Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Jak stworzyć newsletter ubezpieczeniowy?

Szukasz pomysłu na zaangażowanie Twoich klientów i pobudzenie ich do aktywności, kiedy masz dla nich nowe produkty i ciekawe informacje dotyczące ubezpieczeń? Na Facebooku Twoje posty znikają pośród innych i nie koniecznie masz szansę powiedzieć w nich o wszystkim, co byś chciał? Twoim celem jest dotarcie do klientów bezpośrednio, po to by budować i podtrzymywać z nimi dobre relacje? Rozwiązaniem jest wysyłka newslettera.

Wbrew pozorom działania oparte na email marketingu wciąż mogą przynosić niesamowite wyniki. Wystarczy, że dobrze zaplanujesz swój newsletter i zautomatyzujesz go, aby nie poświęcać na niego zbyt dużo czasu. Nowe treści powinny docierać do odbiorców systematycznie. 

Pokażemy Ci więc w czym i jak zacząć tworzyć newsletter ubezpieczeniowy, a do tego dołożymy kilka pomysłów na wiadomości, które mogą być uzupełnieniem Twojej komunikacji z klientami.

Jak sprzedawać ubezpieczenia w 2023 roku?

Pobierz bezpłatnego eBooka

Wybór programu do mailingu

Pierwszym krokiem jest wybór systemu. Musisz znaleźć narzędzie, za pomocą którego będziesz prowadził wysyłkę newslettera do bazy klientów ubezpieczeniowych. W tym zakresie warto zwrócić uwagę na dwa programy:

  • GetResposne – Przez 30 dni za darmo – język polski
  • MailerLite – za darmo do 1000 maili – język angielski

Po wybraniu programu możesz przejść dalej, czyli do pracy nad przygotowaniem newslettera.

Stworzenie list odbiorców

Są dwie opcje. Albo masz już w Twojej bazie klientów, którzy zgodzili się na otrzymywanie od Ciebie newslettera, albo musisz zebrać zapisy na wysyłanie systematycznych wiadomości od Ciebie na elektroniczną skrzynkę pocztową subskrybenta newslettera – czyli osoby, która kliknęła – “Tak, chce się zapisać na newsletter ubezpieczeniowy.” 

Zapisy na newsletter ubezpieczeniowy możesz zbierać online, za pomocą formularza. W Berg System taki formularz można samodzielnie skonfigurować, a następnie osadzić go w dowolnym miejscu w sieci. 

To idealne narzędzie, które oprócz tego, że pozwala zbierać zgody RODO na przetwarzanie danych osobowych, to może również pełnić właśnie funkcje formularza zapisu na newsletter, ankiety, ale też np. prośby o kontakt, po uzupełnieniu podstawowych danych kontaktowych.

Przy wysyłce newslettera, warto myśleć o możliwie najlepiej dopasowanych treściach – nie wysyłaj informacji o kupnie ubezpieczenia na życie do osób, które już je posiadają. 

Nie warto zasypywać wiadomościami osób, które nie są nimi potencjalnie zainteresowane. To prowadzi zazwyczaj do rezygnacji z subskrypcji i wypisania się z newslettera. 

Przykładowe listy odbiorców mogą wyglądać tak:

  • Bez ubezpieczenia na życie 
  • Bez ubezpieczenie domu/mieszkania

Wybierz ze swojej bazy klientów, tych których możesz dodać do wybranej listy. W Berg System w module kontakty wystarczy użyć opcji filtrowania. Dzięki niej możesz wybrać osoby bez ubezpieczenia na życie i wyeksportować bazę do pliku CSV, aby następne łatwo wgrać ją do systemu mailingowego.

Automatyzacja wiadomości

Każdy z wyżej wymienionych systemów pozwala stworzyć Email Automation. Ta funkcjonalność służy do tworzenia sekwencji maili, które możemy wysyłać np. co kilka dni lub w zależności od działania, które zostanie wykonane. 

Przykładowa sekwencja automation. Automatyzacja wiadomości email.

Automatyzacja wiadomości email

Tworząc treści do newslettera należy objąć prawidłową strategię, która będzie przynosiła pożądane efekty w postaci sprzedaży. Bo oprócz utrzymywania bliskich relacji z klientem, Twoim celem jest przecież monetyzacja Twoich działań. Bynajmniej, tak powinno być.

Z marketingowego punktu widzenia powinieneś więc kierować użytkownika w dół lejka. Na samej górze są treści ogólne, a im dalej w las, tym bardziej szczegółowo i z akcentem do wykonania przez czytelnika pożądanej przez Ciebie akcji.

Najprościej tłumacząc – od ogółu do szczegółu. Jeżeli ktoś pomyśli np. o ubezpieczeniu na życie, to w pierwszej kolejności będzie zastanawiał się co to jest i co obejmuje takie ubezpieczenie. 

Jeśli już wie co obejmuje takie ubezpieczenie, to prawdopodobnie zainteresuje się tym, jak je dobrze wybrać. Najpewniej zacznie też szukać firm, w których może się ubezpieczyć lub informacji o tym, co będzie mu potrzebne do tego, by się ubezpieczyć. Twórz więc treści, które wpasują się w każdy z tych etapów poszukiwań. 

Jeśli nie wiesz w jakim stopniu wyedukowani są Twoi klienci, możesz próbować uzyskać od nich informacje dające odpowiedź na to co ich interesuje. Wystarczy zapytać ich wprost, jakiej wiedzy oczekują i w czym możesz im pomóc, które kwestie możesz im wyjaśnić? 

Przetestuj Berg System CRM bezpłatnie

Dominik Kumala
Dominik Kumala
Pasjonuje się Digital Marketingiem i nowymi technologiami, które wykorzystuje do swojej codziennej pracy. Oprócz projektowania lejków tworzę treści czy reklamy w środowisku Google, Facebook. Połączenie tych umiejętności pozwala mi na prowadzenie skutecznych kampanii marketingowych. Prowadzę również firmę, której funkcjonowanie opieram na pracy w systemie CRM dbając o bazę klientów i procesy sprzedaży poszczególnych produktów.

Blog

Polecane artykuły
Scroll to Top