Berg System dla Szwajcarii - wdrożenie zagraniczne

bergsystem_klient_logo_vs-consulting-gmbh@2_białe


Branża:
 Ubezpieczenia



Ilość użytkowników:
od 10 do 50



Korzysta od:
2017 roku

Liczba produktów na Klienta
2000
Nowych Klientów w 2017 roku
%
Wznowień umów

Charakterystyka Klienta

VS Consulting GmbH jest brokerem ubezpieczeniowym. Odnosząc to do polskich realiów, funkcjonują bardzo podobnie, jak nasza.  Działa na terenie całej Szwajcarii, w tej chwili ma pięć biur w czterech miastach (dwa w Rorschach, po jednym w Bernie, Lucernie i Winterthur). Wkrótce otworzą się kolejne dwie placówki – w Bazylei oraz Genewie. Firma ma w swojej ofercie wszystkie produkty ubezpieczeniowe dostępne na szwajcarskim rynku. Od ubezpieczeń komunikacyjnych poprzez zdrowotne, emerytalno-rentowe aż do tych związanych z odpowiedzialnością prawną. Dla VS Consulting pracuje niemal 50 osób (30 na stałe, 20 współpracuje). Obsługują oni 10 tysięcy klientów.

Punkt wyjścia

Przed wdrożeniem Berg System, Klient nie używał systemu klasy CRM. Praca opierała się o pliki Excel oraz rozliczeniach z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Cała praca była wykonywana ręcznie, przez specjalnie do tego celu wyznaczonego pracownika. Proces trwał długo, a mimo tego zdarzały się błędy.

Definicja problemu

Wdrożenie systemu CRM miało za zadanie zrealizowanie dwóch celów biznesowych.

Pierwszym z nich było usprawnienie zarządzania rozbudowanym zespołem sprzedażowym. Drugim – usprawnienie rozliczeń prowizyjnych.

Przebieg wdrożenia

Przed Berg System stały dwa wyzwania: dostosowanie systemu do wymogów Klienta zagranicznego, wiązało się to z wprowadzeniem nowej wersji językowej systemu oraz stworzenie modułu planowania, w którym klient mógłby najpierw wyznaczyć handlowcom cele sprzedażowe, a ci na bieżąco mieliby dostęp do poziomu realizacji. Klient chciał uwzględnić nie tylko wartość sprzedaży, ale również inne parametry, jak np. liczbę kontaktów, pozyskanych klientów itp. Wdrożenie przebiegało dwuetapowo. W pierwszej fazie wdrożono system wraz ze specjalnie stworzonym modułem. Druga faza, to integracja systemu rozliczeń prowizyjnych ze szwajcarskimi towarzystwami ubezpieczeniowymi i ich raportami prowizyjnymi.

Efekt biznesowy

Pierwszy z celów biznesowych już został osiągnięty. Handlowcy na bieżąco monitorują realizację założeń zarówno kwotowych, jak i punktowych. Przekłada się to nie tylko na lepsze wyniki (realizacja zadań) ale również większą satysfakcję, a przede wszystkim motywację pracowników. Widzą swoje osiągnięcia w czasie rzeczywistym. Łatwiej im „dowozić wynik”. Moduł planowania pozwala na lepsze zarządzanie sporym zespołem sprzedażowym. W przeciwieństwie do większości rozwiązań na rynku, Berg System pozwala nie tylko rozliczyć, ale przede wszystkim wyznaczyć cele.

Nasi agenci, którzy korzystają już z Berg System widzą swoje punkty, wiedzą jakie będą mieli prowizje. Dzięki temu nasze działania wewnętrznie weszły na wyższy poziom profesjonalizmu.

Druga część wdrożenia wciąż trwa. Klient jest przekonany, że dzięki integracji rozliczeń, oszczędzi bardzo konkretne środki oraz czas, a także uniknie błędów.

Moduł rozliczeń dopiero wdrażamy. Ma nam ułatwić pracę. W tej chwili liczenie prowizji i rozliczenia zajmują co miesiąc dwa tygodnie pracy jednej osoby.

Podsumowując efekt biznesowy:

  1. Handlowcy na bieżąco monitorują realizację założeń zarówno kwotowych, jak i punktowych
  2. Lepsze wyniki, większa satysfakcja i motywacja pracowników
  3. Moduł planowania pozwala na lepsze zarządzanie sporym zespołem sprzedażowym
  4. Osiągnięcia pracowników są widoczne w czasie rzeczywistym
Scroll to Top

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.