Jak zwiększyć ilość wznawianych polis?
Zastanawiasz się czy jesteś wstanie zwiększyć skuteczność przy wznowieniach polis? Musisz wiedzieć, że pozyskanie nowego klienta jest od 5 do nawet 25 razy droższe, niż utrzymanie obecnego. Zatem w jaki sposób poradzić sobie z konkurencyjnym rynkiem i nie pozwolić klientowi odejść?
Jest na to wiele sposobów i na pewno je znasz.
- Telefon do klienta
- Wysłanie wiadomości SMS
- Wysłanie wiadomość email
- Wysłanie nowej oferty pocztą
Są to najpopularniejsze sposoby. Chociaż ten ostatni jest coraz rzadziej używany przez multiagencje czy też agentów ubezpieczeniowych. Wykorzystując te metody jesteś wstanie utrzymać klienta, o ile po drodze nie popełnisz błędu.
No właśnie, jakie te błędy mogą Ci się przydarzyć?
- Za późno poinformujesz klienta
- Przeoczysz datę końca polisy i nie poinformujesz go
- Treść SMS’a, email będzie niezrozumiała
- Wysłany list nie dojdzie na czas
Jeżeli nie posiadasz odpowiedniego systemu, w którym widzisz polisy do wznowienia to przeoczenie takiej sytuacji jest jak najbardziej prawdopodobne. Wysłanie SMS’a to nic trudnego tak samo jak i maila, ale czy treść jest odpowiednia? List to najbardziej czasochłonny element. Poświęcisz swój czas na przygotowanie oferty i wysyłkę bez pewności, że klient przyjmie Twoją propozycję.
Czy myślałeś w jaki sposób usprawnić ten system?
Dzwonienie, pisanie i wysyłanie gotowych ofert zajmuje określoną ilość czasu. Czy do tej pory odważyłeś się na realne sprawdzenie, ile tak naprawdę czasu poświęcasz na informowanie o wznowieniach?
Skończ z wysyłaniem listów do klientów. Jak już chcesz przesłać mu ofertę to zrób to za pomocą emaila, a w SMSie poinformuj go o tym.
Przygotuj dla siebie gotowy szablon SMS i email. Podmieniaj tylko dane klienta. To pozwoli Ci zaoszczędzić czas przed ciągłym pisaniem wiadomości do każdego z osobna.
Obecne rozwiązania pozwalają na pełną automatyzację. Co mam na myśli? Odpowiednio ustawione opcje w systemie, raz napisana treść, może być również indywidualnie dopasowana do danego klienta, nie tylko jednego.
Jak to się dzieje? Poprzez wykorzystanie odpowiedniego narzędzia i systemu do wysyłki SMS możesz przygotować treść, w której również użyjesz opisanych znaczników, aby była dopasowana indywidualnie.
Przykład? Wykorzystajmy oferowanie NNW dziecka. Gdzie również w tym artykule dowiesz się w jaki sposób możesz wykorzystać wrześniową sprzedaż NNW szkolnego!
Teraz zauważ, że zostały użyte pewnego rodzaju znaczniki. Jest to element, który informuje system o tym, że ma podstawić w to miejsce odpowiednie dane jak np. imię klienta czy konkretnego doradcy.
Całość raz przygotowana pracuje za Ciebie do momentu wyłączenia tej funkcji, a od momentu konfiguracji:
- Oszczędzasz swój czas na informowanie klientów o wznowieniach
- Nie musisz przygotowywać ofert i wysyłać ich pocztą
- Dostajesz maila o tym, że klient został poinformowany o wznowieniu
- Zwiększasz szansę wznowienia polisy poprzez wysłanie informacji odpowiednią ilość dni wcześniej
- To system pamięta o wysłaniu SMS’a
W jaki sposób możesz zapewnić sobie taką funkcję?
Berg System jako CRM dla multiagencji i agenta ubezpieczeniowego wprowadził możliwość ustawienia takiej wysyłki SMS wprost z programu. System wykorzystuje dane, które sam wprowadzisz o swoim kliencie i obecnej sprzedaży co pozwoli na przygotowanie treści. Wysyłane SMS’y są generowane automatycznie i nie muszą być to treści związane tylko ze wznowieniem.
Marketing SMS też jest możliwy. Tak jak wyżej zauważyłeś zdjęcie z ofertą NNW szkolnego. To właśnie również w taki sposób możesz wykorzystać funkcję automatycznej wysyłki SMS.
Sprawdź jak to działa w praktyce i wykorzystaj 14-dniowy DARMOWY okres w Berg System. Nasi konsultanci pomogą Ci w ustawieniu każdego szczegółu w programie. Zapisz się teraz!