APK),
  • notatki wprowadzane przez inne działy w firmie – np Call Center, Asystentkę,
  • wszelkiego rodzaju załączniki, umowy z klientem,
  • zainteresowania klienta i plany na przyszłość,
  • zgody RODO.

Kartoteka klienta może być wzbogacona o korespondencję mailową oraz o wysłane powiadomienia (mail, sms) do klienta. Warto, aby takie narzędzie było elastyczne i dawało możliwość dostosowania do potrzeb danej firmy co do zakresu zbieranych informacji. 

Jakie korzyści daje Kartoteka Klienta jako narzędzie informatyczne?

  • Łatwe i szybkie wyszukiwanie potrzebnych informacji 
  • Uporządkowane dane klientów mogą podlegać dalszej analizie 
  • Proste filtrowanie i segmentowanie klientów (np. Po posiadanych produktach, lub po produktach, których klient jeszcze nie ma)
  • Obsługa klientów zgodnie z RODO 
  • Szybka weryfikacja wyrażonych zgód RODO oraz terminów obowiązywania danych zgód
  • Automatyzacja działań – przypomnienia o wznowieniach, wysyłka SMS-a w dniu urodzin
  • Przypomnienia o ważnych datach klienta, zaplanowanych działaniach czy o kończących się umowach
  • Jednoczesny dostęp do informacji o kliencie przez wszystkie osoby zaangażowane w obsługę klienta

Poza wszystkimi korzyściami należy wyróżnić bezpieczeństwo. Dane o kliencie przechowywane w skrzynce pocztowej, w notesach, kalendarzu czy telefonie odejdą z firmy w momencie odejścia współpracownika. To nie tylko ogromne ryzyko biznesowe, ale również prawne. 

Podsumowując, Kartoteka Klienta inaczej widok 360 to podstawowe narzędzie dla działów sprzedaży i obsługi klienta a dla właścicieli firm to swoista polisa ubezpieczeniowa.

apple-touch-icon-120×120_zielony
Jak oceniasz ten artykuł?
Twoja opinia jest dla nas ważna i pozwala tworzyć lepsze treści

Blog

Polecane artykuły

Zamień chaos w plan działań prowadzący do większej sprzedaży.

8 sposobów na pozyskanie młodych klientów przez banki spółdzielcze
Poznaj 8 sposobów na pozyskanie młodych klientów przez banki spółdzielcze. Dlaczego obecność w internecie i mediach...
Jak zwiększyć sprzedaż wykorzystując RODO i APK
Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując RODO i APK? Dowiedz się, jaki wpływ dla skutecznej sprzedaży i strategii...
Czym jest program CRM i Jak usprawnia zarządzanie relacjami z klientem
Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał zakupowy klienta w Banku Spółdzielczym? Praktyczne metody segmentacji, które pomogą w...
Scroll to Top