Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Wbrew pozorą działania oparte na email marketingu wciąż mogą przynieść niesamowite wyniki. Wystarczy, że dobrze zaplanujesz swój newsletter i zautomatyzujesz go, aby nie poświęcać na niego zbyt dużo czasu. To kolejny kanał, który uzupełnia komunikację z klientami. 

W tym artykule przedstawię Ci kilka pomysłów na Twój newsletter ubezpieczeniowy. 

Wybór programu do mailingu

Pierwszym krokiem jest wybranie systemu, przez który będziesz prowadzić newsletter ubezpieczeniowy. Ja z tej strony polecam zwrócić uwagę na dwa programy:

  • GetResposne – Przez 30 dni za darmo – język polski
  • MailerLite – za darmo do 1000 maili – język angielski

Po wybraniu programu rozpoczynamy pracę nad przygotowaniem newslettera.

Stworzenie list odbiorców

Bardzo ważnym elementem jest to, aby wysyłać wiadomość do osób, które będą nią potencjalnie zainteresowane. Najgorsze co może być to np. wysyłanie informacji o kupnie ubezpieczenia na życie do osób, które już je posiadają. 

Na tym etapie stwórz listy odbiorców dla przykładu: 

  • Bez ubezpieczenia na życie 
  • Bez ubezpieczenie domu/mieszkania

Wybierz ze swojej bazy klientów, których możesz dodać do wybranej listy. W Berg System w module kontakty wystarczy użyć filtrowania, aby wybrać osoby bez ubezpieczenia na życie i wyeksportować bazę do pliku CSV, aby następne łatwo wgrać ją do systemu mailingowego.

Automatyzacja wiadomości

Każdy z wyżej wymienionych systemów pozwala stworzyć Email Automation. Ta funkcjonalność służy do tworzenia sekwencji maili, które możemy wysyłać np. co kilka dni lub w zależności od działania, które zostanie wykonane. 

Przykładowa sekwencja automation

Automatyzacja wiadomości email

Najważniejsze jest w tym wszystkim, aby kierować użytkownika w dół lejka, a nie w górę. Najprościej tłumacząc – od ogółu do szczegółu. Jeżeli ktoś pomyśli załóżmy o ubezpieczeniu na życie, to w pierwszej kolejności będzie zastanawiał się co to jest, co obejmuje takie ubezpieczenie. 

Jeżeli już będzie wiedział co obejmuje takie ubezpieczenie, to prawdopodobnie zainteresuje się tym jak je dobrze wybrać, a następnie zacznie szukać już firm, w których może się ubezpieczyć lub informacji o tym co będzie potrzebne do tego ubezpieczenia. 

Takie informacje najlepiej uzyskać od klientów. Zapytać ich wprost jak wyglądały u nich te etapy. 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować

Udostępnij ten artykuł znajomym

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Odbierz dawkę praktycznej wiedzy

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z każdym nowym artykułem. 

RODO w ubezpieczeniach

Tematu RODO, czyli zgody na przetwarzanie danych wrażliwych i osobowych klientów, nie wolno lekceważyć. Firmy działające w branży ubezpieczeniowej, ale i finansowej, które przechowują informacje

Jak prowadzic baze klientow ubezpieczeniowych

Jak prowadzić bazę klientów ubezpieczeniowych?

Sprzedaż ubezpieczeń przez agenta ubezpieczeniowego nie może opierać się wyłącznie na intuicji czy zapamiętanych informacjach. Chcąc prowadzić efektywny biznes w branży ubezpieczeniowej, należy wdrożyć odpowiednie narzędzia

jak pozyskiwac klientow na ubezpieczenia_

Jak pozyskiwać klientów na ubezpieczenia?

Wyzwaniem każdego agenta ubezpieczeniowego jest pozyskiwanie nowych kontaktów, a docelowo nowych klientów chcących się ubezpieczyć. W branży ubezpieczeniowej zakup ubezpieczenia nie jest elementem zaspokojenia pierwszej

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.