Grudzień to miesiąc, w którym nie tylko obchodzimy święta, ale również planujemy wyjazd na narty. Co roku wyjeżdżamy nie tylko w Polskie góry, ale również za granicę. Dla Ciebie jest to kolejny, świetny okres w ubezpieczeniach, gdzie możesz znacznie zwiększyć swoją sprzedaż.
Jak wiesz sprzedaż ubezpieczeń to w dużej mierze podejście emocjonalne do klienta.
Wyjazd z rodziną, dzieci, wysokie koszty ratownictwa? To są jedne z głównych elementów dlaczego to Twój klient powinien przed wycieczką zakupić ubezpieczenie. Twoim zadaniem jest poinformowanie go o takiej możliwości, ale również o KONSEKWENCJACH nie skorzytania z takiego rozwiązania.
W tym artykule poznasz 6 sposobów na to w jaki sposób możesz dodatkowo zaoferować swoim klientom ubezpieczenie.
Na ile znasz swoich klientów i od czego zacząć?
To w jaki sposób wygląda Twoja baza i ile informacji posiadasz o swoim kliencie jest jednym z tych elementów dzięki, któremu właśnie teraz będziesz mógł zwiększyć swoją sprzedaż. Gdy zapisujesz wszystkie informacje o swoim kliencie to w takim przypadku jesteś wstanie od razu działać skutecznie.
PS na końcu znajdziesz jeszcze jedną poradę. Czyli 7 sposób na promocje ubezpieczenia w Twojej multiagencji.
1. Telefonicznie, dzwoniąc do klienta
Tradycyjny, podstawowy kanał komunikacji z klientem, ale też jeden z tych najbardziej skutecznych, ponieważ mamy bezpośredni kontakt. Od razu na rozmowie w przypadku wątpliwości możesz je rozwiać i poprowadzić rozmowę w taki sposób, aby klient uświadomił sobie, że ubezpieczenie jest w jego przypadku bardzo ważne. No dobra, ale jakie są minusy?
Jeżeli posiadasz dużą bazę klientów to minusem tego będzie czas, który trzeba poświęcić na rozmowę. Jednak pamiętaj, że jest to bezpośredni kontakt, który jest bardzo skuteczny. Pytanie… Jak możesz to usprawnić?
2. Wiadomość SMS lub kampania SMS
Celowo nazwałem to na dwa sposoby. W tym miejscu wiadomość SMS będziemy uważać za pojedyncze wysyłanie wiadomości. Kopiuj, wklej… Pojedynczo do każdego klienta. Czy będzie szybciej? Możesz oczywiście wysłać jednorazową wiadomość do konkretnej grupy numerów, ale to wymaga od Ciebie wpisywanie numerów telefonu. Mimo wszystko jest to kolejny sposób.
Kampania SMS. Korzystając z dostępnych narzędzi takich jak np. SMS’y w Berg System możesz za jednym razem wysłać wiadomość do wszystkich Twoich klientów. Pilnując przy tym czy na pewno posiadają odpowiednie zgody na kontakt. To wszystko robi za Ciebie system, więc jest na pewno tym sposobem, który nie wymaga dużej ilości czasu.
3. Kampania email
Jeżeli zbierałeś maile do swoich klientów i zgody na wysyłanie informacji marketingowych możesz w prosty sposób użyć tego kanału do oferowania ubezpieczenia na narty.
W tym miejscu warto brać pod uwagę możliwość trafienia wiadomości do spamu. Dlatego też proponuję, aby połączyć to z działaniami np. SMS. Jeżeli wysyłasz już wiadomość do swoich klientów to staraj się przedstawić korzyści posiadania takiego produktu jak i również ewentualne konsekwencje braku ubezpieczenia.
4. Landing Page, czyli strona lądująca. Co to jest?
W skrócie można powiedzieć, że jest to miejsce do zbierania danych klienta. Używa się tego rozwiązania dla wsparcia wszystkich działań marketingowych. W internecie wpisując np. landing page ubezpieczenia znajdziesz mnóstwo przykładów, szablonów.
