3 powody, dla których powinieneś zbudować szczegółową bazę klientów

Dominik Kumala

23 września, 2019

Czas czytania: 5 minut

Ocena użytkowników:
3 powody, dlaczego powinieneś zbudować precyzyjną bazę danych klienta

Spis treści

Potrzebujesz kontaktu z nami? Odpowiemy na Twoje pytania

Jesteś agentem ubezpieczeniowym?

Prowadzisz multiagencje?

Baza danych, którą posiadasz to Twój majątek, to wartość Twojej działalności. To w jaki sposób zapisujesz informacje o kliencie – tabele w Excelu, program CRM, notes, zebrane polisy w segregatorze – ma bardzo duże znaczenie. To tutaj codziennie rozpoczynasz pracę, sprawdzasz polisy klienta, szukasz numeru telefonu, kontrolujesz swoją sprzedaż i sprawdzasz wznowienia na nowy miesiąc.

Jest to miejsce, które powinno Ci towarzyszyć na każdym etapie pracy, być dostępne z każdego miejsca, posiadać wszystkie najważniejsze dla Ciebie informacje i ułatwiać Twoją pracę. Na to w jaki sposób możesz to robić, znajdziesz odpowiedź w 3 powodach. Budowanie bazy danych klienta w odpowiedni sposób może mieć bardzo duży wpływ na Twoją sprzedaż.

1. Nie musisz mieć doskonałej pamięci

 

Przy obszernej bazie zapamiętanie szczegółowych informacji o kliencie graniczy z cudem, wręcz jest to niemożliwe. Jeżeli przyłożysz się do budowania swojej bazy od początku w bardzo dokładny sposób, zaczniesz zapisywać wszystkie szczegółowe informacje. Nie tylko adres, rodzaj ubezpieczenia, numer telefonu, imię i nazwisko i datę końca konkretnego ubezpieczenia.

Co możesz jeszcze zapisać?

  • Czy Twój klient posiada dzieci
  • Kiedy wyjeżdża na wakacje
  • Jakie sporty uprawia
  • Czy zimą wyjeżdża w góry, aby poszaleć na stoku narciarskim
  • Jaka jest jego sytuacja majątkowa
  • Gdzie pracuje
  • Jakie ma hobby

i wiele wiele innych informacji, które są szczegółowe, a pozwalają nawet po roku kontynuować rozmowę w taki sposób jakbyście rozmawiali na pewno częściej, niż raz w roku. Dodatkowo to co teraz zapiszesz w swojej bazie musi być dla Ciebie dostępne z każdego miejsca, abyś mógł wygodnie korzystać z tych informacji. Dzięki temu Twoja komunikacja z klientem będzie lepsza, będziesz wiedział czy możesz zaoferować dodatkowe ubezpieczenie i o co go zapytać następnym razem.

2. Precyzyjnie dopasowana oferta do klienta, dzięki temu zwiększysz szansę sprzedaży

 

Przyjdzie moment, kiedy Twój klient, który załóżmy nie ma ubezpieczenia na życie, zapyta Cię o to lub też sam mu je zaproponujesz. To wtedy będziesz mógł wykazać się znajomością obecnej sytuacji klienta. To będzie ogromy atut dla Ciebie. *Właśnie w ten sposób zbudujesz z nim relację, które będzie bardzo ciężko zerwać. Jak wiesz w naszej branży zaufanie jest bardzo ważnym elementem.

Jeżeli zdecydujesz się na próbę zaoferowania ubezpieczenia na życie to znajomość stylu życia klienta, jego sytuacji rodzinnej, majątkowej może być dla Ciebie kluczowym elementem. Dlaczego? Ponieważ będziesz wstanie przygotować się do rozmowy w taki sposób, aby konkretnie przedstawić klientowi co i w jakiej sytuacji pomoże jemu i jego rodzinie. Przy tym właśnie wykorzystując to co o nim wiesz, aby każdy szczegół i element był związany dokładnie z nim.

3. Łatwiejszy dostęp pozwoli Ci na oszczędność Twojego czasu

 

To jak wygląda Twoja baza danych ma swoje odzwierciedlenie w Twojej codziennej pracy. Jeżeli masz pewne procesy zautomatyzowane to jesteś wstanie oszczędzić sporą ilość czasu na danych czynnościach. Jak np.

  • Automatyczne generowanie zgody RODO
  • Automatyczne przypominanie klientom o kończących się umowach i ratach do opłacenia
  • Widoczne dla Ciebie na pierwszy rzut oka zaplanowane zadania i wznowienia na dany miesiąc
  • Kontrolowanie obecnej pracy
  • Komunikacja z pracownikami w jednym miejscu i przydzielanie im konkretnych zadań

Są to elementy, które możemy polepszyć pod względem poświęconego czasu na poszczególne zadania. Oczywiście do takich rzeczy są specjalnie przygotowane systemy. Jednakże to wszystko sprowadza się do doskonałej bazy danych. Ponieważ bez tego to i system pracowałby dłużej nad pewnymi procesami.

Jeżeli Twoja baza już teraz sprawa Ci pewnego rodzaju trudności, ograniczenia czasowe i niekiedy wydaje Ci się, że jest to kompletny chaos. To masz dwa wyjścia. Poświęcić, dzień, dwa albo i więcej na porządkowanie informacji.

Albo natychmiastowo przenieść całą bazę do systemu, który pomoże Ci w Twojej codziennej pracy, będzie zgodny z RODO i pomoże Ci obsługiwać klienta poprzez specjalnie przygotowane, automatyczne działania, które wykorzystują już inni klienci Berg System.

Jeżeli jeszcze nie jesteś pewny i nie chcesz przenosić swojej bazy danych, ale interesuje Cię jak to może wyglądać. W jaki sposób może usprawnić Twoją codzienną pracę to przygotowaliśmy wersję testową systemu.

Co dzięki temu otrzymasz?

  • Możliwość testowania przez 14 dni
  • Prezentację systemu przez konsultanta Berg System
  • Przystosowanie go do Twojego trybu pracy
  • Pomoc w razie problemów, odpowiadamy w ciągu niecałych 2 minut!
  • Nie masz obowiązku przedłużenia darmowego okresu próbnego
apple-touch-icon-120×120_zielony
Jak oceniasz ten artykuł?
Twoja opinia jest dla nas ważna i pozwala tworzyć lepsze treści
5 (ocen: 5)

Blog

Polecane artykuły

Zamień chaos w plan działań prowadzący do większej sprzedaży.

8 sposobów na pozyskanie młodych klientów przez banki spółdzielcze
Poznaj 8 sposobów na pozyskanie młodych klientów przez banki spółdzielcze. Dlaczego obecność w internecie i mediach...
Jak zwiększyć sprzedaż wykorzystując RODO i APK
Jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystując RODO i APK? Dowiedz się, jaki wpływ dla skutecznej sprzedaży i strategii...
Czym jest program CRM i Jak usprawnia zarządzanie relacjami z klientem
Dowiedz się, jak wykorzystać potencjał zakupowy klienta w Banku Spółdzielczym? Praktyczne metody segmentacji, które pomogą w...
Scroll to Top