W tym artykule uzyskasz odpowiedź na następujące pytania:
- Jakie efekty może przynieść integracja CRM z innymi systemami i dlaczego mówimy o wzroście wartości oprogramowania w firmie?
- Jakie korzyści przynosi integracja formularzy kontaktowych z systemem CRM w automatyzacji procesu zbierania i obsługi leadów?
- W jaki sposób integracja CRM z narzędziami, takimi jak SMS API i WordPress, może pomóc w lepszym zarządzaniu komunikacją z klientami?
Integracja z CRM przyda Ci się, kiedy wykonujesz działania marketingowe i zbierasz leady przez formularze na swojej stronie internetowej. Wtedy z pewnością zależy Ci na tym, aby wszystkie informacje automatycznie trafiały bezpośrednio do Twojego systemu CRM, czyli systemu zarządzania klientami.
Integrując formularze z systemem CRM, nie tylko unikasz chaosu w postaci leadów rozsianych po skrzynkach mailowych, ale także automatycznie zaczynasz proces obsługi klienta bez zbędnych opóźnień.
Gdy lead trafi do CRM, system może bowiem automatycznie uruchomić kolejne kroki i np. wysłać powitalny SMS informujący potencjalnego klienta, że zaraz się z nim skontaktujesz. To znacznie usprawnia zarządzanie danymi klientów i pozwala na szybką reakcję na potrzeby potencjalnych kupujących.
Połączenie systemu CRM z formularzami kontaktowymi, SMS API i platformą CMS, taką jak na przykład WordPress, daje więc Twojej firmie zupełnie nowe możliwości.
Spójrzmy więc, jak te integracje mogą przełożyć się na realne efekty i jakie korzyści integracji systemów mogą wyniknąć dla Twojej firmy.
Integracja systemu CRM z innymi programami zwiększa wartość oprogramowania w firmie
Zacznijmy od tego, że program do zarządzania relacjami z klientami, umożliwia nie tylko przechowywanie danych kontaktowych – to narzędzie, które przy odpowiedniej konfiguracji, staje się sercem operacji sprzedażowych i obsługi klienta.
Jakie są korzyści z integracji systemów?
Integracja różnych systemów, takich jak właśnie CRM, formularze, SMS API i WordPress, może pomóc firmie na kilku płaszczyznach.
- Po pierwsze, system CRM pozwala na automatyczne przetwarzanie danych klientów, eliminując potrzebę ręcznego wprowadzania informacji. Automatyzuje wiele powtarzalnych czynności, co oszczędza czas i zmniejsza liczbę błędów. Zamiast ręcznie wprowadzać dane, robi to za nas, co pozwala zespołowi skupić się na ważniejszych zadaniach.
- Druga kwestia, to lepsze zarządzanie klientami i danymi. Program centralizuje wszystkie informacje i pozwala wszystkim zainteresowanym mieć pełny obraz sytuacji i trafniej planować działania marketingowe i biznesowe.
- Trzecim aspektem jest zwiększenie zaangażowania klientów, do którego można doprowadzić poprzez personalizację kontaktu i automatyczne przypomnienia. CRM umożliwia skuteczne zarządzanie relacjami z klientami poprzez personalizację kontaktu i automatyczne przypomnienia. Firma może dzięki temu budować trwalsze relacje, co sprzyja większej lojalności klientów.
Wystarczy tylko zintegrować CRM z narzędziami wspierającymi, a potem wykonać odpowiednie połączenie procesów, które będą pozytywnie wpływały na efektywność pracy osób, które pracują w marketingu, sprzedaży czy obsłudze klienta.
W skrócie – dzięki integracji z innymi programami, oprogramowanie CRM zyska dodatkowe funkcje i przekształci się w narzędzie o znacznie wyższej wartości dla firmy.
Efekty integracji CRM z formularzami kontaktowymi – automatyzacja zbierania leadów
Są firmy, gdzie formularze kontaktowe osadzone w reklamach w Google, na stronach branżowych czy w mediach społecznościowych, są jednym z ich głównych narzędzi do pozyskiwania leadów.
Tyle tylko, że bez systemu CRM połączonego z tymi formularzami, proces zarządzania leadami, które się tam zbierają, bywa bardzo nieefektywny.
Informacja z takiego formularza musi być ręcznie wprowadzana do CRM, a proces ten nie tylko zajmuje dużo czasu, ale także zwiększa ryzyko błędów, które mogą spowodować utratę wartościowych kontaktów.
