Integracje z Zapier polegają na tym, że łączy on aplikacje i automatyzuje przepływy pracy, czyli tzw. workflow’y.
Zapier działa właśnie tam, gdzie firmy korzystają z narzędzi cyfrowych typu: System CRM, Slack, Asana, Google Calendar, Google Sheets, Tidio, Trello, WPForms, Landingi, itp.
Różne komórki organizacji, wykorzystują te narzędzia do zarządzania relacjami z klientem, do celów komunikacyjnych, pozyskiwania leadów, archiwizowania informacji, obróbki danych, tworzenia grup docelowych na dosprzedaż czy marketing, itd.
Połączenie systemu CRM i aplikacji, z których najczęściej korzystasz, powala wyeliminować z codziennych zadań te, które są czasochłonne i powtarzalne. W rezultacie, integracje z Zapier automatyzują pracę wielu ludzi i pozwalają im skupić się na rzeczach, które mogą mieć większy wpływ na relacje z klientem czy zyski firmy.
Chcesz spróbować i zobaczyć jak to działa w praktyce? W tym artykule podpowiemy Ci, jakie rzeczy możesz zrobić z Zapier w systemie CRM.
Dlaczego integracje z Zapier?
Dla wielu osób, bez technicznego zaplecza, integracja systemów wydaje się zadaniem trudnym lub zupełnie niemożliwym. Jednak tu w zasadzie, nie ma się czego bać.
Zapier bowiem oferuje proste i intuicyjne rozwiązania. Pozwalają one na łatwe połączenie różnych narzędzi i automatyzację procesów, nawet bez wsparcia IT i bez rozległej wiedzy technicznej.
Wystarczy, że masz pomysł na to, co chcesz zrobić, a także wiesz, jaki chcesz osiągnąć efekt.
Najważniejsze, to po prostu opisać prostym językiem to, co chcesz zautomatyzować. Następnie narzędzia AI od Zapier napiszą kod i przygotują projekt Zapa. Potem możesz go dostosować do swoich potrzeb.
Jak rozpoznać, które procesy można zautomatyzować integracjami z Zapier?
1. Rozpocznij od zrozumienia swojego procesu.
- Najpierw zobacz, jak działa Twój obecny proces, co się w nim dzieje i jak obecnie wykonujesz określone zadania.
- Potem, rozrysuj ten proces na kartce lub w tabeli na komputerze. Opisz poszczególne kroki tej czynności, zaczynając od tego, co ją rozpoczyna, np. ktoś wypełnia formularz kontaktowy na Facebooku lub ktoś robi zakupy w Twoim sklepie internetowym. Co dzieje się dalej? Wskaż kolejne kroki i określ, na czym ten proces się kończy.
2. Co można poprawić w procesie?
- Gdy masz już swoją mapę procesu, zastanów się, gdzie rodzą się problemy?
- Szukaj rzeczy, które zabierają dużo czasu, wymagają wielokrotnego przepisywania tych samych informacji lub mogą prowadzić do błędów, np. przez pomyłkę człowieka.
3. Co można zautomatyzować w procesie?
- Zastanów się, czy w procesie są takie etapy, które wykonywane są ręcznie. Być może mogą być zrobione automatycznie i bez Twojego ciągłego nadzoru? Może już nie musisz przepisywać danych z jednego programu do drugiego, np. z pliku Excela do systemu obsługi klienta?
Gdy już dobrze zrozumiesz swój proces, najpierw spróbuj zautomatyzować jakieś jego proste fragmenty.
Integracje z Zapier w CRM - od czego zacząć?
Żeby zacząć integrować swój system CRM z innymi aplikacjami lub programami, musisz najpierw połączyć go z Zapierem.
Jeśli zastanawiasz się jak to zrobić w przypadku Berg System, to już mówię, że to całkiem proste.
2 sposoby na przeprowadzenie integracji Zapier z Berg System
Jeden ze sposobów, to dodanie połączenia w Zapier. Po zalogowaniu na konto Zapier, z menu należy wybrać opcję Apps. Należy kliknąć + Add connection, oraz wskazać, z którą aplikacją chcemy przeprowadzić integrację. Wpisujemy Berg System i wybieramy go z listy.
Drugi, dotyczy dodania połączenia z Berg System podczas tworzenia Zapa. Musimy wtedy nawiązać połączenie z aplikacjami, między którymi dane będą przesyłane.
Jeśli mają być wysłane do Berg System, Zapier będzie wymagał takiego połączenia. Wówczas zostanie wyświetlony symbol wykrzyknika, wskazujący na konieczność integracji. Aby połączyć konto Zapier z Berg System, klikamy Sign in.
