Masz problem z tym, żeby zaistnieć w internecie i zdobywać tam klientów na ubezpieczenia? Zastanawiasz się jak wypromować siebie, produkt, albo Twoją multiagencję?
Kampanie reklamowe na Facebook’u, Linkedin, YouTube i w Google, kampanie sms i tworzenie newslettera ubezpieczeniowego, to te elementy marketingu, które powinny towarzyszyć Twojemu biznesowi i podsycać w nim aktywność sprzedażową.
Ten artykuł da Ci odpowiedź na pytanie jak używać tych narzędzi i jak zrobić dobrą reklamę, żeby dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Podpowiemy Ci jak tworzyć treści ubezpieczeniowe zgodnie ze sztuką SEO i prowadzić Social Media, byś był widoczny i się wyróżniał na tle innych agentów ubezpieczeniowych.
Płatne kampanie reklamowe dla ubezpieczeń
To właśnie od przeszukiwania internetu potencjalni klienci zazwyczaj zaczynają swoją drogę do zakupu ubezpieczenia. Tam szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania, nabywają wiedzy i szukają pomocy rzetelnego i polecanego przez innych doradcy lub konkretnej oferty.
Twoje obecność w internecie jest więc kluczowym elementem, który daje możliwość skutecznego dotarcia do nowych klientów. Jednocześnie jest też miejscem pozwalającym na ekspozycję swojej osoby oraz oferowanych produktów i usług na zainteresowanych ubezpieczeniami odwiedzających. Tę widoczność osiągnąć można inwestując w płatne reklamy.
Zacznijmy od tego, że promowanie produktów i usług ubezpieczeniowych podlega regulacjom ustawy o dystrybucji ubezpieczeń z 2017 r. Mówi ona o tym, że wszystkie informacje mające charakter reklamowy i marketingowy w branży ubezpieczeniowej, powinny być:
- jasne (bez używania skrótów, niezrozumiałych sformułowań),
- rzetelne oraz
- nie wprowadzać odbiorców w błąd.
Reklama musi dodatkowo:
- być napisana w języku polskim,
- być wyraźnie oznaczona jako materiał reklamowy,
- posiadać określenia wskazujące na wykonywanie działalności agencyjnej lub czynności agencyjnych wyłącznie przez podmioty wpisane do rejestru agentów oraz wykonujące działalność agencyjną.
Reklama ubezpieczeń - Facebook, Linkedin, YouTube
Regulamin Facebooka mówi o tym, że reklama ubezpieczenia może być kierowana wyłącznie do osób pełnoletnich. Kampanie promujące usługi ubezpieczeniowe nie mogą również zawierać próśb o podanie danych finansowych, czyli np. numeru karty kredytowej. Publikowane treści na stronie, na którą przekierowujesz użytkownika (np. Landing Page), muszą prezentować wyraźne i szczegółowe informacje dotyczące obowiązujących opłat.
Ze względu na duży rygor prawny, warto zastanowić się, czy chce się promować produkt, czy lepiej przykuć uwagę czytelnika treściami dotyczącymi branży ubezpieczeniowej lub stylu życia i wpływu posiadania przez niego lub nie, odpowiedniej polisy ochronnej.
- Jeśli chciałbyś pokusić się o przeprowadzenie kampanii na Linkedin, pamiętaj, że to miejsce jest bardziej biznesowe. Nie sprzedasz tu produktu, ale możesz kreować siebie jako eksperta w dziedzinie ubezpieczeń i budować świadomość ubezpieczeniową użytkowników tej platformy. Regulamin LinkedIn dotyczący publikowania w tym serwisie reklam nie nakłada żadnych ograniczeń na branżę ubezpieczeniową.
- Jeżeli widzisz potencjał na YouTube, tu również nie będziesz miał żadnych ograniczeń w promocji ubezpieczeń. Musisz jedynie pomyśleć jak w interesujący sposób przekazywać potencjalnym klientom w materiałach wideo treści ubezpieczeniowe. Na YouTube nie mówimy o reklamie, a raczej działaniach organicznych, ponieważ, to reklama w Google Ads pozwala na wyświetlanie swoich treści reklamowych na tym kanale.
