Berg System dla Monument Funds – miękka windykacja i kalkulator rat

bergsystem_klient_logo_monument-fund@2_białe


Branża:
 Pożyczki pozabankowe dla firm



Ilość użytkowników:
20 biur w całej Polsce



Korzysta od:
2018 roku

oddziałów w Polsce
50000
maksymalna pożyczka (PLN)
dedykowane nowe moduły

Charakterystyka Klienta

Monument Fund jest firmą działającą na rynku finansowym. Udziela przedsiębiorcom pożyczek pozabankowych. Monument Fund oferuje dofinansowanie od 50 tys. do 5 mln złotych. Posiada 20 własnych placówek na terenie całej Polski w największych miastach. Współpracuje również z największymi sieciami doradztwa finansowego takimi jak: Expander czy Open Finance. Jako jedna z nielicznych firm, które udzielają pożyczek pozabankowych, jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych.

Ze względu na specyfikę produktu (m.in. własne produkty finansowe i współpraca z podmiotami zewnętrznymi) skomplikowany proces sprzedaży przebiega dwutorowo: osobnymi ścieżkami dla własnej i zewnętrznej sieci sprzedaży.  

Punkt wyjścia

Monument Fund szukał kompleksowego systemu, który pozwalałby zarządzać zarówno danymi klientów (w tym dotyczące prowadzonej działalności) oraz wszystkich podmiotów, z którymi firma współpracuje. Ze względu na prowadzoną działalność, ważne było, aby system miał wbudowany kalkulator rat odsetkowych oraz moduł miękkiej windykacji (przypominanie o terminach spłat).

Na podstawie desktop research zostało wytypowanych siedmiu (w tym pięciu z Polski) dostawców, którzy mieli rozwiązania, które można było zaadaptować do potrzeb Monument Fund.

Berg System został zaproponowany jako opcja  na podstawie rekomendacji jednego z pracowników, który wcześniej pracował korzystając z systemu. Przed podjęciem decyzji, Monument Fund sprawdził jednak inne rozwiązania dedykowane bankowości i pożyczkom. Podczas prezentacji przez Skype – decydujące okazały się: możliwość odzwierciedlenia procesu sprzedaży oraz windykacji  wedle własnych potrzeb oraz możliwość stworzenia dedykowanych landing page’’y dla zewnętrznych podmiotów. Dzięki temu ich pracownicy nie muszą uczyć się nowego systemu, a leady (wraz ze źródłem pozyskania) wpadają bezpośrednio do systemu. Nie bez znaczenia okazała się również możliwość stworzenia własnej szaty graficznej systemu.

Definicja problemu

1. Problemem była integracja wszystkich systemów przechowywania danych. Wymagało to integracji baz pośredników, klientów, dokumentów i umów.

2. Ze względu na specyfikę prowadzonej działalności, na rynku nie było gotowych rozwiązań, które były w pełni dostosowane do potrzeb Monument Fund. Wyzwaniem była złożoność procesu obsługi klienta od etapu leadu aż po możliwość windykacji kolejnych rat pożyczki. Wymagało to możliwości dostosowanie systemu pod pożyczki, stworzenie kalkulatora rat i dostosowania generatora dokumentów firmowych.

3. System musiał być niezawodny, integrować dane z różnych obszarów, a jednocześnie być łatwy w obsłudze dla zwykłego użytkownika. Znacznie ważniejsza niż koszty wdrożenia, była niezawodność.

4. Kluczowa była również możliwość udostępnienia systemu on-line dla pośredników poza firmą.

5. Dodatkowym oczekiwaniem było to, żeby system automatyzował miękką windykację.

Obawy związane z wdrożeniem

–  Najbardziej obawialiśmy się problemów z wdrożeniem systemu. Współpraca przy implementacji tak skomplikowanego procesu jest kluczowa. Ze względu na złożoność zadania, wiedzieliśmy, że dopasowanie systemu będzie wymagało sporo pracy – mówi Patryk Skowron, Operation Manager Monument Fund. – Kluczowa okazała się postawa Pana Daniela Kisiela, jego pozytywne nastawienie i szukanie rozwiązań – dodaje.

