Intranet, baza polis i rozliczenia prowizji dla Grupy Punkta
Branża
Ubezpieczenia
Ilość użytkowników
50+
Korzysta od
2023
Intranet, baza polis i rozliczenia prowizji dla Grupy Punkta
Intranet, baza polis i rozliczenia prowizji dla Grupy Punkta
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Branża | Ubezpieczenia |
Użytkownicy | 50+ |
Korzysta od | 2021 |
Lat doświadczenia
20+
Pracowników
31+
Miesięczna sprzedaż polis
23000+
Kim jest nasz klient?
Grupa Punkta to jedna z największych multiagencji ubezpieczeń w Polsce, w skład której wchodzi: Punkta, Profi Insurance oraz Arrant. Punkta oferuje klientom dostęp do sieci agentów w całym kraju oraz do jednej z najpopularniejszych internetowych porównywarek cen ubezpieczeń.
W ich ofercie znaleźć można ubezpieczenia na samochód, motocykl, rower, ubezpieczenia mieszkania lub domu, ale również życia i zdrowia. Mają również szeroką ofertę polis turystycznych. To firma z ponad 20 letnim doświadczeniem, która dla rozwoju swojej działalności wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania w branży insurance technology.
Problemy klienta
- Przestarzała, nieaktualna i trudna w zarządzaniu baza wiedzy.
- Brak kategorii oraz silnika wyszukiwania treści w bazie wiedzy.
- Brak odpowiedniego narzędzia do komunikacji centrali z siecią agencyjną oraz między samymi agentami.
- Brak scentralizowanego dostępu do bazy polis i powiązanych z nimi aktywów.
- Trudności w monitorowaniu cykli życia polis oraz brak przejrzystej prezentacji informacji o polisach.
- Brak możliwości szybkiej weryfikacji sprzedanych sprzedaży polis i rozliczeń prowizji.
Pierwotna baza wiedzy w Punkta oparta była na WordPressie. Nie miała żadnych zabezpieczeń i była trudna w zarządzaniu. Dodatkowo była przestarzała i nieaktualna – informacje, dokumenty i procedury, jakie tam się znajdowały nie były systematycznie aktualizowane.
Brak odpowiednio skategoryzowanych grup dokumentów i informacji zawartych w bazie wprowadzał chaos. Przy braku silnika wyszukiwania, agenci mieli trudności w skutecznym odnajdywaniu potrzebnych treści. Punkta miała również problem z przepływem komunikacji w sieci agencyjnej. Brak platformy komunikacji wewnętrznej utrudniał współpracę, wymianę informacji i rozwiązywanie problemów.
Agenci potrzebowali również takiej części systemu CRM, który gwarantowałaby im dostęp do bazy polis i powiązanych z nimi aktywów. Bez niego tracili czas na przeklikiwanie się po różnych systemach własnych i udostępnianych przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe.
To powodowało, że mieli utrudnioną identyfikację klientów, monitorowanie ich historii i śledzenie powiązanych z nimi polis. Agenci w Punkta nie mieli również możliwości szybkiej weryfikacji sprzedanych sprzedaży polis i rozliczeń prowizji. Musieli rejestrować sobie tego typu informacje gdzieś na kartach papieru, bądź też kontaktować się z działem wsparcia sprzedaży, który wyliczał im te informacje i przekazywał podczas rozmowy telefonicznej lub w komunikacji mailowej.
Wyzwania klienta
- Utworzenie nowej bazy wiedzy i uporządkowanie istniejących treści.
- Dopasowanie designu bazy wiedzy (Intranetu) do wymagań Punkta i projektów przygotowanych przez osobną firmę zewnętrzną.
- Przekazanie agentom takiego modułu sprzedażowego, który umożliwiałby im podgląd sprzedanych polis, cykle życia polis oraz rozliczenia prowizji.
- Znalezienie narzędzia gotowego i dającego się modyfikować, które byłoby bardziej przyjazne, lepsze i bogatsze od dotychczasowego
- Potrzeba szybkiego wdrożenia i natychmiastowego udostępnienia dla sieci nowych narzędzi.
- Integracja systemów korowych Punta z nową bazą wiedzy oraz wybranymi modułami systemu CRM.
Przejście z przestarzałej bazy wiedzy opartej na WordPressie na nowoczesne rozwiązanie wymagało od Punkta dostosowania się do nowych technologii i procesów.
Niezbędne było stworzenie nowej struktury bazy wiedzy, wprowadzenie odpowiednich kategorii i zapewnienie skutecznego mechanizmu wyszukiwania informacji. Konieczne było przy tym znalezienie takiego narzędzia, które umożliwiłoby łatwą wymianę informacji, rozwiązywanie problemów i współpracę pomiędzy centralną a sieciami agencyjnymi czy samymi agentami działającymi w strukturze Grupy.
