Przypomnienie SMS o wznowieniach polis

Wznowienia polis agenta ubezpieczeniowego i multiagencji

Jak zwiększyć ilość wznawianych polis?

 

Zastanawiasz się czy jesteś wstanie zwiększyć skuteczność przy wznowieniach polis? Musisz wiedzieć, że pozyskanie nowego klienta jest od 5 do nawet 25 razy droższe, niż utrzymanie obecnego. Zatem w jaki sposób poradzić sobie z konkurencyjnym rynkiem i nie pozwolić klientowi odejść? 

Jest na to wiele sposobów i na pewno je znasz. 

  • Telefon do klienta 
  • Wysłanie wiadomości SMS
  • Wysłanie wiadomość email 
  • Wysłanie nowej oferty pocztą 

Są to najpopularniejsze sposoby. Chociaż ten ostatni jest coraz rzadziej używany przez multiagencje czy też agentów ubezpieczeniowych. Wykorzystując te metody jesteś wstanie utrzymać klienta, o ile po drodze nie popełnisz błędu.

No właśnie, jakie te błędy mogą Ci się przydarzyć? 

  • Za późno poinformujesz klienta
  • Przeoczysz datę końca polisy i nie poinformujesz go
  • Treść SMS’a, email będzie niezrozumiała 
  • Wysłany list nie dojdzie na czas 

Jeżeli nie posiadasz odpowiedniego systemu, w którym widzisz polisy do wznowienia to przeoczenie takiej sytuacji jest jak najbardziej prawdopodobne. Wysłanie SMS’a to nic trudnego tak samo jak i maila, ale czy treść jest odpowiednia? List to najbardziej czasochłonny element. Poświęcisz swój czas na przygotowanie oferty i wysyłkę bez pewności, że klient przyjmie Twoją propozycję. 

Czy myślałeś w jaki sposób usprawnić ten system? 

Dzwonienie, pisanie i wysyłanie gotowych ofert zajmuje określoną ilość czasu. Czy do tej pory odważyłeś się na realne sprawdzenie, ile tak naprawdę czasu poświęcasz na informowanie o wznowieniach? 

Skończ z wysyłaniem listów do klientów. Jak już chcesz przesłać mu ofertę to zrób to za pomocą emaila, a w SMSie poinformuj go o tym. 

Przygotuj dla siebie gotowy szablon SMS i email. Podmieniaj tylko dane klienta. To pozwoli Ci zaoszczędzić czas przed ciągłym pisaniem wiadomości do każdego z osobna. 

Obecne rozwiązania pozwalają na pełną automatyzację. Co mam na myśli? Odpowiednio ustawione opcje w systemie, raz napisana treść, może być również indywidualnie dopasowana do danego klienta, nie tylko jednego.

Jak to się dzieje? Poprzez wykorzystanie odpowiedniego narzędzia i systemu do wysyłki SMS możesz przygotować treść, w której również użyjesz opisanych znaczników, aby była dopasowana indywidualnie. 

Przykład? Wykorzystajmy oferowanie NNW dziecka. Gdzie również w tym artykule dowiesz się w jaki sposób możesz wykorzystać wrześniową sprzedaż NNW szkolnego!

Teraz zauważ, że zostały użyte pewnego rodzaju znaczniki. Jest to element, który informuje system o tym, że ma podstawić w to miejsce odpowiednie dane jak np. imię klienta czy konkretnego doradcy. 

Całość raz przygotowana pracuje za Ciebie do momentu wyłączenia tej funkcji, a od momentu konfiguracji: 

  • Oszczędzasz swój czas na informowanie klientów o wznowieniach 
  • Nie musisz przygotowywać ofert i wysyłać ich pocztą 
  • Dostajesz maila o tym, że klient został poinformowany o wznowieniu 
  • Zwiększasz szansę wznowienia polisy poprzez wysłanie informacji odpowiednią ilość dni wcześniej 
  • To system pamięta o wysłaniu SMS’a

W jaki sposób możesz zapewnić sobie taką funkcję?

 

Berg System jako CRM dla multiagencji i agenta ubezpieczeniowego wprowadził możliwość ustawienia takiej wysyłki SMS wprost z programu. System wykorzystuje dane, które sam wprowadzisz o swoim kliencie i obecnej sprzedaży co pozwoli na przygotowanie treści. Wysyłane SMS’y są generowane automatycznie i nie muszą być to treści związane tylko ze wznowieniem.

Marketing SMS też jest możliwy. Tak jak wyżej zauważyłeś zdjęcie z ofertą NNW szkolnego. To właśnie również w taki sposób możesz wykorzystać funkcję automatycznej wysyłki SMS. 

Sprawdź jak to działa w praktyce i wykorzystaj 14-dniowy DARMOWY okres w Berg System. Nasi konsultanci pomogą Ci w ustawieniu każdego szczegółu w programie. Zapisz się teraz! 

Udostępnij ten artykuł znajomym

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Odbierz dawkę praktycznej wiedzy

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z każdym nowym artykułem. 

RODO w ubezpieczeniach

Tematu RODO, czyli zgody na przetwarzanie danych wrażliwych i osobowych klientów, nie wolno lekceważyć. Firmy działające w branży ubezpieczeniowej, ale i finansowej, które przechowują informacje

Jak prowadzic baze klientow ubezpieczeniowych

Jak prowadzić bazę klientów ubezpieczeniowych?

Sprzedaż ubezpieczeń przez agenta ubezpieczeniowego nie może opierać się wyłącznie na intuicji czy zapamiętanych informacjach. Chcąc prowadzić efektywny biznes w branży ubezpieczeniowej, należy wdrożyć odpowiednie narzędzia

jak pozyskiwac klientow na ubezpieczenia_

Jak pozyskiwać klientów na ubezpieczenia?

Wyzwaniem każdego agenta ubezpieczeniowego jest pozyskiwanie nowych kontaktów, a docelowo nowych klientów chcących się ubezpieczyć. W branży ubezpieczeniowej zakup ubezpieczenia nie jest elementem zaspokojenia pierwszej

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.