Berg System dla Alin Group – rozwiązanie dla doradztwa finansowego

bergsystem_klient_logo_alingroup@2_logo


Branża:
 Doradztwo Finansowe



Ilość użytkowników:
 do 10 użytkowników



Korzysta od:
2016 roku

lata współpracy
procent wznowień
nowych klientów

Alin Group to grupa kapitałowa, która pomaga swoim klientom w dążeniu do stabilizacji finansowej. Swoje rozwiązania oferują klientom indywidualnym i często złożonym organizacją. Doradzając dostarczają wiedzę, kompetencje w dziedzinie finansów, ubezpieczeń i prawa.

Wyzwanie

Głównym celem była zmiana systemu CRM, który dotychczas nie spełniał oczekiwań i obciążał sprzęt, ponieważ nie miał możliwości pracy w chmurze. 

Wcześniej pracowaliśmy na innym systemie CRM. Służył nam w okrojonym zakresie i zainstalowany był w taki sposób, że obciążał nasze komputery. Potrzebowaliśmy elastycznego systemu, który przeniesie większość danych w chmurę

Łukasz Nowak Dyrektor Generalny Alin Group

Dotychczasowe rozwiązanie również nie było wystarczająco dostosowane do branży ubezpieczeniowej i finansowej. Problemy był też związany z obciążeniami wewnętrznej sieci. 

Największa obawa dotyczyła prawidłowego importu danych do Berg System, która dla nas jest zrozumiała. Stoimy za każdym razem przed tym, aby zmiana systemu nie zaburzyła rytmu pracy zespołu. Dodatkowo stanęliśmy przed dopilnowaniem, aby żadna informacja na temat klienta nie została pominięta. 

Z kolei wprowadzenie systemu wiązało się ze zmianą nawyków, a to przekładało się na konieczność poznania rozwiązania przez współpracowników.

Rozwiązanie

Ponownie postawiliśmy na najwyższe standardy bezpieczeństwa przy przenoszeniu danych do Berg System. Dzięki temu, że nasze rozwiązanie jest oparte o działania w chmurze klient mógł odciążyć sprzęt w firmie. 

Zastosowaliśmy moduł rozliczeń, który skrócił prace administracji nad rozliczeniami. Tym samym zmniejszyliśmy ilość błędów w plikach rozliczeniowych. 

Wprowadzony moduł wznowień, który skutecznie przypomina doradcy i klientowi o wznowieniu pozwolił utrzymać je na poziomie 93%. 

Poprzez zastosowanie wewnętrznej bazy wiedzy Berg System i przeprowadzonego szkolenia. Obawa związana z czasochłonnym wdrożeniem okazała się nietrafna. Pracownicy bardzo szybko przystosowali się do funkcjonowania na nowym systemie. 

Dodatkowo zastosowaliśmy możliwość integracji z pocztą email. Ułatwiło to kontrolę korespondencji z klientem dzięki temu, że mogło być to prowadzone wprost z systemu. Takie rozwiązanie jest przypisane do konkretnej kartoteki klienta. 

Efekt biznesowy

Całkowity efekt został oceniony na podstawie dwóch lat współpracy. Dzięki zastosowaniu rozwiązania Berg System Alin Group uzyskała: 

  1. Oszczędność czasu przy administracji rozliczeń. 
  2. Możliwość stworzenia pełnego obrazu kontaktu z klientem na wszystkich płaszczyznach pozwoliło na efektywną kontrolę i utrzymanie wznowień na poziomie 93% 
  3. Zwiększyła się średnia liczba produktów zakupionych przez jednego klienta.

Dzięki temu, że Berg System jest dostosowany do specyfiki branży i wzbogacony o moduł oparty o pocztę e-mail, w którym można kontrolować korespondencję z Klientami bezpośrednio z systemu CRM, staliśmy się jeszcze bardziej wydajni i elastyczni. Możemy budować na podstawie korespondencji historię kontaktu z Klientem, co stanowi bardzo ważne narzędzie w naszej pracy. Nie umykają dzięki temu najdrobniejsze szczegóły kontaktów z Klientem. Mamy czytelny i pełny wgląd do wszystkich informacji co umożliwia nam w kilku krokach przedstawienie konkretnych ofert. A to przekłada się nie tylko na komfort pracy, ale również na efekty biznesowe.

Łukasz Nowak, Dyrektor Generalny Alin Group
Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.