Invest Mind konkuruje profesjonalnym podejściem do klienta

Joanna Szczepaniak - avatar

Joanna Szczepaniak

Opiekun iCON, CONDITOR

Mateusz Lip - invest mind

Mateusz Lip

CEO, Invest Mind

BranżaKredyty
Z nami od2020
Wielkość zespołu3+

Comiesięczny przypis

3 mln

Ilość polis rocznie

0,5 mln

Kim jest nasz klient?

Invest Mind, to firma specjalizująca się w finansowaniu klientów indywidualnych i firmowych. Oferuje kredyty indywidualne, kredyty firmowe oraz ubezpieczenia na życie, które są sprzedawane w połączeniu z kredytami hipotecznymi. Dodatkową gałęzią tego biznesu jest limitowany zakup nieruchomości od deweloperów. Firma działa na rynku od 8 lat. Ma 3 pracowników

Problemy klienta

  • Konieczność zachowania konkurencyjności na rynku pośrednictwa finansowego
  • Praca na Excelu, bez zaawansowanych funkcji pozwalających na zarządzanie danymi i procesami sprzedaży
  • Brak możliwości skutecznej analizy danych
  • Obsługa zarówno klientów biznesowych (B2B) jak i indywidualnych (B2C) z różnymi oczekiwania i potrzebami
  • Trudności w zarządzaniu danymi i dokumentacją klientów. Obawa o bezpieczeństwo danych klientów, zwłaszcza w przypadku wysyłania poufnych informacji
  • Potrzeba uproszczenia i usprawnienia zbierania zgód RODO od klientów

W dynamicznie zmieniającym się środowisku pośredników finansowych, Invest Mind musiał stawić czoła konkurencji i znaleźć sposób na wyróżnienie się. Celem firmy był rozwój, który wymagał nie tylko obserwacji i analizy kluczowych dla prowadzenia biznesu danych, ale również  wdrożenia innowacyjnych rozwiązań, które pomogłyby działać sprawniej podczas obsługi klientów. 

Mieli jednak trudności z zarządzaniem danymi i dokumentacją klientów. Tracili czas na przepływ dokumentów od klienta, przez doradcę, po asystentkę, która jako ostatnia wszystko zbierała w całość. Rozwijała się papierologia, czemu nie sprzyjał również proces zbierania zgód RODO od klientów. Zbieranie ich tradycyjnymi metodami było skomplikowane i czasochłonne.

Ostatecznie, przez pracę na Excelu, Invest Mind miała również ograniczone możliwości tworzenia odrębnych procesów sprzedaży dla różnych klientów i produktów oraz planowania i prognozowania wyników. Bez kluczowych danych, trudno im było oceniać, jak właściwie im idzie w biznesie.

Zanim przeszliśmy na system CRM używaliśmy Excela, tak jak wiele innych firm, które nadal tak pracują. Wpisywaliśmy tam różne dane, ale to nie było nic zaawansowanego. W branży zdarzają się wciąż sytuacje, gdzie na prywatnego maila doradcy przychodzi 40 skanów dowodów osobistych, a potem się okazuje, że ktoś tego maila zhakował i jest problem. Zrozumieliśmy, że jeśli chcemy się rozwijać i zdobywać zaufanie naszych klientów, to musimy uporządkować i wydzielić nie tylko nasze dane i procesy sprzedaży dla klientów B2B czy B2C, ale musimy też zapewnić naszym klientom bezpieczeństwo i uproszczone procedury współpracy.
Mateusz Lip
CEO Invest Mind

Wyzwania klienta

  • Przeniesienie danych z Excela do nowego systemu
  • Ułożenie procesów sprzedaży dla klientów biznesowych (B2B) i indywidualnych (B2C) z różnymi oczekiwania i potrzebami
  • Konieczność dostosowania procesów sprzedażowych do różnych rodzajów produktów
  • Zapewnienie klientom bezpiecznej przestrzeni do wymiany dokumentów
  • Zbieranie zgód RODO w możliwie najprostszy sposób i zgodnie z regulacjami prawa 
  • Wykorzystanie systemu do generowania raportów i analiz analitycznych.
Mnóstwo ludzi samemu buduje sobie bariery. Mają opór przed wdrożeniem systemu CRM, bo nie wiedzą jak to wdrożyć, jak przenieść dane czy odwzorować tam swoje procesy. A to jest prostsze niż się wydaje. Konsultant biznesowy polecił mi, żebym wziął mój zespół i na tablicy rozpisał, co my robimy. W tym czasie asystentka wpisywała wszystko do systemu i w 30 minut procesy sprzedaży były zrobione. Potem zostały dodane produkty i przez kilka następnych godzin przenieśliśmy wszystkich procesowanych aktualnie klientów i uzupełniliśmy checklisty zadań do każdego etapu sprzedaży. Jak to zostało zrobione, nastąpił moment w który powiedziałem, że używamy już tylko systemu i Excel został zamknięty.
Mateusz Lip
CEO Invest Mind

Zastosowanie narzędzi Berg System w działalności Invest Mind

Spośród rozwiązań dostępnych na rynku, Invest Mind wybrał gotowy system CRM. Wybór padł na Berg System, który znacząco wyróżniał się na tle konkurencji i oferował rozwiązania dopasowane do potrzeb branży finansowej.