Instrukcja przeprowadzenia integracji
Szczegółowy opis, jak to zrobić krok po kroku wraz z pomocnymi screenami, znajdziesz w naszej instrukcji w Bazie Wiedzy: Integracja Berg System z Zapier.
Jak stworzyć opis Zapa?
Jak już wspomnieliśmy, wszelkie integracje z Zapier wymagają stworzenia Zapa.
Jak to się dzieje, że tworzy się Zap? Wystarczy prosty opis zdarzeń.
Jeżeli w aplikacji A wydarzy się X, wtedy niech w aplikacji B zadzieje się Y.
Mamy tu tzw. Trigger (wyzwalacz działania) i Akcję.
W tej chwili Zapier oferuje ponad 5000 integracji z różnymi aplikacjami, w których każda ma nawet po kilkanaście Triggerów i Akcji. Jest więc w czym wybierać z już gotowych rozwiązań.
Scenariusze wykorzystania integracji z Zapier w połączeniu z Berg System i innymi programami
Ponieważ najważniejsze są dowody, poniżej znajdziesz integracje z Zapier, które dotyczą najpopularniejszych programów wykorzystywanych przez firmy w ich codziennej pracy.
Scenariusze pokazują realne zastosowanie Zapiera w CRM.
Pomogą Ci one zobrazować, co takiego automatyzacje i integracje różnych programów, mogą zrobić dla Twojej sprzedaży.
W rezultacie możesz np.
- usprawnić pozyskiwanie klientów,
- robić własne mailingi
- dosprzedawać produkty,
- tworzyć własne kampanie marketingowe i wiele, wiele więcej.
Scenariusz 1: Integracja formularzy internetowych z CRM
Problem: Masz formularze kontaktowe w różnych miejscach i zbierasz pochodzące z nich zgłoszenia i dane raz na jakiś czas? Część z nich jest przez to przedawniona? Klient nie jest już zainteresowany?
Automatyczne dodawanie leadów do Berg System z formularzy Internetowych
- Trigger: Wypełnienie formularza kontaktowego na Twojej stronie internetowej, Landing Page’u, itp.
- Akcja: Tworzenie szansy sprzedaży w Berg System, tworzenie w Karcie Klienta wpisu danych kontaktowych.
- Zastosowanie: Szybkie przechwytywanie leadów z działań marketingowych i ich efektywne przetwarzanie przez dział sprzedaży.
Polecany artykuł:
Przeczytaj o tym, jak podobny problem rozwiązaliśmy w firmie Novdom.
Dawniej gubili leady, a dziś np. z chatu zamieszczonego na ich stronie www zbierają zgłoszenia wprost do systemu CRM. Każde zgłoszenie trafia wprost do Berg System, gdzie tworzona jest nowa szansa sprzedaży, a handlowiec otrzymuje automatyczne powiadomienie o konieczności podjęcia kontaktu.
Podobnie działa u nich formularz gwarancyjny. To formularz na zgłoszenie szkody, który po wysłaniu przez klienta otwiera Proces Sprawy w Panelu Klienta.
Klient Novdomu jest dzięki temu zawsze szybko obsłużony i może czuć dużą satysfakcję ze współpracy, gdzie dba się o jego potrzeby i dobre doświadczenia.
Kliknij link: Uszczelnienie procesu sprzedaży w Novdom
Scenariusz 2: Przepływ kontaktów z kampanii Facebook Ads wprost do Berg System
Problem: Przepisujecie ręcznie kontakty wygenerowane przez kampanie reklamowe na Facebooku do Berg System? Trwa to wolno, robią się opóźnienienia, a w dodatku pojawiają się błędy w danych lub w ogóle niektóre leady gdzieś giną?
Przenoszenie kontaktów wygenerowanych przez kampanie na Facebooku bezpośrednio do Berg System.
- Trigger: Utworzenie nowego leada (kontaktu) przez kampanię reklamową na Facebooku.
- Akcja: Automatyczne dodanie informacji o tym kontrakcie do Berg System jako nowa szansa sprzedaży
Zastosowanie: Gromadzisz leady pochodzące z kampanii reklamowych z Facebooka (ale mogą pochodzić również z wielu innych miejsc jednocześnie) w jednym centralnym miejscu, czyli systemie CRM. Masz możliwość ich szybkiego przekazywania do działu sprzedaży i natychmiastowego działania. Łatwiej też śledzić skuteczności kampanii poprzez monitorowanie konwersji leadów w Berg System.
Instrukcja przeprowadzenia integracji
Szczegółowy opis, jak to zrobić krok po kroku wraz z pomocnymi screenami, znajdziesz w naszej instrukcji w Bazie Wiedzy: Konwersja internetowa z systemem Facebook do Berg System przez Zapier.
Scenariusz 3: Integracja ze Slack
Problem: Potrzebujesz większej kontroli nad tym, co dzieje się w procesie sprzedaży i wiedzy na temat tego, jak często pojawiają się zgłoszenia nowych klientów?
