Berg System dla Szwajcarii - wdrożenie zagraniczne
Branża: Ubezpieczenia
Ilość użytkowników: od 10 do 50
Korzysta od: 2017 roku
Charakterystyka Klienta
VS Consulting GmbH jest brokerem ubezpieczeniowym. Odnosząc to do polskich realiów, funkcjonują bardzo podobnie, jak nasza. Działa na terenie całej Szwajcarii, w tej chwili ma pięć biur w czterech miastach (dwa w Rorschach, po jednym w Bernie, Lucernie i Winterthur). Wkrótce otworzą się kolejne dwie placówki – w Bazylei oraz Genewie. Firma ma w swojej ofercie wszystkie produkty ubezpieczeniowe dostępne na szwajcarskim rynku. Od ubezpieczeń komunikacyjnych poprzez zdrowotne, emerytalno-rentowe aż do tych związanych z odpowiedzialnością prawną. Dla VS Consulting pracuje niemal 50 osób (30 na stałe, 20 współpracuje). Obsługują oni 10 tysięcy klientów.
Punkt wyjścia
Definicja problemu
Wdrożenie systemu CRM miało za zadanie zrealizowanie dwóch celów biznesowych.
Pierwszym z nich było usprawnienie zarządzania rozbudowanym zespołem sprzedażowym. Drugim – usprawnienie rozliczeń prowizyjnych.
Przebieg wdrożenia
Efekt biznesowy
Pierwszy z celów biznesowych już został osiągnięty. Handlowcy na bieżąco monitorują realizację założeń zarówno kwotowych, jak i punktowych. Przekłada się to nie tylko na lepsze wyniki (realizacja zadań) ale również większą satysfakcję, a przede wszystkim motywację pracowników. Widzą swoje osiągnięcia w czasie rzeczywistym. Łatwiej im „dowozić wynik”. Moduł planowania pozwala na lepsze zarządzanie sporym zespołem sprzedażowym. W przeciwieństwie do większości rozwiązań na rynku, Berg System pozwala nie tylko rozliczyć, ale przede wszystkim wyznaczyć cele.
Nasi agenci, którzy korzystają już z Berg System widzą swoje punkty, wiedzą jakie będą mieli prowizje. Dzięki temu nasze działania wewnętrznie weszły na wyższy poziom profesjonalizmu.
Marcin Kozioł, VS Consulting
Moduł rozliczeń dopiero wdrażamy. Ma nam ułatwić pracę. W tej chwili liczenie prowizji i rozliczenia zajmują co miesiąc dwa tygodnie pracy jednej osoby.
Marcin Kozioł, VS Consulting
Podsumowując efekt biznesowy:
- Handlowcy na bieżąco monitorują realizację założeń zarówno kwotowych, jak i punktowych
- Lepsze wyniki, większa satysfakcja i motywacja pracowników
- Moduł planowania pozwala na lepsze zarządzanie sporym zespołem sprzedażowym
- Osiągnięcia pracowników są widoczne w czasie rzeczywistym
Nexus Insurance
Dzięki Berg System Nexus Insurance nie wyobraża sobie powrotu do Excela
Porówynarka Leasingowa
Jak Berg System obsługuje projekty o dużym efekcie skali – Porównywarka Leasingowa