Rozwiązanie

Tym, co przeważyło za wyborem Berg System były warunki implementacji oraz megaintuicyjny system dla użytkownika. Okazało się również, że Berg jest najlepiej dopasowany do naszych potrzeb

Usprawnienie obsługi procesu pożyczkowego przekłada się na twarde efekty biznesowe.

Największą korzyścią jest wierne odwzorowanie procesu sprzedaży i windykacji w systemie CRM. Dzięki wykorzystaniu modułu Szans Sprzedaży trafiają do niego klienci, którym należy przygotować ofertę, a następnie umowę. Dzięki temu zespół może prowadzić więcej procesów pożyczkowych w jednym czasie. Automatyzacja powiadomień pozwala handlowcom na błyskawiczną reakcję, co podnosi jakość obsługi Klienta.

Generowanie umów minimalizuje występowanie błędów. Do karty klienta automatycznie są podpinane załączniki (umowa itp.). Wdrożenie modułu windykacyjnego sprawiło, że średni termin zalegania spadł poniżej średniej dla rynku. Zmniejszył się również odsetek przeterminowanych rat.

Już po kilku tygodniach używania systemu tak mówił o wdrożeniu Patryk Skowron:

– Za nami pierwsze udzielone pożyczki obsłużone przez Berg System. Wszystko działa dokładnie tak, jak sobie to zaplanowaliśmy. Nowe leady obsługujemy już na bieżąco, a nasz proces sprzedaży wypełnia się nowymi potencjalnymi klientami. Wszyscy nasi partnerzy zewnętrzni mogą łatwo „wrzucać” kolejne sprawy bezpośrednio do procesu sprzedaży, poprzez personalizowane formularze.  Dla nas to nie tylko ogromna wygoda, ale też oszczędność czasu i pieniędzy – dodaje.

Efekt biznesowy

1. W efekcie wdrożenia wszystkie systemy przechowywania danych zostały połączone w Berg System. Od tej pory wszystkie bazy są ze sobą powiązane i możliwy jest równoczesny dostęp do nich przez wiele osób.

2. Berg System stworzył dla Klienta kalkulator rat oraz moduł miękkiej windykacji. Spełnienie pozostałych oczekiwań (zdefiniowanie skomplikowanego procesu obsługi, generowanie dokumentów firmowych itp.) wymagało jedynie dostosowania standardowych funkcji Berg System.

3. Berg System okazał się na tyle intuicyjny, że jego opanowanie nie stanowiło problemu dla żadnego użytkownika. W celu zapewnienia niezawodności Klient został objęty wyższym poziomem wsparcia SLA.

4. Berg System oferuje możliwość udostępnienia systemu użytkownikom poza firmę. Taki pośrednik ma dostęp tylko do swoich kontaktów (lub udostępnionych mu przez administratora).

 

5. Moduł miękkiej windykacji został zaprojektowany tak, aby można było od razu zdefiniować automatyczne przypomnienia (SMS, mail) w założonych okresach po (lub przed) braku wpłaty.

– Za nami pierwsze udzielone pożyczki obsłużone przez Berg System. Wszystko działa dokładnie tak, jak sobie to zaplanowaliśmy. Nowe leady obsługujemy już na bieżąco, a nasz proces sprzedaży wypełnia się nowymi potencjalnymi klientami. Wszyscy nasi partnerzy zewnętrzni mogą łatwo „wrzucać” kolejne sprawy bezpośrednio do procesu sprzedaży, poprzez personalizowane formularze – mówi Patryk Skowron. – Dla nas to nie tylko ogromna wygoda, ale też oszczędność czasu i pieniędzy – dodaje.

Usprawnienie obsługi procesu pożyczkowego przekłada się na twarde efekty biznesowe.

Generowanie umów minimalizuje występowanie błędów. Do karty klienta automatycznie są podpinane załączniki (umowa itp.). Wdrożenie modułu windykacyjnego sprawiło, że średni termin zalegania spadł poniżej średniej dla rynku.

Scroll to Top

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.