Brak sprawnego przepływu informacji z formularzy do procesu sprzedażowego, gdzie od razu widzą je handlowcy, oznacza również, że ci sami handlowcy zbyt późno reagują na zapytania klientów – a wiadomo, jak ważna jest szybka odpowiedź.
Badania pokazują, że im dłużej zwleka się z odpowiedzią na wypełniony formularz, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że klient cokolwiek od nas kupi.
Według Inside Sales, najlepszy czas odpowiedzi to 5 minut – każda kolejna minuta opóźnienia, zmniejsza szansę na pozyskanie klienta nawet 10-krotnie. Szybka reakcja na zapytania potencjalnych klientów jest więc kluczowa dla sukcesu sprzedaży.
Polecany artykuł:
Co zagwarantuje Ci integracja w systemie CRM z zewnętrznymi formularzami kontaktowymi?
Integracja CRM z formularzami np. Google Forms, to oczekiwana zmiana na lepsze.
- Po pierwsze, mamy pełną automatyzację przepływu danych. Wszystko, co klient wpisze w wymagane pola, automatycznie trafia do programu handlowego, gdzie otwiera się nowa szansa sprzedaży i karta klienta wraz z danymi, które zostały podane w formularzu. Efekt? Oszczędność czasu i znacznie mniej błędów. Platforma CRM umożliwia efektywne zarządzanie danymi i minimalizuje ryzyko wystąpienia nieprawidłowości.
- Po drugie, integracja daje możliwość segmentacji i personalizacji treści. CRM pozwala przypisać klientowi tagi. Tagi można potem łatwo filtrować i dzięki nim segmentować klientów na przykład na podstawie ich zainteresowań.Dzięki temu firma może kierować dalszą komunikację do konkretnej grupy klientów, co zwiększa szanse na zamknięcie sprzedaży.
- I wreszcie, po trzecie – lepsze zarządzanie leadami. Gdy nowy lead pojawia się w systemie, CRM automatycznie przypisuje go odpowiedniemu handlowcowi lub przejmuje go dział obsługi klienta. To sprawia, że reakcja na zgłoszenia jest błyskawiczna, a żadna szansa sprzedażowa nie ginie w gąszczu innych działań. To jedna z kluczowych funkcji systemu CRM, która pozwala na szybkie reagowanie na potrzeby klientów.
Przyspieszony proces sprzedaży w Novdom
Weźmy za przykład firmę deweloperską Novdom, która wdrożyła integrację formularzy kontaktowych z Google, Facebook’a, reklam umieszczanych na stronach branżowych właśnie z programem CRM.
Dzięki temu, obecnie każdy lead z zapytaniem o ofertę bezpośrednio trafia do Berg System eliminując potrzebę ręcznego przepisywania danych. Dodatkowo, każdy lead jest również automatycznie przypisywany odpowiedniemu doradcy, a kierownik ma pełen wgląd w jego działania.
Nikt już tam nie mówi, że mail wpadł do spamu, że nie zauważył wiadomości, że spisał sobie coś na kartce. Wszystko trafia w jedno miejsce i jest odgórnie zarządzane.
Integracja CRM z systemem SMS API – automatyczne powiadomienia SMS i przypomnienia
Idąc dalej, w kierunku pełnej automatyzacji komunikacji z klientem, gdy w systemie CRM pojawia się nowy lead, mamy do wykorzystania np. wiadomości SMS. CRM umożliwia automatyczne wysyłanie wiadomości SMS do klientów.
SMS-y są jedną z najbardziej skutecznych form kontaktu z klientami – większość ludzi po prostu sprawdza wiadomości na komórce zaraz po tym jak je otrzymają.
Wielu przedsiębiorców wciąż jednak nie wykorzystuje w pełni potencjału tej formy komunikacji i ręcznie wysyła wiadomości do swoich klientów, co jest nieefektywne i trudne do skoordynowania.
Samym klientom również często brakuje powiadomień o ważnych dla nich terminach. Są to najczęściej przypomnienia o wznowieniach umów. Gdy ich nie otrzymują, odczuwają brak zainteresowania swoją osobą i szukają rozwiązań na własną rękę w konkurencyjnych firmach.
Dlatego też połączenie systemu CRM z SMS API może przynieść firmie kilka ważnych korzyści. Zwłaszcza gdy mówimy o automatyzacji powiadomień.
Jak usprawnić komunikację z klientem w czasie rzeczywistym?
Wyobraźmy sobie sytuację, w której system sam, bez udziału człowieka, wysyła przypomnienia o nadchodzących płatnościach, odnowieniach polis czy kończących się umowach.
To rozwiązanie, które nie tylko minimalizuje ryzyko opóźnień, ale też poprawia obsługę klienta, bo dba o terminowość za nas.