Reklama ubezpieczeń w Google Ads
Pierwsze miejsce, w którym klienci zainteresowani zakupem polisy próbują szukać agenta ubezpieczeniowego czy konkretnego ubezpieczenia, które spełni ich oczekiwania, to wyszukiwarka internetowa.
Właśnie dlatego warto podjąć działania, które sprawią, że dana firma w Google pojawi się na pierwszej stronie. Zajmowanie jednej z pierwszych pozycji w wyszukiwarce ma istotne znaczenie dla budowania profesjonalnego wizerunku firmy. Na pewno pomoże w tym SEO, jednak to wymaga czasu. Warto więc wspomóc się uruchomieniem kampanii Google Ads.
Możesz skorzystać z różnego typu promocji i sposobów dotarcia do potencjalnych klientów:
- kampania tekstowa w wyszukiwarce Google: pojawia się na samej górze wyszukiwarki lub na samym jej dole. Nad linkami sponsorowanymi widoczny jest napis „Reklama”. W tego typu reklamie należy opisać szczegóły oferty i zamieścić wezwanie do działania (CTA) typu “wybierz swoje ubezpieczenie”.
- kampania banerowa: to banery graficzne w sieci internetowej. Banery reklamowe pojawiają się na stronach popularnych serwisów informacyjnych, portalach branżowych, plotkarskich lub na blogach czy w aplikacjach mobilnych (u partnerów zrzeszonych w sieci AdSense).
- kampania Google Ads na YouTube: to reklama na początku, środku lub końcu różnych materiałów wideo wyświetlanych na YouTube. Można ją również spotkać w grach albo aplikacjach.
- kampania remarketingowa: to reklama, która umożliwia ponowne dotarcie do użytkownika, który odwiedził dany serwis, ale nie wykonał oczekiwanej akcji (np. nie wysłał formularza kontaktowego). W celu uruchomienia tej kampanii konieczne jest umieszczenie odpowiedniego kodu śledzącego na stronie Twojej witryny.
- kampania w Gmail: to reklama w systemie pocztowym Gmail, gdzie sponsorowane wiadomości trafiają do górnej zakładki „Oferty”.
To reklamodawca decyduje ile chce wydać na reklamę. Modele rozliczeń mogą być różne.
Na Facebook’u reklamodawca kontroluje ogólną wydaną kwotę za pomocą budżetu. Opiera się to na strategii składania ofert.
Wystarczy, że ustalisz kwotę, którą chcesz wydać na cały okres trwania kampanii lub na dzień. Będą one wydawane za uzyskanie określonego wyniku np. wyświetlenie strony czy konwersja. Cel reklamy wybierasz już na początku jej tworzenia.
Podobnie jest przy kampaniach Google Ads. Tam również możesz ustalić swój dzienny limit wydatków, aby nie przekroczyć ustalonego budżetu reklamowego.
Natomiast jeżeli nie wiesz ile wydać na poszczególną reklamę w Twojej kampanii, to możesz ustawić optymalizację wydatków. Dzieje się to automatycznie, przez co np. Facebook kieruje budżet na reklamy, które najlepiej działają.
Materiał promocyjny, żeby był dobry jakościowo, powinien zawierać kilka cech.
- Musi być przejrzysty i czytelny – zarówno w kontekście treści jak i grafiki.
- Przekaz powinien prezentować coś unikatowego. Nie kopiuj tego co już jest.
- Reklama musi zawierać frazy kluczowe dla danej branży, produktu. To bardzo ważne, aby reklamy odpowiadały wpisane frazie w wyszukiwarce.
