Darmowe szkolenie: "Jak zbudować efektywny dział ubezpieczeń dealera samochodowego" 11.09.2025, godz. 12:00

Nicolaus Bank wdraża CRM od Berg System

Marcin Konopka

21 czerwca, 2024

Czas czytania: 5 minut

Ocena użytkowników:
Nicolaus Bank wdraża CRM od Berg System

Spis treści

Potrzebujesz kontaktu z nami? Odpowiemy na Twoje pytania

Nicolaus Bank nawiązał współpracę z Berg System, polskim dostawcą systemów CRM i kompleksowych narzędzi do zarządzania sieciami sprzedaży. Ta kooperacja ma pokazać, że nowoczesne rozwiązania CRM są bardzo ważnym elementem działania każdej instytucji finansowej.

Nicolaus Bank to bank posiadający centralę w Toruniu, a należący do Spółdzielczej Grupy Bankowej (SGB). Jako pierwszy bank w Polsce przeniósł swoje zasoby informatyczne do chmury obliczeniowej, co zapewniło mu wysoki poziom niezawodności, a klientom bezpieczeństwo i całodobowy dostęp do swoich danych. Nicolaus Bank zmienił również podejście do tradycyjnej bankowości. Kilka lat temu zoptymalizował sieć swoich placówek i zmienił ich charakter, z gotówkowych na doradcze. We wrześniu ubiegłego roku otworzył Nicolaus Bank Cafe, nowatorską przestrzeń, łączącą bankowość z przyjazną atmosferą kawiarni, tworząc idealne miejsce do pracy, spotkań z doradcami i relaksu.

Nicolaus Bank tworzy centrum wiedzy o kliencie licząc na rozwój sprzedaży

Bank kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo i spełnianie wymogów KNF, priorytetem jest także efektywne zarządzanie relacjami z klientami. Dlatego też kolejnym krokiem w kierunku innowacyjności jest wdrożenie systemu CRM.

W ramach współpracy, Berg System dostarczy Nicolaus Bankowi zaawansowane rozwiązania CRM, które obejmą instalację systemu na serwerach banku zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa określonymi przez Komisję Nadzoru Finansowego.

CRM, jako narzędzie do zarządzania relacjami z klientem, dzięki łatwej dostępności do historii kontaktów, dokumentów, umów, notatek i wydarzeń zapisanych w karcie klienta, prowadzi do szybszej obsługi klientów. Na bazie informacji zebranych i zapisanych w CRM podczas wykonywania Analizy Potrzeb Klienta, umożliwia lepsze dopasowanie oferty banku do oczekiwań klientów. Narzędzie jest również gwarancją efektywniejszego zarządzania sprzedażą kredytów i ubezpieczeń. System wyposażony jest w m.in. w automatyczne powiadomienia o wznowieniach umów terminowych.

Nicolaus Bank

System CRM z którego korzystają Banki Spółdzielcze

Pytania i odpowiedzi:

Jakie wyzwania w zarządzaniu klientami rozwiązują systemy CRM dla banków spółdzielczych?

Banki spółdzielcze obsługują różnorodnych klientów – od osób indywidualnych po przedsiębiorców i rolników. System CRM centralizuje dane, oferując widok 360° klienta, co ułatwia zarządzanie historią relacji, umowami oraz segmentację klientów. Dzięki automatyzacji powiadomień o kończących się umowach i integracji z systemami bankowymi, CRM wspiera dosprzedaż produktów finansowych i ubezpieczeniowych. Umożliwia także lepszą organizację pracy zespołów, redukcję błędów i szybszą obsługę zapytań, co wpływa na wzrost satysfakcji klientów i lepsze wyniki sprzedażowe.

Banki spółdzielcze oczekują od CRM funkcji wspierających sprzedaż i obsługę klienta. Kluczowe elementy to widok 360° klienta, obsługa portfeli klientów, segmentacja i automatyczne powiadomienia o kończących się umowach. Istotne są również zgodność z regulacjami KNF i RODO, raportowanie i analiza wyników sprzedażowych. Banki potrzebują także integracji z systemami core’owymi, takimi jak Novum i EOD, oraz automatyzacji procesów, np. wysyłki dopasowanych ofert i przypomnień, co pozwala lepiej zarządzać bazą klientów i zwiększać sprzedaż.

System CRM analizuje dane klientów i identyfikuje potencjalne potrzeby, sugerując najlepsze oferty dosprzedażowe. Dzięki segmentacji klientów doradcy mogą tworzyć spersonalizowane kampanie marketingowe i kierować oferty do odpowiednich grup, np. klientów z kredytami hipotecznymi, którzy mogą potrzebować dodatkowego ubezpieczenia. Automatyczne powiadomienia przypominają klientom o wznowieniach produktów, co zwiększa liczbę przedłużonych umów. Centralizacja danych w CRM ułatwia analizę dotychczasowej współpracy, co pozwala skuteczniej dopasować kolejne produkty finansowe.

apple-touch-icon-120×120_zielony
Jak oceniasz ten artykuł?
Twoja opinia jest dla nas ważna i pozwala tworzyć lepsze treści
5 (ocen: 4)

Blog

Polecane artykuły

Zamień chaos w plan działań prowadzący do większej sprzedaży.

Jakie decyzje klienci podejmują dziś sami Czy odpływ klientów w bankach spółdzielczych da się zatrzymać
Jakie decyzje klienci podejmują dziś sami? Czy odpływ klientów w bankach spółdzielczych da się zatrzymać?
Jakie decyzje klienci banków podejmują dziś sami? Jak bank spółdzielczy może przeciwdziałać odpływowi klientów do banków...
AI w bankowości spółdzielczej Najpierw kartoteka klienta 360
AI w bankowości spółdzielczej? Najpierw kartoteka klienta 360°
Odkryj, jak AI w bankowości spółdzielczej może realnie zwiększyć sprzedaż i usprawnić obsługę klientów – pod...
Jak odzyskać klientów, którzy mają produkty, ale nie w Twoim banku
Jak odzyskać klientów, którzy mają produkty, ale nie w Twoim banku?
Klienci w banku często przesuwają swoją aktywność gdzie indziej. Bardziej atrakcyjne produkty typu kredyt, ubezpieczenie czy...
Przewijanie do góry