Dla mnie najważniejsza była strefa klienta. Czyli coś, co dałoby mi przewagę konkurencyjną i czego nie mają inne firmy. Berg System miał swój Panel Klienta i mocno się nim wyróżniał. Drugą istotną dla mnie kwestią, była możliwość dodawania dowolnej ilości procesów sprzedażowych. W tym temacie, w konkurencyjnych systemach, albo były duże różnice w cenach, albo były narzucone limity. Do wyboru Waszego systemu przekonało mnie również to, że chcieliśmy upraszczać pewne rzeczy. A Zgody RODO przez SMS-a, nam to zapewniły. To jest rewelacja, bo mamy wszystkie zgody odhaczone i dysponujemy ogromną bazą, którą z powodzeniem możemy wykorzystać w przyszłości np. do newsletterów.
Mateusz Lip
CEO Invest Mind
  • Panel Klienta, który umożliwia zarządzanie danymi klientów i bezpieczną wymianę dokumentów w jednym miejscu
  • SMS-owe potwierdzenie zgód RODO i zbieranie ich w karcie klienta w systemie CRM
  • Organizacja sprzedaży dla różnych typów klientów i produktów w procesie sprzedaży rozpisanym na etapy i zadania
  • Raporty i statystyki umożliwiające dokładną analizę procesów sprzedażowych
90% klientów, którzy ubiegają się o kredyty hipoteczne, korzysta teraz z systemu, wrzucając dokumenty przez platformę , jaką jest u nas Strefa klienta. To znacznie usprawniło proces zbierania danych i dokumentów. Dodatkowo, zgody RODO są zbierane zdalnie, co jest bezpieczniejsze i bardziej profesjonalne niż tradycyjna komunikacja e-mailowa. A przy tym wszystkim, jest to wygodne zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów.
Mateusz Lip
CEO Invest Mind

Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w Invest Mind?

  • Usprawnienie procesu sprzedaży 
  • Większa efektywność pracy i skrócenie czasu transakcji
  • Zwiększone bezpieczeństwo danych
  • Lepsza obsługa klientów
  • Dokładniejsza analiza danych
  • Wzrost liczby klientów pochodzących z rekomendacji

Berg System pozwolił na lepszą organizację procesu sprzedaży i znacznie skrócił czas trwania transakcji. Doradca pracując z klientem, na bieżąco uzyskuje od niego elektroniczne zgody RODO i dokumenty, na które czasami trzeba było czekać dniami czy tygodniami. Dodatkowo, Panel klienta zapewnia klientom bezpieczeństwo ich danych, pozwala na pracę w jednym miejscu doradcy i asystentki, a także zapobiega gromadzeniu papierowej dokumentacji.

Przyspieszenie całego procesu sprzedaży i zadbanie o bezpieczeństwo, mocno wpływa na nasze relacje z klientami. 90% naszych obecnych klientów, to klienci z rekomendacji. To m.in.zasługa Berg System, bo dzięki niemu działamy profesjonalnie i w pełni transparentnie. To budzi duże zaufanie naszych klientów.
Mateusz Lip
CEO Invest Mind

Dzięki systemowi, firma mogła również zacząć analizować dane, np. czas trwania transakcji czy średnią wartość zleceń, co pozwoliło na lepsze planowanie i przewidywanie przyszłych działań.

Dostęp do danych, jakie zbiera dla nas system CRM, otworzył nam oczy. Wiele danych jest innych niż wcześniej sobie wyobrażaliśmy. Chociażby czas trwania transakcji, który byłem przekonany, że jest o wiele krótszy. A jak myślisz, że coś trwa krócej i potem na tej podstawie robisz planowanie, to wszystko jest przekłamane. Dziś mogę wejść w każdy proces sprzedaży i zobaczyć kto tam jest i jak wygląda przebieg spraw. Wszystko jest podsumowane, policzone i widać czego się można spodziewać. System daje możliwość przewidywania tego, co będzie się działo i lepszego planowania. Polecam Berg System każdemu, komu zależy na rozwoju jego biznesu.
Mateusz Lip
CEO Invest Mind

Umówmy się na rozmowę

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, żeby porozmawiać o Twoich potrzebach. Jak będzie przebiegać taka rozmowa?

  • Konsultacje przeprowadzi Analityk Biznesowy.
  • Zbada Twoje potrzeby i omówi możliwości ich realizacji.
  • Wspólnie określicie dalszy plan działania.
  • Umówicie spotkanie on-line lub offline.
Case Study

Alfa Ubezpieczenia

Rodzinna firma z ponad 30-letnią tradycją w sprzedaży ubezpieczeń dla klientów indywidualnych i dużych przedsiębiorstw.

Czytaj dalej →
Case Study

KIA Delik

Kia DELIK to autoryzowany dealer aut, specjalizujący się w sprzedaży samochodów marki Kia.

Czytaj dalej →
Case Study

Conditor

CONDITOR to jedna z 10 największych Multiagencji Ubezpieczeniowych działających w Polsce.

Czytaj dalej →
Case Study

Auto Idea

Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.

Czytaj dalej →
Scroll to Top