- Treść powinna nakłaniać do akcji np. sprawdź cenę, umów bezpłatną konsultację
- Może sprawdzić się również Twoje zdjęcie osadzone w grafice – ludzie lubią wiedzieć z kim będą mieli do czynienia i czy osoba ta wzbudza ich zaufanie.
W sprzedaży ubezpieczeń dobry materiał reklamowy będzie gwarantował Ci przyciągnięcie nowych potencjalnych klientów. Będzie miał również wpływ na konwersję Twojej strony. Odwiedzi ją więcej użytkowników, a to będzie podbijało Twoją pozycję w rankingu wyszukiwarki Google.
Jak przygotować kampanię SMS dla klientów ubezpieczeniowych?
Marketing agenta ubezpieczeniowego można również oprzeć o wiadomości SMS. To forma kontaktu z klientem, która pozwala doradcy nie tylko wysyłać informacje o promocji, specjalnej ofercie szytej na miarę potrzeb danej osoby, ale również przypominać o tym, że służy się pomocą w sytuacjach kryzysowych, o kończącej się umowie, czy wysłać wiadomości z życzeniami świątecznymi.
Takie wiadomości dają klientom poczucie ważności, czują się zaopiekowani. To buduje lojalność klientów i daje gwarancję dalszych poleceń dla agenta.
Wiadomość SMS mogą od Ciebie otrzymać tylko Ci klienci, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie treści za pomocą automatycznych powiadomień SMS.
Kampanię sms, możesz wykonać z własnego numeru telefonu, ale to czasochłonne.
Możesz również skorzystać z bramek sms dostępnych w internecie. Najlepszym jednak rozwiązaniem jest skorzystanie z możliwości jakich daje CRM.
Jak przygotować kampanię SMS w CRM Berg System?
Warunkiem wysyłania SMS za pośrednictwem Berg System jest integracja ze stroną SMS API. System pozwala wygenerować dobraną według filtra grupę docelową, dla której stworzyć możesz taką samą treść wiadomości dodając do niej pola z systemu jak np. imię. W ten sposób Twój SMS zostanie spersonalizowany w sposób automatyczny.
Filtrowanie w systemie jest proste, kiedy stosuje się tagi na klientach. Przykłady tagów: własny biznes,, zainteresowania typu: sporty ekstremalne, rower, albo kategorie rodzinne: dzieci, singiel itd. A do tego filtrowanie po produktach: nazwa ubezpieczyciela u którego klient ma polisę, nazwa banku w jakim klient ma kredyt, data końca umowy.
Kampanie można przygotować dla klientów indywidualnych, firm, potencjalnych kupujących znajdujących się w Szansie sprzedaży bądź dla podmiotów w module Sprzedaż, czyli takich którzy zawarli już jakąś umowę.
System z modułem SMS pozwala również zaoszczędzić czas, dzięki wysyłce automatycznej, która przydatna jest w przypadku powtarzalnych wiadomości typu: podziękowanie za zakup ubezpieczenia wraz z prośbą o opinie np. w Google informacje o płatności raty czy życzenia świąteczne. Wystarczy raz napisać treść i ustawić parametry wiadomości, a system sam będzie wysyłał smsy do Twoich klientów.
Wysyłanie newslettera ubezpieczeniowego
Wbrew pozorom działania oparte na email marketingu wciąż mogą przynieść niesamowite wyniki. Wystarczy, że dobrze zaplanujesz swój newsletter i zautomatyzujesz go, aby nie poświęcać na niego zbyt dużo czasu. To kolejny kanał, który uzupełnia komunikację z klientami.
- Wybór programu do mailingu
Pierwszym krokiem jest wybranie systemu, przez który będziesz prowadzić newsletter ubezpieczeniowy. Uwagę zwrócić można na dwa programy:
GetResposne – Przez 30 dni za darmo – język polski i MailerLite – za darmo do 1000 maili – język angielski
Po wybraniu programu rozpoczynamy pracę nad przygotowaniem newslettera.