Powiadomienia w Slacku o nowej szansie sprzedaży.
- Trigger: Zmiana statusu szansy sprzedaży w Berg System. Wpłynął nowy lead.
- Akcja: Wysyłanie powiadomienia w Slacku.
- Zastosowanie: Kluczowe osoby są informowane o zmianach w procesie sprzedaży na dwa sposoby – poprzez komunikat na Slacku i powiadomienie w systemie CRM. Mogą dzięki temu szybko reagować na kontakt ze strony klienta i rozpocząć z nim natychmiast rozmowę i badanie potrzeb.
Scenariusz 4: Synchronizacja z arkuszami kalkulacyjnymi Google (Google Sheets)
Problem: Wciąż zapisujecie sobie dane klientów w Excelu, a potem jeszcze raz ręcznie przenieście je do systemu CRM?
Dodawanie danych do Berg System z arkuszy kalkulacyjnych Google
- Trigger: Nowy wpis w arkuszu Google.
- Akcja: Dodanie kontaktu do Berg System.
- Zastosowanie: Ułatwienie masowego i bieżącego dodawania danych do systemu CRM. Ty wpisujesz dane klienta w Excelu, a te automatycznie otwierają wstępnie wypełnioną Kartę klienta w CRM.
Scenariusz 5: Integracja systemu CRM z systemem do wysyłki maili np. GetResponse
Problem: Jak piszesz newsletter do swojej bazy kontaktów, to do wszystkich trafia ten sam komunikat? Nawet do tych, których temat w ogóle nie interesuje?
Wysyłanie precyzyjnego newslettera np. w kontekście zainteresowania danymi produktami
- Trigger: Klient, otrzymał w bazie kontaktów systemu CRM tag z hasłem „dom”
- Akcja: Dodanie kontaktu do bazy mailingowej, gdzie grupa docelowa posiada dom.
- Zastosowanie: Możliwość tworzenia treści maili, które są dopasowane do potrzeb i problemów osób posiadających dom. Edukowanie ich w kierunku ubezpieczania nieruchomości. Zwiększanie swojej szansy na sprzedaż polisy.
Jakie aplikacje możesz zintegrować z Berg System? Gotowe Zapy
Na stronie internetowej Zapiera znaleźć można szablony Zapów, które można dopasować do swoich szczegółowych wymagań. Wśród nich znaleźć można również gotowe integracje dla Berg System i wybranych programów, dotyczące następujących akcji:
Arkusze Google + Berg System
- Tworzenie klientów w Berg System z nowych wierszy Arkuszy Google
- Twórz szanse sprzedaży w Berg System z nowych wierszy Arkuszy Google
System Formularze Google + Berg System
- Twórz klientów w Berg System z nowych odpowiedzi z Formularza Google
- Twórz szanse sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi w Formularzach Google
- Twórz klientów z szansami sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi w Formularzach Google
WPForms + Berg System
- Tworzenie klientów w Berg System na podstawie nowych odpowiedzi WPForms
- Tworzenie szans sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi WPForms
- Twórz klientów i szanse sprzedaży w Berg System z nowych odpowiedzi WPForms
LinkedIn Ads + Berg System
- Tworzenie klientów Berg System na podstawie nowych odpowiedzi LinkedIn Ads
- Tworzenie szans sprzedaży w Berg System na podstawie nowych odpowiedzi LinkedIn Ad
- Generuj klientów w Berg System z szansami sprzedaży od nowości w odpowiedziach LinkedIn Ads
Berg System + Mailchimp
- Dodaj nowych klientów w Berg System do Mailchimp
Berg System + FreshMail
- Dodawaj nowych klientów w Berg System do FreshMaila
Landingi + Berg System
- Dodawaj nowe leady z landing page’y Landingi jako klientów Berg System
- Twórz szanse sprzedażowe w Berg System z nowych leadów na landing page’ach w Landingi
- Twórz klientów i szanse sprzedażowe w Berg System z nowych leadów z landing page’y
To tylko przykłady. Nic w zasadzie Cię nie ogranicza i możesz samodzielnie modelować kolejne Zapy i tworzyć integracje z Zapier Twoich ulubionych programów w połączeniu z system CRM.
Pomoc przy integracji systemów
Jeśli Twoja firma potrzebuje integrować ze sobą jakieś duże systemy, albo ma specyficzne potrzeby, jak np. integracja CRM z Systemem płacowo- kadrowym, Symfonia, opłatomatami, albo jeszcze innymi, przejdź na stronę Indywidualne wdrożenia.
Zobacz, co robimy i jak możemy Ci pomóc. Znajdziesz tam również przykłady zrealizowanych przez nas projektów.