Najczęstsze błędy przy rozliczaniu prowizji w Multiagencji

Czy w Twojej Multiagencji pojawia się problem z rozliczaniem prowizji?

Dlaczego Multiagencje wciąż mają problemy z rozliczaniem prowizji?

Rozliczenia prowizji to element, który wciąż sprawia wiele kłopotów. Poprzez serię artykułów pokażę Ci najczęściej występujące problemy z rozliczeniami i w jaki sposób można je rozwiązać. 

Każdy problem i rozwiązania zostaną oparte o doświadczenia klientów Berg System – programowi CRM, dzięki któremu co miesiąc rozliczanych jest ponad 5000 Agentów.

Już teraz możesz bezpłatnie sprawdzić rozwiązania problemów prowizyjnych. Jeżeli jeszcze nie jesteś zdecydowany to przeczytaj ten artykuł.

Pobierz PDF bezpłatnie

Podaj nam swój adres e-mail, a otrzymasz ebook dotyczący rozliczeń prowizyjnych!

logo_bergsystem_final_rgb

Rozwiązanie problemów rozliczeń

Dowiedź się jak rozwiązać problemy rozliczeń prowizyjnych dla Multiagencji
Copyright © 2018

Błędy i opóźnienia w wypłacaniu prowizji to nadal chleb powszedni w życiu multiagencji, który często powoduje frustrację oraz stres wśród pracowników administracji i Agentów.

W swojej karierze zawodowej zarządzałem zespołem doradców i co miesiąc doświadczaliśmy opóźnień w rozliczeniach. W rzeczywistości nigdy nie wiedzieliśmy ani dokładnie, ani kiedy i w jakiej wysokości otrzymamy prowizję. To powodowało spadek motywacji w zespole i słabe wyniki sprzedaży w kolejnym okresie.

Aby rozwiązać ten problem należy go najpierw zdefiniować, nazwać i zlokalizować.

Problemy związane z rozliczeniami prowizji możemy podzielić na dwie główne grupy: te w zakresie współpracy na linii TU, a Multiagencja oraz te wewnątrz Multiagencji związane z rozliczeniami z siecią sprzedaży.

Rozliczenia prowizji między TU, a Multiagencją

Problemy w rozliczeniach prowizji przy tej współpracy to przede wszystkim:

  1. Błędne stawki prowizyjne dla multiagencji, czyli przypisywanie nieodpowiednich stawek prowizyjnych za sprzedane produkty;
  2. Braki odpowiednich pozycji w pliku rozliczeniowym – kiedy TU nie uwzględniło wszystkich pozycji, których spodziewa się Multiagencja;
  3. Błędy w korektach (storno) – występujące, kiedy Multiagencja musi zwrócić część wypłaconej prowizji z uwagi na rezygnację klienta;
  4. Brak standardu plików rozliczeniowych – każde TU posiada swoje standardy plików rozliczeniowych, które mają odmienne struktury – to często sprawia duże problemy w administracji Multiagencji i znacząco wydłuża dalszy proces wypłaty prowizji dla sieci sprzedaży;
  5. Brak wyliczania prowizji planowanej po stronie Multiagencji. Czyli praca wówczas tylko w oparciu o raporty prowizyjne z TU – przez co dużo ciężej rozliczać prowizję dla Agentów i OFWCA. Do samego końca rozliczenia nie wiadomo jakiej prowizji się spodziewać. Ze względu na to jest ciężej znaleźć błędy w rozliczeniach i nie ma możliwości porównania oczekiwanej prowizji, a tej rzeczywiście otrzymanej od TU;
  6. Problemy w rozliczaniu dodatkowych premii czy konkursów, które wynikają z osiągnięcia celów sprzedażowych ustalonych między Multiagencją, a TU.

Rozliczenia w Multiagencji pomiędzy siecią sprzedaży Agentów, a OFWCA

Drugim obszarem problemów z rozliczeniami prowizji są te wewnątrz organizacji. Należą do nich:

  1. Podział prowizji w strukturze organizacyjnej, czyli inne prowizje w zależności od stanowiska, progów prowizyjnych lub indywidualnych ustaleń z Agentami i OFWCA;
  2. Wyliczenie między prowizji tzw. dyferencji dla kierowników czy dyrektorów;
  3. Problemy z wypłatą tylko za polisy, z których Multiagencja nie dostała jeszcze prowizji od TU, a w rozliczeniach wypłaca ją dla pracowników.
  4. Problemy z uwzględnieniem podziału prowizji, kiedy w podpisaniu umowy z klientem brał udział więcej niż jeden Agent;
  5. Uwzględnienie historyczności dla polis rozliczanych przez dłuży okres (np. przy płatnościach rozbitych na raty) tzn. uwzględnienie stawek prowizyjnych Agenta na dzień podpisania umowy;
  6. Obsługa zwrotów tzw. storno dla polis z których klient zrezygnował;
  7. Problemy związane z różnymi sposobami rozliczeń dla różnych produktów;
  8. Problemy związane z różnymi stawkami prowizyjnymi dla różnych ryzyk w ramach jednej polisy;

Podsumowując, ilość problemów jakie najczęściej wskazują Multiagencje w rozmowach z pracownikami Berg System, dobitnie udowadniają, że rozliczenia prowizji są bardzo skomplikowanym procesem. Błąd oznacza często stres i frustrację osób, które czekają co miesiąc na wypłatę.

Całość tak naprawdę możemy zrobić w kilku krokach tak jak widzisz na zdjęciu poniżej

bergsystem_rozliczeniaprowizyjne_generuj_finance

Jednak o tym jak rozwiązać najczęstsze problemy z rozliczeniami prowizji oraz jak spowodować, aby rozliczenia prowizji motywowały do realizacji celów sprzedażowych, a nie były powodem frustracji przeczytasz w kolejnych publikacjach.

Pobierz PDF bezpłatnie

Podaj nam swój adres e-mail, a otrzymasz ebook dotyczący rozliczeń prowizyjnych!

logo_bergsystem_final_rgb

Rozwiązanie problemów rozliczeń

Dowiedź się jak rozwiązać problemy rozliczeń prowizyjnych dla Multiagencji
Copyright © 2018

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Przetestuj nas!

Umów się na prezentację z naszym ekspertem:

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Jak założyć multiagencję ubezpieczeniową?

Jak założyć multiagencję ubezpieczeniową?

Otworzenie multiagencji ubezpieczeniowej na początku wiąże się z takimi samymi krokami jak przy zdobywaniu uprawnień na Agenta Ubezpieczeniowego. Dlaczego? Ponieważ multiagencja to formalnie Agent ubezpieczeniowy,

Jak zostać Agentem ubezpieczeniowym?

Jak zostać Agentem ubezpieczeniowym?

Praca Agenta ubezpieczeniowego to przede wszystkim umiejętność sprzedaży, doradztwa i zrozumienia innych. Początki tej pracy to na pewno czas nauki, ale przecież to element każdej

Proces sprzedaży w Berg System

Proces sprzedaży – fundamentem Twojej firmy

Ułożony, zorganizowany proces sprzedaży, który pozwoli zwiększyć zyski. To byłoby coś co byś chciał posiadać w swojej firmie? Schemat, który pomoże nie tylko Tobie, ale

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.