- Stworzenie list odbiorców
Bardzo ważnym elementem jest to, aby wysyłać wiadomość do osób, które będą nią potencjalnie zainteresowane. Najgorsze co może być to np. wysyłanie informacji o kupnie ubezpieczenia na życie do osób, które już je posiadają.
Na tym etapie stwórz listy odbiorców dla przykładu:
- Bez ubezpieczenia na życie.
- Bez ubezpieczenia domu/mieszkania.
Wybierz ze swojej bazy klientów, tych których możesz dodać do wybranej listy. W Berg System w module kontakty wystarczy użyć filtrowania, aby wybrać osoby bez polisy na życie i wyeksportować bazę do pliku CSV, aby następne łatwo wgrać ją do systemu mailingowego.
- Automatyzacja wiadomości
Każdy z wyżej wymienionych systemów pozwala stworzyć Email Automation. Ta funkcjonalność służy do tworzenia sekwencji maili, które możemy wysyłać np. co kilka dni lub w zależności od działania, które zostanie wykonane.
Najważniejsze jest w tym wszystkim, aby kierować użytkownika w dół lejka, a nie w górę. Najprościej tłumacząc – od ogółu do szczegółu. Jeżeli ktoś pomyśli załóżmy o ubezpieczeniu na życie, to w pierwszej kolejności będzie zastanawiał się co to jest, co obejmuje taka polisa.
Jeżeli już będzie wiedział co obejmuje takie ubezpieczenie, to prawdopodobnie zainteresuje się tym jak je dobrze wybrać, a następnie zacznie szukać już firm, w których może się ubezpieczyć lub informacji o tym co będzie potrzebne do tego ubezpieczenia.
Takie informacje najlepiej uzyskać od klientów. Zapytać ich wprost jak wyglądały u nich te etapy.
SEO i marketing treści ubezpieczeniowych
Zdobywanie klientów w sieci, to proces. Tu liczy się strategia, wytrwałość i konsekwencja w działaniu. Tworzenie treści, podnosi rankingi w Google. Im wyżej jesteś w wyszukiwarce, tym potencjalni klienci chętniej wejdą na Twoją witrynę. To ścieżka do generowania leadów ubezpieczeniowych, którą musisz przygotować tak by weszły na nią pożądane przez Ciebie osoby.
W internecie nie wiesz na kogo trafisz, albo kto trafi na Ciebie. Inne oczekiwania dotyczące komunikowania się z nimi będą miały osoby starsze, a inne młodzi ludzie, którzy podążają za najnowszymi trendami.
Możesz więc albo skupić się na wąskim gronie odbiorców i wyspecjalizować się w produktach dla nich, albo działać szeroko i uniwersalnie licząc, że trafisz z ofertą na podatny grunt.
Podstawa to jednak jasna i zrozumiała komunikacja na temat produktów i usług jakie oferujesz. Budowanie relacji poprzez treści, czy to na facebooku czy na blogu, oprzeć musisz na swoim wizerunku. Tylko jako ekspert zdobędziesz zaufanie potencjalnych kupujących ubezpieczenia.
Twórz więc treści, które:
- dają ludziom wiedzę, której wcześniej nie mieli,
- są ciekawostką, o istnieniu której użytkownicy mogli nie słyszeć,
- dotyczą codzienności ludzi i ich problemów, prezentują doświadczenia klientów z wykorzystania polis ochronnych
- pokazują, że masz pełną znajomość własnej oferty
W ten sposób zapewnisz sobie materiały, po które ludzie będą chętnie wchodzić na Twój fanpage, stronę www czy bloga codziennie. Zyskasz stałych czytelników – a tym samym, grupę odbiorców, którzy w przyszłości mogą stać się Twoimi klientami.
Kluczowe w tym wszystkim jest również SEO i tworzenie treści okraszonych słowami czy frazami kluczowymi.
W tworzeniu treści nacechowanych wartościowymi frazami, tzn. takimi, które będą miały moc przebicia ponad konkurencyjne treści w internecie, może pomóc Ci program SurferSEO.
