Narzędzie CRM do zarządzania sprzedażą w branży fotowoltaicznej

CRM dla fotowoltaiki – zarządzaj sprzedażą

Sprzedaż fotowoltaiki to z pewnością złożony proces, który wymaga skupienia, uwagi i odpowiedniego delegowania zadań. To projektowanie, organizowanie dofinansowania dla klienta, składanie zamówień, montaż itp… 

Sam wiesz jak ważna jest tutaj skuteczna organizacja i ułożony proces. Droga klienta do zakupu fotowoltaiki jest długa i często podjęcie decyzji rozciąga się w czasie, a Ty jednocześnie musisz obsługiwać innych klientów. To kolejne wyzwanie dla Ciebie i Twojej firmy. 
 
Czy system CRM pomoże Ci zorganizować całą sprzedaż i jednocześnie pozwoli na jej zwiększenie? Czy CRM to odpowiednie narzędzie do sprzedaży fotowoltaiki? 

Przejmij kontrolę nad każdym etapem procesu sprzedaży - bądź o krok od konkurencji

Analiza procesu zakupowego klienta jest bardzo ważną kwestią. Krok po kroku ułożony proces pozwoli na skuteczną obsługę klienta. W tym momencie albo robisz to na swój sposób, excel czy inny program, albo korzystasz z technologii i systemu, który to usprawnia. 
 
CRM najczęściej kojarzy się z bazą danych klientów. W tym przypadku Berg System został zaprojektowany w taki sposób, aby miał również możliwość obsługi procesów zakupowych m.in. w branży fotowoltaicznej. 
 
Korzystając z modułu szans sprzedaży możesz stworzyć nawet kilka procesów sprzedaży w firmie. Dokładnie kontrolować każdy etap, dodawać checklistę czy delegować zadania. Odpowiednie skonfigurowanie systemu pozwoli na pracę nad kilkoma projektami na raz z zachowaniem porządku. 
 
Proces sprzedaży w Berg System pozwala na stworzenie dowolnej ilości kroków, a na każdym etapie możliwość dodania określonych zadań, które muszą zostać wykonane jak np. notatka czy uzupełnienie danego pola w kartotece klienta. 
Przykładowy proces sprzedaży w branży fotowoltaicznej
Bezpośrednio z widoku procesu możemy dodać szansę sprzedaży i wykonać na niej takie akcje jak: 
  • Dodanie wydarzenia lub jego oddelegowanie 
  • Uzupełnienie checklisty 
  • Przejść do konkretnej szansy sprzedaży
  • Przenosić ją między kolejnymi krokami

Dzięki temu Berg System CRM pozwoli Ci na skuteczną organizację sprzedaży w firmie. 

Odkryjmy szansę sprzedaży

Kiedy wejdziesz na szansę sprzedaży to odnajdziesz na niej najważniejsze elementy, które będą wspierać Twoją sprzedaż. Czy wiesz, że w tym miejscu również możesz dodać załącznik?
Szansa sprzedaży w procesie sprzedaży fotowoltaiki
Widok szansy sprzedaży to centrum pracy nad Twoim klientem. Znajdziesz tutaj m.in.:
  • Wydarzenia
  • Notatki
  • E-maile 
  • Historie zmian, wpisów 
  • Wysłane SMS’y 
Dodatkowo zobaczysz obecny etap w procesie sprzedaży i określone zadania na danym kroku. W ten sposób możesz uzyskać pełny podgląd na obecną sytuację danego klienta. 

Widok szczegółów - pola dostosujesz do swojej potrzeby

Poniżej zobaczysz widok szczegółowych informacji na temat danej szansy sprzedaży. Każde pole w takim widoku możesz dostosować do swojej potrzeby co pozwoli Ci na przechowywanie najistotniejszych informacji na temat danego projektu.
Szczegółowe informacje w szansie sprzedaży dla fotowoltaiki

Organizowanie zadań lub ich delegowanie

System wydarzeń, który jest integralny z szansą sprzedaży pozwoli Ci na delegowanie konkretnych zadań lub zapisywanie ich dla siebie. Dodatkowo jesteś wstanie zintegrować Berg System z kalendarzem Google. 
Dodawanie i delegowanie zadań w branży fotowoltaicznej
Odpowiedź nr 1 – system CRM dla branży fotowoltaicznej pomoże Ci kontrolować cały proces sprzedaży, delegować zadania i skutecznie obsługiwać nawet kilkanaście projektów na raz. 

Baza klientów, która będzie zbiorem wszystkich informacji o kliencie

System CRM w tłumaczeniu (z ang.) to program do zarządzania relacjami z klientem. Poznając specyfikę pracy w branży fotowoltaicznej zdajemy sobie z tego sprawę jak ważne jest zachowanie odpowiednich informacji o kliencie, projekcie i stosownych dokumentów w jednym miejscu. 
 
Berg System CRM pozwoli zachować wiedzę na temat klienta w każdym dziale sprzedaży.kartotece klienta znajdziesz wszystkie wydarzenia/zadania, te wykonane i aktualne. Zakładka notatki pozwoli na dzielenie się informacjami na temat klienta między pracownikami, dzięki czemu każdy z pracowników będzie miał wgląd do najważniejszych informacji. Unikniesz w ten sposób błędów przy obsłudze. 
 
W szczegółowym opisie pracownicy odnajdą pola z najważniejszymi informacjami na temat klienta i projektu. Możesz je przystosować do swojej firmy i w ten sposób stworzyć pola, które będą zawierać informacje np. do opracowania projektu. 
 
Porządek w dokumentach to w branży fotowoltaicznej istotna sprawa. CRM pozwala Ci na przechowywanie wszelkich dokumentów na koncie klienta wraz z ich opisiem. 
 
Odpowiedź nr 2system CRM dla branży fotowoltaicznej pozwoli na zachowanie porządku w danych na temat klienta i przechowywanych dokumentach. 

Komunikacja w zespole i przechowywanie dokumentów firmowych

Z założenia system CRM powinien być kompleksowym narzędziem dla całej firmy. W Berg System odnajdziesz narzędzie Berg Intranet, które możesz śmiało nazwać firmowym Facebook’iem. 
 
To miejsce, gdzie stworzysz odpowiednie grupy pracowników i będziesz prowadził komunikację. Do kluczowych elementów dla sprzedaży fotowoltaiki będzie możliwość przechowywania w folderach dokumentów, które wykorzystujesz do sprzedaży. Dzięki temu dostęp do wszystkich druków będzie znacznie ułatwiony dla całego zespołu. 
Intranet - e-learning
Odpowiedź nr 3 – system CRM pomoże Ci uporządkować wewnętrzną komunikację i porządek w drukach, które są konieczne do codziennej pracy i nie tylko. 
 
Czy wiesz już teraz w jaki sposób możesz wykorzystać Berg System CRM do sprzedaży fotowoltaiki? 

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email

Przetestuj nas!

Umów się na prezentację z naszym ekspertem:

TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Co to jest dług technologiczny?

Dług technologiczny – co to jest?

Dług technologiczny to zjawisko występujące między innymi w systemach informatycznych, które może być przyczyną spadku bezpieczeństwa systemu lub spowolnienia. Jak rozumieć dług technologiczny? Sam dług

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.