Punkta musiała też znaleźć sposób na spójne gromadzenie i monitorowanie informacji z różnych źródeł. Agenci potrzebowali dostępu do bazy polis i powiązanych aktywów, a także swoich rozliczeń prowizyjnych, logując się tylko w jednym miejscu. Wymagało to integracji różnych systemów, zarówno wewnętrznych, jak i dostarczonych przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe.
Zarząd Punkta, zdecydował, że podejmie w tym zakresie współpracę z firmą Berg System.
Jak Berg System rozwiązał te problemy?
Po dokładnej analizie potrzeb Punkta:
- Przeprowadził proces personalizacji systemu Berg Intranet, aby uwzględnić specyficzne wymagania dotyczące designu systemu stawianie przez Punkta.
- Wykonał odpowiednie modyfikacje narzędzi i funkcjonalności, aby dopasować je do potrzeb Punkta.
- Wdrożył, pomógł w migracji danych i przeszkolił pracowników Punkta w obsłudze systemu.
- Zintegrował Intranet (nazwa stosowane przez Punkta – Eternet) z innymi istniejącymi systemami w Grupie Punkta, zapewniając system z jednym logowaniem do różnych systemów wewnętrznych i udostępnianych przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe.
- Skupił się na wzmocnieniu bezpieczeństwa danych i zapewnieniu zgodności z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami, np. w odniesieniu do szkoleń IDD.
Po wdrożeniu Eternetu, Berg System:
- Zapewnił agentom firmy Punkta narzędzie, w którym mogli podglądać wszystkie sprzedane polisy, niezależnie od tego, czy były sprzedane w systemach udostępnionych przez Punkta, czy też w systemach udostępnionych przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe.
- Umożliwił agentom śledzenie etapu, na którym znajduje się dana polisa (np. sprzedana, zarejestrowana, rozliczona).
- Dostarczył nowy silnik wyszukiwania, który umożliwiał wyszukiwanie klientów na podstawie różnych danych, takich jak pesel, Regon, NIP, nazwisko, numer rejestracyjny auta czy numer VIN.
- Dał możliwość śledzenia wyników sprzedaży i rozliczeń prowizji.
We współpracy z Grupą Punkta, Berg System działał w oparciu o wyznaczony budżet i określone wcześniej etapy wdrożeń, aby dostarczać funkcjonalności, które były najbardziej potrzebne w danym momencie.
W pierwszej kolejności Berg System zapewnił Punkcie platformę internetową stanowiącą bazę wiedzy, centrum komunikacji i integracji z innymi systemami, do których agenci wcześniej logowali się z różnych miejsc.
Kolejnym krokiem było udostępnienie modułu sprzedażowego oraz prezentacji klientów systemie w Berg System.
Agenci dostali narzędzie, w którym mogą podglądać wszystkie sprzedane produkty, niezależnie od tego czy znajdowały się w systemach udostępnionych przez Punktę czy w systemach udostępnianych przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe. Agent zyskał w jednym miejscu widok wszystkich polis klientów oraz środków trwałych – czyli pojazdów, na które były sprzedawane produkty.
Włącznie z nowymi polisami, które zaczęto automatycznie zapisywać w nowym systemie, udostępniono również archiwalną bazę klientów i bazę polis obejmującą dane z okresu 3 lat wstecz.
Agenci zyskali również silnik wyszukiwania, po którym mogli wyszukiwać klientów po numerze PESEL, po Regonie, po NIP-ie, po nazwisku, po numerze rejestracyjnym auta czy numerze VIN.
Ostatnim elementem wdrożenia była prezentacja rozliczeń prowizji. Agenci w Berg System widzą wynik końcowy, stanowiący rzeczywistą prowizję za sprzedane i opłacone polisy.
Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia Berg System w Punkta?
- Spójne gromadzenie i monitorowanie informacji z różnych źródeł.
- Wzmocnienie bezpieczeństwa danych oraz zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami, takimi jak szkolenia IDD.
- Skuteczniejsza komunikacja i współpraca pomiędzy centralą a siecią agencyjną oraz między agentami.
- Poprawa efektywności i wydajności pracy agentów poprzez łatwiejszy dostęp do potrzebnych informacji i narzędzi.
- Łatwiejsze monitorowanie historii klientów i śledzenie powiązanych z nimi polis i aktywów w jednym miejscu, eliminując konieczność korzystania z różnych systemów.
- Szybka weryfikacja sprzedanych sprzedaży polis i rozliczeń prowizji.
- Zwiększenie satysfakcji agentów z nowych narzędzi i możliwości, które ułatwiają im pracę.
Wardin Logistics
Wardin Logistics to firma spedycyjna, która działa na rynku od 2022 roku.
Auto Idea
Auto Idea to firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych samochodów marki Mercedes.
Novdom
Novdom, to firma z branży deweloperskiej działająca na polskim rynku od 2006 roku.
Bemo Motors
Bemo, to grupa dealerska z 30-letnim stażem, działająca w branży automotive.
Poczta Polska Dystrybucja S.A.
Spółka Poczta Polska Dystrybucja S.A. funkcjonuje jako multiagencja ubezpieczeniowa.