Jak Berg System oszczędził Pure Finance 30 000 zł


Branża:
 Kredyty



Ilość użytkowników:
do 10



Korzysta od:
2017 roku

2000
Rok założenia
Liczba nowych klientów
Obsługiwane banki

Charakterystyka Klienta

Pure Finance świadczy usługi doradztwa finansowego i ubezpieczeniowego zarówno dla klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Oferuje kredyty, produkty inwestycyjne, leasingi, ubezpieczenia oraz odszkodowania powypadkowe. Na rynku obecna jest od ośmiu lat. Działa w obrębie aglomeracji śląskiej i okolic. Przy ograniczonych zasobach osobowych, firma szukała rozwiązania CRM o najwyższym stopniu bezpieczeństwa.

Punkt wyjścia

Pure Finance wcześniej pracował w oparciu o bazę klientów prowadzoną w pliku Excel. Chcąc położyć nacisk na bezpieczeństwo danych, właściciele postanowili zainwestować w system CRM. Na początku chcieli rozwiązania dedykowanego tylko dla ich firmy, umieszczonego na własnych serwerach. Najtańsze dedykowane rozwiązania zawierające tylko podstawowe funkcjonalności wyceniono na 30 tysięcy złotych. Stworzenie w pełni funkcjonalnego systemu – przekraczało 100 tysięcy złotych. Do tego dochodziły stałe miesięczne koszty utrzymania serwerów, wspierania i rozwijania systemu. Szacunkowo ok. 1000-1500 zł.

Działamy na rynku finansowym, gdzie bezpieczeństwo danych jest najważniejsze. Obowiązuje nas choćby tajemnica bankowa, a plik Excel jest łatwo skopiować. Znam historię systemu jednego z wiodących banków, gdzie dyrektor regionu mógł kilkoma kliknięciami wygenerować całą bazę klientów wraz z umowami. Chciałem zabezpieczyć się przed takimi sytuacjami, dlatego ważne było stworzenie takiego systemu, w którym użytkownik nie może wykraść tak łatwo całej bazy.

Michał Pawlik, właściciel Pure Finance

Definicja problemu

Pure Finance potrzebowało systemu, który będzie przede wszystkim bezpieczny, uniemożliwi wyciek danych. Oczekiwaniem biznesowym klienta było również to, że wdrożenie uporządkuje dane pochodzące z różnych miejsc i pozwoli przetwarzać je według własnego procesu. Michał Pawlik mówi o tym w ten sposób:

Drugie oczekiwanie, jakie miałem wobec systemu, to jego dostosowanie do naszych potrzeb, zdefiniowanie naszego procesu sprzedaży kredytów hipotecznych i gotówkowych, a także działań cross-sellingowych związanych z ubezpieczeniami.

Michał Pawlik, właściciel Pure Finance

Obawy związane z wdrożeniem

Obawy związane z wdrożeniem były duże, przede wszystkim z takiego względu, że Klient zrezygnował z początkowych założeń technicznych (dedykowany system na własnych serwerach). Dopiero w trakcie spotkania handlowego okazało się, że Berg System jest w stanie sprostać podstawowym wymaganiom Pure Finance: elastyczności w definiowaniu procesu sprzedaży oraz zapewnienia bezpieczeństwa danych.

Nasze rozwiązania, pod kątem infrastruktury i bezpieczeństwa, są na poziomie towarzystw ubezpieczeń.

wyjaśnia Daniel Kisiel, CTO Berg System
Stworzenie własnego systemu CRM to koszt min. 30 tysięcy złotych netto. W pełni funkcjonalne narzędzie, to minimum 100 tysięcy złotych. Do tego należy doliczyć koszt comiesięczny utrzymania infrastruktury i administratora. Każda zmiana przepisów czy aktualizacja pociąga za sobą dodatkowe koszty. Cały proces stworzenia i wdrożenia własnego narzędzia, to co najmniej kilka miesięcy. Tymczasem, jeśli zdecydujemy się na rozwiązane w modelu SaaS, gotowy do pracy system mamy już po kwadransie, nie płacimy za jego stworzenie, a miesięczny abonament (poniżej 100 zł za użytkownika) jest niższy niż sam koszt utrzymania infrastruktury. Dodatkowo (co ważne w kontekście np. RODO), to dostawca usług odpowiada za zapewnienie technicznej strony bezpieczeństwa. Bonusem są aktualizacje oraz rozwój systemu. Szybka kalkulacja wskazuje, że dopiero warto rozważyć własne rozwiązanie jeśli na abonament w CRM-ie  wydajemy ponad 10 tys. złotych netto.

Efekt biznesowy

Dzięki wdrożeniu Berg System, Klient już na tym etapie oszczędził dużą kwotę. Miesięczne koszty abonamentu są niższe niż koszty utrzymania i administracji serwera. Dzięki temu Pure Finance może zająć się swoim core-businessem, czyli obsługą klienta. Kwestie utrzymania systemu, infrastruktury, aktualizacji a przede wszystkim bezpieczeństwa – zlecając wyspecjalizowanej firmie. Tak o tym mówi Michał Pawlik:

W tej chwili mam zapewnione bezpieczeństwo moich danych, poprzez dostosowanie różnych poziomów dostępu dla różnych użytkowników. Poza tym dane (również te archiwalne), są trwale przechowywane i aktualizują się na bieżąco, a ja nie muszę łączyć różnych tabelek z Excela. To duża wygoda i oszczędność czasu.

Michał Pawlik, właściciel Pure Finance

Podsumowując efekt biznesowy:

  1. oszczędność co najmniej 30 tys. złotych na start
  2. oszczędność czasu – Pure Finance mogło zacząć korzystać z narzędzia pół roku wcześniej niż w przypadku wdrażania własnego rozwiązania,
  3. oszczędność czasu – wdrożenie zajęło dużo mniej czasu i energii zespołu Pure Finance
  4. zwiększenie uproduktowienia klienta, system ułatwia dosprzedaż

Przekonała mnie historia i podejście założycieli Berg System. Mieli gotowe rozwiązania, rozumieli specyfikę mojej branży i sami sugerowali właściwe rozwiązania. Ich argumentacja przekonała mnie, że tworzenie własnego rozwiązania, to w mojej sytuacji więcej kosztów niż zysków. A lepsze rezultaty osiągniemy, jeśli będziemy mogli skupić się na tym, co jest naszym biznesem, czyli sprzedaży, a nie informatyce.

Michał Pawlik, właściciel Pure Finance