Jak zbierać zgody RODO online?

Jak zbierać zgody RODO online?

Zbieranie zgód RODO jest bardzo ważnym elementem przechowywania danych zgodnie z prawem. Dotychczas wystarczyło wydrukować w biurze zgodę i przekazać klientowi do podpisania. W obecnej sytuacji przechodzimy w świat online i coraz częściej obsługujemy klientów zdalnie.

Nie można zapomnieć o podstawowej rzeczy przy przechowywaniu danych klientów. Brak udzielonych zgód RODO wiąże się z łamaniem ustawy o ochronie danych osobowych (jeżeli je przetwarzamy). Musimy zdać sobie z tego sprawę, że jeżeli z klientem podpisujemy umowę czy to kredytu bądź ubezpieczenia to dane przekazujemy do banku lub towarzystwa.

Co za tym idzie? Klient, który wydaje się, że jest nasz. Z punktu widzenia prawnego nie jest. Ponieważ wyraził zgodę tylko i wyłącznie na przetwarzanie danych w konkretnym banku lub towarzystwie. 

Zatem jak zbierać zgody RODO onliine?

Pierwszym, a zarazem tradycyjnym sposobem zbierania zgód jest przesłanie przez klienta skanu podpisanej zgody. Myślę, że w tym przypadku nie trzeba dużo pisać. Jeżeli chcesz otrzymać wzór zgody RODO zostaw swojego maila i odbierz gotowy wzór.

Pobierz wzór zgody RODO

Co w sytuacji, kiedy klient nie jest wstanie przesłać skanu?

Możemy uzyskać zgodę poprzez wypełniony formularz online. Jak tego dokonać? Wystarczy posiadać formularz na swojej stronie (jeżeli ją posiadamy). Korzystając z WordPressa można użyć dostępnych wtyczek jak np. Contact Form 7. Pamiętajmy, aby uruchomić opcję tzw. Double opt in. Powoduje to, że zanim zostaną do nas dostarczone dane, klient jest zobowiązany do potwierdzenia przesłanych danych i zgód za pomocą podanego w formularzu maila.

Ze względu na popularność wtyczki, znajdziemy bardzo dużo instrukcji na jej temat w internecie.

Nie posiadasz strony WWW lub nie wiesz jak wykorzystać do tego dostępne wtyczki?

W Berg System wprowadziliśmy moduł tworzenia formularzy. Jest to bardzo intuicyjne narzędzie. Co najważniejsze nie wymaga od nas dodatkowych umiejętności. Najważniejsze funkcje:

  1. Dowolna edycja zbieranych danych.
  2. Pola ze zgodami RODO.
  3. Potwierdzenie Double opt in, czyli potwierdzenie za pomocą maila przez klienta.
  4. Brak konieczności posiadania strony – wystarczy wysłać link do klienta.
  5. Dane z formularza od razu trafiają do systemu, który tworzy kartotekę klienta.

Jest to narzędzie do wykorzystania w pracy zdalnej, ale nie tylko! Podczas stacjonarnej obsługi klienta możemy przekazać taki formularz do wypełniania. Co jest zdecydowanie wygodniejszą formą. No i oszczędzamy sobie miejsca w segregatorach.

Chcesz sprawdzić jak to działa? Wykorzystaj darmowy okres próbny Berg System.

Wykorzystaj również...

Formularze Google. Darmowe narzędzie od Google do tworzenia formularzy. Bardzo prosty i intuicyjny program, który również pozwoli Ci na stworzenie wymaganych do zaakceptowania zgód RODO. 

W ustawieniach możesz zaznaczyć wymagane potwierdzenie przesłania danych za pomocą maila. Tworząc formularz od Google możesz również znaleźć kilka, gotowych formularzy, które możesz edytować i przystosować do swojej potrzeby. 

Każda z dostepnych form ma swoje minusy i plusy. Warto rozważyć je przy wybieraniu odpowiedniego narzędzia do zbierania danych i zgód RODO. W tym przypadku należy zwrócić szczególną uwagę na sposób i przechowywania. Jak wiemy są to zazwyczaj wrażliwe dane osobowe, więc nie możemy pozwolić sobie na bagatelizowanie tego. 

Berg System jest narzędziem, które spełnia wszystkie wymagania RODO i dba o bezpieczeństwo. Nasze zabezpieczenia przechodzą również weryfikację KNF, która jest wymagana przy wdrażaniu rozwiązań w domach maklerskich. 

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Przetestuj nas!

Umów się na prezentację z naszym ekspertem:

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Narzędzie CRM do zarządzania sprzedażą w branży fotowoltaicznej

CRM dla fotowoltaiki – zarządzaj sprzedażą

Sprzedaż fotowoltaiki to z pewnością złożony proces, który wymaga skupienia, uwagi i odpowiedniego delegowania zadań. To projektowanie, organizowanie dofinansowania dla klienta, składanie zamówień, montaż itp… 

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.