Jak możesz to wykorzystać? Wyślij link w wiadomość email, SMS’ie czy też skorzystaj z Facebook’a, aby promować swoją treść. Jest to bardzo skuteczna forma promocji. Wiele firm używa tego do przekazywania najistotniejszych informacji o ich produkcie, aby zbierać dane potencjalnych klientów, często oferując coś za darmo.
Może i w Twojej sytuacji obok takiego ubezpieczenia za kontakt do klienta jesteś wstanie dać coś za darmo?
Jeżeli jeszcze nie miałeś okazji, aby korzystać z takiego rozwiązania możesz otrzymać bezpośrednio pomoc od nas. Wystarczy, że napiszesz wiadomość. Po prawej stronie na dole masz nasz czat. Pamiętaj, aby wspomnieć o autorze tego bloga (Dominik Kumala).
5. Media społecznościowe. Facebook, LinkedIn? Napisz post
W bardzo łatwy sposób możesz do tego wykorzystać Social Media. Pamiętaj tylko, aby nie sprzedawać już na wstępnie. Pomyśl w jaki sposób możesz swojego klienta edukować. Rozwiej jego wątpliwości. Zastanów się czego może obawiać się na nartach i rozwiąż ten problem.
Pokaż im rozwiązanie, którego mogą oczekiwać. W ten sposób nie odrzucisz potencjalnego klienta od siebie, a wręcz przeciwnie pokażesz mu, że rozumiesz i potrafisz znaleźć rozwiązanie dla niego.
To jest bardzo ważna, kluczowa rzecz. Nie skupiaj się tylko na sprzedaży. Zacznij od edukacji i pokazania, że rozumiesz i znasz się na tym. Wykorzystaj do tego tematyczne grupy, związane z wyjazdami w góry. Pokaż się w miejscach, gdzie miłośnicy zjazdów mogą być.
6. Format wideo. YouTube i Social Media
To kolejny i ostatni już pomysł na dodatkową promocję ubezpieczenia. Obecnie na rynku bardzo dobrze sprawdza się wideo. Pozwala ono potencjalnemu klientowi poznać Ciebie, a Tobie zwiększa wiarygodność. Polecam, abyś w ten sposób nagrał wideo, które będzie dostarczało z Twojej strony wiedzę, informacje, które będą najbardziej istotne przy ubezpieczeniu turystycznym.
Podsumujmy sobie to wszystko
Każdy z przedstawionych tutaj kanałów komunikacji ma swoje plusy i minusy. Ważne, aby nie ograniczać się do jednego. Statystycznie klient musi zobaczyć Twój komunikat od 5 razy, aby przekonać się do Twojej marki. Oczywiście o ile jest on dobrze sformułowany. Dlatego w takim przypadku nie nastawiamy się na sprzedaż, a raczej na edukację. Dopiero w późniejszym etapie możesz powoli wprowadzać komunikaty sprzedażowe.
Jeżeli zaczynasz edukować swojego klienta np. poprzez pisanie bloga to w treści pozostawiaj tak zwane call to action, czyli wezwanie do działania. W ten sposób dasz możliwość w trakcie czytania, aby klient mógł już teraz podjąć decyzję.
7. Może i jeszcze bonusowy sposób? Czyli blog
Posiadasz swoją stronę WWW? To korzystaj z tego. W bardzo prosty sposób możesz sprawdzić czego szukają klienci w Google. Wystarczy wpisać frazę w wyszukiwarce, np. ubezpieczenie na narty. Wtedy Google sam Ci podpowie co innego ewentualnie szukają potencjalni klienci. Zbierz te informacje i w swoim blogu odpowiedz na te pytania. To pozwoli Ci nie tylko na zbudowanie zaufania, ale też na tzw. pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarkach.
Dzięki temu możesz w darmowy sposób zyskać ruch na swojej stronie oraz potencjalnych klientów.