Zintegrowany system CRM z platformą do masowej wysyłki SMS od SMS API, zaraz po odnotowaniu w procesie sprzedaży nowego leada, który np. trafił do niego z formularza kontaktowego, informuje SMS API, że ma wysłać wiadomość powitalną lub każdą inną jaką sobie wymyślimy.
Dane klientów o końcu trwania ich polisy wykorzystane w Kia Delik
Przykładem może być firma Kia Delik, która zintegrowała program CRM z SMS API, aby automatyzować przypomnienia o kończących się umowach ubezpieczeniowych na auta, które sprzedają w swoich salonach.
Klienci zaczęli otrzymywać od nich spersonalizowane przypomnienia SMS kilka dni przed wygaśnięciem umowy. Efekt? Firma osiągnęła wymierne korzyści integracji systemów. Wzrosła im liczba wznowień umów, a do tego zaraz po otrzymaniu wiadomości, klienci sami oddzwaniali.
Jakie są zalety integracji CRM z WordPressem?
Do prowadzenia swojej strony internetowej większość firm używa popularnych systemów zarządzania treścią (CMS), takich jak WordPress. I pewnie Ty też taką masz.
Integracja CRM z WordPressem może dać firmie znacznie więcej niż tylko wygodne zarządzanie stroną internetową.
Dzięki tej integracji każdy kontakt z klientem, zapytanie czy reklamacja stają się częścią zintegrowanego systemu obsługi.
Import wszystkich istotnych danych o odwiedzających stronę do programu CRM
Wyobraź sobie, że klient wypełnia formularz reklamacyjny na Twojej stronie — dzięki integracji, to zgłoszenie od razu trafia do odpowiedniego zespołu w CRM, przypisane jest mu status, a Ty możesz śledzić, na jakim etapie jest cały proces. To oznacza koniec walających się kartek, przegapionych wiadomości czy nadmiaru niepotrzebnych e-maili.
Ale to nie wszystko! Połączenie CRM z WordPressem pomaga stworzyć centralne miejsce dla wszystkich zgłoszeń klientów, od zapytań ofertowych, aż po historię zakupów.
To jak pełna „teczka klienta,” dostępna od ręki — niezależnie, czy klient pyta o nowy produkt, czy zgłasza problem. Takie ujednolicenie daje Ci pełen obraz relacji, co pozwala budować lepsze, bardziej spersonalizowane relacje i reagować szybciej.
Kolejną zaletą integracji jest rozbudowanie profilu klienta. Na przykład, gdy klient wypełnia formularz kontaktowy, możesz zaprojektować go tak, by zdobyć dodatkowe informacje: czy preferuje kontakt telefoniczny, z jakimi wyzwaniami się mierzy, albo jakie produkty najbardziej go interesują.
Dzięki temu Twoje kolejne działania mogą być lepiej dostosowane do jego potrzeb, co zwiększa szanse na skuteczną sprzedaż.
Czyli jednym wdrożeniem możesz osiągnąć ogromne efekty — szybciej obsługujesz reklamacje, gromadzisz szczegółowe informacje o klientach i możesz działać bez potrzeby dodatkowych telefonów i maili. Taka automatyzacja nie tylko usprawnia pracę, ale również pomaga firmom tworzyć bardziej komfortową i mniej natarczywą obsługę.
Podsumowanie
Reasumując, wdrożenie CRM z odpowiednimi integracjami to inwestycja, która może znacząco przyspieszyć rozwój Twojej firmy. Zmienić procesy, jakie w niej do tej pory działały w bardziej skoordynowane i w pełni zautomatyzowane.
W CRM wszystkie dane, działania i komunikacja są centralnie zarządzane, co pozwala na pełne wykorzystanie potencjału każdej interakcji z klientem. A w dobie przesytu i dużej konkurencji, szybkość reakcji na potrzeby zgłaszane przez klientów powinny być dla Ciebie priorytetem,
Jeśli jednak techniczne szczegóły – takie jak integracje przez platformy typu Zapier czy otwarte API – brzmią dla Ciebie zbyt skomplikowanie, nie ma potrzeby się martwić. Właśnie dlatego dostawcy tacy jak Berg System, oferują wsparcie konsultacyjne, które pomoże zrozumieć i wdrożyć najlepsze rozwiązania.
Co więcej, Berg System ma otwarte API i gotowe integracje, np. z SMSApi czy GetResponse, co sprawia, że możesz szybko przejść od pomysłu do działania i poczuć realne korzyści z posiadania zintegrowanego CRM w Twojej firmie.