Rejestrując się tam, będziesz wiedział, jakich fraz używają inni piszący o ubezpieczeniach. System będzie podpowiadał Ci, ile razy powinieneś użyć wybranych słów, aby treść jaką tworzysz mogła z nimi konkurować.
Przykłady fraz w branży ubezpieczeniowej:
- frazy branżowe, np.: towarzystwa ubezpieczeniowe, branża ubezpieczeniowa, ubezpieczenia na życie, OC komunikacyjne
- frazy kluczowe, np.: jak kupić ubezpieczenie online, koszt OC samochodu, jak nie stracić zniżek na ubezpieczenie,
- frazy lokalne, np.: agent Warszawa, ubezpieczenie samochodu Gdańsk, agenci mazowieckie
są też frazy:
- na krótki ogon, np: OC samochodu, polisa życie
- długi ogon: najlepszy agent w sprzedaży ubezpieczeń na życie
SEO nie da Ci wyników od razu, kiedy tylko opublikujesz swój tekst. Nabiera mocy z czasem. Wyniki Twoich działań mogą pojawić się nawet dopiero po miesiącu lub dłużej. Nie gaś więc zapału za szybko i działaj, choć nie widzisz rezultatów, bo statystyki na pewno urosną.
Znalezienie Ciebie w internecie pośród innych agentów ubezpieczeniowych z czasem będzie dla ludzi prostsze, bo może właśnie w Twoim tekście odpowiedziałeś na pytanie, do którego odpowiedzi poszukują osoby będące potencjalnymi klientami. Może przekazywanie wiedzy w sposób w jaki Ty to robisz, jest dla czytelników przyjazny. Pisz więc dużo i treściwie, odpowiadając na najczęstsze pytania jakie stawiają sobie przyszli kupujący polisy ochronne.
Aby podnieść jeszcze bardziej konwersję Twojej strony, tj. ściągnąć na nią więcej czytelników – możesz na Twój fanpage na Facebooku czy na Linkedin, wrzucać posty o nowej publikacji wraz z zachętą do jej przeczytania.
Wyniki jakości Twojej pracy, pozycję w rankingach Google i ilość słów kluczowych w TOP 3, TOP 10, TOP 20, itd. znajdziesz np. na SemStorm.
Liczbę wejść na stronę i kanały z jakich trafiają do Ciebie użytkownicy sprawdzisz natomiast w Analyticsie.
Podsumowanie
Marketing agenta ubezpieczeniowego, to nie tylko budowanie marki osobistej, fanpage na Facebooku, strona www czy blog, lecz to również cała masa działań pobocznych, które muszą użytkownika doprowadzić właśnie do tych miejsc, w których szeroko prezentujesz swoją wiedzę, potwierdzasz Twoje ugruntowane doświadczenie i znajomość własnej oferty, ale i sprzedajesz produkty i usługi. W tym właśnie pomagają różnego rodzaju kampanie reklamowe.
Pozyskując klienta w internecie będziesz dokładnie wiedział z jakiego medium dany użytkownik do Ciebie przyszedł, jakie produkty kupił czy w jakim kanale masz najwięcej wypełnionych formularzy kontaktowych.
Nie trafia do Ciebie anonimowy lead, bo możesz dokładnie śledzić profil zachowania swoich użytkowników. Wiedząc jakie reklamy go interesują, jakich treści szuka możesz z większym prawdopodobieństwem ocenić czy właśnie ten użytkownik kupi polisę OC lub polisę na życie i zastosować względem niego reklamę remarketingową.
Kontrolując koszty kampanii – mając wiedzę ile kosztuje Cię pozyskanie z niej klienta, wiedząc skąd on przyszedł i ile na nim zarobiłeś, w przyszłości będziesz w stanie lepiej optymalizować budżety marketingowe i celować z reklamą tam, gdzie przebywają najbardziej wartościowi dla Ciebie klienci.